Asia

6,7
Voordelig
C.J. V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
zaterdag 1 oktober met een groep van ca. 30 personen een bezoek gebracht. Heerlijk gegeten, prima service en een fijne bediening door een dame die duidelijk plezier in haar werk heeft. Van harte aanbevolen !
Rosey P.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Dank jullie wel voor het lekkere eten en goede service! Meneer legde netjes alles uit wat wat is en de bediendes waren vriendelijk. Sfeer was gezellig en ik zou het zeker aanbevelen om hier te gaan eten! ^^
100kmFietser .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Van binnenkomst tot vertrek; je voelt je er welkom. Keuze uit divers smakelijke gerechten. Wij hebben de indruk dat een aantal ingrediënten zoals champignons van een mindere kwaliteit zijn dan wij van deze familie gewend zijn. Het ijsbuffet is erg matig, stijf van de zoet- en smaakstoffen. Wij weten het, dat zit meestal in ijs maar hier wel erg ruim vertegenwoordigd
Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vriendelijk personeel. De uitstraling van het restaurant vind ik niet bijzonder. Bij de kapstok zijn koelvitrines opgeslagen. Verschillende soorten vloer in het restaurant.
De tafels zijn schoon.
Het buffet heeft voldoende keus. Alles is warm en goed van smaak. Er wordt regelmatig bijgevuld. Diverse saus keuze bij de gerechten. Op de gril werd veel door elkaar gebakken op dezelde kleine gril: rund, kip, garnalen.
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Interieur is als een ouderwetse Chinees restaurant.
Maar de bediening/service was zeer goed!
Mijn moeder wilde iets vegetarisch en dat werd persoonlijk geregeld. Zo veel als ze maar wilde.

De kwaliteit van het buffet was goed en vers. Heerlijk om zo zelf van alles te kunnen pakken.
Het buffet had ook een duidelijke Vietnamese 'touch'.
Geen sushi dus, maar dat mis je hier ook niet.

We gingen hiervandaan naar de overkant voor een concert in de Grote Kerk, heerlijk gratis te parkeren.
Rubenvdl .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met een grote groep gegeten bij Asia voor een familiefeest. Het eten was niet slecht maar in vergelijking andere restaurants zijn de mogelijkheden bij Asia beperkt. Ze hebben geprobeerd het concept van een aantal jaren geleden aan te passen om bij te blijven, zo kun je nu ook vietnamees eten bestellen van de grillplaat. Het eten van het buffet is basic, niet slecht maar ook absoluut niet bijzonder en een beetje vettig.
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
op weg naar huis kwamen we langs dit Restaurant en besloten hier wat te gaan eten ,we hadden nog nooit vietnamees gegeten,we werden heel vriendelijk ontvangen de zaak was zo goed als leeg maar het was ook nog vroeg ,na uitleg over de gerechten op het buffet zijn we gaan eten en wat was het lekker ,heerlijk,alles lekker warm wat warm moest zijn dat is bij een chineese wok nog weleens anders en alles vonden we lekker heerlijk gekruid niet te heet,een echt aanrader.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
In dit AYCE restaurant is het goed te doen. De uitbater heeft een goede slager en poelier als leverancier want zijn kip- en vleesgerechten zijn van goede kwaliteit ,zeer mals en goed op smaak gebracht. De smaken zijn Aziatisch en dan voornamelijk gericht op de Vietnamese keuken, ik moet zeggen echt verrassend lekkere marinades en sauzen. Service aan de matige kant; ik had vooraf om een uitleg gevraagd v.w.b. het buffet en grill mogelijkheden. (dit is namelijk overal weer anders) De uitleg was summier en niet compleet bleek later.....want het was eigenlijk de bedoeling om je grillgerechten zelf af te halen bij de grill,wij hadden begrepen dat deze aan tafel geserveerd zouden worden. Nu de eerste keer niets te mogen ontvangen bleek dat ze problemen hadden met de grillplaat c.q. gasfornuis?? Ik zou zeggen; kom dit dan even netjes melden. De tweede keer kwam de ober de gerechten wel brengen, maar ging aan iedere tafel vragen voor wie deze bestemd waren, deze gerechten waren dus al lauw en koud toen wij aan deze gerechten konden gaan beginnen. Decor is niet meer van deze tijd en de ramen waren vies en smoezelig, er zaten ook diverse soorten vliegen aan de binnenzijde van de ramen. Geen lekkere gedachten dat deze beestjes op je eten kunnen belanden. MAAR de kwaliteit is echt goed, nu alleen nog even wat aan de verbeterpuntjes werken!
100kmFietser .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Prima eten tegen een redelijke prijs en een hartelijke bediening. Van binnenkomst tot vertrek; je voelt je er welkom. Er waren meerdere tafels bezet maar de ruimte was zo groot...........
Michi W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Vandaag met kerst wezen eten. Het eten werd niet erg snel aangevuld, elke keer als ik ging opscheppen waren de meeste bakken zo goed als leeg. Ook de bakken met ijs waren bijna leeg waardoor ik de laatste restjes eruit moest schrapen. Over de inrichting ben ik ook niet te spreken, de tafels staan de dicht op elkaar waardoor je weinig tot geen bewegingsvrijheid hebt. Volgens mij hebben ze ook een probleem met het riool want op het einde van de avond verspreidde zich een onaangename geur over de ruimte. Alleen de service van het personeel verdient een dikke pluim.
Lan .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Na een dag Apenheul, onderweg naar het centrum van Apeldoorn, hebben we dit restaurant gezien. Omdat ik Vietnamese ben, moeten we hier proberen. Nog nooit zo lekker Vietnamees (in Nederland) en voor een redelijke prijs gegeten. Een van onze kinderen eet liever geen rijst en is erg tevreden met patat en de gegrild/gebakken gerechten. We worden vriendelijk, gastvrij en snel bediend.
Jnieuwen .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
We komen hier regelmatig. Ruim opgezet restaurant, (aan het decor kan zeker nog wel wat worden verbeterd), met zeer vriendelijk personeel. Het is een buffetrestaurant, echt voor ieder wat wils. Van heerlijke Aziatische gerechten tot frietjes voor de kinderen. Ook een klein wok/bakplaat gedeelte met o.a. vis. Wij vinden het eten hier echt heel lekker. Goede saladebar en genoeg te kiezen als toetje. Prijs/kwaliteit is goed.
Odessa22 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Gisteren met z'n twee op pad geweest in Apeldoorn.
Na wat door de stad te zijn gelopen wat terrasjes gepakt en later in de middag de vraag ... wat gaan we eten? Uiteindelijk is onze keuze Vietnamees restaurant Asia geworden.

Echter waren wij iets te vroeg ( rond 16:30 uur ) tewijl ze om 17:00 uur geopend zijn en werd er al snel een oplossing gecrieerd door wat stoelen en een tafel op het terras te zetten onder genot van een drankje. Rond 17:00 uur werden we door de gastheer verwelkomd om te komen eten.

Als eerst ben ik naar de wc geweest. Deze was schoon, zeep aanwezig en de keuze om de handen met de dry van of papier te drogen ... heel goed.

In het restaurant aangekomen werden we verwelkomd door de serveerster en kregen we uitleg van de gastheer terwijl we langs het buffet liepen. Dit was voor ons de eerste keer dat we bij dit restaurant eten. Hier blijkt het systeem iets anders te werken dan bij een wokrestaurant ... de gerechten zijn namelijk al gegaard en klaar voor consumptie. Bij de kok kan men kiezen van vele soorten vlees, vis, kip enz. gebakken of grill wat duidelijk op een bord aangegeven is wat de mogelijkheden zijn. Doordat ik geen pepers eet was het voor mij wel uitkijken wat ik at en heb dit ook aangegeven bij de gastheer die mij direct aanwees waar pepers in verwerkt waren en dat er ook een mogelijkheid is om de gamba's bijv. apart te laten bereiden ... hier ben ik mee accoord gegaan en werden de gamba's zonder pepers voor mij bereid ( 8 stuks ) met vietnamese kruiden.

daarna bij het raam met uitzicht naar de kerk en drukke kruispunt plaatsgenomen. al snel stond de serveerster bij ons om de bestelling op te nemen ... eerst wat kroepoek gebracht en later onze drankjes ... gastheer, serveerster en overig personeel waren vriendelijk en behulpzaam. Ook bestellingen bij de kok hoeft men hier niet op te wacten ... deze worden gebracht. Op dit moment was nog rustig. Na ons drankje zijn we richting het buffet gelopen ... hier was voor mij nog een ,, opstakel '' ... ik ben een witvis en kip eter waardoor ik de gerechten met varkens- en rundvlees links heb laten liggen. Bami, Kip met uien en champignons in een saus gepanneerde vis ( kabeljauw meende ik ) opgeschept en weer plaatsgenomen aan tafel. De gamba's met vietnamese kruiden werden ook even later gebracht. gekozen gerechten waren heerlijk, de gamba's moesten dan nog wel ontdaan worden van het ,, jasje '' maar was heerlijk. de andere gerecht op m'n bord waren ook goed te eten ... garing, versheid ... klasse en geen vettige smaak bij iedere hap ( wat jammer genoeg vaak voorkomt bij de chinese afhaal bijv. )

daarna maar richting de kok gelopen en heb gekozen voor de gepaneerde pangafilet en kipfilet van de grill ... echter werd er bij de gepaneerde pangafilet een klein bakje met vietnamese saus geserveerd ... deze niet aangeraakt en tafelgenoot even geproeft ... bleek een hete saus te zijn, maar de visfilet smaakte heerlijk ... vis ,,smolt '' op de tong ... zalig. Kipfilet was goed gegaard en met de kruiden smaakte deze ook goed. tussendoor geregeld drankjes besteld en werd ons tafel telkens netjes afgeruimd door de serveerster.
Ook gewaagd aan de in een rijstvel verpakte koude loempia ... heb de eerste hap niet door m'n keel gekregen ... en de rest van deze loempia laten liggen. Deze smaakte zeer sterk alsof deze volzat met kruiden zoals koriander ... bAH ... niets voor mij.
Later de groentebar even geprobeerd en wat mij opviel was dat de komkommer droog was terwijl wij als 1 van de eersten aanwezig waren en alles net was voorbereid is dit normaal niet mogelijk.
Bij het rondkijken richting buffet, vruchten- en groentebar zag ik waar het hoogstwaarschijnlijk aan lag ... de gerechten waren geen van allen afgedekt met een doorzichtige deksel, dit gaat ten koste van de versheid en het gerecht maar ook vergroot dit het risico dat als men opschept er wat in een andere bak terecht kan komen ... hierdoor kan het zijn dat men bijv. witte rijst wil opscheppen en er ongewenst, bami, nasi enz. tussen zit.
Ook zag ik een moment dat een gast direct na het opscheppen (meende bami ) aan het buffet al wat aan het eten was. hoort niet en niet hygienisch ... er kan immers wat van de lepel in de bakken vallen.
Tot slot uiteraard ook ijs geschept ... deze was lekker, maar wat mij in de hoek ook opviel was dat de slagroombus niet gekoeld was geplaatst, maar in de warme omgevening op de bar stond. Toch maar slagroom over het ijs gespoten en aan tafel proefde ik niet alleen dat de slagroom lauw was, maar ook al een klein beetje aan het zuren was ... wat op bederving kan duiden... jammer. Het waterbakje voor de ijsschep zou vaker ververst moeten worden ... zeker met zomerse temperaturen zoals gisteren ( +/- 30 graden ).
Daarnaast stond de vruchtenbar ... ruime keuze aan vruchten (deze leken veelal uit blik te komen in een bad met watersiroop. )

rond 21:00 uur zaten we lekker vol en hebben afgerekend.
voor 9 biertjes, 1 koffie en 2 keer All you can eat menu ( 2 personen )
hebben we zo'n 60 euro betaald. Met andere woorden ... lekker eten voor een redelijke prijs.

Echter zijn er wel aandachtspunten die ik dit restaurant kan adviseren:

- zorgen voor afgedekte bakken i.v.m. uitdrogen, vermenging van gerechten.
- duidelijker aangeven welke gerechten er in de bakken liggen ( nu is het aangegeven middels een 10 x 15 cm kaartje boven de bakken.
- zorgen dat melk en melkproducten ( zeker met warm weer ) gekoeld zijn zoals de slagroombus bijv.
- allerter zijn op ,, slechte '' eetgewoontes ... aan het buffet bijv.

Zeker wel voor herhaling vatbaar en beoordeel dit restaurant dan ook met een gemiddelde van een 6,2.
Karen H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Vandaag bij asia apeldoorn gegeten. Het is een Vietnamees all you can eat gerund door Vietnamezen. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Je betaalt echt weinig (19,95 ex drankjes). Het eten is lekker (er zijn betere Vietnamese restaurants, maar voor de aangeboden prijs, was het top). De toppers: Vietnamese ei pannenkoek, lamskotelet van de grill, garnalen van de grill en Vietnamese loempia. Slibtong was niet naar ons smaak. We houden nl niet van gepaneerde en gefrituurde slibtong.

Kinderhoek viel tegen. Ik had nadat ik de recensies had gelezen een echte grote kinderhoek of id a la ikea verwacht. Het was een klein hoekje met wat baby speelgoed en een tv.

Al met al een goede ervaring rijker en kom zeker weer een keer terug.
BigRob .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Heerlijk ongedwongen op je gemak zelf kiezen wat je maar wil.
Het buffet is erg lekker van smaak en voor elk wat wils met aanrader: loempia's, gebakken banaan of vis en vegetarische gerechten.
Ook bestellen bij de koks is ook een aanrader, alles onbeperkt.
Overheerlijk ook de salades en sauzen en als afsluiting ruime keuze uit vruchten, specialiteiten en ijs.
Eerlijk waar je kan hier nog eens echt lekker van je eten genieten.
Bovendien betaalbaar en een super service (met een glimlach) waar vindt je dit nog!
RJT .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
We waren toevallig in Apeldoorn en houden erg van aziatisch eten. Daarom na wat zoeken op Iens besloten om hier heen te gaan. Op het eerste oog een goed verzorgd buffet, maar na verschillende gerechten geproefd te hebben bleken vrijwel alle gerechten nogal vet en erg zout te zijn. Het zoutgehalte bleek zelfs ervoor te zorgen dat we beiden de hele avond erge dorst hebben gehad.
Verder hadden we wijn besteld, die hebben ze alleen per karaf van 0,5 en 1 liter. Na allebei een slok genomen te hebben, vonden we allebei dat we wijn bijzonder waterig was. Zo erg dat we het vermoeden hadden dat de wijn misschien zelfs verdund was. Toen we het personeel hierop aanspraken en vriendelijk vroegen of ze het terug wilden nemen, gaf hij aan dat hij helaas geen andere wijn had. Verder wilde hij 2 glazen in rekening brengen voor de twee slokken die we samen hadden gehad. Toen we aangaven dat dat nogal veel was voor twee slokken, gaf hij ineens aan dat we wijn hadden terug geschonken, en dat hij met de overige wijn ook niets meer kon. Klaarblijkelijk had hij het anders dus gewoon aangevuld en aan de volgende gast geserveerd.
Na enkele momenten gediscussieerd te hebben over wat precies voor de waterige wijn te rekenen, gaf 'ie aan dan 'maar € 4,=' voor de wijn in rekening te brengen.
Nogal verbaast over de gang van zaken hebben we hier maar mee ingestemd, om van het gezeur af te zijn. Al met al een behoorlijke 'kater' overgehouden hieraan, ook al waren het maar twee slokjes waterige wijn.
Francien B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
We zijn totaal niet bekend in Apeldoorn en hier uitgekomen, omdat we een betaalbaar restaurant zochten. Het restaurant is in essentie een buffetrestaurant. Deze gerechten waren wisselend van kwaliteit, maar de meesten niet bijzonder of verfijnd. Naast het buffet biedt het restaurant ook de mogelijkheid om enkele gerechten direct bij een kok te bestellen die het voor je klaarmaakt. En dat was heel erg lekker! Heerlijke soep gegeten en ook het gegrilde vlees was heerlijk. Topper zijn wel de Vietnamese pannenkoekjes. Fascinerend om te zien hoe ze klaargemaakt worden en dan ook nog erg lekker. Eigenlijk kun je beter het buffet overslaan en direct bij de kok bestellen. Veel lekkerder en leuker! Bediening was in orde. Verder is de zaak erg groot en daardoor niet enorm sfeervol. Het past overigens wel bij het concept.