Ashoka Indian & Nepalese Restaurant

Spuistraat 54D 1012 TV Amsterdam Nederland Kaart
31-206240066

Over het restaurant Ashoka Indian & Nepalese Restaurant

Heerlijk Nepalees

In hartje Pijp eet je hartverwarmende gerechten uit de Nepalese en Indiase keuken. Authentieke smaken, veel tradities met in de hoofdrol een uitgebalanceerde blend van kruiden en specerijen. De bediening is ontzettend vriendelijk en ontvangt je met open armen. Je begint en eindigt je avond met een grote glimlach.

Ashoka biedt enkel 2- of 3-gangen menu's aan.

Meer informatie over restaurant Ashoka Indian & Nepalese Restaurant

• Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Vera esperienza! Cool!
Jan Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Hadden mixed non vegetarian starters en als hoofd: butter chicken/lamb tika. Prijs kwaliteitsverhouding is goed in orde.
Amber W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Heerlijk gegeten! Personeel was heel vriendelijk en behulpzaam. Verder kan ik iedereen een Lassi mango (soort frisse milkshake) aanraden bij het lekker pittige eten. Die combinatie is hemels! Ik kom hier zeker terug.
Ingrid T.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Nu 2x gegeten, beide keren prima. Goed eten voor zeer schappelijke prijs
Adrian M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Uitstekend gegeten, vriendelijke en behulpzame bediening. Goede hoeveelheid veganistische opties. Redelijk geprijsd. Reserveren waarschijnlijk aanbevolen gezien het relatief klein is, wij waren er op een donderdag en het zal vol.
Lara V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Absoluut heerlijk gegeten, hartelijk ontvangst en goede (snelle) bediening! Een 3 gangen menu gehad met allerlei verschillende gerechtjes en alles was lekker. Zeker een aanrader!!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Snelle en vriendelijke bediening, heerlijk eten.
Grégory C.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
À essayer de toute urgence !!!
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heel lekker gegeten en vriendelijke service. Reserveren is wel nodig want het is redelijk klein.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Niet gereserveerd, maar dat was geen probleem voor de vriendelijke, Engelssprekende bediening. We kozen het drie-gangenmenu, waarbij de ober zeer behulpzaam was in het aanpassen van gerechten aan de allergie van mijn partner. We hebben prima en heel smaakvol gegeten. Het enige nadeel aan dit restaurant is dat het te klein is...
Colinda H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Heerlijk gegeten bIj Ashoka. De gerechten smaakten heerlijk, waren precies goed gekruid en het naanbrood is verrukkelijk. Aanrader.
Christi D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Alles ging goed vanaf het binnenkomen tot en met het afrekenen. Ik ben tevreden.
Franck L.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Excellent!
Nir G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
het eten was een beetje flauw. niet zoals ik indiaas eten gewend ben. ik mis de gekruide en pittige eten een beetje. normaal
zijn de porties meer gekruid en iets heter. hier waren ze heel waterig en flauw.
Keren S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Fijn restaurant. Prijs kwaliteit=goed
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een dagje Amsterdam en zin in Indiaas eten. In Amsterdam hebben we volgens Tripadvisor keuze uit 67 Indiase restaurants. Zonder te hebben gereserveerd komen we uit bij Ashoka. Als we de trap op lopen zien we dat het erg klein is van binnen en best druk. Bij navraag blijkt dat er nog plek is voor ons. We zijn nog net op tijd, de mensen die na ons binnenkomen wordt verteld dat ze vol zitten.

Om het onszelf gemakkelijk te maken gaan we voor een menu, zo kunnen we meer gerechten proeven. Er worden papadums met sausjes op tafel gezet. Daarna krijgen we vooraf een mixed plate met gekruide kip, gefrituurde garnalen en een gerecht met ui. Goed begin!

Dan komen de 4 hoofdgerechtjes, kip met een romige saus. Lam met een pittige saus en een vegetarisch gerecht met een kruidige saus, geserveerd met een mandje naanbrood. Lekker.
Het laatste gerecht is een salade. Wat ietwat vreemd is, is dat het naar mijn smaak een Italiaanse salade is inclusief olijven maar dat er tandoori kip doorheen is gehusseld. Smaakt prima maar komt niet authentiek Indiaas over.

Als nagerecht bestellen we de kulfi en de gulab jamun. De kulfi heeft een aparte structuur maar is erg lekker. De gulab jamun lijkt als het omschreven wordt op de menukaart mierzoet door de siroop. Ik ben toch benieuwd en bestel het. Het tegendeel is waar, de bolletjes zijn niet te zoet en de zoetheid is goed zelf te doseren door er meer of minder siroop op te lepelen.

Als we het restaurant verlaten zien we dat er 2 stelletjes buiten staan te wachten op hun beurt. Reserveren is blijkbaar geen luxe.

Erg lekker gegeten in een goede sfeer. Een nadeel is wel dat het contact met de bediening voornamelijk in het Engels moet. De Nederlandse taal lijken ze hier niet echt machtig.
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening. Naast bekende Indiase gerechten ook een Nepalees gerecht gegeten: lam met 8 kruiden. Gevraagd werd hoe spicy we het wilden hebben, keuze medium. Wat een tongstrelend gerecht en medium bleek een goede keuze, pittig maar toch alles goed kunnen proeven.
Prijzen voor de dranken aan de hoge kant. Men klaagt wel eens over de wijne die x keer over de kop gaan. De 0,5 fles Heineken bier gaat hier bijna 6 x over de kop.