Artusi

Voorstraat 20a 2611 JR Delft Nederland Kaart
31-152120354

Over het restaurant Artusi

Gelegen aan een van de grachten in het centrum van Delft met een romantische, weelderige binnentuin. De chef serveert er modern Italiaanse gerechten met een internationale twist, net een beetje anders. Een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De fijne wijnkaart is divers met wijnen van bekende en minder bekende druiven.
Een aanrader is het 'menu della cucina' met bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Artusi

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
hennesy .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Uitstekend gegeten tijdens de Iens dinerdagen.
Vooraf kakelverse tonijntartaar, een perfect gegaarde Iberico lende, en een heerlijk dessert.
Alles begeleid door mooie passende wijnen en keurige bediening.
Rustige, sfeervolle ambience.
Rolf S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Met z'n tweeën het Iens drie gangen verrassingsmenu gegeten met het wijnarrangement. Tonijntartaar vooraf was gewoon goed, Iberico varkenslende als hoofdgerecht was uitstekend van smaak en garing, maar wat karig met de garnering: bedje van bruine linzen en twee rondjes pollenta ter grootte van een euro. Nagerecht panna cotta met rabarber, een bolletje yoghurtijs, een kleine merengue en amandel-pistache kruimel: allemaal precies goed. We besloten nog een borrel bij de koffie/thee te nemen, en kregen uitgebreid uitleg bij de verschillende grappa's en mochten ook wat proeven, van de man die ook de uitleg gaf bij het schenken van de wijnen. Er viel wat mij betreft eigenlijk maar op één punt iets af te dingen op de avond, en dat was de jonge serveerster, die ons door onervarenheid steeds dwong een stapje harder te lopen dan we wilden. We zaten nog niet of ze wilde een bestelling voor iets te drinken opnemen. Mijn partner bestelde een glas witte wijn, maar we wilden eigenlijk ook wel het wijnarrangement bij het menu, en we hadden ons net voorgenomen eens wat aandacht te schenken aan onze alcoholinname in de weekenden. Dan zit je al op vier glazen, nog een grappa na. Vervolgens de vraag of we ook een flesje water wilden. Mijn partner zei ja, maar weet dat ik meestal geen water bij het eten drink, dus vroeg bij aankomst van een nog ongeopende grote fles of ze misschien een kleinere had. Die kwam er, maar ondereg naar huis bleek de grote nog op de rekening te staan (neem ik tenminste aan: voor 5 euro). Vervolgens werden twee mogelijke extra gangen op de menukaart gepushed, waarbij de inzet voor mij duidelijk meer weg had van: Ik heb opdracht gekregen dit aan de man te brengen, dan van: Dit bieden wij als restaurant voor geïnteresseerden. De opties stonden duidelijk op de kaart, en dat was ter gelegenheid van het Iens diner één A5-je, dus dat hadden we niet kunnen missen. Ik vond het jammer: de keuken was helemaal op orde, de man van de wijnen en de grappa deed het erg leuk, en dan blijft zo'n rekening die onderweg naar huis niet blijkt te kloppen toch hangen. Niet helemaal eerlijk van me misschien: ik had hem natuurlijk voor het afrekenen moeten nakijken, en het restaurant de kans moeten geven het te corrigeren. Maar ja, kloppen doet 'ie niet, en het is wel de laatste en blijvende indruk. We hebben prima gegeten en ik zou nog wel een keer terug gaan, en vrienden dit ook wel aanraden.
Marga C.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Met vriendengroepje Iens menu gegeten en zeer gewaardeerd. Enige minpuntje: de prominente plaats van de aanvullende (extra te betalen) gerechten op de menukaart; dat geeft de indruk dat het menu niet compleet is. Verder vond ik het erg donker in de overigens mooie zaak met goede bediening.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Bijzonder lekker gegeten. Coquilles vooraf en parelhoen omwikkeld met parmaham als hoofdgerecht. De porties zijn niet groot, maar heel verfijnd. Een witte trebbiano als aperitief en een uitstekende Chianti Classico Reserva bij het hoofdgerecht. Attente bediening en een rustige smaakvolle setting.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Wederom een heerlijke avond gehad bij Artusi. Zalig gegeten, erg attente bediening... Ik kan geen puntje van kritiek verzinnen. Alles klopte. Porties zijn prima, je hebt na 4/5 gangen niet het gevoel "overgegeten" te zijn. Ik kom hier erg graag!
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Na eerder op IENS een negatieve recentie (over een ander restaurant!) geplaatst te hebben moet ik natuurlijk ook iets goeds melden als ik wel tevreden ben. En over Artusi was ik dik tevreden! Perfecte sfeer, goede keuken, kortom een erg prettige avond gehad met een vriendin. We gingen nog redelijk eenvoudig voor het 4-gangen menu maar dat was prima eten en redelijk geprijsd. Ook een extra wens in het menu was geen probleem. Hier kom ik zeker nog eens terug.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
We hebben ons heerlijk laten verrassen met het vijfgangenmenu en het wijnarrangement. Lekkere combinaties van smaken en leuke uitleg bij de wijnen. Net als vele andere Iens proevers zou ik graag iets meer groente bij het hoofdgerecht krijgen. Heerlijke avond!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Vorige week met 6 personen genoten van een heerlijk 4-gangen menu. Mooie, zuivere smaken en een goede keus voor bijpassende wijnen. De opmaak van de borden was een lust voor het oog, de bediening prettig. De pannacotta met bloedsinaasappel-jelly mag voor eeuwig op de kaart.
Robert A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Prima gegeten hier, met een zeer vriendelijke bediening. De sfeer is gemoedelijk en de muziek staat niet te hard, zodat normale gesprekken mogelijk zijn. Voorgerecht, pasta van de dag was met paling en was lekker, maar jammer genoeg niet heel veel. Hoofdgerecht was de Tournedos. Ook prima, maar ik miste de bijgerechten zoals aardappels of rijst. Toetje van de dag met koffie was ok. Goed eten, maar wel een beetje weinig gezien de prijs.
Mathilde S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Altijd een feestje om hier te eten. Dit keer vrienden meegenomen en het verrassingsmenu gekozen. Aangegeven dat we het liefst alleen vis eten en geen vlees. Vis bereiden ze hier perfect. Alles liep op rolletjes en we hebben een heerlijke avond gehad. De wijnkaart is wel apart, er staan veel italiaanse wijnen op die je niet vaak tegen komt in Nederland. We hebben deze avond een lekkere pecorino gedronken. Perfect bij vis. We komen zeker terug.
mark M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Artusi hoort bij onze favoriete restaurants in Delft. Laatst weer eens binnen gelopen om te genieten van heerlijke pasta, verse asperges en een onovertroffen tournedos Rossini. Dagverse producten met liefde bereid. Ook de gekozen wijnen waren heerlijk. Complimenten!
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Afgelopen zaterdag geweest dmv restaurant 10daagse, 3 gangen menu voor € 25,00.
Zoals meestal met zo'n menu is het maar afwachten wat je op je bord krijgt en ik houd wel van verrassingen maar dit viel erg tegen.
Vooraf was Tonijntartaar met een beetje sla en limoncello, dit was erg vlak van smaak en erg flauw!
Hoofdgerecht was Stufato di Manzo met witte bonen zonder iets van pasta of sla erbij!? Stoofvlees dus en niet iedereen houdt daarvan. Mij is altijd geleerd dat stoofvlees uit elkaar moet vallen, nou hier zat het nog stevig tegen elkaar aan! De champignonnensaus eroverheen snap ik wel, zo kan je de zemen en vet niet zien en die waren er in overvloed!!
Ik vond dit gerecht echt een aanfluiting en snap niet dat de chef hiervoor gekozen heeft.
Toetje was gelukkig een kleine opsteker, pistache ijs met cheescake in room.
Al met al een gemiste kans voor Artusi dat, gezien de eerdere recensies, wel veel beter kan!
Ric lust alles !.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Fijne ontvangst en heerlijk gegeten. Met zorg klaargemaakt en de wijnen waren stuk voor stuk subliem. Jammer dat het wijnarrangement niet op de menukaart stond, dat had een verrassing bij de rekening gescheeld- al hadden we het anders ook besteld, vermoed ik- of twee lekkere flesjes van de wijnkaart genomen.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Heerlijke avond gehad. Alles klopte. Het eten (5 gangen menu genomen en ons laten verrassen) was zalig en origineel. De wijnen voortreffelijk. De bediening erg attent, zeer vriendelijk en uitstekende wijnkeuzes gegeven. Interieur is strak, eigentijds, maar gezellig. Goeie stoelen, mooi glaswerk. Kortom: alles klopte. We komen graag nog eens!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
We zijn hier geweest na het lezen van de recensies op deze site. Zeker niet tegen gevallen. Mooie kaart, gezellige sfeer en goede bediening. Beetje veel saus bij de pasta.