Artusi

Voorstraat 20a 2611 JR Delft Nederland Kaart
31-152120354

Over het restaurant Artusi

Gelegen aan een van de grachten in het centrum van Delft met een romantische, weelderige binnentuin. De chef serveert er modern Italiaanse gerechten met een internationale twist, net een beetje anders. Een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De fijne wijnkaart is divers met wijnen van bekende en minder bekende druiven.
Een aanrader is het 'menu della cucina' met bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Artusi

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
Nils B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu was erg lekker en er werd goed rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren. De service was uitstekend.
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Prettige ambiance, veel gedaan aan geluidsoverlast met speciale panelen ed. Bediening prima, keken wel vreemd op dat we brood vroegen, dat "mochten" we pas tijdens het voorgerecht tot ons nemen. Eten prima geportioneert en leuk opgemaakt.
Jeannet B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Met man en dochter gedineerd. Het 4 gangen menu. Onovertroffen! Uitstekende poties, goede smaken. Attente bediening. Heerlijke wijn. Zeldzaam lekker gegeten. Een aanrader.
ilse106 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Het was weer super eten. Het is heel leuk dat de ober alles kan vertellen over de wijn. Er is voldoende aandacht voor de gasten. De winkel is mooi en knus ingericht. De prijs kwaliteit verhouding klopt helemaal. prettig dat er pakeer mogelijkheden naast het restaurant zijn.
willembot .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
superlekker gegeten bij Artusi, mooie combinaties vooral de coquilles en het buikspek met truffel. Verder mooi gepresenteerde zonnevis aan de graat gebakken met lekker garnituur.
Bediening op orde, wijnadvies paste niet helemaal bij de gekozen gerechten maar de wijn op zich was heerlijk.
Hele fijne avond.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Weer heerlijk gegeten, prima keus van gerechten, vriendelijke bediening, attent. Gezellige sfeer, leuke tafel. we hebben genoten.
Irenel .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Door de restaurantweek ? was de bediening minder dan we gewend waren. Het menu werd verveeld opgedreund en dat geldt helemaal over de toelichting over de wijn. Toen we een vraag over de wijn stelde viel er een hele lange stilte. Eten was redelijk maar zeker niet bijzonder.
Jammer...dit zijn we beter gewend van Artusi. Of we weer gaan..? Dat is maar de vraag. De verveelde bediening blijft nog wel even hangen, we voelden ons daardoor niet echt welkom.
Rens V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Een heerlijk viergangen verrassingsmenu gegeten. De gerechten zijn gevarieerd en goed van smaak. De wijnen zijn smaakvol en passen goed bij de gerechten. De bediening is vlot, kundig en attent. Het restaurant ziet er gezellig uit.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Geweldig gegeten bij dit charmante restaurant. Vooral het voorgerecht van het menu met kalfswang, eendenlever, biet en appel was heerlijk, lekkere stoelen en kundig personeel.
Ondanks de drukte konden wij elkaar goed verstaan, dit was vroeger wel anders, goede oplossing voor de acoustiek.
Berdien F.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Artusi serveert het fijnste van de Italiaanse keuken in een moderne, maar romantische setting. De Carne crudo met truffel, Parmezaan, veldsla en Sardijns muziekbrood was verrukkelijk, net als de hoofd- en nagerechten en natuurlijk de wijn. Echt een aanrader voor een luxe culinair genieten.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Geweldig eten, goede bediening, lekkere wijnen.
Ruim opgezet zodat je niet bij je buren op het bord kijkt.
Niet goedkoop maar dat hoeft ook niet altijd ;-)
Raul S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
De kaart wordt regelmatig verandert en het werd weer tijd om Artusi te bezoeken. Een van onze favoriete adressen omdat de passie en de oprechtheid altijd te proeven is in alle gerechten. De keuken, de bediening en de entourage maken het plaatje compleet voor een avondje uit. Wij hebben gekozen voor een 4 gangen menu. Ik begon met een kalfstartaar geserveerd met truffelmayo en muziekbrood, gewoon top. De tussengerecht is een gevulde ravioli met gamba, tomaat en basilicum in een heerlijke citroencrème saus met gebakken pijlstaart inktvis, hemels. Als hoofdgerecht heb ik een gebraden eendenborst met knolselderijcrème, radicchio, rose peper en crumble van pistache, fantastisch. Het dessert is een klassieke geworden die anders wordt gepresenteerd, namelijk de Tiramisu. Perfect! Ik en mijn partner hebben weer een wonderfull avond gehad. Thank you!
martinevandenbos .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Heerlijke coquilles gegeten met romanesco bloemkool en haringkuit , gastvrije bediening, heerlijke wijnen en fijne sfeer.
sommers .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Tijdens een weekendje Delft erg verrast in dit voor ons onbekende restaurant. We lieten ons verassen door de keuken met 4 gangen. Het voorgerecht met kalfstartaar en verse truffel was meteen een goed begin! De pasta met citroencrême was ook erg lekker vooral met de inktvis die erbij zat. Als hoofdgerecht gaven we aan graag vis te eten en dit was geen probleem. Een mooi stuk gebakken kabeljauw kwam op tafel en als dessert een uitstekende Tiramisu die op een andere, leuke manier geserveerd werd. De wijnkaart is leuk en onthult vele Italiaanse topwijnen waaruit we moeilijk konden kiezen. Bediening was vriendelijk en vakgericht, zoals het hoort dus. Prijskwaliteit meer dan goed. Als we nog een keer in Delft zijn komen we hier graag nog een keer.
ruthrogers .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Met een zaken relatie heerlijk gegeten bij dit geweldige restaurant. Wat mij betreft een van de beste restaurants van Delft. Een bombardement van smaken in combinatie met een prachtig wijnarrangement zorgen voor een unieke belevenis. Wij streven er naar om dit minstens 2 keer per jaar te herhalen.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Gelokt door het hoge cijfer op Iens, wilden wij hier met z´n drieën eten. Maar in verband met haast, hadden we maar tijd voor 1 gerecht. Het interieur is heel smaakvol. Maar het is pretentieus. Als je Italiaanse restaurants in Amsterdam gewend bent, geven wij het niveau van eten een 5. Het was nogal vet en zuur. We waren de eerste, moesten 40 minuten wachten. We kregen niet eens een mandje met brood (die allemaal al klaar stonden), moesten we om vragen. Brood was bovendien erg droog. Toen we vroegen om een bijgerecht, aardappels of zo, werd er gezegd, "nee het is hier heel puur, andere mensen nemen 4 of 5 gangen". Bij de steak werd niet gevraagd hoe we hem wilden hebben, we kregen het veel te rood (rare). Toen er gevraagd werd "Heeft het gesmaakt?" en het antwoord was eerlijk, "Nee niet echt, heel veel truffelolie, heel vet, vette saus..." werd er niet op gereageerd. We kregen na de klacht geen feedback of een drankje. Veel gemiste kansen. Je voelt alsof het een eer is dat je daar mag eten. Muziekkeuze is wonderlijk voor zo´n restaurant, soort slapstick comedy muziek. Het is niet gastvrij, geen goeie service. Het kan vele malen beter, want het interieur, de entourage en locatie zijn heel goed.
hennesy .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Eten in Artusi is een heerlijke belevenis. Mooie zaak, keurige bediening, prachtige borden, verfijnde gerechten en mooie wijnspijscombinaties. Wij aten het vijfgangenmenu van de chef en waren bij elke gang weer opgetogen. Eén van de wijnen klopte misschien niet helemaal bij het gerecht, de overige maakten dat ruimschoots goed.
(puntje van aandacht zou de akoestiek kunnen zijn: soms is de bediening erg slecht te verstaan door geroezemoes van andere tafels)
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Ons favoriete restaurant! Artusi weet het hoge nivo vast te houden. Ook na een week Italië zijn we blij om weer bij Artusi aan te schuiven. We kiezen zonder uitzondering het viergangenverrassingsmenu, en zijn nooit teleurgesteld: een aanrader. de 'primi' is veelal pasta met bijvoorbeeld truffel, 'secondi' vaak vlees, en de antipasti en dolci variëren. Het is Italiaans eten op zijn Frans, met mooie borden en goede porties. Verwacht geen grote borden pasta met saus, en al helemaal geen pizza. De ober/sommelier heeft een prima gevoel bij de wijn/spijs combinaties, dus een wijnarrangement is een aanrader en goed geprijsd. De sfeer is rustig en nodigt uit tot goede gesprekken en genieten van het eten. De bediening is goed en doen weinig opvallend hun werk.
Artusi is naar onze smaak het beste restaurant in de regio Delft. De prijs/kwaliteitverhouding is dan ook prima.
Roland P.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
9 december met familie, 5 personen hier gegeten. Gerechten waren goed op smaak. Porties voldoende. Geen poespas, eerlijke gerechten. Mooie combinaties. Komen hier zeker nog een keer terug.
Lotte_D .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Viel jammer genoeg erg tegen. Italiaanse week zonder inspirerende gerechten. Anti pasta leken plakjes vleeswaren, nou die haal ik zelf bij de supermarkt wel. Gnocchi was wel lekker, sukade was flauw, weinig smaak en enige lekkere (maar weinig verrassend) was chocolade taartje. Als een Italiaanse week moet zorgen dat we nog eens terug komen is dat niet gelukt.