Ask de Chef (Arnhem)

Willemsplein 32 6811 KC Arnhem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ask de Chef (Arnhem)

Eten7,9/10
Service7,3/10
Decor7,6/10
Hessel V. Gastronoom (25 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Ask de Chef introduceerde begin 2016 een 'nieuw concept', welke afstapte van het 'all-you-can-eat' principe en juist meer de nadruk moest leggen op 'de ingrediënten' en de wijze waarop de chef hier zijn creativiteit op botviert. Meteen werd ook de koppeling met de inmiddels onvermijdelijke -misschien al een beetje sleetse- 'Big Green Egg' gemaakt. Weg met de bulkproductie van -in onze ogen- toch best smakelijke sushi en welkom sukade, geroosterde buikspek en in boter gekonfijte sliptongetjes. Uiteraard op de eveneens niet meer uit de vaderlandse horeca weg te denken leisteen.

Het lijkt een bewuste keuze van ADC om haar concept om te gooien. De beweegredenen zijn ook vast lovend en misschien zelfs verdedigbaar. Maar als de prijs voor deze switch een op vrijdagavond (bijna) leeg restaurant betekent, dan drijft bij mij toch de vraag boven of deze switch 'verstandig' is geweest. Is Ask de Chef klaar voor het 'shared-dining'-concept?
Eerst maar eens naar de inhoud:
Wij maakten gebruik van een vijf-gangen arrangement via Social Deal. Wij kozen vooraf voor de Vitello Tonato (van die Big Green Egg) en de op cederhout gerookte zalm teriyaki met wakame salade, kokosrijst en wasabimayonaise. Hierbij troffen we geen zoetzure tomaatjes zoals de kaart aangeeft maar wel radijs in de garnering.
De Vitello bestond uit langzaam gegaarde, licht gerookte kalfsrosbief, gemarineerd in shichimi togarashi kruiden met tonijnmayonaise, rucola en kappertjes. Deze was, hoewel goed van proportie, wel een tikje aan de droge kant. Minimaal dat wel, maar ik heb sappiger Vitello's gegeten.
De zalm op cederhout was mooi gedresseerd en ook constateerden wij voldoende sappigheid tussen de lamellen. De smaak van de teriyaki neigde wel te domineren over de smaak van de zalm, maar dat ervoeren wij niet als onprettig. De garnering van radijs was smakeloos en smaakte eigenlijk naar water.
De tussengerechten bestonden uit licht gerookte, gegrilde eendenborst afgelakt met mandarijn-soyaglaze, gepofte zoete aardappelpuree en gegrilde sla. Daarnaast een Salmon Platter (sashimi zalm en sake tobiko) en de in gerookte boter gekonfijte sliptong met couscous van bloemkool en geroosterde hazelnoten, kappertjes en vadouvancrème. Daarbij bloemkoolpuree en Hollandse garnaaltjes.
De eendenborst was goed. De mandarijn-soyaglaze deed haar werk uitstekend en tilde dit gerecht uit boven gemiddeld niveau. Verrast werd ik door de smaakvolle in kruiden gegrilde sla; het lukte me niet de kruiden thuis te brengen, maar blij werd ik er wel van.
De sashimi zalm en de sake tobiko deden hun plicht en waren beide goed op smaak.
Punt van aandacht is de sliptong. Hierbij werd geen visbestek geserveerd, terwijl deze ongefileerd gepresenteerd werd; een misser en ADC onwaardig. Daarbij had de keuken de zijgraatjes laten zitten, wat fileren aan tafel lastiger maakt. De smaak was vooral 'zout'; erg zout zelfs. De 'couscous van bloemkool' was geen couscous, maar simpel fijngesneden (niet gemalen!) bloemkool. Ook jammer.
Dan nu naar de hoofdgerechten: de Surf & Turf in een presentatie van gegrilde sukade en zalm en gegarneerd met antiboise, gepofte zoete aardappelpuree en oerfriet en de Crayfish Deluxe bestaande uit zalm, tonijn, komkommer, krabstick, rucola, rivierkreeftstaartjes 'on top', eelsauce, kushi maki en wakame.
De Surf & Turf was op smaak. De sukade had wat mij persoonlijk betreft iets fijner gemogen; een paar taaie stukken waren (waarschijnlijk onbedoeld) achtergebleven aan het vlees wat bij mij voor een onprettig mondgevoel zorgde. Ook de cuisson van de sukade had van mij nog een tikje extra mogen hebben.
De Crayfish Deluxe was vertrouwd goed op smaak. Echter, de hoeveelheid was niet in verhouding tot de voorgaande vier gangen: namelijk veel-te-veel! Dit dient eigenlijk beter uitgebalanceerd te worden ten opzichte van de hoeveelheden tijdens de voorgaande gangen.
Zowel de chardonnay van mijn vrouw als de sauvignon blanc van mij begeleidden een en ander prima.

Het gekozen nagerecht werd een crème brûlée, waarvan ik vermoed dat het een 'pre-fab' variant betrof met een toevoeging van frambozen en nog niet-gekarameliseerde suiker.

Zoals gezegd was het restaurant leeg toen wij arriveerden, maar dat was aan de vroege kant (vrijdagmiddag 17.15 uur). Tijdens onze vorige keren ADC liep de winkel daarna altijd rap vol en lieten we een stampend volle tent achter bij ons vertrek. Hoe anders was dat gisteravond, waar slechts 7 tafels bezet waren en 1 tafel zelfs vertrok na constateren van het nieuwe concept (en het dus afwezig zijn van het 'all-you-can-eat'-concept). Ook zagen wij regelmatig mensen buiten op het restaurant af lopen (wij zaten aan het raam), maar na het zien van de kaart onverrichter zaken doorlopen. Een jaar geleden stond er nota bene een rij tot buiten.
Is dit de prijs van verandering? Moet je persisteren in deze verandering als ondernemer? Lastige vragen, waarop ik zeker het antwoord niet op placht te weten. De moed en durf van de eigenaren is zeker bewonderenswaardig te noemen en wij hopen dan ook van harte dat zij met deze switch een juiste switch hebben gemaakt. Een switch gedreven uit liefde voor het culinaire vak; dat is duidelijk. Met de paar punten van kritiek die wij hebben, zou het cijfer zomaar van een 7 naar een 8 of hoger kunnen stijgen.
Succes, Ask de Chef!
Beste meneer Visser,
Fijn dat u uw ervaring met ons hebt willen delen met deze puntjes van kritiek kunnen wij zeker iets. We hopen u zeker nog eens terug te zien in een van onze restaurants.
Carola En Bart B. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd bij Ask the Chef gegeten om de nieuwe formule uit te proberen. Het was echt super. De kwaliteit van het eten is er enorm op vooruit gegaan, de service was uitstekend en de uitleg over het menu gebeurde uiterst vriendelijk. Heerlijke sushi op een speciale manier geserveerd en het vlees uit de green egg maken dat wij heel snel weer terug komen. Een heerlijke avond gehad. Bart en Carola
Nadine B. Fijnproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Heerlijk gegeten!
We hadden gereserveerd en kregen een gratis diner voor 2 via een facebook actie. We hadden geen hoge verwachtingen en lieten ons verassen. Eenmaal aangekomen werd uitgelegd dat we 3 gangen mochten kiezen naar wens (voor-, tussen-, hoofdgerecht of een combinatie met een nagerecht). We kozen voor het voor-, tussen en hoofdgerecht en hebben echt heerlijk gegeten! Het voorgerecht was niet veel maar wel heerlijk van smaak. Bij het tussengerecht kozen we voor sushi en dat was juist het leuke, want je kan hier nu veel beter eten als je niet van sushi houdt. Je kan elke combinatie maken die je wilt (3 keer sushi, 3 keer vlees, 3 keer vis, van alles wat) en dat maakt het aantrekkelijker voor een breder publiek. Ook is het allemaal erg leuk en creatief opgediend.

Het nieuwe concept spreekt me erg aan en de kwaliteit van het eten is er zeer zeker op vooruit gegaan. Het was niet druk en ondanks dat we de actie hadden gewonnen en dus gratis mochten eten, kregen we toch leuke aandacht.

De drankjes moesten we wel afrekenen, maar ikhad ook niet anders verwacht (en gewild). Ik heb heerlijk gegeten en raad het zeer zeker aan!
Siri87 . Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Hier met social deal op een doordeweekse dag terecht gekomen.
Opvallend: érg rustig. Ik denk dat er deze avond maar 4 tafeltjes bezet waren?
Bediening kan veel spontaner / enthousiaster / gezelliger!
Tip: beginnen met uitleg social deal. Wat is de bedoeling? Waaruit mag je precies kiezen?

Aankleding restaurant hebben we weinig aan op te merken.

Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk het eten. Toch wat puntjes van kritiek.

Als tussengerecht kregen wij een ander tussengerecht geserveerd. I.p.v. sliptong met o.a. hazelnootjes, kappertjes en hollandse garnaaltjes, kreeg ik sliptong met een soort dressing van tomaat. Je hoorde de bediening er in de verte al over discussieren, toen er een bedieningsmedewerker kwam vragen of alles naar wens was.. We hebben toen aangegeven dat we een ander gerecht hadden gekregen (waar de bediening volgens mij zelf al van op de hoogte was dus vragen of het naar wens is, vind ik dan wat vreemd). Omdat ik inmiddels al een paar happen had genomen, hebben we het verder zo gelaten.

Een ander besteld tussengerecht was overigens vergeten. Deze moest dus nog bereid worden en deze kwam uiteindelijkk
nadat we de wel geserveerde tussengerechten op hadden.

Bij het hoofdgerecht is ook iets niet helemaal goed gegaan. De pistachio sushi smaakte prima, maar ik heb nergens Mango ontdekt (terwijl op de menukaart staat vermeld 'mango slices on top'). Ook zaten er veel lente-uitjes in, een ingredient dat niet bij de beschrijving van het gerecht stond...

Wij zullen het restaurant niet aanraden, omdat de prijzen vrij hoog liggen en je dan wel mag verwachten dat je waar krijgt voor je geld. Oftewel dat je krijgt wat je besteld, precies zoals beschreven staat op de kaart inclusief de ingredienten die daar genoemd staan! En mocht het echt voorkomen dat een ingredient om de een of andere reden niet beschikbaar is, dat je daar tijdens het bestellen op wordt gewezen en dan evt nog een andere keuze kunt maken.
En ook geen ingredienten toevoegen die niet bij de beschrijving staan, want het kan zijn dat je daar helemaal niet op zit te wachten (stel dat je geen lente-ui lust, dan ben je niet blij met de sushi pistachio zoals ik die kreeg).

En de gemaakte foutjes wegen voor ons ook ook wat zwaarder, omdat het ontzettend rustig was deze avond.. Ik ben wel benieuwd hoe je avond verloopt als je op een drukke avond reserveert... Maar dat gaan wij zelf niet uitproberen!

Beste gast,
Wij betreuren de gang van zaken ten zeerste. Het spijt ons dat u niet datgene heeft gekregen waar Ask de Chef voor staat. Inmiddels heeft het management passende maatregelen getroffen en de betrokken medewerkers erop aangesproken. Graag zouden wij u voor deze avond een compensatie willen aanbieden. Zou u uw contactgegevens kunnen sturen naar info@askdechef.nl ? Wij hopen van u te mogen horen.
Chiel Verheij
Directie Ask de Chef
Wayes2000 . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Na er lang niet gegeten te hebben, vandaag weer eens geprobeerd. Zijn afgestapt van het all you can eat concept hetgeen uiteraard kan. Werd netjes van tevoren aangegeven. Helaas duurde het drie kwartier voor de bestelling doorkwam. Toen na nog eens drie kwartier de volgende bestelling er nog niet was zijn we maar gegaan. Er kon amper een sorry van af. T lijkt alsof de bestellingen die bezorgd moeten worden belangrijker zijn dan de gasten in huis. Jammer. We zullen hier niet meer komen.
Overigens was hetgeen we hebben gegeten wel erg lekker maar service en klantvriendelijkheid zijn minstens zo belangrijk.
Geachte gast,
Heel erg jammer dat het niet naar wens is geweest. Heel erg jammer dat de bediening niet naar wens is geweest. Graag zouden wij met u tot een oplossing willen komen. Stuur uw gegevens naar info@askdechef.nl, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op. Vriendelijke groet, Team Ask de chef
Iris B. 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Altijd met liefde bij de ask the chef gegeten tot valentijn. Blijkbaar is er geen all you can eat meer, hetgeen waar we voor gekomen waren. De sushi was lekker niks op aan te merken, maar in verhouding veel duurder. Het leuke aan het all you can eat was vond ik keuze uit veel verschillende sushi en warme gerechten, dus vond ik het erg jammer datdit veranderd was en niet aan ons doorgegeven vtv. Nu alleen keuze uit een paar platters, geen individuele keuze uit sushi. En in verhouding veel minder. Mij zul je helaas niet terug zien.
Beste Iris,
Fijn dat het eten wel naar wens is geweest. We snappen dat dit concept heel iets anders is dan all you can eat, we hopen dan ook als u een keer geen all you can eat wilt toch aan ons zult denken.
We hopen u nog eens te zien in een van onze restaurants. Vriendelijke groet, Team Ask de chef
Niels G. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ask de chef differentieert zich in Arnhem en omstreken door haar andere soorten sushi en het unieke chefs table concept! De kwaliteit van de sushi is altijd goed en naast dat serveren ze heerlijk mals vlees! Kortom mijn favoriet
Geachte Gast,
Heel erg leuk om te lezen dat u tevreden bent over Ask de Chef. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om dit met ons te delen. We hopen u nog eens te zien in een van onze Restaurants. Vriendelijke groet, Ask de chef.
Youpculinair . Gastronoom (14 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
We komen hier vaker, dus soms druk en soms rustig in het restaurant. Wat mij opvalt is dat de bediening over het algemeen zeer goed bezig is. De negatieve recensies hierover heb ik nog niet meegemaakt.
"Yes" doet het zeker goed en kan de gasten alles vertellen over de vele verschillende gerechten. Het door ons genoten vier-gangen-menu was TOP. Ik ben een grote eter, maar een T-bone van 400 gram, tussen alle sushi gerechten, was zelfs mij bijna teveel. Gelukkig hebben we ruim drie uur lang ongedwongen met vrienden kunnen tafelen...
Enige minpunt: de skai-banken met een te diepe zitting zorgen voor ongemak. De volgende keer gaan we dus voor de hoge stoelen!
Geachte Gast,
Heel erg leuk om te horen dat alles naar wens is geweest, en dat u een geslaagde avond heeft gehad. Bedankt dat uw de tijd heeft genomen om dit met ons te delen. We hopen uw nog eens te zien in een van onze Restaurants. Vriendelijke groet, Ask de chef.
Rob Z. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hebben 'n heerlijke avond gehad bij Asksechef. De bediening was zeer vriendelijk en uitgebreid in uitleg, interesse en gastvrijheid. De gangen volgde elkaar op een zeer fijn tempo op. Van de kwaliteit en hoeveelheid van al het heerlijke eten waren we onder de indruk. Alvorens de tomahawk steak in de green-egg ging werd hij ons getoond op zijn reusachtige grootte en wanneer er bij het desert nog ruimte was voor 'n extra bolletje frambozenijs en fruit werden deze ons geserveerd op op rekening van het huis. Een topavond met zeer gewaardeerde aandacht van de serveerder, reusachtige eigenaar en bijna gepensioneerde topkok met heerlijke kwaliteit in de vingers. Zeer gewaardeerd en heerlijk genoten! Wij komen terug.

Met vriendelijke groet,

Rob Zeegers
Beste Rob,
Fijn om te horen dat u zo'n goede ervaring heeft gehad met ons restaurant. Wij doen er alles aan om iedereen zo tevreden naar huis te laten gaan. Bedankt dat u de moeite heeft genomen dit met ons te delen. Tot ziens in een van onze restaurant. Vriendelijke groet, Ask de chef.
Rianne-Laura S. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Afgelopen weekend in Arnhem wezen eten. Na een aantal keer geklaagd te hebben dat het erg lang duurt waren we er klaar mee!! 2.5 uur gezeten en pas 2 rondes verder.... Uiteindelijk is er een kopje koffie doorheen gedrukt, van het huis, omdat we verder niks meer hoefden. Blijkt bij het afrekenen de koffie op de rekening te staan!?! Na uitgelegd te hebben dat we deze toch echt niet gingen betalen is deze van de rekening gehaald. Geen succes deze keer!!
Geachte Gast,
Heel vervelend om te horen dat de avond niet is verlopen zoals u verwacht had.
Graag zouden wij samen met u tot een oplossing willen komen. Mail uw gegevens naar info@askdechef.nl en wij nemen spoedig contact op. Vriendelijke groet, Team Ask de chef
Dgeijtenbeek . 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Gister met een vriendin bij Ask de chef in Arnhem wezen eten. Voor ons een dramatische avond. Wij kwamen om 18.30 uur binnen in een vrijwel leeg restaurant. 1e ronde besteld en moesten erg lang wachten. Na 1,5uur was ronde 1 nog niet compleet. Alvast maar de 2e ronde besteld om toch wat te kunnen eten. Tussendoor meerdere malen gevraagd waar het eten blijft?! Er werd spoed achter gezet... Bij mij heeft spoed een andere betekenis denk ik. Na 2,5 uur totaal hadden wij 2 rondes op en totaal geen zin meer om nog verder te eten. Tevens was de rijst niet altijd gaar. Jammer allemaal! Spijt dat ik de gehele rekening heb betaald terwijl we maar 2 rondes genuttigd hebben. Wel vriendelijk personeel!
Geachte gast,
Wat jammer dat de avond niet naar wens is verlopen. Graag willen wij met u tot een oplossing komen. Mail uw gegevens naar info@askdechef.nl en wij nemen spoedig contact op.
Sander J. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We bestellen met een regelmaat bij ADC, de ene keer halen we het op en de andere keer thuis bezorgen. Daar eten hebben we 1x gedaan, we vinden het zelf leuker om thuis in eigen setting te eten.
Het eten smaakt heerlijk, 1 keer gehad dat men de bezorgtijd niet ging redden. Op dat moment waren er ongeregeldheden in de stad, overmacht.
Wel merken we beide dat we bijna elke keer hetzelfde bestellen, small bites, tonijn, zalm, warme bites. Wij vinden het gewoon heerlijk, iedere keer weer.
Top!
AntoinetteL . Gastronoom (17 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Een aanrader, eten was goed en ondanks dat het druk was, was de service top. Lekkere sushi en hele vriendelijke bediening.
Beste Antoinette,
Heel erg bedankt voor deze leuke reactie. Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest.
Hopelijk tot ziens in een van onze restaurants.
Manushara . Fijnproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wij stapten vanavond rond 19.00 uur binnen in een overvol restaurant maar we werden naar buiten verwezen om daar een drankje te drinken, we werden netjes na 10 min opgehaald, want onze tafel stond reeds klaar.
Wij waren aangenaam verrast! Het eten was heerlijk, de bediening vlot en vriendelijk en geen lange wachttijden!
Dat het druk was konden we zien maar alles verliep op rolletjes en wij hebben een hele fijne avond gehad.
Geachte gast,
Heel leuk om te horen dat jullie avond naar wens is geweest! Hopelijk zien we jullie snel nog en keer in een van onze restaurants. Vriendelijke groet, Team Ask de chef Arnhem.
Arianne S. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Net lekker sushi laten bezorgen. Was heerlijk, bestel het hier voortaan altijd!!!! Was snel bezorgd en een vriendelijke bezorger. Ga zo door ask de chef.
Ton V. Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Voorheen gingen wij graag naar Ishiba om sushi te eten, maar de laatste tijd werd het steeds slechter. Dus op zoek naar nieuw beter sushi-restaurant. Dat hebben wij gevonden met Ask de Chef. Het voorgerecht carpaccio van ossenhaas heb ik nog nooit zo lekker gegeten. Mooie (dikke) plakken gesneden ossenhaas, die supermals was. Sushi nr. 1 en 2 (zalm en tonijn) zijn mijn favoriet, omdat deze in één keer in je mond passen en prachtig zijn gemaakt en op smaak zijn. De speciale hoofdgerechten zoals bavet en grote steak waren ook heerlijk klaargemaakt. De wijnkaart is heel leuk samengesteld en de bediening kan goed adviseren. Ik had dikke pech dat ik mijn rode wijnglas omgooide over mijn rok, maar de bediening is erg behulpzaam en vriendelijk. Tot slot nog heerlijke desserts met goed gemaakt ijs. Wij hebben genoten van het lekkere eten, de goede bediening en de gezellige sfeer. Graag tot gauw.
Geachte Heer/mevrouw,
Heel leuk om te horen dat u een perfecte avond heeft gehad bij ons restaurant en deze ervaring heeft willen delen met ons. Hopelijk tot snel in een van onze restaurants.
Vriendelijke groet, Team Ask de chef Arnhem.
Beau12 . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Weer heerlijk gegeten bij Ask de Chef. Lekkere lamsrack en supermalse bavette staan nu op de nieuwe kaart. Mijn man houdt niet van sushi, maar doordat er nu veel keuze is uit verschillende mooi vleesgerechten en andere warme hapjes krijg ik hem zeker mee! Heerlijk!
Beste Beau,
Wat leuk om te horen dat de avond naar wens is geweest. Fijn om te horen dat je hem nu wel mee krijgt naar ons restaurant. Daar is onze nieuwe kaart voor bedoeld. Hopelijk tot ziens.
Maurice C. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Eten is echt lekker, maar de snelheid is echt een drama. Wanneer het drukker wordt dan kan de bediening of de keuken het niet aan en moet je soms wel 20 - 30 minuten wachten op je eten. Als je dat aangeeft wordt er aan geven dat er veel telefonische bestellingen zijn gedaan. Blijkbaar heeft dit voorrang???
Beste Maurice,
Erg vervelend om te horen dat het soms wel erg lang duurt voordat het eten geserveerd wordt. De bezorgingen krijgen echter geen voorrang. Graag zou ik tot een oplossing willen komen. Stuur uw gegevens naar info@askdechef en dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op. Vriendelijke Groet, Team Ask de chef.

Reactie van proever:

Ik heb bijna een week geleden een mail gestuurd, tot heden nog steeds niks gehoord.
Erik K. 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Woensdag 24-6 hier door eerdere goede ervaringen gegeten wegens een jubileum. Vorige keren merkten we al dat het achteruit ging, maar dit keer was het een abominabele avond. Het was redelijk druk, prima, maar we hebben tussen 18u en 20.45u maar twee rondes eten gehad, die ook nog incompleet waren. Ze "konden de drukte niet aan", bel dan iemand bij! Om ons heen ook nog 4-5 tafels met hetzelfde probleem. Geen bediening die vroeg of alles naar wens was en niet of we überhaupt nog iets wouden drinken. Enige pluspunt was Maurice van de bediening, die liep letterlijk de benen onder z'n lichaam vandaan. Wij komen hier niet meer terug en gaan voortaan naar Koi of Sumo.
Beste Erik,
Wat vervelend om te horen dat de avond niet naar wens is geweest. Graag zouden wij tot een oplossing willen komen met u. Stuur uw gegevens naar info@askdechef.nl dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op. Vriendelijke groet, Team Ask de chef.
Hessel V. Gastronoom (25 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
"groei·en (groeide, is gegroeid)
1 groter worden"
Dit is hoe de 'dikke' Van Dale 'groei' omschrijft. Gaat ook op voor Ask de Chef, als je het mij vraagt. Alles lijkt bij deze centraal in Arnhem gelegen sushi-hut groter te worden; de smaken, de variaties, de combinaties, kwaliteit van het management (mbt inzet en aansturing van personeel) en misschien wel het belangrijkste: het gevoel van tevredenheid bij de gasten na afloop! In elk geval bij déze gasten!

Naar aanleiding van ons eerste bezoek aan ADC in november vorig jaar, zijn wij reeds een keer of zes geweest en zagen we de kwaliteit stijgen. Andere aansturing van de bediening heeft effect gesorteerd; de gerechten komen vlot door. Maar ook inhoudelijk: de Chef durft te experimenteren met gerechten die niet direct de 'sushi-accolade' mee krijgen maar niettemin tongstrelend zijn! Zo hebben wij voorbij zien komen: een wagyu-burger en vlees van het maas-rijn-ijsselrund met grove pesto en macadamianoten (lekker!).

Zo ook gisteren. Het prachtige voorjaarszonnetje viel in de vroege avond over Arnhem en dompelde ook het terras van Ask de Chef in een fijne sfeer. Te midden van de tafels was de Chef te vinden achter een BBQ, waar vandaan de lekkerste proeverijen kosteloos (!) werden uitgeserveerd. Zo werden wij verrast op het in opkomst zijnde bavette! Een smaakbom, niets meer en zeker niets minder! Ondertussen genoten wij van onze bestelde sushi, die kwalitatief top was en sterk op smaak. De tweede interruptie vanuit de BBQ was voor een kipspies gekruid naar eigen inzicht van de Chef. Nou ben ik geen kipliefhebber, verre van zelfs, maar dit spiesje was dermate uitnodigend wat geur-, zicht- en smaakbeleving betreft dat ik dit niet kon weigeren. Mijn vrouw moest drie keer vragen of ik het wel was die tegenover haar zat. Een heerlijkheid!

Ask de Chef had onze sympathie al, maar bewijst zich eens te meer een professioneel horecabedrijf met zelfvertrouwen na het zien en beleven van dit soort acties. De continue groei van alle aspecten die hiervoor aan de basis noodzakelijk zijn is aanwezig. Het onderkennen hiervan heeft in elk geval één persoon goed begrepen, en dat is de Chef van Ask de Chef.
Tot snel!
Beste Hessel,
Heel leuk om te horen dat u een goede ervaring heeft met Ask de chef. Wij zijn bezig met een nieuwe kaart die er al snel aan zit te komen. Hopelijk komt u dan nog een keer bij ons eten om de nieuwe gerechtjes te proberen.
Bedankt voor de leuke reactie en hopelijk tot ziens.

Vriendelijke groet, Team Ask de chef