Athene Pallas

Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Athene Pallas

Hoe de Grieken eten

Al vele jaren is dit authentiek Griekse restaurant gevestigd in het historisch hartje van Amersfoort. Eten neemt in Griekenland een grote plaats in, soms eten ze zelfs twee warme maaltijden op een dag. Gastvrijheid staat daarbij centraal- daarom kun je Bij Pallas ook proeven van meer dan 150 soorten wijn in de wijnbar. Benieuwd wat de Griekse keuken meer te bieden heeft dan gyros en souflaki? Probeer het uit!

Meer informatie over restaurant Athene Pallas

Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Service: 3 verschillende mensen aan tafel gehad. Lang moeten wachten op een 2e drankje. Wijnkaart bevat enkel flessen. Niet duidelijk wat de huiswijn is en waar deze vandaan komt en kost. 15 minuten moeten wachten op de dessertkaart na uithalen van de tafel.

Cuisine: Niet om naar huis te schrijven. Bladerdeeg gerechten lijken uit de vriezer te komen. Tzatziki wordt geserveerd met brood volgens de kaart. In realiteit betekent dit wat plat brood ter grootte van 1 toastje. Kip met mosterdsaus en varkensvlees stoofgerecht dan wel weer erg smakelijk.

locatie: Aan het centrale plein in Amersfoort dus A-locatie. Prima stoel.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Tijd tussen voor- en hoofdgerecht was wat ruim; we zaten lekker buiten, maar het opruimen van de aangrenzende markt zorgde toch voor behoorlijk geluid....
H.van. W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Moest wel navraag doen van hoe zij het presenteren met het AH actie.
Eten was redelijk.
Personeel was erg druk, b.v. vlug lopen en de bediening was zeer gehaast, werd niet tijdens het eten of het allemaal naar wens is wat toch normaal is.
Bij het dessert bleek dat de koffie [ i.p.v. ijs] niet tot het menu behoorde ,dat hadden ze wel even kunnen aangeven.
Al met alles toch wel een beetje een tegenvaller.
jeerbeek .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Griekse kookkunst meegemaakt met veel waardering voor oorspronkelijkheid. Leuke gelegenheid om nog eens te bezoeken. Terwijl de AH actie een prijsvoordeel gaf vonden we de prijzen van de kaart tevens zeer redelijk.
fb119 P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
wederom hier geweest nu met de lunch, het was heerlijk echt fantastisch leuke bediening je waant je in het mooie Griekenland.
Diana A.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Wel hebben hier heerlijk gegeten!
Arco V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Goed restaurant en prima kwaliteit van het eten.
Mieke-en-Cees .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heerlijk buiten op het terras gezeten. De hele familie helpt mee om het je naar je zin te maken. Eten was goed , weer wat nieuwe gerechten geprobeerd en dankzij de AH actie heel goed geprijsd.
Mooie opmaak en prima van smaak in grote hoeveelheden. Een nagerecht zat er niet meer in maar de koffie was lekker en goed warm.
CJM V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
De tonijn was te zout. Bedienster was zeer vriendelijk, maar sprak te weinig nederlands. We zaten heerlijk buiten onder de grote parasol en hadden geen last van de korte enorme regenbui die over Amersfoort heen kwam
m W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
heb er super vaak gegeten en is altijd goed en lekker en ze zijn gast vrij dus op voor een volgende keer maar weer en dan weer lekker eten daar
Trudy S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
het was mooi weer, dus we hebben buiten op het terras gegeten, vandaar dat we niets over het geluidsniveau binnen kunnen zeggen.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Op het terras gezeten. Gebruik gemaakt van AH kortingsactie; geweldig! Goede maaltijd voor een uitstekende prijs. Vriendelijk personeel.
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Vriendelijk ontvangst, helaas geen ouzo maar wel een mandje met stokbrood en kruidenboter.
Voorgerechten smaakten goed, maar beide voorgerechten werden overvloedig bedekt met, naar mijn idee jam uit een potje. Nu eens niet de traditionele hoofdgerechten genomen maar de varkens haas medaillons en die smaakten goed. Maar helaas kwam daar wel het geijkte bakje koolsalade bij, die er niet echt lekker vers uitzag, dus niet geproefd. Ik mis bij veel Griekse restaurants mooie opgemaakte borden. We hadden de AH bon bij ons en mochten gewoon kiezen van de kaart wat ik wel weer een pluspunt vond. Het nagerecht, zes halve aardbeien een bolletje ijs op een Belgisch wafeltje en spuitbus slagroom, was ook fantasieloos.
Het was gezellig druk.
Ruurt V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Met een social deal lekker gegeten. Het voorgerecht ( een proeverijtje ) was apart.. We kregen 4 soorten salades/sauzen met veel te weinig brood.. Waarvan de salade/saus (niet te defineren) met feta heel bijzonder smaakte.. Alsof hij was gemaakt met een blauwschimmel.

De mixed grill als hoofdgerecht was lekker.. Precies wat ik daar verwacht.. Veel en lekker, misschien zelfs iets te veel.

Sfeer is goed in Pallas.. Je waant jezelf altijd even buiten Amersfoort
Arjen S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Super lekker gegeten! Beetje weinig saus bij de giros... extra saus was 3,5 euro... beetje te deur! Verders was het top!
y.hagendoorn .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk eten en uitermate vriendelijk personeel, wij wilden buiten eten en alles werd doorgeschoven zodat wij er ook konden zitten.
Bettydebrab D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Het was een gezellige Restaurant, ontzettend groot met vriendelijke personeel.
Het eten is er goed. En het ligt midden in het centrum.
leens .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijk malse rosé gegrilde lamskoteletjes, mooie moot goed bereide zalm. Inrichting en toiletten enigszins gedateerd maar wel gezellig en vriendelijke, enthousiaste bediening.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Zeer geslaagd familiediner. Goede locatie, prima bediening.
Wendy M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Het eten is goed, met name de mezzes en de speciale gerechten. De service met een lach maar traag. We hebben ruim een uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. ondertussen werd er niet gevraagd of we nog iets wilden drinken. sowieso werd er geen drankenkaart getoond! gemiste kans. het terras, het meubilair is aan verfrissing toe. Het is nu sfeerloos. Jammer ook dat er overal gerookt mocht worden.
Ik weet dat de eigenaar een geweldige authentieke Griekse avond kan organiseren met heerlijke Griekse niet toeristische gerechten. dan waan je je in Griekenland. ik hoop dat hij hier iets mee doet.