Artusi

Voorstraat 20a 2611 JR Delft Nederland Kaart
31-152120354

Over het restaurant Artusi

Gelegen aan een van de grachten in het centrum van Delft met een romantische, weelderige binnentuin. De chef serveert er modern Italiaanse gerechten met een internationale twist, net een beetje anders. Een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De fijne wijnkaart is divers met wijnen van bekende en minder bekende druiven.
Een aanrader is het 'menu della cucina' met bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Artusi

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
Annette R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Hartelijk ontvangst. Geanimeerde sfeer. Heerlijk gegeten met de 4-gangen verassingsmenu. Goede wijn, bediening snel en vriendelijk. Temperatuur was voor mij een beetje aan de koele kant maar, al met al, waren we heel enthousiast en zullen zeker wat vaker in Artusi eten in de toekomst!
Willem G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Bij het nagerecht begon de service minder te worden.
Ik heb de ober erop aangesproken ,hij zei geen sorry, maar dit is de 3e keer dat u het zegt .Zeer arrogant.
Ondanks het heerlijke eten ga ik hier nooit meer terug .Ik zal dit ook tegen mijn vrienden en kennis vertellen.
Ik was boos, en heb daarom ook geen fooi gegeven.
wilma G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Ons jaarlijkse kerstdiner met oud studiegenoten in Artusi gevierd. Voortreffelijk gegetrn en gedronken in een heerlijke ontspannen ambience. Uitstekende prijs/kwaliteit voor het gebodene.
Janine D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Zoals eerder heerlijk gegeten bij Artusi! Bediening is zeer ontspannen en vriendelijk. Het eten en drinken zeer goed verzorgd en heerlijk.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Wederom een voltreffer, altijd constante kwaliteit op het bord en in de bediening. Fijn adres. Nu al meerdere keren gegeten, altijd goed!
Koos B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Met collegas na een dagje Delft via tripadvisor hier terechtgekomen.. vriendelijke ontvangst door een jongedame, we werden aan een ronde tafel geplaatst met uitzicht op de keuken. We lieten ons verrassen door de keuken en lieten ons adviseren door de sommelier. Vervolgens kwam het ene na het andere heerlijke gerecht voorbij samen met bijpassende wijnen. Super allemaal. Artusi bedankt voor de geweldige avond.
Oscar B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Echt fantastisch lekker gegeten, mooie opbouw van smaken, vooral de ravioli met bloedworst is mmmmmmjammie. De wijnen van de sommelier sloten mooi aan bij de gerechten. Eerste keer maar komen zeker terug!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op aanraden van vrienden in Delft hier gegeten.
We hebben gesmuld van de baccala met truffel, ook de rest van het verrassingsmenu was verrukkelijk.
Mooi,warm ingericht en natuurlijke bediening, op het gemak met kennis.
Zeer symphatiek adres met goede prijs/kwaliteit.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Superlekker gegeten, alles werd mooi opgedient op prachtig servies, lekkere wijnen erbij op aanraden van de vriendelijke ober. We zijn heerlijk verwent in Artusi.
André T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met restaurant week winnaar hier gereserveerd en gegeten met 3 gangen menu. Voorgerecht was kabeljauw, aardappelen maar de smaak van kabeljauw was minder aanwezig. Het hoofdgerecht eendenborst met linzen was lekker. Nagerecht panna cotta met karamel ijs was ook lekker. Vriendelijke bediening en gezellig sfeer. Herhalingsvatbaar.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Gisteren in het verlengde kader van de restaurant week gedineerd. Het was een grote verrassing. Het interieur, de alleraardigste bediening en het eten en de wijn alles was af. Het is inderdaad een Italiaans restaurant met een internationale toets. Denk niet overvloedige pasta ed maar wel een moderne keuken met en dat is mooi alleen maar Italiaanse wijnen. Het menu was als volgt:
voorgerecht "baccala" tw kabeljauw met aardappelen en Lardo di Collonata (een op de tong smeltende spek) met topinambour en truffel. Voortreffelijk en mooi opgemaakt en gepresenteerd. Hierbij een uit lazio stammende Tre Armi IGT met wat houtlagering. Dan het hoofdgerecht: eendenborst (mals en rose) in een drogonjus met knolselderij, linzen, grirolle en sjalot vergezelgd van een "voorloper" van de ripasso di valpolicella tw Corvia "Lena" een wij die vlak leek maar voleldig tot wasdom kwam bij de eens. Het dessert het dessert gelaten en genoten van een kaasplankje met 4 Italiaanse kazen vergezelfd op verzoek van een Gewürztraminer uit de Alter Adigio. Afgesloten met een ristretto. Ik sluit mij verder aan bij de recensie van "Carla"
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Ik volg graag de publicaties van Dining City. Zij organiseren bv ook de nationale Restaurantweek, waar we dit jaar niet naar toe konden vanwege de maand buitenland in september maar de beste 10 gingen op herhaling en deze stond met 10 punten nummer 1. Mij totaal onbekend, maar temeer een reden om meteen te reserveren.
Leuke zaak gelegen aan mooi grachtje net buiten centrum van Delft. Buiten staand denk je klein, maar hij is enorm lang, prettig ingericht, erg sfeervol. We waren te vroeg, maar volgens de hartelijke bediening geen enkel probleem. Olijfjes, olijfolie en grof zout stonden al klaar, tafel fijn gedekt en de campari kon dus aangerukt worden. Dan kregen we een kaart met het menu van die avond. Grote schrik : eend. Een van de dingen die ik niet eet vanwege "zielig". Op onze vraag dit te mogen vervangen meteen de juiste reactie :even overleggen met de chef en daarna de suggestie: het garnituur behouden maar de eend vervangen door Parelhoen. Prima!
Er kwamen heerlijke warme broodjes en een fles water en de sommelier kwam de wijn met ons bespreken. De kaart bestudeerd en gekozen voor het wijnarrangement. (18 euro 3 glazen; zeer redelijk voor de goede wijnen die we kregen). Op de foto plaats ik het menu met de bijpassende wijnen voor wie dit graag weet. Eerste gang heerlijk gerecht van kabeljauw met puree, chips van aardpeer en truffel. Tweede gang dus resp eend en parelhoen in een heerlijk garnituur van o.a. linzen en dan komt voor mij het absolute highlight van deze avond.
De beschrijving van het gerecht doet je al watertanden, dan de eerste slok dessertwijn : vreemd, beetje combi tussen zoet en zout... dan een hapje dessert... wauw!!... dit harmonieert perfect, wat een sensatie. We hebben er echt van gesmuld.
De zaak liep intussen aardig vol, zonder dat het hinderlijk was. De ruimte naast je tafel is voldoende -kennelijk- om ongehinderd naar achter in de zaak te gaan, want toen ik naar het toilet liep, zag ik dat de zaak helemaal vol was (ik schat zo'n 100 mensen) die had ik helemaal niet langs horen/zien/voelen komen. De prijs/kwaliteit verhouding is haast uniek: op dit niveau koken en dus eten en toch heel betaalbaar en dan te bedenken dat men ook geen idiote prijs voor tafel, couverts of broodmandje vraagt: gewoon allemaal inbegrepen.
De bediening is werkelijk goed: aardig, deskundig en efficient. Kortom het perfecte avondje uit eten. Parkeren is in centrum Delft nauwelijks te doen, dus maak een mooie wandeling langs Prinsenhof (foto!!) en stap op de tram of zet de auto in de parking aldaar.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten en gedronken de bacala was verrukkelijk, gevolgd door de ravioli met cavolo nero, eendeborst en panna cotta van nutella. Lekkere bijpassende wijn maakte alles af, nog steeds origineel en altijd waar voor je geld!
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Als de nr. 1 van de restaurantweek voor dit restaurant gekozen voor een romantisch diner voor twee. Geweldige smaken, verrassende combinaties en dat alles prachtig opgemaakt op diverse borden. We hebben echt genoten! Eén minpuntje omdat we vrij vroeg waren werden alle gangen in een sneltreinvaart opgediend, waardoor we 1,5 uur later al weer buitenstonden. Vonden we een beetje jammer.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Wij hebben ons laten verwennen door de keuken en de bediening,
Heerlijke volle herfstgerechten met lekkere bijpassende wijnen.
Relaxte bediening net een lach.
Fijn adres!
Y H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heel goed gegeten bij Artusi. Vriendelijk personeel op een natuurlijke (niet gemaakte) manier. Hier gaan we zeker vaker eten.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk gegeten, menu met wijnarrangement, erg lekjer allemaal . Het hert was botermals! De rode wijn erbij was een lekkere begeleider.
erik R.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk genoten van een avontuurlijk menu met coquilles, pasta met truffel, gegrilde bistecca met paddestoeltjes, en als laatste gang een notentaart met manderijnbereidingen.
Vriendelijke heren in de bediening en mooie wijnen! Topavond
Ruth R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Verrassend lekker gegeten, gebruik gemaakt van het menu della cucina met begeleidende wijnen. Mooie snaken en goed in combinatie met de wijn.
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben gekozen voor voor het menu van de Nationale Restaurantweek. Hier is niets op aan te merken. Ontzettend goed en lekker met veel verscheidenheid in de gerechten. Omdat het erg druk was, liet de bediening even op zich wachten maar de bediening was erg attent en correct. De inrichting doet wat kaal aan en zou wat meer aangekleed kunnen worden.