Arnhems Proeflokaal

Meer informatie over restaurant Arnhems Proeflokaal

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 16:00
Zondag Gesloten

• Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Voor een verjaardag met vijf wezen eten. Een mooie ruime ronde tafel, dat zit gezellig. en is gemakkelijk voor het gesprek. Alle 5 de (verschillende) hoofdgerechten smaakten voortreffelijk. Bijzonder waren de vegetarische asperges met walnotensaus maar de tonijn met tomaat en spaghetti was ook heerlijk. Ook de nagerechten (aardbeien in pepersaus en chocoladesoufle) waren heerlijk, met voor de jarige een feestelijk vuurwerkje op het ijs. Kortom, het was weer zeer geslaagd!
Pica .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
gegeten op een dinsdagavond, niet druk. Ben hier gewend aan lekker voor prima prijs. Hadden nu vooraf een preisoep, leek meer op preiragout. Bovendien taaie mosselen erin en bloemklontjes. Maaltijdsalade als hoofdgerecht OK, maar fantasieloos en weinig bijzondere topping. Naast tomatenblokjes, ui en komkommer op groene sla kregen we een beetje gestoomde makreel, beetjes gerookte zalmsnippers, wat brie, wat worst. Het lijkt, ook gezien de verschillende recensies, alsof er op sommige dagen geen goede kok werkt. Bediening adequaat en hartelijk. Maar niet meer voor herhaling vatbaar
Pbroek .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Sfeer top. Lange kaarsjes op elke tafel, warme sfeervolle inrichting (hout, steen, kunst en muziekinstrumenten aan muur plus groot Mariabeeld) in een voormalig deels 'statig' wat ouder pandje. Muziek vanavond van blues tot Noord-Afrikaans, prettig aanwezig. Aardige bediening. Een paar bijzondere biertjes op tap en het beste alcoholvrije bier dat er is: Jever Fun. Goede verse producten in het eten. We aten een kerrie soep met brie, carpaccio en Italiaanse mosselen (anders bereid dan ik gewend ben, was eerst wennen daarna genieten). Hoofdgerechten biefstuk, varkenshaas in chorizo-olie en zalm met garnalen. Geen friet maar lekkere aardappels in schil enzovoort er bij. Heerlijk. Goed bereid, lekkere smaakcombinaties en verzorgd gepresenteerd met lekkere groenten en salade. Ook het brood vooraf met kruidenboter en aïoli was fijn warm en beetje knapperig. Als dit restaurant binnen de loop van het centrum zou zitten dan zouden ze vast meer geld vragen voor deze goede maaltijd. Nu is het het kleine beetje doorlopen vanaf het station juist meer dan waard! Ze kunnen niet veel aan het eten an sich verdiend hebben, daarom dronken we maar een extra biertje! Een paar jaar eerder ook gegeten en was toen ook al erg goed.
NitaW .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het was alweer even geleden dat wij bij het Arnhems Proeflokaal hebben gegeten. Een aangename verrassing was dat de popcorn (toch standaard bij elk hoofdgerecht) verdwenen was. Eten zoals altijd erg lekker, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Dit keer 2x het runderstoofpotje en de kalfs ribeye. Het vlees in het stoofpotje viel uit elkaar op je vork. Heel lekker. Ook de tafelwijn deze keer goed, alhoewel ik de filmende afdronk er niet in proefde.
Service dit keer een mindere start, men was ons vergeten. Werd echter ruimschoots goed gemaakt door welgemeende excuses en wat brood/saus van het huis.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Omdat er te veel was wat we graag wilden proeven hebben we het voor- en nagerecht gedeeld en daar was ik erg blij mee want met een voortreffelijk hoofdgerecht (een vegetarisch taartje met courget en pompoen) was het ruim voldoende. De salade met spruitjes, pecannoten en roquefort was heerlijk. Het nagerecht, een trio van chocolade, was een waardige afsluiter, zeker met een kopje koffie erbij. Kortom, we zijn weer zeer tevreden vertrokken!
Daniëlle J.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
De sfeer was bij binnenkomst goed, zag er gezellig uit, leuke (iets te harde) muziek. Maar toen we het eten kregen en de drankjes was mijn enthousiasme wel voorbij. Zalm was te lang gestoomd waardoor smakeloos, spareribs waren droog, aardappeltjes te pittig en het wildpotje was inspiratieloos. Het eten en de drankjes werden bijna op tafel gesmeten en bovendien hadden ze ons als grote groep naast het koffie aparaat gezet waardoor men elkaar geregeld niet konden verstaan.
Oké het was niet duur, maar zelfs dan vond ik het nog onder de maat
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Heerlijk gegeten met als uitschieter het vegetarische gerecht: asperges met spaghetti met dragon en ei, met een trosje gegrilde tomaatjes erop. Een feest voor het oog en de tong!
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Prima en gezellig eetcafé met uitstekend eten. Goed gebakken biefstuk met garnituur voor een zeer betaalbare prijs. Voor de verandering alcoholvrij bier van goede kwaliteit (Jever). Vriendelijke en attente bediening, huiselijke sfeer. Kortom: Een aanrader.
A V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
We zijn op zaterdagavond bij het Arnhems proeflokaal beland na een dagje kidsfree Arnhemmen. Voor nog geen 13 euro heb je hier een heerlijk hoofdgerecht. We hebben de biefstuk van de grill en het Veluws stoofpotje gehad. Super. De kaart is beperkt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat voor iemand een probleem is, want de leuke sfeer, het enthousiaste personeel en de kwaliteit van het eten maakt dat meer als goed.
Judithz15 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Ivm het (afgelaste!) concert van Anouk waren we in Arnhem terecht gekomen bij het Arnhems Proeflokaal. De sfeer was goed en de bediening en het eten was top! Er zijn niet veel gerechten waar uit gekozen kan worden, maar wij hadden de Gebakken Brie en de Varkenshaas met Pesto en Brie gekozen en het had niet beter kunnen zijn! Flinke porties en goed op smaak. Tevens zijn we gevallen voor het toetje 'Aardbeien met Pepersaus'. Fenomenaal!
Het was een drukke woensdagavond , maar dat maakte voor het personeel niet uit, ze waren altijd in de buurt en klaar om af te ruimen/te bestellen. Na de grote teleurstelling van Anouk, heeft Arnhems Proeflokaal het ruimschoots goed gemaakt. Ik kan ieder deze locatie aanraden.
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Nou, charmante man (@ Bosveld)? Soms is hij wat kribbig! Muzikaal is hij in elk geval, merkte ik een zaterdagavond voorafgaand aan een zondags diner. En een hart voor zijn mensen (kok, barman etc.) heeft hij zeker. Dit resulteert in een super vriendelijke zaak met op een schoolbord gekalkte gerechten. In dit voormalig notarishuis is het mogelijk om voor E. 12,50 een hoofdgerecht te eten. Ook tijdens diner klinkt heerlijke muziek. Ik bestelde Coq au vin, (op het menu zijn altijd klassiekers te vinden) en vroeg om een puntje tortilla, die dag een vegetarisch hoofdgerecht,
in plaats van de gangbare aardappel begeleiding. Spoedig kreeg ik op de entresol waar ik had plaatsgenomen (ik nam nog juist een kijkje op de binnenplaats) een gigantisch bord van het Bourgondische gerecht geserveerd. Het geheel was prachtig en smakelijk versierd met een knapperig gefrituurde tarwe tapioca stengel en serpentines van rode biet. De geglaceerde zilveruitjes, zoals het hoort in dit gerecht, ontbraken niet! Daarbij kwam ook nog een schaal couscous salade, eigenlijk tabouleh dus. Ik dronk voor de gelegenheid een glas huisrosé, fris en ongecompliceerd. Volgens mij had ik twee kippenruggen op mijn bord dus vroeg ik een deel in te pakken om mee naar huis te nemen. Dat was geen probleem. De prima calvados liet ik dit keer voor wat het was zodat ik op tijd thuis voor de buis arriveerde wegens Studio Sport. Arnhems Proeflokaal is voor mij 'Old Skool' en geeft aan dat professioneel en met liefde bereid en geserveerd eten niet de gehele portemonnee moet kosten. Dik in orde!
Fdbosveld .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Wat een leuk eetcafe. Goede service en heerlijk eten. Zeker een aanrader! Voor deze prijs vind je in heel Arnhem niet zoiets lekkers. De eigenaar is een hele leuke charmante man die je gelijk thuis laat voelen.
Aldert V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Zoek je een eetcafe (wat tegenwoordig met een lampje moet) kom dan hier! Nu twee keer gegeten; 2x prima eten (ook de salade en gekookte groenten en frieten), prima bediening (die de ambiance goed aanvoelt) en prima sfeer(mooie authentieke lokatie). Prijs/kwaliteit een 9 wat mij betreft.
Arnhem's Meisje .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Fijn gezellig eetcafe/buurtcafe met een heerlijke kaart. Al meerdere keren gegeten. Lekkere volle borden met ook gezonde dingen en niet alleen maar vlees, friet en een zielig beetje sla met veel saus zoals in zo veel andere eetcafes. Aardige bediening en dat alles in een goede prijs/kwaliteit verhouding