Artusi

Voorstraat 20a 2611 JR Delft Nederland Kaart
31-152120354

Over het restaurant Artusi

Gelegen aan een van de grachten in het centrum van Delft met een romantische, weelderige binnentuin. De chef serveert er modern Italiaanse gerechten met een internationale twist, net een beetje anders. Een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De fijne wijnkaart is divers met wijnen van bekende en minder bekende druiven.
Een aanrader is het 'menu della cucina' met bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Artusi

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
Robbert K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Zaterdag met mijn vriendin gegeten bij Artusi en we hebben van begin tot eind een fantastische avond gehad. We werden warm ontvangen in dit mooie, stijlvolle restaurant en we besloten voor de 5 gangen te gaan. We begonnen met wat rauwe tonijn met citrus. Als 2e gang een coquille met een overheerlijke saus waarvan ik het hele bord heb leeggeschraapt en vervolgens kregen we een uitstekende ravioli met aardappel en verse truffel. Als hoofdgerecht iets wat ik nog nooit eerder had gegeten: entrecote van buffel, heerlijk! Tot slot het dessert: een prachtig opgemaakt bord met panna cotta, ijs, witte chocola en nog wat lekkere dingetjes. De vriendelijke, attente bediening gaf uitstekend wijnadvies en gaf ons tot en met het einde van de avond een fijn gevoel. Dit restaurant is zeker een aanrader en ze zullen ons hier snel weer terug zien.
hennesy .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
Wederom een keer gegeten bij Artusi. Deze keer voor de 5 gangen gegaan met wijnarrangement. Van begin tot het einde heerlijke en mooi opgediende gerechtjes. Cooral de tonijn met bloedsinaasappel en venkel was een mooie combi, bediening zeer attent en vriendelijk.
Al met al een heerlijke avond gehad.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Heeft de verwachtingen niet waargemaakt op meerdere punten. We hadden gereserveerd en het was volle bak. De bediening verliep niet echt vlot, zowel het opnemen van de bestelling (ook de 1e drankjes) als het uitserveren van ons eten. Daarnaast leek de bediening niet echt geïnteresseerd en was vooral erg luid en aanwezig zowel tijdens de bediening als wanneer ze niet bij ons tafel stonden. De keuze op de menukaart vonden wij te beperkt waardoor we voor het voor- en hoofdgerecht eigenlijk maar 1 goede keuze hadden (elk) waarvan er ook nog 1 op was (kalfstartaar, werd vervangen door tonijntartaar maar die was echt smakeloos). Het meest viel de portie grootte tegen, mede door het ontbreken van bijgerechten (met name de eendenborst met vijg, pistache en rucola was erg weinig vlees): ondanks een nagerecht en zelfs maar een tussengerecht (Italiaans kaasplankje) thuis nog wat gegeten. Het was verder wel erg lekker: coquilles met venkel en inktvismayonaise, de eendenborst, tournedos met wilde spinazie, eendenlever en truffelsaus en nagerechten: Chocolade taartje met amarenenkersen en dessert van dag. Prijs-kwaliteit verhouding was zoek en we gaan hier zeker niet meer heen.
Cynthia D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Afgelopen vrijdag 4 oktober 2013 hebben wij hier tijdens de Iens Diner Dagen absoluut heerlijk gegeten. Wij waren unaniem- we hadden in tijden niet zo fantastisch gegeten.
Het ontvangst was warm en vriendelijk. Direct kregen wij wat antipasti- een schaaltje olijven, zilveruitjes, augurkjes en een bordje met wat gerookte ham(?).
Er was een vast IensDinerDagen-menu (3gangen voor EUR25) maar voor 7,50 extra konden we hier 4 gangen van maken. Vooraf kregen wij Bressola met Italiaanse geitenkaas, rucola, pijnboompitten en verse vijgen. Het (extra) tussengerecht was gnocchi met pancetta, doperwtjes en truffeljus. Een absolute topper! Met het, overigens gratis, brood en croutonstengels hebben wij de bordjes weer schoongeveegd! Heerlijk! Het hoofdgerecht was Parelhoen op een bedje van linzen met pompoencreme en een mourielles saus. Als nagerecht kregen wij een proeverij - een vanille/peer panacotta, perencompote met yoghurtschuim, een bolletje ijs en wat 'knetter'topping. Dit laatste was naast jeugdsentiment ook verassend en bijzonder!

Al met al een Topper! Ik was nog nooit bij Artusi geweest, maar na deze introductie, kom ik zeker terug!
Nedron .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Hier voor mijn verjaardag gegeten. Achter in de tuin op het terras, prima ambiance. We hebben alle 4 het verassingsmenu genomen, met om te beginnen een witte en daarna een rode fijn, bijna perfect aanbevolen door de sommelier. Het eten was erg lekker en goed geportioneerd. Zeker een aanrader.
rehtse .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
in een mooie binnentuin worden verwelkomd door vriendelijke bediening, heerlijk rustig, genoeg afstand tot andere gasten maar niet zover dat het ongezellig is.
We hadden hier al eerder gegeten en van de sommelier de namen van onze wijntoppers van die avond gekregen. Goede service, mooie balans maakten dat we weer kwamen, nu waren ruimte voor de adempauzes, n extra slok voor de smaak wederom belangrijke redenen om Artusi bij de favorieten te schrijven.
Origenele combinaties. Het was n avond uit met goed eten, prachtige smaken en geuren en bijpassend voorbeeldige wijnen, samen met bediening met psychologisch inzicht maakte dit een overdeheerlijke avond.
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Met IENS DinerDagen hier gegeten. Voorgerecht (tartaar van tonijn met avocadomousse en schaaldierenvinaigrette) was een prettige start, extra tussengerecht (met groentemousse gevulde ravioli met citroencrème en gerookte paling) maakte heel blij, hoofdgerecht (lende van Iberico-varken met marsala-gepofte-knoflook-jus) was heerlijk, en van het nagecht (panna cotta met rabarber compote, yoghurtijs en een meringue, gegarneerd met onder andere knettersuiker) kon ik niet anders dan breed glimlachen. Bediening is heel vriendelijk en de zaak is ruim en mooi ingericht. Deze kennismaking vraagt om meer bezoeken!
HSA V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Tijdens de Iensdagen met 4 personen het al vaker vermelde menu genoten. Onze favorieten waren de tonijntartaar, het extra tussengerecht van ravioli met tuinboontjespuree en het pannacotta dessert. De geroosterde lende van Iberisch varken was prima, maar de begeleiding van linzen niet helemaal onze smaak. Vanwege onze extra gang hadden wij een prima 4-gangen wijnarrangement van Italiaanse wijnen (de dames deelden een arrangement)
We werden hartelijk ontvangen en de bediening ging soepel om met onze wensen.
Het interieur is sober, maar warm met enkele opvallende bloemarrangementen.
We komen graag terug.
Ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Het restaurant is nogal donker, maar eenmaal binnen vergaten wij dat snel. Fijne comfortabele stoelen en prettige afstand van de tafels onderling, goed voor een gesprek zonder iemand te storen of gestoord te worden. Het voorgerecht van tonijn met allerlei bijzondere ingrediënten, waarvan ik mij nu allen de schaaldier vinagrette herinner was top. Het speenvarken was mij veel te vet. Het toetje Panna Cotta met allerlei verrassinkjes was weer geweldig. Ik ga zeker nog eens a la carte hier dineren
vdGraaf .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
We hebben heerlijk gegeten bij Artusi tijdens de IENS dinerdagen op za. 28 juni in een mooie entourage. De gerechten waren precies mooie porties en het toetje vonden wij het lekkerste! We hebben zelfs overwogen om nóg zo'n toetje te bestellen, zo lekker was het: Yoghurt met rabarber, yoghurt ijs en daartussen in iets lekkers wat ging knetteren op je tong. Een hele aparte beproeving!
hennesy .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Uitstekend gegeten tijdens de Iens dinerdagen.
Vooraf kakelverse tonijntartaar, een perfect gegaarde Iberico lende, en een heerlijk dessert.
Alles begeleid door mooie passende wijnen en keurige bediening.
Rustige, sfeervolle ambience.
Rolf S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Met z'n tweeën het Iens drie gangen verrassingsmenu gegeten met het wijnarrangement. Tonijntartaar vooraf was gewoon goed, Iberico varkenslende als hoofdgerecht was uitstekend van smaak en garing, maar wat karig met de garnering: bedje van bruine linzen en twee rondjes pollenta ter grootte van een euro. Nagerecht panna cotta met rabarber, een bolletje yoghurtijs, een kleine merengue en amandel-pistache kruimel: allemaal precies goed. We besloten nog een borrel bij de koffie/thee te nemen, en kregen uitgebreid uitleg bij de verschillende grappa's en mochten ook wat proeven, van de man die ook de uitleg gaf bij het schenken van de wijnen. Er viel wat mij betreft eigenlijk maar op één punt iets af te dingen op de avond, en dat was de jonge serveerster, die ons door onervarenheid steeds dwong een stapje harder te lopen dan we wilden. We zaten nog niet of ze wilde een bestelling voor iets te drinken opnemen. Mijn partner bestelde een glas witte wijn, maar we wilden eigenlijk ook wel het wijnarrangement bij het menu, en we hadden ons net voorgenomen eens wat aandacht te schenken aan onze alcoholinname in de weekenden. Dan zit je al op vier glazen, nog een grappa na. Vervolgens de vraag of we ook een flesje water wilden. Mijn partner zei ja, maar weet dat ik meestal geen water bij het eten drink, dus vroeg bij aankomst van een nog ongeopende grote fles of ze misschien een kleinere had. Die kwam er, maar ondereg naar huis bleek de grote nog op de rekening te staan (neem ik tenminste aan: voor 5 euro). Vervolgens werden twee mogelijke extra gangen op de menukaart gepushed, waarbij de inzet voor mij duidelijk meer weg had van: Ik heb opdracht gekregen dit aan de man te brengen, dan van: Dit bieden wij als restaurant voor geïnteresseerden. De opties stonden duidelijk op de kaart, en dat was ter gelegenheid van het Iens diner één A5-je, dus dat hadden we niet kunnen missen. Ik vond het jammer: de keuken was helemaal op orde, de man van de wijnen en de grappa deed het erg leuk, en dan blijft zo'n rekening die onderweg naar huis niet blijkt te kloppen toch hangen. Niet helemaal eerlijk van me misschien: ik had hem natuurlijk voor het afrekenen moeten nakijken, en het restaurant de kans moeten geven het te corrigeren. Maar ja, kloppen doet 'ie niet, en het is wel de laatste en blijvende indruk. We hebben prima gegeten en ik zou nog wel een keer terug gaan, en vrienden dit ook wel aanraden.
Marga C.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Met vriendengroepje Iens menu gegeten en zeer gewaardeerd. Enige minpuntje: de prominente plaats van de aanvullende (extra te betalen) gerechten op de menukaart; dat geeft de indruk dat het menu niet compleet is. Verder vond ik het erg donker in de overigens mooie zaak met goede bediening.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Bijzonder lekker gegeten. Coquilles vooraf en parelhoen omwikkeld met parmaham als hoofdgerecht. De porties zijn niet groot, maar heel verfijnd. Een witte trebbiano als aperitief en een uitstekende Chianti Classico Reserva bij het hoofdgerecht. Attente bediening en een rustige smaakvolle setting.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Na eerder op IENS een negatieve recentie (over een ander restaurant!) geplaatst te hebben moet ik natuurlijk ook iets goeds melden als ik wel tevreden ben. En over Artusi was ik dik tevreden! Perfecte sfeer, goede keuken, kortom een erg prettige avond gehad met een vriendin. We gingen nog redelijk eenvoudig voor het 4-gangen menu maar dat was prima eten en redelijk geprijsd. Ook een extra wens in het menu was geen probleem. Hier kom ik zeker nog eens terug.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Wederom een heerlijke avond gehad bij Artusi. Zalig gegeten, erg attente bediening... Ik kan geen puntje van kritiek verzinnen. Alles klopte. Porties zijn prima, je hebt na 4/5 gangen niet het gevoel "overgegeten" te zijn. Ik kom hier erg graag!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
We hebben ons heerlijk laten verrassen met het vijfgangenmenu en het wijnarrangement. Lekkere combinaties van smaken en leuke uitleg bij de wijnen. Net als vele andere Iens proevers zou ik graag iets meer groente bij het hoofdgerecht krijgen. Heerlijke avond!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Vorige week met 6 personen genoten van een heerlijk 4-gangen menu. Mooie, zuivere smaken en een goede keus voor bijpassende wijnen. De opmaak van de borden was een lust voor het oog, de bediening prettig. De pannacotta met bloedsinaasappel-jelly mag voor eeuwig op de kaart.
robert A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Prima gegeten hier, met een zeer vriendelijke bediening. De sfeer is gemoedelijk en de muziek staat niet te hard, zodat normale gesprekken mogelijk zijn. Voorgerecht, pasta van de dag was met paling en was lekker, maar jammer genoeg niet heel veel. Hoofdgerecht was de Tournedos. Ook prima, maar ik miste de bijgerechten zoals aardappels of rijst. Toetje van de dag met koffie was ok. Goed eten, maar wel een beetje weinig gezien de prijs.
Mathilde S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Altijd een feestje om hier te eten. Dit keer vrienden meegenomen en het verrassingsmenu gekozen. Aangegeven dat we het liefst alleen vis eten en geen vlees. Vis bereiden ze hier perfect. Alles liep op rolletjes en we hebben een heerlijke avond gehad. De wijnkaart is wel apart, er staan veel italiaanse wijnen op die je niet vaak tegen komt in Nederland. We hebben deze avond een lekkere pecorino gedronken. Perfect bij vis. We komen zeker terug.