Art & Dining

Museumstraat 38 3311 XP Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Art & Dining

Dineer op een prachtig stukje 'Dord'

Art & Dining is een lunch- en dinerlocatie '... op een prachtig stukje Dord', zoals veel kenners dit omschrijven. Het restaurant ligt in een ontspannen, artistieke omgeving waar je van eerlijke gerechten en een goedgevulde wijnbar kunt genieten. En dit allemaal op een toplocatie in de stad. Vergeet geen bezoekje te brengen aan het Dordrechts Museum, waar Art & Dining is gevestigd. Geniet van lekker eten en bon appetit!

Meer informatie over restaurant Art & Dining

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goed ontvangst. Leuke, warme sfeer.
Relatief lang wachten tot de menukaart gebracht werd en erna tot bestelling opgenomen werd. (Moest actief om gevraagd worden door ons uiteindelijk).

Surf & turf was lekker qua smaak, alleen al een beetje afgekoeld.
Vriendin bestelde gegratineerde scholfilet. Gegratineerd = met krokant/dun korstje. Tot onze teleurstelling bleek het gewoon zachte filet zonder korstje te zijn. Toen ze dit aankaartte werd verteld dat Art&Dining met gegratineerd 'met schuimlaagje' bedoeld.
Het was mooi geweest als ze hadden aangeboden het alsnog écht te gratineren. Er werd wel meermaals gevraagd of het toch gesmaakt had.

Kortom, leuk restaurant, mooie locatie en sfeer, eten prima voor de prijs, service kan beter, menukaart (zet neer wat je echt bedoelt en vermeldt het als je afwijkt van standaard betekenissen van woorden) kan beter.
John K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Op een hete avomd stapten we binnen bij Art en Dining in de verbazingwekkend koele tuin. Deze koelte is te relateren aan de ruim 30 meter hoge platanen, die al in de tijd dat napoleon zijn stempel op de wereld zette, ookal hun goede invloed op deze prachtige stadstuin hadden. We kozen, geholpen door een deskundige maar bovenal vriendelijke bediening het menu van de chef. Vitello tonatto, gevolgd door sucade en gamba's, en vervolgens een heerlijk dessert op basis van aardbeien. Het voorgerecht was in balans. Hierdoor was ik wel benieuwd naar het hoofdgerecht. Dat klopte ook perfect. De sucade was onovertroffen mals! Het toetje was ook af. En dan ook nog flexibel in de gerechten voor de kinderen. Zondermeer een aanrader.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
We hadden iets te vieren met familie en vrienden en wilden in een ontspannen sfeer gaan eten. Art & Dining kwam daarbij als eerste bij ons op. Met de heer Ad Janssen hebben we vervolgens een aangenaam oriënterend gesprek gehad, dat resulteerde in een definitief besluit, t.w. een 7 gangen Walking Dinner in de wijnbar, uiteindelijk een goede keuze. De gerechtjes die we voorgeschoteld kregen zagen er stuk voor stuk 'gelikt' uit, maar waren dat ook. Heerlijk hoorden we alom. Rekening werd gehouden met dieetwensen voor 2 personen. Ook hier werd dezelfde standaard gehanteerd, dus er was niets te klagen. De bediening was correct en het tempo naar wens. Klachten? Geen! Wel en paar punten die aandacht verdienen. Een mesje bij de gerechtjes zou niet misstaan en de prijs van koffie of thee met friandises is wat aan de hoge kant in verhouding tot de prijs van het Walking Dinner, temeer daar de friandises aan de karige kant waren. Dat kan dus beter. Om met Joel Broekaert (NRC van 25 juni 2016) te spreken: "Verder heb ik niets te zeiken."

Mocht u net als wij iets te vieren hebben? Het 7 gangen Walking Dinner kunnen we bij u aanbevelen.

Melanie H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gelunched in de serre na een bezoek aan het museum.
Ik at de maisfalafel, die helaas wel iets teveel doorgebakken was, maar erg smaakvol, en opgediend op lekker veel sla. Lekker brood ook. Tafelgenoot koos het 12 uurtje en was ook tevreden.
Vriendelijk en snel bediend.
GFlier .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Op 23 juni trouwden wij en vierden wij ’s avonds feest. Dit op één van de mooiste locaties van Dordrecht; Art & Dining bij het Dordrechts Museum.

Toen we aankwamen merkten we het al, hier wordt alles top geregeld en hoeven wij niets in de gaten te houden (en dat voor een control freak). Want wát werd er goed en veel geserveerd en wat waren de medewerkers vriendelijk.

Een voorbeeld; een aantal gasten wilden iets met een laptop en beamer laten zien, maar dat ging niet helemaal goed. Toen kwam een medewerker zijn eigen laptop uitlenen; wat een service.

Veel gasten merkte de unieke sfeer van de accommodatie + het enthousiaste personeel. Dit hebben we echt van heel veel gasten teruggekregen.

Ook via deze weg willen wij het personeel van Art & Dining hartelijk bedanken, zij hebben deze onvergetelijke dag mogelijk gemaakt!
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Uitstekende zeebaars met asperges. Qua kleur lastige combinatie maar smaakte geweldig.
Ik ben niet zo van de toetjes, maar het chocoladetoetje (krokant van buiten, lauwwarm en romig van binnen) was buitengewoon goed.
Bediening niet super professioneel maar wel zeer attent en vriendelijk.
Mijn tafeltje stond in de serre van het restaurant met fraai uitzicht op de binnentuin. Het is de entree van het Dordrechts Museum met eeuwen oude bomen.
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een mooie glas tentoonstelling in het Dordrechts Museum. En natuurlijk hadden we weer geserveerd in de serre van het restaurant. En wat nu zo leuk was dat ze ons weer herkende van de vorige keer.
We hebben weer het voorgestelde menu genomen en dit was weer heel goed.
Het was gezellig druk en we komen graag weer terug.
Dank voor de leuke avond.
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Moederdag aanbieding, samen met m'n dochter daar gegeten, de bediening laat zich vaak zien, en vragen of ze wat bij kunnen vullen, of dat alles naar wens is, echt top....en met dit weer in de tuin gezeten, het is er heerlijk vertoeven....
Frans G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vrijdag j.l. geluncht bij Art & Dining. Gezellige entourage naast het museum. Je zit bij slecht weer toch enigszins buiten. Kleine maar leuke lunchkaart. De vis trio en de hete kip waren heel erg smakelijk. De bediening was zakelijk en beleefd. Er werd een aardige sauvignon blanc bij de lunch geschonken. Een glaasje water voor de medicijnen werd prompt gebracht. Komen nog wel eens terug bij een volgende tentoonstelling
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Voorgerecht was verrassend lekker en veelbelovend voor het hoofdgerecht echter dat was helaas een kleine teleurstelling, het vlees was veel te gaar en de smaakpapillen werden in tegenstelling tot bij het voorgerecht niet gestimuleerd. Wijn was prima en bediening erg vriendelijk en attent. Echt jammer van het hoofdgerecht, toch het belangrijkste deel van een diner.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Goede middag,rr

Zojuist een hapje gaan eten met A&D. We hadden gereserveerd maar toen we aankwamen was ons gereserveerd plekje bezet door een wat oudere dame. Het personeel wees ons het tafeltje toe maar de dame was niet van plan weg te gaan voor ons (bordje gereserveerd stond wel op de tafel). We hadden de keuze een ander plekje te kiezen of naar binnen te gaan. Zonder teveel ophef te maken naar een ander tafeltje te lopen. Daarna keurig excuses aangeboden.

De lunch was zeer goed, prima verzorgd. Goed en vriendelijk personeel in een leuke sfeer!

W.oorschot .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Cultuur snuiven tijdens het eten in een museum. Hoe komt men erop. Lekker gegeten, goede bediening en een mooi uitzicht op de tuin. Art & Dining een aanrader.
Rondezeeuw .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Decor mooi, vriendelijk personeel, eten was voldoende, niet echt bijzonder.
Om te lunchen zal ik hier sneller komen dan het diner.

Rosanne H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk het menu van de chef gegeten, verrukkelijk en een kunstwerk bij elke gang. Verrassende gerechten allemaal tot in de puntjes verzorgt en rekening houdend met allergie! In een prachtig historisch gebouw wat een oase van rust was midden in de stad. Verbonden met de geschiedenis. En ook s avonds een prima restaurant om te eten, daar hoeft het museum niet voor open te zijn.
Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Heerlijk gegeten op één van de mooiste locaties van Dordrecht. De serre is prachtig tijdens een najaarsstorm. Echt genieten! Het eten (turn table) was erg smakelijk, niet te enthousiast aan het voorgerecht beginnen want dan red je het niet tot na het nagerecht. Bediening zeer professioneel en vriendelijk. Kortom, een aanrader!
Evelienkruidhof .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
We hadden het drie gangen menu van de dag. Echt heerlijk. We zaten in de serre terwijl het buiten stormde en regende. Zo gezellig.
Ginam1 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
gezellig en sfeervol. Het menu turn table gegeten en genoten van al het lekkers. Alle gerechtjes zijn van top kwaliteit. Service prima, iets te lange pauzes tussen de gerechten. Dit restaurant en is een aanrader zeker in combinatie met een bezoek aan het museum.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We bestelden de 'Turning Table', een proeverij in drie gangen. Vooraf pompoensoep, carpaccio en gerookte zalm. Vervolgens kabeljauw, zalm, biefstuk en rollade. Alles zeer smakelijk en fraai gepresenteerd. Tot slot een tableau met ijs, mousse en chocoladetaart.
En dit alles in een serre, in de tuin van het Dordts Museum.
De bediening was zeer attent. Hoewel de door ons gewenste wijn volgens de menukaart alleen per fles leverbaar was, werd deze per glas geschonken.
Roelfbonno .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
lekker eten, goede wijn, mooie omgeving en vriendelijke bediening ! Ook parkeren is tegenwoordig geen probleem meer doordat "drievriendenhof" ruimere openingstijden heeft (eindelijk)
Bonney.vandervaart .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Prima ambiance en prima bediening van goed maar niet bijzonder eten. Weinig menukeus. Dat is alles wat ik er over kwijt wil, maar Iens dwingt me tot deze toevoeging.