Assaggi

Tweede Egelantiersdwarsstraat 6 1015 SC Amsterdam Nederland Kaart
31-204205589

Over restaurant Assaggi

La dolce vita in De Jordaan

Een warme ontvangst, klassiek Italiaanse seizoensgerechten, dagelijks vers gemaakte pasta en brood; bij Assaggi is het op en top genieten van la dolce vita! De bediening zorgt dat het je aan niets ontbreekt, jij hoeft echt alleen maar te genieten. De ligging midden in de Jordaan en het uitzicht op de Westerkerk maken het allemaal nog mooier. Schuif ook gerust aan voor een smakelijke Italiaanse lunch!

Meer informatie over restaurant Assaggi

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

Sebastiaan S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Leuk restaurant, erg goed eten. Erg vriendelijk personeel, maar de kwaliteit van de service kan wel iets beter. Moeten vragen om de menu kaart, de dessert kaart en de rekening terwijl we al een tijdje contact zaten te zoeken.
Renee R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Assaggi is een heerlijk restaurant en wij hebben hier veel goede herinneringen aan over gehouden.
We zijn hier nu al 3x wezen eten en zullen nog heel vaak terug komen.
Mijn persoonlijke favoriet is de ossobuco.
Leuke bediening die in is voor een grapje, maar ook vlot doorwerkt.
Wilt u lekker Italiaans eten en van de echte sfeer proeven, dan zit u hier goed.
Fons K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Er valt eigenlijk niet veel te schrijven: De onverschillige bediening brengt wat je vraagt en meer niet.
Het voorgerecht van aubergine en droge garnalen was het ook niet.
Gestoofde kalfslapjes zonder smaak noemt men daar Osso bucco!
Nagerecht preventief maar niet geprobeerd
Carol S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een echte Italiaan, dat is duidelijk. Eerst kwam er focaccio met huisgemaakte zwarte olijvenpesto, voortreffelijk. Als voorgerecht kregen we een heleboel kleine bordjes, met courgette, aubergine, vitello tonnato, een soort muffins, buffelmozzarella in parmigiano, bresaola, en nog meer, allemaal even lekker. Het is bijna genoeg voor een maaltijd. Ik kon in ieder geval geen pasta meer eten, maar heb wel de caponata (groentegerecht) besteld. En kreeg er (onverwacht, of misschien had ik niet goed opgelet) 3 gamberi erbij! Mijn tafelgenoot nam de Grand Dessert, waar ik ook van geproefd heb, allemaal weer voortreffelijk. Met een glaasje Marsala. Het is zeker geen doorsnee Italiaan, we komen hier graag terug.
Vanderlinde78 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een drukke zaterdag zomeravond dus, logisch, een vol terras. Ons werd verteld dat er een plekje binnen 10 minuten vrij kwam. Dit werd uiteindelijk een 40 minuten, waarbij mensen die later binnenkwamen eerder een plek kregen (ook nog toen we dit aangaven).

Toen we zaten kregen we geen entree van het huis en uiteindelijk een zeer taaie pizza die we met gewone messen moesten snijden (onmogelijk). Onze buren hadden wel pizzamessen en, na we dit hen vroegen, ook een entree van het huis. Tenslotte werd onze olie ongevraagd van tafel geplukt en op een andere tafel gezet. Haastig, onbeschoft personeel dat ons een buitengewoon ongemakkelijk en onwelkom gevoel gaf.
Geachte klant,het spijt ons dat u zo beleeft heeft ,maar u had niet gereserveerd voor buiten dus mensen die later na u kwamen hadden een reservering.
Verder hadden we aan u een tijd van 10 minuten aangegeven omdat toen u dat vroeg was een tafel die het rekening gevraagd had ,maar gingen niet weg ,ik kan helaas die mensen niet weg jagen ,en dus heeft u er langere moeten wachten. Het pizza messen is een fout geweest van mijn collega's en daar kan ik wel zorgen dat niet meer gebeurt .
Taaie pizza ,op deze avond hebben we ongeveer 200 pizza gemaakt,dat bent u de enige gast die dat gevonden heb.
En ik denk dat u omdat lang heeft moeten wachten ,alles is nu zeer negatieve.
Volgende keer zou ik met mooie zomer weer ,gewoon reserveren voor buiten dan heeft u geen wacht tijd.
Met vriendelijke groeten
Team van Assaggi.
HMRvH .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ons tweeën heerlijk laten verrassen door de chef de cuisine. Gezellige, ongedwongen sfeer aan de rand van de Jordaan. Het decor is eenvoudig, maar netjes.
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Een goede, echt Italiaanse keuken. Je moet geen haast hebben, want alles gaat er op z'n akkertje. Bediening is vriendelijk, ondanks de grote toeloop. De prijzen zijn niet mis; dat geldt voor de gerechten maar ook voor de wijn. Die dan wel weer echt lekker is. Al met al: een goed adres, behalve als je blut bent.
Cristahuisman .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Eten was prima, maar de prijs niet waard. Vis was wat droog en aubergine had teveel (rauwe) knoflook en was bovendien aan de zwarte kant. Vlees was wel een erg klein stukje. Voorgerechten waren wel heerlijk. Had meer verwacht nav de andere recensies. Service verder wel vriendelijk.
Gerardros .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
leuk klein pittoresk Italiaantje waar ze nog die heerlijke authentieke sfeer hebben en heerlijke gerechten maken. Bediening is passioneel en de huiswijn is geweldig,
Montalbano .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gezellig, smaakvol. Het enige dat een beetje tegenviel was de entree van het huis: klef stokbrood met tomatenpasta combineert niet goed met de olijventapanade.
Schippers .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Heerlijke saltimbocca gehad met een goede wijn erbij op een zwoele zomeravond in mei. Tot laat buiten gezeten. De bediening was erg vriendelijk en heel Italiaans.
Gisse1967 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Dat is niet de eerste keer dat ik hier kom eten met verschillende gasten , maar afgelopen zaterdag heb ik echt eerlijk gegeten meer dan andere keren die wel ook erg goed waren .
Deze prachtig zomer dag heb ik buiten op terras gegeten , zeetong met asperges en boterwijnsaus die echt eerlijk was, mijn tafel genoten had tagliatelle met zeevruchten, ook erg lekker. Service vonden we eerlijk italiaanse temperamento, met beetje lawaai maar gezellig en attent.
Echt een aarader !!!
Ik vind echt mijn favorite restaurant ...
MuMo .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een zooitje bij binnenkomst op vrijdag 6 mei 2016. Veel lawaai vanuit de keuken terwijl de meeste mensen buiten zaten te eten. Slechte akoestiek. Toilet niet heel netjes. Dacht dat het een bijzondere Italiaan nav de kaart op de site was maar de kaart begint met plusminus 20 soorten pizza's.

Rekening was verkeerd (kwam ik pas later achter). Ravioli was berekend voor 17,50 euro ipv het bedrag wat op de kaart stond 15,50,euro. Glas Verdecchio kost 7 euro!! En was niet koud genoeg geserveerd.

Géén aanrader!
Info701 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
heerlijk gegeten, was erg druk en is een klein restaurant met zoveel mogelijk tafeltjes. Prima bediening overigens en erg aardig. komen zeker terug.
Charlottecharlie .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het gemengde voorgerecht was overheerlijk. Voldoende variatie en de perfecte hoeveelheid. De pizza met truffel is een echte aanrader en de bediening is top!
Wendela59 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk verwend met verse ingrediënten en echte smaken. Het personeel heeft er duidelijk lol in om de klant te verwennen.
Deridder.sandra .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Leuk restaurantje, wat klein en veel tafeltjes dichtbij elkaar.
Inrichting niet heel bijzonder. Eten daarentegen erg goed.
Bediening vriendelijk.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Voor de eerste keer in deze ontzettend gezellige zaak,waar gelukkig echte Italianen de scepter zwaaien, en dat is duidelijk te erken aan de service,die echt perfect,los en persoonlijk was.Aan het eten mag m.i. iets meer aandacht besteed worden(als Italie-kenner) zoals de echt te ""koude"" pasta's,waarschijnlijk vanwege de enorme drukte,maar ik vind dat dat geen excuus mag zijn.Mijn vis was fantastisch,maar de filetto di manzo (ossehaas),waar met nadruk, na de vraag hoe ze hem gebakken wilde hebben, saignant ( dus rooooood) gezegd werd en ze kreeg hem... geheel doorbakken,plus vindt,zoals in Italie er best wat groente (automatisch ) bij mag zijn bij de hoofdgerechten,zo voelt het wel wat karig aan...desserts prima en vooral de sfeer vergoedt veel,hetgeen wij althans zeeeeer belangrijk vinden,maar ik vind dat het eten echt beter kan en ook...wel moet!!
Wij gaan echt zeker terug !! H te A
Mariskalu .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We werden boven in een hoekje gezet waar we tussen de rommel moesten zitten maar dachten ach als het eten maar goed is. De had er weinig zin in en het eten, met name de anti pasti was niet vers. Bij afrekenen werden we ook nog bijna bedonderd terwijl het grootste deel van het personeel al buiten stond te roken. Wat een aanfluiting!
Car88 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Tijdens de restaurantweek heb ik hier samen met een vriendin gegeten. Wij mochten zelf een menu samenstellen aan de hand van de vaste kaart. Als voorgerecht heb ik gegrilde groentes met mozzarella genomen. Dit was heel erg lekker (grote portie). Vervolgens heb ik als hoofdgerecht raviolli van de dag genomen. Deze was gevuld met spinazie. Er was ons verteld dat er paddenstoelen in zouden zitten, maar goed spinazie is ook lekker. Als dessert heb ik gekozen voor chocolade taart, wederom was ook dit gerecht lekker. De bediening was erg vriendelijk en de borden waren allemaal erg mooi opgemaakt. Het is zeker een aanrader!!