Atelier

Valschermkade 16a 1059 CD Amsterdam Nederland Kaart
31-31631204541

Over restaurant Atelier

Creatief met wasstraat

Wat een geluk heeft Amsterdam Zuid! Vlak achter het Olympisch Stadion hebben creatieve geesten een wasstraat omgetoverd tot culturele hotspot. Een plek voor evenementen, feesten en natuurlijk eten. Een kleurrijk geheel dat continu in beweging wordt gehouden met een lik verf of wat getimmer. Een warm bad: niet voor je auto, maar voor jou.

Meer informatie over restaurant Atelier

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag 11:00 - 03:00
Zaterdag 16:00 - 03:00

BarbaraAms .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Alternatieve/industriële locatie qua inrichting waar je prima kan eten voor goede prijs met snelle en vriendelijke bediening.
Maia S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gisteravond voor de derde keer bij Atelier gegeten en weer tot grote tevredenheid.
We werden hartelijk ontvangen en de bediening was uitermate professioneel. Er was deze keer een groot gezelschap voor een verjaardagsfeestje. Desalniettemin had het personeel ook alle aandacht voor ons en kwam zelfs informeren of de decibellen van de muziek niet naar beneden moesten.
We kozen a la carte. De steak tartare smolt op de tong en had een mooie entourage van onder andere kwartel ei en zwarte knoflookmayonaise. De ravioli was prima met knapperige stukjes hazelnoot. De disgenoten kozen de coquilles met bloemkool en parmaham en de boerderij kip piripiri. Alles was lekker, zonder veel pretenties en in royale porties. De maaltijd werd begeleid met goed brood met olijfolie. Bij elke wijnkeuze werd voorgesteld deze eerst te proeven, heel attent.
Tenslotte kwamen er voortreffelijk toetjes, lemon curd en brownies.
De inrichting van Atelier is informeel en gezellig.
We zijn bij Atelier tiptop verzorgt, een aanrader!
Maia
Carine P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een erg leuk idee om een restaurant te beginnen in een werkplaats/garage in een klein industrie gebied. Mooi aangekleed, leuke uitstraling. Je kunt er prima vertoeven. Helaaas stond af en toe de muziek wat te hard waardoor je elkaar slecht verstaat. Prima voor in een kroeg maar te hard voor een restaurant. De bediening had het nog niet helemaal in de hand. Ze vergaten de bestelling van de drankjes te brengen. Soms een paar maal vragen. Het eten was lekker. Iets aan de dure kant. Tip: serveer de frites en salades inclusief bij het hoofdgerecht. Nu betaal je naast het hoofdgerecht 3.50 voor een portie frites en 3.50 voor een kom salade. Wat al gauw uitkomt op 27 euro voor een hoofdgerecht. Menu van de chef komt dan op 40 euro ipv 33 euro
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuke en verassende ambiance, we waren met 6 personen en kozen het menu van de chef, alles even heerlijk. Met zorg klaargemaakt en het zag er mooi uit. De bediening was, ondanks dat hij er alleen voor stond adequaat en heel charmant. Kortom, een topavond.
Jim L.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Als je in de buurt werkt is dit een fijne locatie om buiten te zitten. Onlangs hier voor de 2e keer geweest. 1e keer duurde het wachten op het eten heel erg lang. Dat ging nu sneller, echter moesten we telkens moeite doen om een ober aan te spreken, dat kan beter. De burger smaakte goed
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
In een industriële omgeving een verrassend restaurant en leuk terras. Goed bereikbaar en gratis parkeren. Het 3-gangen menu van de chef is een aanrader en het rabarbertoetje helemaal.
Floor-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Leuke setting op een afgelegen locatie. Het eten is prima, maar ondanks dat het rustig was bleken veel ingredienten op te zijn. De bediening was enthousiast maar traag.
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Leuke plek, heel lekker eten voor een goede prijs (3 gangen menu). Bediening wisselend (langzaam/niet erg oplettend) maar wel aardig. Al paar keer geweest.
Josjeswaalep .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij waren met vier personen en hebben alle vier lekker gegeten, prettige bediening en het was goed en gezellig vertoeven bij Atelier en is voor herhaling vatbaar.
Wingetje V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Afgelopen zondag met Seafood Sunday wezen eten bij Atelier.
De oesters waren maar een euro per stuk en ze waren heerlijk! Ook de kreeften en spiering waren heerlijk.
Rebel M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Met zijn vieren via de Social Deal actie bij Atelier wezen eten. Via de site waren alle Social Deal tafels al vergeven, nadat wij een belletje hadden gedaan konden wij gelukkig alsnog terecht. Samen met nog 7 gasten "vulden"wij het restaurant. De gastheer was erg vriendelijk en maakte het diner persoonlijk. Het 3-gangen chef's menu was uitstekend, Steak tartaar met coquille vooraf, 2x lam als hoofdgerecht en ik koos voor de rabarber van de kaart als dessert. Afgesloten met een heerlijke cappuccino! Lekkere biertjes van de tap en prima wijn die allen per glas worden geschonken. Heerlijk gegeten voor een ERG schappelijke prijs via Social Deal, leuk om op deze manier kennis te maken met Atelier. Hier komen wij vaker terug.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op het terras eerst een drankje. Was wat verwarring tussen personeel over de bediening. Dit duurde al vrij lang, maar ach in het zonnetje. Uiteindeljk kunnen bestellen. Oesters waren groot en lekker. Stukje stokbrood erbij zou wel lekker zijn. Hoofdgerechten kip en kabeljauw ook erg goed. Maar kleine porties. Desert arretjescake lekker, maar zo'n kleine portie dat je denkt dat het het laatste restje was. Het eten is heel goed, maar de porties te klein en 4 uur voor een 3-gangen diner is te traag.
Bastiaan- .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk eten dat bovendien mooi gepresenteerd wordt. Het personeel is makkelijk, ongedwongen, alert en erg vriendelijk. De locatie is bijzonder en zeer de moeite waard. We komen zeker nog een keer terug.
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Leuke alternatieve plek op de Schinkel. Ik hou er van! Ooit was mijn Kever in onderhoud ijn deze voormalige Volkswagen-garage.
Het is eten is echt prima bereid en stijlvol opgediend. Het bedienend personeel jong en kundig. Alle wijn is open, wat het leuk maakt je eigen wijnarrangement samen te stellen. De chef heeft een eigen olijvenboomgaard in Italië en perst zijn eigen olijfolie. Heerlijk bij de focaccia.
Gratis parkeren is ook fijn. Echter moet Bob wel naar huis rijden, dan... ;-)
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Verrassende zaak. De oude Volkswagen werkplaats is heel basaal opgesmukt, wat een leuk effect geeft. De bediening was aardig en behulpzaam. Goeie gastvrouw! Worcestersauce voor in de Bloody Mary bleek er niet te zijn maar werd direct op de bestellijst geplaatst. Kwartel als voorgerecht was prima en ook de kip piri piri was erg lekker. Geen grote porties maar goed uitgebalanceerd. Tafelgenoten waren erg te spreken over de ribeye en de dorade. Al met al een aanwinst voor de Schinkel, een mooie combinatie van ongepolijst industrieel en kwalitatief goed eten. Aanrader.
Celine27 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gezellig, ongecompliceerd, gemeleerd publiek terwijl het een hipsterplek lijkt, 'rauwe/industriele' inrichting, parkeren (gratis) voor de deur, goed eten en helemaal waarde voor je geld.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Ik ben helaas niet zo enthousiast over dit restaurant. Met een groep collega's hadden we hier een borrel, niets bijzonders voor een horecazaak. Buiten op het terras echt heerlijk in het zonnetje gestaan. De bediening is echt dramatisch slecht en langzaam. We hebben meerdere keren om onze drankjes moeten vragen en stonden op een gegeven moment een half uur zonder glaasje in de hand. Niet echt mijn idee van een borrel... Ook denken ze niet met je mee: als je bitterballen bestelt voor een groep van ongeveer 12 personen dan moet je niet met een schaaltje aankomen met daarop nog geen 10 bitterballen liggen... Geef dan de suggestie om meerdere porties te doen als dat bij de bestelling nog niet duidelijk was. De bitterballen waren trouwens wel de beste die ik ooit heb gehad. Eerlijk is eerlijk!
Na de borrel, toen het zonnetje een beetje weg was van het terras, wilden we nog een klein hapje eten met z'n 6-en. We deden een makkelijke bestelling want het was druk in het restaurant, prima. Fijn dat we toch terecht konden. Bij de 2-de check van de ober waren er ineens 5 hoofdgerechten doorgekomen terwijl we echt met 6 waren. Zo moeilijk was het toch echt niet. Ook nu weer meerdere keren om drankjes en koffie na moeten vragen. Het hoofdgerecht zelf vond ik echt te weinig voor de prijs: werkelijk heerlijk stukje vlees (ongeveer 80 gram), 6 doperwten (niet gaar), een halve asperge (ook niet gaar) en 3 slierten geschaafde snijbonen (wel gaar). Portie frietjes moest apart bijbesteld (en betaald) worden. Kortom: naar mijn idee nog geen 300 gram eten voor een dikke 20 euro pp... Aankleding is op zich prima alleen de toiletten zijn inderdaad niet fijn. Vrouwen moeten langs de ruimte met urinoirs voordat ze uit kunnen zoeken welke hokjes voor hun bestemd zijn. Later op de avond ziet de ruimte er niet uit en deze wordt dus niet tussendoor bijgehouden/schoongemaakt. Kortom: ga vooral lekker op het terras zitten als het zonnetje schijnt, maar alleen als je het niet erg vind om lang op je drankje te wachten en hier vaak om te vragen.
BLM .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Verrassend lekker eten in een ontspannen sfeer. Privacy bij dames wc's zijn aandachtspuntje. Kok gaf plezierige uitleg bij eten.
Wijnan .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
De mensen die er werken zijn geweldig. Mooie olijfolie. Maar hoofdgerecht bordje met ok vlees en alle verdere gerechten moet je erbij bestellen.
Katrien H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Hartstikke leuke ruimte met hippe sfeer in afgelegen industriegebiedje. Het eten was oké, maar niks bijzonders; de presentatie en de manier waarop het personeel er over sprak suggereerden grotere pretenties. Wat beginnersfoutjes in de bediening, maar men deed enorm zijn best.