Athene Pallas

Hof 19 3811 CJ Amersfoort Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Athene Pallas

Hoe de Grieken eten

Al vele jaren is dit authentiek Griekse restaurant gevestigd in het historisch hartje van Amersfoort. Eten neemt in Griekenland een grote plaats in, soms eten ze zelfs twee warme maaltijden op een dag. Gastvrijheid staat daarbij centraal- daarom kun je Bij Pallas ook proeven van meer dan 150 soorten wijn in de wijnbar. Benieuwd wat de Griekse keuken meer te bieden heeft dan gyros en souflaki? Probeer het uit!

Meer informatie over restaurant Athene Pallas

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom
hh.bleeker .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was erg lekker, de bediening voorkomend en verder was alles uitstekend voor mekaar.
Als wij weer in de buurt komen gaan we er zeker weer een keer eten.
Andrea-8 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We konden heerlijk buiten zitten op een gezellig plein. Het eten was erg lekker en de bediening was vriendelijk. We gaan hier zeker nog een keer naar toe.
Ppetra .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Beetje rommelige bediening die je dat meteen vergeeft omdat de sfeer onderling leuk lijkt te zijn. Naar mijn beleving is het restaurant te groot, waardoor de sfeer een stuk minder is. Eten is oké, niets meer en niets minder. Met de AH restaurantactie mochten wij van de kaart kiezen waarna zij de menuprijs van de rekening verwijderde wat wij een enorme pré vonden.
W. H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Pallas Athene ligt aan de mooie Hof in Amersfoort. We hebben gegeten op het mooie en gezellige terras. De bediening is altijd erg persoonlijk, je voelt je echt welkom als gast. We kozen deze keer voor het weekmenu. Daarbij was een keuze mogelijk uit verschillende voor-, hoofd- en nagerechten. Het eten was erg lekker en zeker voldoende.
Petersiereveld .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten was heerlijk. Alleen de patat was te zout. Er liep een meisje in de bediening die er totaal niet bij was met haar hoofd. Vergat ons de kaart te geven, vergat ons de rekening te geven, liet twee keer glazen uit haar handen vallen. Telkens wanneer kan wat vroeg moest ik het nog een keer vragen aan een ander personeelslid die het gelukkig niet vergat. Ik hoop dat dat eenmalig was, want verder is het een prima restaurant!
daanje3 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
De gegrilde zalm en de gyros waren lekker, bediening was prima en de sfeer is fijn. Enige opmerking is wel is dat we geen citroengember proefden bij de zalm, maar wel voor herhaling vatbaar.
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vriendelijke personeel, we werden goed geholpen en er werd duidelijke uitleg gegeven over de gerechten waar wij vragen over hadden. Het was die dag alleen erg druk en luidruchtig.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Spontaan dit restaurant ingelopen met collega voor een diner. Wat een verrassing dit restaurant. Hele vriendelijke, zelfs lieven mensen die dit runnen. Heerlijk eten, zeer onderscheidend voor een Grieks Restaurant. Dagmenu genomen. Voorgerecht heerlijke sardines, hoofgerecht Mixed-Grill en als toetje een heerlijke Griekse Yoghurt met tophoning en verse vruchten. Lang geleden dat ik zo bij een Grieks restaurant heb gegeten. Dit is voor mij op dit moment een van de toppers van Griekse restaurants in Nederland. Heb er heel veel bezocht.
Spikkeltjeshaas .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Een lekkere verrassing op de maandag.
Op de gok hier terecht gekomen, al lopend door de altijd gezellige Krommestraat.
We kregen meteen een leuk plaatsje gewezen door het vriendelijke en attente personeel. De tafels staan trouwens precies zover uit elkaar dat je de gesprekken vd. buren niet kunt volgen, prettig!
Het eten was top, goede smaken en erg mooi gepresenteerd. Prijs -kwaliteit verhouding meer dan goed
Een echte aanrader
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Authentieke griekse maaltijden. Sommige dingen waren niet lekker, maar dat lag aan het feit dat ik wat nieuws wilde proberen en het gewoon niet lekker vond. De gerechten die bekend voor mij waren smaakte uitstekend. Aardige bediening en alles was heel snel. Waren binnen 2 uur weer buiten(waar ik van hou)
Luc D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben hier zaterdag gegeten. Groot Grieks restaurant zoals er zoveel zijn in Nederland. Zeer vriendelijke bediening, het lijkt een familie te zijn die dit restaurant runt: betrokken, lieve mensen. Eten was prima en stond rap op tafel en zelfs het karafje rode huiswijn was goed.
Sylvia G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gisterenavond voor het eerst gegeten bij Pallas Athene met een kortingsbon die we vorig jaar aan de deur hadden gekocht.
We hebben geen spijt dat we dit gedaan hebben.
De medewerkers waren allemaal super vriendelijk en netjes.
2 Personen bestelden een voorgerecht en ik had een mandje stokbrood besteld. Dit werd voor de voorgerechten op tafel gezet. Toen de voorgerechten kwamen kreeg ik een leeg bord zodat ik eventueel nog iets kon krijgen van de voorgerechten van de andere 2. Dat vond ik erg attent. Natuurlijk ook omdat wij uit 1 gezin waren. Als je met vrienden/kennissen bent vind je dat misschien niet zo fijn.
Van beide voorgerechten (salade en portobello's) geproefd en het was echt lekker. Ook de hoofdgerechten gyros, kip migito (of zoiets) en nog een gerecht met varkensvlees waren heel erg lekker. € 3,75 voor een extra schaaltje friet vond ik wel wat veel, maar het was wel een grote portie. Dat moet ik er wel bij vermelden.
Bediening was totaal niet opdringerig met vragen of je iets wilde drinken. Dat stoort me soms wel eens bij andere restaurants.
Desserts (yoghurt en brownie) waren ook weer prima in orde.
Bij het weggaan werden onze jassen gebracht en kregen we een hand.
Wij komen zeker nog een keer terug.
chantalvz .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hadden om 19:15 gereserveerd en om 21:15 hadden we ons hoofdgerecht nog niet.en het vlees was bijna koud en twee dingen waren op.en we hadden voor iedereen papa en j e greep twee schaaltjes terwijl je met 7 personen zit.de sfeer was goed maar voor de rest erg teleurgesteld. En je bent een hoop geld kwijt. En dan gaat het zo.ze konden het gewoon niet aan te veel mensen met kerst. Erg jammer
Susanne U.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Ga hier niet op zaterdagavond eten!!!! De live muziek is verschrikkelijk en de bediening ongelofelijk traag. We moesten anderhalf uur op ons hoofdgerecht wachten. Eerder op doordeweekse avonden gegeten, toen was alles prima. Bediening ging niet netjes met onze klachten om, maar vond ons vooral lastig.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Op dinsdagavond hier met een collega gegeten. Dinsdagavond is niet echt een uitgaansavond en het was dan ook zeer rustig restaurant. We werden dan ook snel geholpen en kreeg relatief snel ons eten. We hadden de Pallas Athene (voor 2 personen) genomen. Het eten was erg lekker en de rijst kon zonder problemen vervangen worden voor patat.
De bediening was vriendelijk en ik zal hier zeker nog wel een keer terugkomen.
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Met twee kleine kinderen van 1,5 jaar hier samen met een bevriend stel gegeten en wat hebben we genoten van de goede service. Echt alle mannen in de bediening hebben de kleine harten van onze schatten gestolen. Ze deden zo ontzettend de best om net even wat extra te betekenen voor wij als jonge gezinnen. Sneller de bestellingen brengen en extra brood voor de kleintjes. Het eten was helemaal prima in orde. Zo was de lams-koteletten echt perfect op smaak. Wel zout natuurlijk, maar dat is nou eenmaal grieks. Wij hebben heerlijk gegeten en komen graag weer eens terug.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We kunnen dit restaurant niet uitgebreid beoordelen, want we hadden vooral zin in Gyros. Conclusie: als je in Amersfoort Gyros wilt eten, is dit een prima adres. Goede frieten en lekker vlees, midden op de markt in het centrum. Wij zaten buiten op het terras, dus hoe het binnen is weten we niet.
fb119 P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Geweldig heb vanavond na sinds lange tijd weer echt Griekenland geproefd het eten fantastische gerechten een geweldige sfeer.
Echt een aanrader . Daar gaan We vaker heen echt top.
Jolanda A.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Het eten was erg lekker, het was alleen zeer jammer dat we er een uur en 20 min op hebben moeten wachten. Na 45 min al aangegeven dat we wel zin in wat hadden, ze zouden er achteraan. Zelf daarna nog meerdere keren om eten gevraagd, na lang wachten en weinig excuses eindelijk ons eten gekregen. Ook nog drinken bestel wat nooit gekomen is. Na ons ongenoegen gemeld te hebben, kregen we het duurste drankje van het huis aangeboden. Dit afgeslagen en om korting gevraagd, 10% kortingen kregen we in totaal. Het was een keer en nooit weer dat we hier eten.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Na de Amusetour (tussen 12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een amuse plus bijpassende wijn)
belandden we bij Grieks restaurant Pallas Athene om af te sluiten. Deels omdat we het 8e restaurant niet binnen de tijd hadden gehaald, maar ook omdat we na al deze hapjes met een klein gerecht (b.v. een voorgerecht met wat friet) wilden afsluiten.
Op de menukaart stonden ook kleine gerechtjes en aangezien we moeilijk konden kiezen werden het er 4 plus een bordje friet. Toen deze gerechtjes werden geserveerd bleek het er niet alleen goed uit te zien, maar ook meer te zijn dan we hadden verwacht. Maar: de giros was heerlijk mals en goed op smaak! De tzatziki was ook erg lekker, net als de gefrituurde inktvis en garnalen saganaki (in tomatensaus op basis van ouzo, knoflook, feta, dille en garnalenbouillon). De frieten waren licht gekruid en er zat mayonaise bij. We konden het natuurlijk niet allemaal op! Dus ook geen plek meer voor een nagerecht, maar wel voor koffie! We bestelden een cappuccino en een latte macchiato met een glaasje kumquatlikeur. En dat smaakte naar meer; dus we bestelden nog een rondje. Maar daar ging het mis. Ik kreeg een koffie met slagroom en likeur er in en mijn vriendin koffie zonder likeur. Dat laatste was snel opgelost en ik gaf aan dat ik mijn koffie wel eerst wilde proeven en als het smaakte zou ook dat gewoon opgelost zijn. De dame van de bediening kwam terug nadat ze met een collega had overlegd: er zat een verkeerd likeurtje in mijn koffie. Ik mocht het opdrinken terwijl ik er niet voor zou hoeven betalen en er werd alsnog een latte voor me gemaakt Ik reageerde echter dat ik mijn koffie wel lekker vond en geen nieuwe latte macchiato hoefde en zeker niet nog een likeurtje! Ze bood nogmaals haar excuses aan, maar ik verzekerde haar dat ik deze koffie heerlijk vond en het daarmee helemaal in orde was. Mijn vriendin was gaan pinnen en toen ik thuis met haar wilde afrekenen, bleek er toch te veel op de rekening te staan. De ‘verkeerde’ koffie was wel in rekening gebracht en ook nog eens een ‘latte‘ te veel. Dat was nou jammer.
Al met al toch zeker een plek om terug te gaan, vanwege de smakelijke gerechten die leuk gepresenteerd worden en waarvan je een aantal niet terug ziet bij andere Griekse restaurants èn het vriendelijke personeel.