Atelier

Valschermkade 16a 1059 CD Amsterdam Nederland Kaart
31-31631204541

Over het restaurant Atelier

Creatief met wasstraat

Wat een geluk heeft Amsterdam Zuid! Vlak achter het Olympisch Stadion hebben creatieve geesten een wasstraat omgetoverd tot culturele hotspot. Een plek voor evenementen, feesten en natuurlijk eten. Een kleurrijk geheel dat continu in beweging wordt gehouden met een lik verf of wat getimmer. Een warm bad: niet voor je auto, maar voor jou.

Meer informatie over restaurant Atelier

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag 11:00 - 03:00
Zaterdag 16:00 - 03:00

arthurjh .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
De keuken is voortreffelijk. De bediening professioneel, vriendelijk en ontspannen. De locatie is bijzonder: een oude fabriekshal.
Kars M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het eten smaakt geweldig. Wel​ vrij kleine porties. Bediening is zeer vriendelijk en de locatie is sfeervol. Goede bieren en wijnen op de kaart.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Onverwachte en leuke locatie, leuke ontvangst door aardige mensen en lekker eten en nog betaalbaar ook! Wat wil je nog meer?
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Met een vriendin heerlijk gegeten bij Atelier. Vooraf een voortreffelijke salade met burrata en halfgedroogde tomaatjes, bijzonder rijk van smaak. Als hoofdgerecht gekozen voor gevogelte en extra huisgemaakte frieten, heet en knapperig. Zo proef je ze maar zelden. Toe een stukje brownie met witte chocolademousse, ook al zo heerlijk. Ik ben een zeer verwende eter, maar hier was nergens iets op aan te merken, integendeel, er wordt ongelooflijk goed en smaakvol gekookt. En dat op slechts 5 minuten fietsen van het Vondelpark. Ga erheen!
BarbaraAms .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Alternatieve/industriële locatie qua inrichting waar je prima kan eten voor goede prijs met snelle en vriendelijke bediening.
Maia S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gisteravond voor de derde keer bij Atelier gegeten en weer tot grote tevredenheid.
We werden hartelijk ontvangen en de bediening was uitermate professioneel. Er was deze keer een groot gezelschap voor een verjaardagsfeestje. Desalniettemin had het personeel ook alle aandacht voor ons en kwam zelfs informeren of de decibellen van de muziek niet naar beneden moesten.
We kozen a la carte. De steak tartare smolt op de tong en had een mooie entourage van onder andere kwartel ei en zwarte knoflookmayonaise. De ravioli was prima met knapperige stukjes hazelnoot. De disgenoten kozen de coquilles met bloemkool en parmaham en de boerderij kip piripiri. Alles was lekker, zonder veel pretenties en in royale porties. De maaltijd werd begeleid met goed brood met olijfolie. Bij elke wijnkeuze werd voorgesteld deze eerst te proeven, heel attent.
Tenslotte kwamen er voortreffelijk toetjes, lemon curd en brownies.
De inrichting van Atelier is informeel en gezellig.
We zijn bij Atelier tiptop verzorgt, een aanrader!
Maia
Carine P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een erg leuk idee om een restaurant te beginnen in een werkplaats/garage in een klein industrie gebied. Mooi aangekleed, leuke uitstraling. Je kunt er prima vertoeven. Helaaas stond af en toe de muziek wat te hard waardoor je elkaar slecht verstaat. Prima voor in een kroeg maar te hard voor een restaurant. De bediening had het nog niet helemaal in de hand. Ze vergaten de bestelling van de drankjes te brengen. Soms een paar maal vragen. Het eten was lekker. Iets aan de dure kant. Tip: serveer de frites en salades inclusief bij het hoofdgerecht. Nu betaal je naast het hoofdgerecht 3.50 voor een portie frites en 3.50 voor een kom salade. Wat al gauw uitkomt op 27 euro voor een hoofdgerecht. Menu van de chef komt dan op 40 euro ipv 33 euro
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuke en verassende ambiance, we waren met 6 personen en kozen het menu van de chef, alles even heerlijk. Met zorg klaargemaakt en het zag er mooi uit. De bediening was, ondanks dat hij er alleen voor stond adequaat en heel charmant. Kortom, een topavond.
Jim L.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Als je in de buurt werkt is dit een fijne locatie om buiten te zitten. Onlangs hier voor de 2e keer geweest. 1e keer duurde het wachten op het eten heel erg lang. Dat ging nu sneller, echter moesten we telkens moeite doen om een ober aan te spreken, dat kan beter. De burger smaakte goed
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
In een industriële omgeving een verrassend restaurant en leuk terras. Goed bereikbaar en gratis parkeren. Het 3-gangen menu van de chef is een aanrader en het rabarbertoetje helemaal.
Floor-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Leuke setting op een afgelegen locatie. Het eten is prima, maar ondanks dat het rustig was bleken veel ingredienten op te zijn. De bediening was enthousiast maar traag.
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Leuke plek, heel lekker eten voor een goede prijs (3 gangen menu). Bediening wisselend (langzaam/niet erg oplettend) maar wel aardig. Al paar keer geweest.
josjeswaalep .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij waren met vier personen en hebben alle vier lekker gegeten, prettige bediening en het was goed en gezellig vertoeven bij Atelier en is voor herhaling vatbaar.
Wingetje V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Afgelopen zondag met Seafood Sunday wezen eten bij Atelier.
De oesters waren maar een euro per stuk en ze waren heerlijk! Ook de kreeften en spiering waren heerlijk.
Rebel M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Met zijn vieren via de Social Deal actie bij Atelier wezen eten. Via de site waren alle Social Deal tafels al vergeven, nadat wij een belletje hadden gedaan konden wij gelukkig alsnog terecht. Samen met nog 7 gasten "vulden"wij het restaurant. De gastheer was erg vriendelijk en maakte het diner persoonlijk. Het 3-gangen chef's menu was uitstekend, Steak tartaar met coquille vooraf, 2x lam als hoofdgerecht en ik koos voor de rabarber van de kaart als dessert. Afgesloten met een heerlijke cappuccino! Lekkere biertjes van de tap en prima wijn die allen per glas worden geschonken. Heerlijk gegeten voor een ERG schappelijke prijs via Social Deal, leuk om op deze manier kennis te maken met Atelier. Hier komen wij vaker terug.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op het terras eerst een drankje. Was wat verwarring tussen personeel over de bediening. Dit duurde al vrij lang, maar ach in het zonnetje. Uiteindeljk kunnen bestellen. Oesters waren groot en lekker. Stukje stokbrood erbij zou wel lekker zijn. Hoofdgerechten kip en kabeljauw ook erg goed. Maar kleine porties. Desert arretjescake lekker, maar zo'n kleine portie dat je denkt dat het het laatste restje was. Het eten is heel goed, maar de porties te klein en 4 uur voor een 3-gangen diner is te traag.
Bastiaan- .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk eten dat bovendien mooi gepresenteerd wordt. Het personeel is makkelijk, ongedwongen, alert en erg vriendelijk. De locatie is bijzonder en zeer de moeite waard. We komen zeker nog een keer terug.
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Leuke alternatieve plek op de Schinkel. Ik hou er van! Ooit was mijn Kever in onderhoud ijn deze voormalige Volkswagen-garage.
Het is eten is echt prima bereid en stijlvol opgediend. Het bedienend personeel jong en kundig. Alle wijn is open, wat het leuk maakt je eigen wijnarrangement samen te stellen. De chef heeft een eigen olijvenboomgaard in Italië en perst zijn eigen olijfolie. Heerlijk bij de focaccia.
Gratis parkeren is ook fijn. Echter moet Bob wel naar huis rijden, dan... ;-)
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Verrassende zaak. De oude Volkswagen werkplaats is heel basaal opgesmukt, wat een leuk effect geeft. De bediening was aardig en behulpzaam. Goeie gastvrouw! Worcestersauce voor in de Bloody Mary bleek er niet te zijn maar werd direct op de bestellijst geplaatst. Kwartel als voorgerecht was prima en ook de kip piri piri was erg lekker. Geen grote porties maar goed uitgebalanceerd. Tafelgenoten waren erg te spreken over de ribeye en de dorade. Al met al een aanwinst voor de Schinkel, een mooie combinatie van ongepolijst industrieel en kwalitatief goed eten. Aanrader.
celine27 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gezellig, ongecompliceerd, gemeleerd publiek terwijl het een hipsterplek lijkt, 'rauwe/industriele' inrichting, parkeren (gratis) voor de deur, goed eten en helemaal waarde voor je geld.