Aspendos

Jan Pieter Heijestraat 170 1054 ML Amsterdam Nederland Kaart
31-206839378

Over restaurant Aspendos

Combi van Turks en Italiaans

Als er iemand weet hoe je pizzas maakt is het de chef van Aspendos wel. Dit leuke restaurant ligt dichtbij het centrum van Amsterdam en biedt een mooie combinatie van traditionele Italiaanse, maar ook Turkse gerechten. Alles wordt in een originele houtskoolgrill gebakken en dat proef je! Naast je hoofdgerecht kun je ook kiezen voor een tafel vol 'mezze', om kennis te maken met de echte Turkse keuken. Vaak bedient de baas de gasten die hier komen, waardoor je je al helemaal welkom voelt. Voel je welkom en bezoek Aspendos.

Meer informatie over restaurant Aspendos

6,8
6,8
Marten123 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteravond weer eens bij Aspendos gegeten. Deze keer wat vrienden meegenomen. Het eten was uitstekend en de bediening ook. Ik heb iets besteld wat vroeger op de kaart stond en dat hebben ze gewoon nog voor me klaar gemaakt. Het vlees (gemarineerde kopspiesen en kalfsvlees) was erg smakelijk en mals. Toen we de rekening vroegen kregen we nog een gratis kopje koffie aangeboden.
De porties waren groot en we konden niet alles op maar de ober bood zelf aan of we het mee wilden nemen en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.
Heerlijk om weer eens gewoon lekker te eten voor een goede prijs tussen al die nieuwe 'hippe' tentjes in de straat.
Gwolferen1962 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het was super, voorgerecht, pizza's en dessert waren allemaal heerlijk!!!
Met verse champignons, baklava was geweldig lekker.
De bediening erg vriendelijk.
Aldiverma .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ruime porties, zeer redelijke prijzen , goed eten, vriendelijke bediening.
Het was goed toeven bij Aspendos. Ook de mix van Turks en Italiaans is een pre.
Landwaart1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Aspendos is lekker ongecompliceerd. Het is niet duur, weinig poespas maar echt llekker turks eten. Het vlees is echt heel lekker en ik kom ook zeker terug om een keer een mixed grill te eten, het kiezen tussen al dat lekkers is ook te moeilijk.
Carrie25 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We hebben hier op een maandag gegeten met de ah actie. We mochten voor het hoofdgerecht alleen pasta of pizza kiezen. We kozen een koude voorgerecht. Een platte warme brood en verschillende salades. Geen hoogstandje, maar het was te doen. Er was een man voor de bediening, maar hij wist waarschijnlijk niet wat dat inhield. Zijn mobiel en later de computer, waren belangrijker.De zaak was nagenoeg leeg, maar toch hebben we echt belachelijk lang op onze pizza gewacht. Deze smaakte niet bijzonder. Het zwom in de tomatensaus en de saus had een blikkerige smaak. Hierna moesten we weer heel lang wachten. Ik ben toen maar gaan roepen en we hebben de bon meteen gevraagd. Er werd ons nog koffie aangeboden, maar we waren er klaar mee. Ik zou deze eetgelegenheid nooit en te nimmer aanraden! Ik wil heel snel vergeten dat ik hier ooit ben geweest!
Daniquedating .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Gebruik gemaakt van de AH actie. Bij binnenkomst werd ons meteen duidelijk gemaakt dat we voor het hoofdgerecht uitsluitend konden kiezen uit de pizza's en pasta's. Verder waren de voor- en nagerechten vrije keuze vd kaart. Pizza's waren prima. Voorgerecht ook lekker (warme mezzes voor 2 pers). Koffie met likeur na. Van alles voldoende. Bediening niet geweldig. Moesten zelf steeds vragen om drinken. Keek niet op of om.
Liesbeth122 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Heerlijk 2 persoons voorgerecht, tip maak de geserveerde broodjes even warm die erbij horen. Pizza lekker dunne bodem en krokant en verse producten zoals champignons en paprika, proefde alleen weinig verschil tussen de pizza gorgonzola enpizza quarto stagioni. Prima bediening, lekkere volle glazen wijn. Mochten van alles kiezen met de AH actie
Irisvdlaar67 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
We zijn hier gekomen met een AH-actie.
We konden uit alle voorgerechten kiezen en als hoofdgerecht alleen pizza's of pasta's
Mijn vriend heeft een glutenallergie. De ober/ eigenaar wist niet precies wat het was. We hebben het uitgelegd en mijn vriend mocht een sis kebab (gegrild lamsvlees op 2 spiezen) nemen en kreeg daar patat bij. Als voorgerecht kozen we de grote mezzeschotel met een combinatie van koude en warme hapjes. (14,50 totaalprijs voor2) Hierbij werd goed rekening gehouden met de glutenallergie. Voor mij lag er extra wat warme deeghapjes bij. Het was een heerlijk en uitgebreid voorgerecht en alles smaakte heel lekker.
Als hoofdgerecht had ik spagetti met lamsvlees, paprika, champions uien knoflook en tomatenroomsaus. Eenvoudig, maar lekker. (9 euro) Echt een ruime portie. Mijn vriend kreeg dus de sis kebab. 2 grote spiezen met heerlijk gekruid en zeer mals lamsvlees. (15 euro)Heb ik uiteraard even kunnen proeven. Echt fantastisch! Het portie frietjes was relatief weinig, maar gezien het grote voorgerecht en de hoeveelheid vlees aan de 2 spiezen ruim voldoende.
Als toetje had ik baklava met pistache ijs. Dat was echt een groot bord met veel ijs en 3 stuks pichtachebaklava en slagroom (heb ik niet gegeten). Mijn vriend had een groot sorbetglas helemaal gevuld met aardbeienijs en aardbeienaus en ook slagroom erop. Beide 4,50 geloof ik.
Een karafje lambrusco bij het eten van 8,50 euro. (halve liter). Prima, niks bijzonders maar gewoon eerlijk wat het is en lekker bij het eten.
We hebben een heel gezellige avond gehad en een zeer vriendelijke bediening.
Het interieur was erg gezellig. Echt Turks met allemaal sierlampen aan het plafond en leuke sierglazen met waxinilichtjes op de tafeltjes. Enig minpuntje: het was niet echt heel warm in het zaakje. De kachel mocht wel tandje hoger.
Kom vooral een volgende keer zonder AH bonnen, want lekkere houtskoolgrillgerechten zijn tussen de 15 en 18 euro en zijn echt erg lekker!

Uiteindelijk de helft van het voorgerecht = 7,25 , 15 euro duurste hoofdgerecht , 4,50 voor 1 toetje, en 8,50 voor lambrusco afgerekend. Prima! Uiteraard wel fooi gegeven na deze gezellige avond met heerlijk eten.
AnnetteSchroet .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
In jaren niet zo slecht gegeten als vanavond. We hadden nog een volle ah diner actiekaart en konden daarvoor onbeperkt eten volgens de eigenaar. Menu was onbekend, het interieur zwaar verouderd. Het eten had geen kraak of smaak, gekookte aardappels, rijst met kip en taai oud schaap. Vooraf een zure onbestendige soep en wat hapjes vooraf. We hadden met de AH actie online gereserveerd maar mochten na het overhandigen de rekening zelf uitrekenen wat we moesten betalen. Niet voor herhaling vatbaar en een pizza van onze pizzeria op de hoek was beter geweest op deze zondagavond! Grote teleurstelling.
Mail53 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Het decor is niet bepaald nieuw, maar heeft karakter. Het gaf mij het gevoel alsof ik in een ander land was. Al met al een topervaring!
Lauravandenhengel .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
De kruidenboter was niet van roomboter, de koude mezes, warn minimaal en bestond alleen uit Tzaziki die te flauw was, een soort garnalen-aardappelsalade,2 dolma's, een ordinaire en veel te zoute tonijnsalade, een tomatensalade en nog een heet prutje en we kregen er voor vijf personen 5 minuscule broodjes bij. De gerechtjes zaten in dipsausbakjes en waren beslist niet typisch Turks. De pide met lamsgehakt en feta was op zich lekker, maar misschien 30 centimeter i.p.v. de 1 meter, zoals op de kaart stond vermeld. De warme mezes waren wel lekker, maar ook weer erg weinig en niet beter dan een gemiddelde bittergarnituur in een café. De ruimte was koud, en het personeel deed heel plichtmatig zijn werk. Toen de meeste klanten weg waren, het was er erg leeg sowieso, ging de Turkse muziek uit terwijl wij er nog zaten. Enorme tegenvaller.
Sun62 G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Naar aanleiding van eerdere positieve recensies hebben wij via de website van de AH restaurantactie, een tafel voor twee personen gereserveerd. We hebben het geweten: De bediening gaf ons het gevoel ons liever kwijt dan rijk te zijn, we mochten voor het hoofdgerecht kiezen uit pizza of spies Adana. De bestelde koude mezze werd geserveerd in treurige pyrexschaaltjes. De spies kwam op een bord met krap 10 frites en een klein hoopje sla en mayonaise dat uit de fabriek leek te komen. In het restaurant waren ook gasten die hun hond meegenomen hadden zodat we konden meegenieten van zijn geblaf. Tot slot, het interieur is hopeloos gedateerd.
Al met al heb ik er aan het eind van de avond een treurig gevoel aan overgehouden.
KarineH .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Gisteravond hier gegeten met drie vriendinnen met de AHbonnen. Het eten was erg lekker. Uitgebreid voorgerecht van het huis, met veel verschillende sausjes, allemaal goed van smaak. Hoofdgerecht, veel keuze ook heerlijk. De bediening voorkomend en goed. De sfeer in het restaurant is prettig. Door de rustige, mooie achtergrondmuziek kan je gewoon goed met elkaar praten.
Linda.ensink_13 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het voor- en hoofdgerecht was bijzonder smakelijk.
We hadden een voorgerecht voor twee personen gekozen en dat was weliswaar verrukkelijk, maar in combinatie met wat we nog kregen, erg veel.
De bediening was vriendelijk en de gerechten kwamen vlot. De sfeer was gezellig in het restaurant.
Bali55 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
de sfeer was relaxt en het eten zag er goed uit en smaakte heerlijk we hadden een verassing voorgerecht voor 2 pers met allerlei heerlijke hapjes hoofdgerecht pizza zag er goed uit en smaakte heerlijk de presentatie van het voorgerecht en hoofdgerecht was met aandacht verzorgd en zag er mooi uit ook het de gerechten die ik bij andere tafels voorbij zag komen zagen er goed en smaakvol uit kortom een echte aanrader je krijgt zeker waar voor je geld niet te hogen prijzen en top eten.
Maria-mullie .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
het eten was lekker, maar het toetje viel tegen. Helaas was er geen baklava en de ijscoupe bestond alleen uit 3 bollen ijs. De bediening was vriendelijk.
Oem_noeh .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Overheerlijke gerechten en een uitstekende bediening! Tiptop! Een sfeervolle restaurant; je waant je in Turkije. Ga zo door!
H.klautz .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We waren met 4 personen op 2 kaarten van Albert Hein. De bediening was vlot, het eten was lekker, zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding. We waren met zijn vieren 50 Euro kwijt voor een drie gangen menu dus dat was heel O.K.
Slimmie .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Ik kom graag bij dit restaurant omdat de eigenaar erg aardig is en het eten is heerlijk! Ik heb er laatst via de ah restaurant actie gegeten en we mochten gewoon alles van de kaart kiezen, top!
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Via AH restaurant actie geboekt. Helaas konden we niet a la carte bestellen. We hebben toen 'gewoon' gegeten lekker buiten aan een tafeltje met veel spitsverkeer. Gezellig druk. Aardige bediening, keuken was snel.