Artist

Tweede Jan Steenstraat 15 1073 Amsterdam Nederland Kaart
31-206714264

Over restaurant Artist

Alsof je in Beirut bent

"Werkelijk alles was overheerlijk en het decor doet je echt geloven dat je ergens in een klein straatje in Beirut bent." Dit is wat de echte kenner van Libië over het restaurant Artist zegt. Echt een compliment natuurlijk, want in een restaurant wil je je even in het buitenland wanen. Hier lukt dat! Geniet van de lekkerste Libanese mezzes en de gastvrijheid van de aardige gastheer.

Meer informatie over restaurant Artist

6,8
Erg voordelig
Erg kort
Brien .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De mezze is alles wat je nodig hebt om de Libanees gerecht uit de chef-kok te ervaren. We hadden een geweldige tijd dineren. De eigenaar beschreven ons tafel vol met combi. Falafel met de hummus was geweldig. Aubergine met de tahina, labne, Taboele- Libanees Salade waren allemaal gezond en lekker. En om de combi we werden gepresenteerd met lambskebab en kip met rijst die goede smaak met labne voort te zetten. Het belangrijkste is, moeten we weten de Libanees cultuur meer te wijten aan de vriendelijke sfeer daar.

Dankzij Artist Restaurant 
Herbert D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het gaat hier om een Con Artist, paar mezzes, wat brood, falafel 2 spiesjes, 2 drankjes en 1 koffie voor 46,50. En dan al die gemaakte vriendelijkheid; Je gezicht komt me bekend voor, zei hij nog en maar lachen. Zonde van het lekkere eten, een normale prijs kwaliteit had rond de € 26 geweest voor de lunch die we in gedachten hadden. Wat blijft is de zure nasmaak. Vraag vooraf altijd naar de prijs
Jan_van_mechelen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Sfeer en eten was ok. Aardige bediening. Alles leuk tot aan de rekening. Met ons 7 hadden we vooraf platte tortilla achtige broodjes met kaas of een vleesprutje. Daarna een assortiment schaaltjes met zure roomgerechtjes, vega balletjes, lamsgehakt en rijst met stukjes kip. 2 karaffen huiswijn. 2 biertjes. 2 water en als sluitstuk 4 thee en 3 koffie met baklava. A raison de 299 euro. 42,72 per persoon. Dat is echt buiten proportioneel. Dan voel je je wel getild. Heel jammer van het gezellige etentje na het werk. Verder best veel gelachen. Maar niet om naar terug te gaan.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Sympathieke bediening. Authentieke smaken. Vers. Snel. Heerlijke muntthee. Ga vooral door met die slechte recensies, dan is er tenminste nog een tafeltje vrij. Zeker niet duur, buikje vol voor 25 euro.
Jansstoop .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Ik heb hier een aantal jaar geleden gegeten en dat was heerlijk. Vandaag was het echter onder de maat. We bestelden met z'n tweeën een mezze menu van 45 euro. We kregen ongeveer de helft van de gerechten van wat er in het menu omschreven werd. Omdat we ervan uitgingen dat de andere helft nog zou komen ( we hadden immers eerst de koude gerechten gekregen en dachten dat de warme gerechten nog moesten komen) bestelden we tijdens het 'wachten' een tweede karaf wijn. Na een tijdje bleek dat we geen andere gerechten meer kregen maar bij het afrekenen werd wel de volledige prijs van het menu gerekend. Er werd verbaasd gereageerd dat we niet alles hadden gekregen, maar toch werd al snel 10 euro van de prijs afgehaald en kregen we een stukje baklava kado. Achteraf hebben we het nog eens nagerekend en bleek dat we echt veel gerechten niet gekregen hebben. We hebben 35 euro betaald voor wat brood met humus, een paar falafel balletjes, yoghertdip en een kleine salade. Veel te veel geld. Ook al was wat we hebben gekregen wel erg lekker van smaak.. De bittere nasmaak heeft toch de overhand.
Lisalgmt1988 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Hoewel het decor zeker sfeervol is en je jezelf in beirut waant. Je wordt inderdaad genept, dit verpest de sfeer. De eigenaar smeert je een menu aan die je bijna niet kan weigeren. Vervolgens valt het erg tegen en schrik je van de dure rekening. Ik eet vaker Libanees, dit was niet goed.
MiekHo .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Niet doen! De eigenaren doen vriendelijk, maar zijn er blijkbaar op uit om je je geld uit je zak te kloppen. Toen we binnenkwamen werd er -zonder enig overleg- zomaar mezze geserveerd. Wij dachten dat we de kaart nog te zien kregen, maar dat was niet het geval. Er werden nog een paar plastic flessen water (van de supermarkt of zo) op de tafel gezet en een paar flessen met vrij smerige huiswijn. Per persoon werd er 27,50 gerekend. Veel te duur voor de paar aan ons opgedrongen schaaltjes, het eten zelf was trouwens wel te doen.
Jlhans158 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Vanavond bij Artist gegeten met een groot gezelschap. De eigenaar pakte ons in om een lekkere mezze te bereidden omdat we wat laat binnenkwamen..we vertrouwden het helemaal en hebben daarom niet naar de kaart gevraagd.De rekening was rond de 230 euro wat ik erg veel geld vind voor een huiswijn, water wat niet echt koud was en waarvan ik betwijfel of het geen kraanwater was...pitabroodjes met wat sausjes, falafel, kebab, en een fles Spa. Als toetje een schaaltje met 10 stukjes baklava. Natuurlijk hadden we ons eerst goed moeten informeren maar je verwacht niet dat je voor wat eenvoudige tapas en wat huiswijn die jezelf tegen misschien 15- 20 euro kunt maken zo'n rekening gepresenteerd krijgt. We voelden ons
eigenlijk ingepakt achteraf...met eten wat echt weinig smaak had en bovendien er niet vers uitzag..Wel jammer want we hadden een gezellige dag alleen dit nooit meer....ons zien ze niet meer terug.
Roaldfekken .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Inderdaad in de val gelopen. Charmante man die je inpakt en een menu van 22,50 p.p. aansmeert. Je zegt al snel ja omdat het wel eens heel goed zou kunnen zijn. Eten blijkt vrij weinig en niet heel slecht maar ook zeker niet goed. Na het eten en de rekening zie je de slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ook voor de slechte wijn en 'iets heel speciaals na' wat een klein stukje matige baklava à 12 euro blijkt te zijn. Voor zowel kenners als beginners van de Libanese keuken geeft L' artiste een gevoel van oplichting. Maar oplichten is ook een kunst natuurlijk... Nooit weer.
Daniël F.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Met zn 2 gegeten bij Artist, wij hebben vaker Libanees gegeten, deze was niet echt mijn favoriet, je krijgt bij Artist niet de gelegenheid om zelf een keuze te maken, ze serveren wat zij graag willen verkopen, dat vonden wij niet fijn. Toch gevraagd of wij zelf een keuze kunnen maken uit kleine gerechtjes, brood is pita, geen Libanees brood, jammer!! Houmos was flauw van smaak en bijna geen olijfolie. Mtabal was lekker van smaak. Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Usseb .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Met 22 personen geluncht. Zeer tevreden over de kwaliteit van de diverse gerechten en de vriendelijke bediening. De prijs was precies zoals we deze van te voren hadden afgesproken.
Jang G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Omdat onze dochter 4 jaar in Libanon heeft gewoond en we een paar keer in Beirut op bezoek zijn geweest, hebben we de bijzondere smaken van de Libanese keuken daar leren kennen. Terug in Amsterdam zijn we op zoek gegaan naar Libanese restaurants, en hebben Artist gevonden. Wat een heerlijkheid. Meer authentiek dan dit prachtige kleine sfeervolle restaurant ga je het buiten Libanon niet vinden. Werkelijk alles was overheerlijk en het decor doet je echt geloven dat je ergens in een klein straatje in Beirut bent.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Toen wij hier vorige maand met z'n tweetjes binnenstapten, werden wij als oude bekenden hartelijk onthaald door de eigenaar. En dat terwijl we hier zeker tien jaar niet waren geweest. Dat gaf een prettig gevoel. We bestelden Mezze, pitabroodjes met wat sausjes en dergelijke. Dat smaakte best aardig maar we schrokken wel van de hoge rekening... Vandaag nogmaals binnengestapt, dit keer met z'n vijven. Toen de eigenaar hoorde dat ik jarig was, zei hij meteen dat hij iets heel speciaals voor ons zou maken. Ik was heel benieuwd naar deze speciale behandeling... We kregen niet eens de kans om zelf op de menukaarten te kijken, die nam hij meteen weer mee. Zonder te vragen werden een fles spa blauw en een karafje merkloze wijn op tafel gezet. Daarna kwam het eten. Helaas weer Mezze... De rekening was 165,00 euro wat ik erg veel geld vind voor pitabroodjes met wat sausjes, falafel, kebab, een schaaltje rijst met kip, een karafje wijn en een fles Spa. Als toetje een schaaltje met 5 stukjes baklava. Natuurlijk hadden we in moeten grijpen en zelf moeten bepalen wat we wilden bestellen maar dat is het probleem in deze zaak. De baas overrompelt je met zijn charmes en mooie praatjes en dringt je ongemerkt eten op waar hij die dag waarschijnlijk nog vanaf moet. Erg jammer. Mij ziet hij hier niet meer terug.
Indigo B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Mijn moeder en ik gingen naar Artist. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen en gingen we aan een buitentafel zitten. Toen we de menu's kregen kwam de eigenaar bij onze tafel staan om 'ons te helpen'. Aangezien we niet veel honger hadden, besloten we wat kleine gerechtjes te nemen. De eigenaar probeerde ons meerdere malen te interesseren voor het veel duurdere 'mezze menu', zelfs toen mijn moeder een linzensoep probeerde te bestellen wimpelde hij haar af en beweerde iets veel lekkerders voor ons te weten. Het was een beetje too much aangezien we nog niet de kans hadden gehad om het menu goed te bekijken.

Toen de borden op tafel werden gebracht bleek dat de eigenaar ons toch iets heel anders had gegeven dan we hadden besteld, omdat dit 'beter' was. Een schaal met wat hoemoes en baba ganoush, wat falafel en kikkererwten. De falafel leek en smaakte aangebrand. De rest smaakte matig en overigens niet vers. Het was een beetje teleurstellend.
Maar het vervelendste was de rekening. 51 euro voor wat sauzen, pitabroodjes en 5 falafelballetjes vonden wij niet helemaal kloppen.
Opeens was het gedaan met de vriendelijke service. De man protesteerde luid en zei dat het hem niets uitmaakte en dat de prijs klopte, als wij goed gegeten hadden. Hij haalde het menu tevoorschijn en zo bleek dat wij inderdaad iets heel anders hadden gekregen dan we hadden besteld. Vervolgens riep de meneer luidkeels dat hij ons dan maar zou 'matsen' en verlaagde de rekening naar 45 euro (tevens de prijs van het menu, p.p. nog wel, dat hij ons eerder had proberen aan te smeren). Geïrriteerd betaalden we de rekening en besloten hier nooit meer terug te komen.
De prijs-kwaliteit verhouding is bagger en we hadden voor datzelfde bedrag veel lekkerder en relaxter om de hoek kunnen eten. Bij dit restaurant leek het wel alsof er voor 20 jaar aan stof lag. We aten dan ook buiten omdat het binnen ontzettend donker en muf was. Kortom; behoorlijk teleurstellend eten en vooral slechte service.
Nina B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Just not worth the money...hoummus en baklava smaakten als kant-en-klaar, hele slape en smakeloze couscous en kip met rijst leek opgewarmd in de magnetron. Het was vroeger een fijne plek om goed eten voor relatief weinig geld te hebben. Niet meer helaas.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Met drie collega's in dit Libanese restaurant gegeten. Het was niet de eerste keer. De Libanese mezzes zijn smakelijk maar relatief duur! Wij vroegen om maar van alles neer te zetten. Dat was misschien niet zo verstandig! De huiswijn is geen aanrader, slap en staat al open op tafel met een stukje alufolie afgedekt. Dit kan beter én goedkoper!
Niels-van-Beelen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Mijn Liefste plekje voor een Mezze, nergens heb ik zulke lieve mensen ontmoet die samen dit restaurant draaien, de Tabouleh is er een waarvan je gaat glimlachen van oor tot oor, en ook de andere gerechten zijn van hoge kwaliteit.
Hier eet ik 1 keer per maand en ga er speciaal voor naar Amsterdam.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Afgelopen donderdag hebben we hier met 4 personen gegeten. Ik had van te voren gebeld om te vragen of ze ook een bepaald gerecht konden maken dat niet op de kaart stond. Ze waren zeer enthousiast en 'natuurlijk' kon dit. Toen we binnen kwamen werden we onthaald als oude vrienden. We mochten kiezen of we zelf uit het menu van mezzes wilden kiezen of de keus bij hun wilden laten. We hebben het aan de kok overgelaten. Alle verschillende gerechtjes waren heerlijk en de uitleg erbij in 3 talen (Frans, Engels en Nederlands) was top. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de familiale sfeer. We komen zeker terug!
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Lekker gegeten met mijn vader en vriend! De eigenaar was erg vriendelijk net als zijn dochter en zoon. We lieten de eigenaar een keuze maken voor ons en hadden erg lekker mezze's met lamskebab en allerlei andere lekkernijen erbij gekregen. Het ziet er gezellig en huiselijk uit. Ik raad het zeker aan!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Om tien uur 's avonds vroegen we de eigenaar of we nog een hapje konden eten. Ze waren eigenlijk al dicht maar we werden toch warm ontvangen. De eigenaar raadde de 2 persoons platte aan, die wij direct kozen. Ik geloof dat deze iets van 36 euro kostte. Het was best lekker, maar was in de verste verte geen 36 euro waard, dat vonden we toch een beetje jammer. Ik denk dat de eigenaar er goed aan zou doen een ambitieuzere kok aan te nemen of de prijzen af te stemmen op de kwaliteit. Ik zal er niet snel nog eens heen gaan, maar als je in de buurt woont zou ik er zeker gewoon een keertje een hapje doen, want was wel leuke ervaring.