Artusi

Voorstraat 20a 2611 JR Delft Nederland Kaart
31-152120354

Over het restaurant Artusi

Gelegen aan een van de grachten in het centrum van Delft met een romantische, weelderige binnentuin. De chef serveert er modern Italiaanse gerechten met een internationale twist, net een beetje anders. Een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De fijne wijnkaart is divers met wijnen van bekende en minder bekende druiven.
Een aanrader is het 'menu della cucina' met bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Artusi

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
hennesy .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Eten in Artusi is een heerlijke belevenis. Mooie zaak, keurige bediening, prachtige borden, verfijnde gerechten en mooie wijnspijscombinaties. Wij aten het vijfgangenmenu van de chef en waren bij elke gang weer opgetogen. Eén van de wijnen klopte misschien niet helemaal bij het gerecht, de overige maakten dat ruimschoots goed.
(puntje van aandacht zou de akoestiek kunnen zijn: soms is de bediening erg slecht te verstaan door geroezemoes van andere tafels)
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Ons favoriete restaurant! Artusi weet het hoge nivo vast te houden. Ook na een week Italië zijn we blij om weer bij Artusi aan te schuiven. We kiezen zonder uitzondering het viergangenverrassingsmenu, en zijn nooit teleurgesteld: een aanrader. de 'primi' is veelal pasta met bijvoorbeeld truffel, 'secondi' vaak vlees, en de antipasti en dolci variëren. Het is Italiaans eten op zijn Frans, met mooie borden en goede porties. Verwacht geen grote borden pasta met saus, en al helemaal geen pizza. De ober/sommelier heeft een prima gevoel bij de wijn/spijs combinaties, dus een wijnarrangement is een aanrader en goed geprijsd. De sfeer is rustig en nodigt uit tot goede gesprekken en genieten van het eten. De bediening is goed en doen weinig opvallend hun werk.
Artusi is naar onze smaak het beste restaurant in de regio Delft. De prijs/kwaliteitverhouding is dan ook prima.
Roland P.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
9 december met familie, 5 personen hier gegeten. Gerechten waren goed op smaak. Porties voldoende. Geen poespas, eerlijke gerechten. Mooie combinaties. Komen hier zeker nog een keer terug.
Svetlana B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
De cijfers zijn vanzelf sprekend. Het lekkerst van allemaal waren gnocchi. Ah, ik en mijn collega komen zeker nog een keer (of vaker) naar Artusi.
RobZ .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Met 2 personen bij Artusi geweest. Een vriendelijk welkom, vlotte bediening en ontspannen sfeer.
Het eten was geweldig, mooie smaakcombinaties, geen rare fratsen, maar gewoonweg heerlijk en het zag er allemaal uitermate verzorgd uit. Het wijnarrangement paste perfect bij de gerechten, mooie en robuuste italiaanse wijnen.
Kortom, wij hebben een prima avond gehad en komen hier zeer zeker terug.
Claudia Z.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Heerlijk eten en goede wijnen. Bediening was erg vriendelijk en nam ruim de tijd om de gerechten en wijnen toe te lichten.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Voor ons was dit de tweede keer bij Artusi. Het is een fijn restaurant, ongedwongen en al staan de tafels dicht bijeen, het stoort niet. De bediening is vakkundig, vriendelijk en geïnteresseerd. Het viergangendiner was subliem. Vooral het tussengericht van ravioli met een heerlijke romige saus van Porcini met Parmezaan was verrukkelijk. Het hoofdgerecht was een verrassing: zeer malse Black Angus sukade waarbij de wat zoete ui, en de knolselderij puree een heerlijke rijke smaakcombinatie gaven. Tot slot een heerlijk dessert: warm chocoladetaartje (precies goed vloeibaar) met diverse mandarijn bereidingen. Het wijnarrangement (BOB voor mijn man) was uitstekend en werd heel vakkundig en plezierig uitgelegd.
SuzanCK .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wij hebben zaterdag heerlijk gegeten bij Artusi. We hebben het 4 gangen menu gekozen en alle gangen waren heerlijk.
De bediening was zeer prettig, men was goed op de hoogte en kon veel vertellen over de gerechten.
Ook de wijn was heerlijk.
Wij komen zeker nog een keer terug.

mary D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Het was even geleden dat we bij Artusi aten, dat was niet slim want wat was het eten lekker. Vooraf de coquilles en de pasta van de dag, de hoofdgerechten tonijn met groene asperges en de heek waren toppers.
De service is klantvriendelijk en de nieuwe stoelen zaten lekker. Fijn is ook dat je je nooit opgejaagd voelt, alle tijd. Opvallend was de ruime hoeveelheid groenten bij het hoofdgerecht, op naar de 80% groenten en 20% vlees of vis??
Kraanwater op tafel was nog steeds geen probleem.
Robbert K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Vorige week met z'n tweetjes uitstekend gedineerd bij Artusi. We zijn hier al een aantal keren geweest maar het was weer fantastisch. We kwamen binnen in een bijna volle zaak maar werden meteen vriendelijk ontvangen. Na het aperitief besloten we voor het 5 gangen menu te gaan met bijpassende wijnen. De wijnen zijn goed uitgekozen door de sommelier en het eten was perfect; oogstrelende gerechten met mooie smaakcombinaties. Ook zeker qua prijs/kwaliteit verhouding hoort Artusi tot de top van Delft en we zullen hier nog vaak terug komen.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
11 oktober met vrienden gegeten bij Artusi. Het is leuk en fris ingericht. We hadden allemaal het vier gangen verrassingsmenu. Stuk voor stuk heerlijke en verzorgde gerechten. Helaas bleek de tap niet aangesloten zodat we het diner niet met een lekker Italiaans biertje konden starten en bij de ravioli (secondo) zaten wat oudbakken spekjes, maar over het eten en de wijnkaart verder niets dan goeds. De bediening komt (deels) ongeïnteresseerd en onattent over. Daardoor wellicht geen tweede keer voor mij.
Wouter R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Eten bij Artusi is iedere keer weer een feestje. Wijn - spijs combinaties wanneer je het wijnaragngement erbij neemt zijn top. Kortom aanrader!
Berry D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Het eten was erg goed, de bediening daarentegen viel tegen. Waren niet erg vrolijk en leken het vervelend te vinden dat wij geen extra's bestelden.
Winde F.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Vrijdagavond om 18.00 uur gereserveerd, omdat onze studerende zoon om 20.00 uur al ergens moest zijn. Het viergangenmenu gekozen met de verzekering dat we dit zeker zouden halen. De gerechten kwamen inderdaad vlot door en waren prima van smaak. We hadden een amuse met rauwe gemarineerde sint jacobsschelpen, een tussengerecht met mezzelune gevuld met een aardappelcrème en truffel, een hoofdgerecht met parelhoen en een soort petit grand dessert. De gerechten waren goed van smaak, maar aan twee jonge jongens en een sportende man is 'eten met veel crèmepjes en gelletjes' en weinig groenten niet echt besteed. Voor hen was het simpelweg te weinig, ook al werd het brood regelmatig aangevuld. Het dessert was bovendien mierzoet en dat vind ik persoonlijk erg jammer. De bediening was niet erg vriendelijk en naarmate het drukker werd, nam ook het lawaai toe en werd praten bijna onmogelijk. Het grootste minpunt is echter het waterbeleid van Artusi. Als je bij je bestelling van water de keuze krijgt tussen een fles met en een fles zonder bubbels, is het nog steeds een fles. En dat terwijl het kraanwater in Nederland overal van prima kwaliteit is. Als een restaurant blijkbaar niet in staat is om voldoende inkomsten te genereren uit hun core business (namelijk het bereiden van voedsel, niet het serveren van te duur water) zet mij dat toch aan het denken.
Niek T.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Heerlijk gegeten bij Artusi; 4 gangenmenu (3 gangenmenu is niet verkrijgbaar) voor een schappelijke prijs (40 Euro). Ik vond het qua hoeveelheid wat karig, maar de 2 voorgerechten, hoofdgerecht en nagerecht waren geraffineerd en goed in balans.
De service (dame en heer) waren niet erg vriendelijk en gaven niet veel informatie prijs over de gerechten, maar het kon er mee door.
Al met al een smaaksensatie en zeker aan te bevelen.
Moni Q.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Gereserveerd via Iens bij Artusi en werd netjes gebeld omdat het restaurantweek bleek te zijn en we dus niet a la carte konden eten. Dat bleek achteraf helemaal niet erg. In tegenstelling tot andere restaurantweekervaringen bleek Artusi geen enkele concessie te doen aan kwaliteit en ingrediënten. Van voor tot nagerecht uitmuntend gegeten, natuurlijk gegaan voor de uitbreiding van mezzelune met truffel, zeer goede bijpassende wijnen en gastvrije bediening. Qua prijs-kwaliteit eigenlijk een dikke 10 en een echte aanrader!
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Voor t eerst bij Bar Artusi gegeten, tijdens de restaurantweek. Een uitstekende ervaring! Originele gerechten, uitstekende wijnen en de juiste attentie van de bediening ondanks de drukte. Hier ga ik zeker terugkomen om de á la carte opties te proberen. Staat op mijn voorkeurslijstje in de Delftse regio.
Angelique O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Een heerlijk verrassingsmenu werd ons voorgeschoteld met vier gangen en bijpassende wijnen.
Het eten is heel verfijnd en met liefde bereid, ook de bediening is perfect, attent tot de kleinste details. Wij hebben genoten en gaan zeker nog een keer terug.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Eten is zonder meer voortreffelijk. Ik had zelf vooraf gnocchi gerecht. Heel mooi gebalanceerd. Relatief weinig, maar door de soepele truffelsaus toch een compleet voorgerecht. Dus echt super lekker, waarbij me wel opviel dat het net iets te hartig (zout?) was. Has iets minder gemogen.
Daarna weer een briljante saltimbocca van parelhoen. Deze ook weer super mals, maar met een lekkere korst. Dit geldt trouwens ook voor het voorgerecht: het mag best allemaal iets meer zijn, een klein broodje erbij, wat frietjes; het is mogelijk zonder een goedkoop imago te krijgen, en het komt wat bourgondischer over.
Het toetje, panna cotta met ijs, was ook weer van een topklasse. Maar was weer zo lekker, had best wat meer mogen zijn.
Al met al durf ik te stellen dat het echt een top keuken is, maar ik miste wel een klein beetje de extra's. Ik had absoluut geen trek meer, het was allemaal ruim voldoende na 3 gangen, maar ik word graag gefeteerd. Verder viel op dat de wijnen heel uitgekiend waren, ook de desert wijn en het aperitief. Ook de koffie was lekkerder dan we gewend zijn.
De atmosfeer is prima, je voelt je thuis en de zachte stoelen zitten heel gemakkelijk. Enige minpuntje voor mij was dat we in de buurt van een luide groep zaten, en met de harde vloer was het moeilijk om te converseren met mijn vrouw.
De bediening is professsioneel en vriendelijk, maar in vergelijking met de andere restaurants in Delft niet de top. Ook hier weer geldt dat gastvrijheid niet bovenaan staat.

Door mijn kritische noten lijkt het een tegenvaller, maar dat is zeker niet zo. Wel denk ik dat er nog wat stapjes gemaakt kunnen worden, maar die hebben dan vooral te maken met gastvrijheid, wat uiteraard een subjectief begrip is.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Heel lekker bij Artusi gegeten. Op een warme dag werden we naar de laatste vrije tafel in de tuin begeleid. De plek maakt dat je een beetje in een andere wereld stapt, erg plezierig dus.

Nadat we om een bepaalde smaak wijn gevraagd hadden, leek het alsof het tussen ons en de heer in de bediening iets vreemds aan de hand was. ik kon m'n vinger er niet echt op leggen, maar het leek alsof we de verkeerde vragen gesteld hadden? Het bleef onuitgesproken, maar het voelde een beetje beladen. Als stoute kinderen in de klas.

Overigens was wijn en spijs voortreffelijk, we kozen voor een vier gangen verassingsmenu, dat prima in elkaar stak. Op het serveren van de ravioli's (een prima bord met een paar grote handgemaakte ravioli's) maakte ik het grapje "een mini-portie" (vanwege het beperkte aantal stuks), wat door de heer in de bediening een beetje korzelig werd gepareerd. Ai, weer een fout gemaakt, dacht ik. Er hing een vreemde sfeer over de avond.

Het geheel was compleet toen er een vogel op mijn broek zijn behoefte deed uit de boom boven mij. In de kleur zwarte bes. lelijke vlekken dus, waarop de bediening meteen erg behulpzaam aan kwam zetten met heet water. Ik sta op om wat beter te kunnen schoonmaken en hup, het hele glas witte wijn pardoes over de jurk van mijn tafelgenote. Wijn weer bijgeschonken door de bediening, wij weer poetsen, maar nu samen, het werd en bleef een gekke avond die het midden hield tussen vreemd en hilarisch.

Maar laat je niet afschrikken door ons verhaal. Gezien de kwaliteit van de gerechten en de bijpassende wijnen kan ik Artusi echt wel aanbevelen. Maar misschien niet je allerbeste kleren aandoen in de tuin :-)