Ashoka Indian & Nepalese Restaurant

Spuistraat 54D 1012 TV Amsterdam Nederland Kaart
31-206240066

Over het restaurant Ashoka Indian & Nepalese Restaurant

Heerlijk Nepalees

In hartje Pijp eet je hartverwarmende gerechten uit de Nepalese en Indiase keuken. Authentieke smaken, veel tradities met in de hoofdrol een uitgebalanceerde blend van kruiden en specerijen. De bediening is ontzettend vriendelijk en ontvangt je met open armen. Je begint en eindigt je avond met een grote glimlach.

Ashoka biedt enkel 2- of 3-gangen menu's aan.

Meer informatie over restaurant Ashoka Indian & Nepalese Restaurant

9,1

Jouw recensie over het restaurant Ashoka Indian & Nepalese Restaurant

Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
het eten was een beetje flauw. niet zoals ik indiaas eten gewend ben. ik mis de gekruide en pittige eten een beetje. normaal
zijn de porties meer gekruid en iets heter. hier waren ze heel waterig en flauw.
Keren S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Fijn restaurant. Prijs kwaliteit=goed
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een dagje Amsterdam en zin in Indiaas eten. In Amsterdam hebben we volgens Tripadvisor keuze uit 67 Indiase restaurants. Zonder te hebben gereserveerd komen we uit bij Ashoka. Als we de trap op lopen zien we dat het erg klein is van binnen en best druk. Bij navraag blijkt dat er nog plek is voor ons. We zijn nog net op tijd, de mensen die na ons binnenkomen wordt verteld dat ze vol zitten.

Om het onszelf gemakkelijk te maken gaan we voor een menu, zo kunnen we meer gerechten proeven. Er worden papadums met sausjes op tafel gezet. Daarna krijgen we vooraf een mixed plate met gekruide kip, gefrituurde garnalen en een gerecht met ui. Goed begin!

Dan komen de 4 hoofdgerechtjes, kip met een romige saus. Lam met een pittige saus en een vegetarisch gerecht met een kruidige saus, geserveerd met een mandje naanbrood. Lekker.
Het laatste gerecht is een salade. Wat ietwat vreemd is, is dat het naar mijn smaak een Italiaanse salade is inclusief olijven maar dat er tandoori kip doorheen is gehusseld. Smaakt prima maar komt niet authentiek Indiaas over.

Als nagerecht bestellen we de kulfi en de gulab jamun. De kulfi heeft een aparte structuur maar is erg lekker. De gulab jamun lijkt als het omschreven wordt op de menukaart mierzoet door de siroop. Ik ben toch benieuwd en bestel het. Het tegendeel is waar, de bolletjes zijn niet te zoet en de zoetheid is goed zelf te doseren door er meer of minder siroop op te lepelen.

Als we het restaurant verlaten zien we dat er 2 stelletjes buiten staan te wachten op hun beurt. Reserveren is blijkbaar geen luxe.

Erg lekker gegeten in een goede sfeer. Een nadeel is wel dat het contact met de bediening voornamelijk in het Engels moet. De Nederlandse taal lijken ze hier niet echt machtig.
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening. Naast bekende Indiase gerechten ook een Nepalees gerecht gegeten: lam met 8 kruiden. Gevraagd werd hoe spicy we het wilden hebben, keuze medium. Wat een tongstrelend gerecht en medium bleek een goede keuze, pittig maar toch alles goed kunnen proeven.
Prijzen voor de dranken aan de hoge kant. Men klaagt wel eens over de wijne die x keer over de kop gaan. De 0,5 fles Heineken bier gaat hier bijna 6 x over de kop.
Margo L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk gegeten en hele aardige mensen!
Ségolène D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Super bon !
Abdullah A.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Perfect
E L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Lekker eten & vriendelijk bediening.
Kwinten V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Lekker gegeten, zeer vriendelijk bediend.

Groeten
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Mijn vriend en ik zijn net een paar weken terug van een kleine maand vakantie in Nepal en we misten het heerlijke Nepalese eten. Vandaar dat we dit weekendf een bezoekje brachten aan Ashoka.

We vonden het eten bij Ashoka echt uitstekend! Ze hebben hier Indiase en Nepalese gerechten. We namen de vegetarische Dal Bhat, de paneer karahi en een garlic naan. De dal bhat was een behoorlijk luxe versie; hij bestond uit dal, saag aloo, mixed vegetable curry, rijst, pickle en mango chutney. Alles was echt heerlijk en absoluut vergelijkbaar qua smaken met het eten dat we in Nepal op hadden! De paneer karahi en deze was ook ontzettend lekker. Wat een verassing om dat in Nederland tegen te komen, naast al het zeer matige Indiase eten dat we hier helaas ook vaak hebben gekregen. De naanbroden die we erbij namen waren heel goed en dun. Van tevoren werd aan ons gevraagd hoe pittig we het eten wilden. We kozen voor 5 uit 5 en dit was, zoals de man die ons bediende al zei, 5 uit 5 voor Europese standaarden. Prima dus als je van een beetje pittig houdt. De mangolassie en bananenlassie die we erbij dronken waren lekker, maar voor ons iets aan de zoete kant. Maar het eten was zo ontzettend goed
dat we dat helemaal niet erg vonden.

De mannen in de bediening waren ontzettend vriendelijk en beleefd en gaven de mensen die minder bekend waren met de Nepalese/Indiase keuken uitgebreide uitleg. We gingen extreem vroeg eten (waren er al voor half 6) omdat we daarna nog naar het theater gingen en toen was de service erg snel. Het decor was prima. De tafels staan wat dicht op elkaar, maar dat is absoluut geen uitzondering in Amsterdam of Utrecht.

Voor ons zeker voor herhaling vatbaar! Heel jammer dat ze geen restaurant hebben in Utrecht waar we wonen, want dan zouden we hier absoluut heel regelmatig gaan eten.
Asaf H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Food was great, so was the service!
joostjongepier1 J.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Zeer smakelijke gerechten, Prettige bediening en prima prijs-kwaliteitverhouding.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Gisteren Ashoka bezocht met een vriendin. We werden zeer vriendelijk te woord gestaan door een jongeman. Hij vroeg ons hem te vertellen wat we lekker vonden en hij zou dan een aanbeveling doen. Op zijn vraag om aan te geven op een schaal van 1 tot 5 hoe pittig we het eten lustten, gaven we 4 aan. Dat bleek prima uit te pakken al zeggen we volgende keer 5! Ik kreeg een heerlijk kipgerecht, mijn vriendin een vegetarisch groentengerecht. Dat samen met de rijst en het heerlijke naanbrood met kaas en garlic maakte het echt tot een feestetentje. Toen men hoorde dat ik deze lunch kado kreeg voor mijn verjaardag, werd er op mango-ijs (compleet met sterretje) getrakteerd. Zeer attent. Wij komen zeker terug om de andere lekkernijen ook te proberen!
David M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Uitstekend eten en zeer vriendelijk personeel. De momos waren een beetje pittig maar erg leuk en fris. Ik beveel dit restaurant aan iedereen die wil verkennen Nepalese gerechten.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Het eten was werkelijk verrukkelijk maar we moesten erg lang wachten. Mensen die na ons kwamen werden eerder bediend. Het kwam omdat alles vers werd gemaakt. Het smaakte inderdaad heel goed maar 1,5 uur wachten is wel erg lang. Dat moet beter kunnen...
Wilmy T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten, grote keuze, alles vers, en er werd gevraagd hoe pittig we de gerechten wilden hebben. Een aanrader!!
Issey E.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Voor mij was dit echt een 10 waard. Het eten was heerlijk de bediening was aardig en gaf je de ruimte waar veel restaurants last van hebben. Het eten was echt authentiek de ch tikka massala is een echte aanrader. Prijs kwaliteit is top! Ik kom hier zeker vaker
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Hier voor de tweede keer gegeten. Het voorgerecht: een niet-vegetarische schotel voor twee personen (15 euro) viel tegen: wat gefrituurde uistukjes, 2 kleine stukjes kip en 2 garnalen. Dat kan stukken beter.
De hoofdgerechten waren net als de eerste keer uitstekend: mooi lamsvlees (lamb korma) en een heerlijke special mixed biryani.