Artusi

Voorstraat 20a 2611 JR Delft Nederland Kaart
31-152120354

Over het restaurant Artusi

Gelegen aan een van de grachten in het centrum van Delft met een romantische, weelderige binnentuin. De chef serveert er modern Italiaanse gerechten met een internationale twist, net een beetje anders. Een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De fijne wijnkaart is divers met wijnen van bekende en minder bekende druiven.
Een aanrader is het 'menu della cucina' met bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Artusi

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
Marie-José P.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij hebben hier met 3 personen op zaterdagavond gegeten. Kwamen om 19.30 uur. Tussen 19.30-20.00 liep het restaurant vol. Attente en vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten en wijnen Wij hebben de volgende gerechten gegeten:
voorgerechten: ravioli en burrata. hoofdgerechten: gegrilde octopus en steak. desserts: nutella cake en ijs met rood fruit. Aanrader om nog een keer terug te gaan. Wij hadden gereserveerd en dat is op zaterdagavond ook nodig.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgaand op de recensies van Iens zijn we tijdens ons weekendje in Delft terechtgekomen bij Artusi. Het restaurant was modern ingericht, maar zou hier en daar wat strakker mogen, net even de puntjes op de i. Ik let altijd erg op de bediening; ze waren ontzettend vriendelijk, gastvrij en de uitleg bij de gerechten en de wijnen was goed. Misschien zou dezelfde kleding wel mooier zijn. We gingen voor het verrassingsmenu, 5 gangen. Vooraf hadden we een tartaar, een lekkere lichte start. Daarna ravioli, ik weet helaas de vulling niet meer. Als hoofdgerecht een lamsfilet, echt geweldig stukje vlees met heerlijke saus, polenta en asperges. Het dessert bestond uit witte chocolademousse, ijs, chocolade sorbet ijs en fruit. Daarna volgde nog een goed kaasplankje. De bijpassende wijnen waren goed gekozen en maakte de smaakbeleving compleet. Qua cijfer voor het eten neig ik eerder naar een 8-8,5. De smaken, de bereiding, de combinatie met de wijnen... toch een 9 dan. Ik heb een heerlijke, gezellige avond gehad. Dankjewel lief xx
IJsbrand_de_Lange .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het heerlijk genoten van het 5-gangen verassingsmenu met een passend wijnarrangement erbij. Opmaak van de gerechten is mooi, smaak is geweldig. Vooral de gevulde tortellini sloeg werkelijk alles, zo iets simpels maar toch zo'n complexe smaak!
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De kookkunsten van de kok daar gaat het om maar de bediening maakte het helemaal top! Italie in Delft. Mooie gerechten met een verfijnde smaak.
rienz .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Prima eten met uitstekende Italiaanse wijnen in mooi, gezellig restaurant, met vriendelijke, attente bediening, wat wil je nog meer!
Manuel D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Zeer vriendelijke en profi bediening, maakt goede suggestie voor bijpassende wijn. Heerlijke pulpo als hoofdgerecht en prima dorade, in een mooie setting, leuk ingericht.
jaap.van.gent .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Mooie kwaliteit van ingrediënten en prima kok.Zelfs simpele gerechten zijn spannend en zeer smaakvol.
Goede sfeer met vriendelijke bediening.
Kris R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Als voorgerecht heb ik voor de bbq-varkensbuik gekozen; een absolute aanrader! Hoewel dit geen mager hapje is, was het vlees niet te vet en goed gekruid. Ook als hoofdgerecht had ik dit niet laten staan. Als hoofdgerecht nam ik de parelhoen. In andere restaurants heb ik ook wel eens gegeten, waarbij het vlees droog en de smaak oppervlakkig was. Dit was het tegendeel. De jus was heerlijk kruidig en het vlees mals en smaakvol. Omdat mijn vriendin vanwege haar zwangerschap niet lekker werd, zijn we helaas eerder vertrokken. Ook het bedienend personeel speelde daar goed op in, zodat we snel konden vertrekken. Van de keuken kregen we zelfs gratis het dessert mee; nutellacake. Zelf heb ik daar bij thuiskomst een stukje van geproefd; hemels! De volle smaak van nutella in een noga-achtige structuur. Helaas was dit etentje eerder dan gepland afgelopen, maar we zullen dit restaurant zeker weer bezoeken.
r.maas2 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Lekker gegeten , vriendelijke ober , gewoon goed. Bovendien was het tempo waarin de gerechten doorkwamen oo prettig. Aanrader
Maren W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Elke keer is het weer een feest om hier te eten. Deze keer het 5-gangen menu gekozen met een bijpassend wijnarrangement. De gerechten waren van zeer goede kwaliteit en de wijnen heerlijk. Bij elk gerecht kregen we een duidelijke uitleg over gerecht én over de bijpassende wijn.
henk.prins .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Prima moderne keuken, goede wijnkaart met afwisselende wijnen.
Prachtige kleine gerechtjes van kwaliteit. Service was vriendelijk en professioneel.
E-stikkelman S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Het was alweer een hele poos geleden dat ik hier gegeten had en toen vond ik het menu minder en de service idem. Maar wat mij betreft is Artusi weer helemaal terug!
We hadden een 4 gangen menu, met als eerste gerechtje een tartaartje van coquilles, als tweede gerecht gebakken spinazie met inktvisjes, als derde gang Ravioli met rode biet en baconstukjes, de laatste gang bestond uit Parelhoen met asperges in een overheerlijke truffelsaus. De smaken waren subtiel en goed op elkaar afgestemd, mijn complimenten. De bediening was top, het was erg druk maar dat was niet te merken.
De sfeer in het restaurant is sterk verbeterd, er waren maatregelen getroffen om de galm in het restaurant te verminderen. Dit was elegant opgelost door kunstige vierkante doeken aan de muren op te hangen. De sfeer werd er een stuk intiemer door en je kon elkaar goed verstaan ondanks dat het helemaal vol zat.
Wat mij betreft een aanrader, hier kom ik graag weer terug!
MartinAlkmaar .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Erg lekker gegeten. Hier ga je heen om te genieten. Geen vreetschuur dus voor mensen met heel veel honger misschien wat weinig. Wijn arrangement was héél erg goed. Bediening perfect. Oplettende ober vanwege zwaar Italiaans accent soms lastig te verstaan maar maakt het goed met enthousiasme en kennis.
Minke60 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
WIj hebben met 5 dames gegeten, uitstekend verrassingsmenu en dat was van A tot Z ook een verrassing. Het voedsel was van hoge kwaliteit, buitengewoon zorgvuldig bereid en uitstekend! Buitengewone klasse!
alle dames waren het eens over de hoogstaande kwaliteit een heerlijk gevulde ravioli met truffel in een goddelijke saus, een supermals eendenborstje met asperge dragon en roze peper werkelijk verrukkelijk allemaal, bij voor Delft de TOP
info683 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Warm welkom. Heerlijke eten en super wijn. Ga er voor de verjaardag van mijn zoon jaarlijks eten en worden nooit teleurgesteld.
Sjoerd2016 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Op verzoek was een driegangenmenu menu (in plaats van de standaard vier) ook mogelijk en met de juiste wijnen een prima basis voor een gezellig etentje
A. V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Artusi heeft erg goed eten, en dat compenseert meer dan genoeg voor de matige ambiance en de wat overdreven service. De bediening is vriendelijk en attent, maar net iets te joviaal en gemaakt. Maar kom je voor goed eten en goede wijn, dan ben je bij Artusi op de juiste plek. Wij kwamen per toeval terecht midden in de restaurantweek, en het restaurant belde van tevoren of dat geen probleem was (je kon namelijk alleen het restaurantweek-menu krijgen). Nu weet ik van eerdere ervaring dat het eten goed is, ongeacht wat je kiest. Dit keer ham, lam en nutella... Uiteraard mocht de beroemde truffel in de ravioli niet ontbreken, en de wijnkaart gaf genoeg keus om het diner af te maken.
i.veenstra5 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijke gerechten, zeer smakelijk. Italiaanse basis met creatieve invulling. Wijnen sluiten mooi aan bij gerechten. Bediening zorgzaam maar niet overdreven. Mooi gelegen in hartje Delft.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Prima avond gehad bij Artusi! Wij kozen voor een 5-gangen verrassingsmenu en hebben genoten van alle gangen. We starten met een gerecht waarin mooie Italiaanse ham was verwerkt, daarna een stukje goed gebakken zeebaars, mooie pasta, goed stukje vlees en als afsluiting een prima dessert! Laat je verrassen en in de watten leggen!
Mmalp M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
zeer attente bediening, heerlijk gegeten en het was ook echt een verrassingsmenu. De pasta met truffel was super. Begeleidende wijnen heel fijn.