Arles

Govert Flinckstraat 251IV 1073 BX Amsterdam Nederland Kaart
31-206798240

Over het restaurant Arles

In 2016 heeft een groot aantal liefhebbers chef-kok, wereldreiziger en jazzmuzikant Numa Muller (Arles; 1985) uit Arles al ontdekt. Via pop-ups op verschillende locaties heeft Numa diverse malen Amsterdam laten kennismaken met zijn interpretatie van de neo-bistro. De kookstijl die in Parijs furore maakt en staat voor herkenbare gerechten, voorzien van nieuwe smaken en een vleugje je ne sais quoi, laat nu ook in de hoofdstad zijn ware gezicht zien. In een restaurant dat luistert naar de naam Arles. Enchanté.
Vanzelfsprekend is ook de ‘voorkant’ op niveau. Laurence Reintjens (Tilburg; 1990) werkte voorheen bij onder andere La Rive en Bridges in Amsterdam, waarna hij besloot zijn carrière voort te zetten in een toegankelijker type restaurant.

Laurence behoort tot de nieuwe generatie gastheren die gastvrijheid en wijnkennis in dienst stellen van een geslaagde gastronomische ervaring. Zijn kaart huisvest zowel traditionele als vin nature wijnen.

Meer informatie over restaurant Arles

Alle dagen geopend van 18.00 tot 01.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Bar , Doorlopende service , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Arles

Taco T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Wat een verschil kan een ervaring zijn: de gerechten zijn echt helemaal top maar is het een onverwachte drukke maandag en daarom de service zo teleurstellend?
Allereerst de gerechten: heerlijk brood, fantastische Foie Gras en Zalm als voorgerechten; de Duif en de Halslap zijn bijna subliem; de verschillende kazen mooi; en de Rijstepap en Mille Feuille echt geslaagd.
Maar dan: geen aperitif maar meteen de wijnkaart: lastig kiezen zonder te weten wat je wilt gaan eten; een veel te uitgebreide toelichting later bij de menukaart: we weten heus wel dat een Granny Smith een appel is, Trompet du Mort een paddestoel etcetera en voelen ons een beetje als onwetende school-kindertjes in de klas; als vervolgende de bestelde Tapanade wordt vergeten, op de krappe tafeltjes niet wordt ge-debrasserd en de wijnen niet worden bijgeschonken moet dit aan te weinig man/vrouw kracht liggen of aan iets anders; wij weten het niet.

Al met al: we gaan zeker terug voor het voortreffelijke eten en hopen dan maar dat de tekortdoende bediening een incident was op een onverwacht drukke maandagavond.
Ileen M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Ik sluit me aan bij de recensie van Taco T. - was er op dezelfde avond. Dat ik, als eerste aangekomen van een gezelschap van 3, niet de kaart mocht zien (!) was bizar. Het was waarschijnlijk omdat de serveerster de complete kaart aan ons drieën tegelijk wilde voorlezen mét toelichtingen, veel te lang, overbodig, ja zelfs hinderlijk omdat wij waren gekomen om te praten, bij lekker eten, maar niet voor culinaire capriolen. Daarbij moet worden gezegd dat de kaart wel erg raar cryptisch is geformuleerd, zonder de bereidingen te noemen, alleen ingrediënten: pretentieuze onzin.
Ja, het eten was goed. Soms wat zuinige porties, maar okee. En niet duur! Helaas liet de bediening nog meer steken vallen: extra water, brood en olie die we vroegen kwamen niet, en op de rekening stonden glazen wijn als hele flessen genoteerd - dat scheelt nogal.
Ze waren aardig, de serveerster 'bekende' dat het pas haar vierde dag was, excuses werden gemaakt, dus no hard feelings. Maar toch niet helemaal blij. Volgende keer beter - en dan op de kaart graag in mensentaal uitleggen wat er voor lekkers te eten is.
lea K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Lekker eten, bij voor-en hoofdgerecht voldoende keuze, bij nagerechten meer keuze gewenst.
Luk M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Gezellige avond met heerlijk eten en uitstekende service. Ook uitstekende hulp bij keuze van de wijnen bij de gerechten.
Emile C.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wat een ervaring: sublieme smaken in een originele opmaak van tradietionele smaken en gerechten.
Timothy M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Heel lekker gegeten met top service. Voor mij persoonlijk is de presentatie van de gerechten(tot en met de koffie) en de goeie service even belangrijk(er) als het eten zelf. Hier klopte het helemaal!
M. P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Super vriendelijke en flexibele bediening. Heerlijk gegeten. Prachtig restaurant.. mooie wijnkaart. Ligt wel wat achteraf
Laura Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Ik kan dit restaurant aanraden. Mooie aankleding, orginele gerechten en goede bediening. Een heerlijke avondje gedineerd ik kom zeker terug.
Joey P.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Zelden zo'n goede balans tussen prijs-kwaliteit gekregen in Amsterdam als bij Restaurant Arles. De combinatie Asperge-Sinasappel-Paling van chef Numa was verrassend lekker en uniek. Alle ingrediënten verser dan vers met als hoogtepunt de zeebaars.

Goede bediening en hosts zijn een uitstervend ras in Amsterdam maar niet Bij Arles. Top service, altijd met een glimlach en attent zoals het hoort. Glaasje water bij de espresso, links indekken bij mijn linkshandige vrouw, stoel aanschuiven en op een nette manier de wijn inschenken. Allemaal extra'tjes die onze diner ervaring bij Arles tot een hoger niveau brachten.

Chapeau!
Felix V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Lekker gegeten op 23-9-17! Heerlijke Franse keuken met mooie gerechten. Een wijnkaart met uitzonderlijke wijnen maakt het helemaal compleet. Ook de service was voortreffelijk. De bediening was heel responsief en ik werd op mijn wenken bediend! Wij komen zeker nog eens terug!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Waar vroeger À La Ferme zat, zit nu Arles. À La Ferme vond ik een eigenaardige zaak. Zo moest je er aanbellen om binnengelaten te worden. Bij Arles niets van dat alles. We waren vroeg en konden gaan zitten waar we wilden en kozen voor een tafeltje achterin in de serre. Wat mij betreft is de inrichting buitengewoon fraai geworden: mooie kleuren en zeer veel kunst aan de muren. De service was pico bello: kundig, vlot en met overzicht. Op tafel kwam lekker brood, een mooie olijfolie en een karafje tafelwater. Vooraf had ik de rauwe ombervis op Japanse wijze: erg smaakvol. Het hoofdgerecht bestond uit zeebaarsfilet met een puree van broccoli, vijgen en krieltjes in de schil uit de oven: lekker maar de vis had iets meer op smaak mogen zijn. Na had is een zeer smaakvol dessert met citroen, nootjes, meringue en een schaafsel van gerookte eidooier (excuses voor de matige recapitulatie). Arles is een neo-bistro. Wat dit precies betekent weet ik niet maar ik heb er wel goed gegeten.
Esther W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Teleurstellend en rommelig bezoek aan Arles.
Bediening kwam te laat vragen of we wijn wilde. De fles die we kozen hadden ze niet.
Vervolgens kwam het voorgerecht, terwijl we de wijn nog niet hadden.
De keuze op de kaart is erg summier. 3 vóór (carpaccio, iets met vis en pompoensoep-, 3 hoofdgerechten (entrecote, tonijn of macaroni (?!) en een paar toetjes en/of kaas (meerprijs). De soep was prima.
Maar helaas, één van de entrecotes kwam in drie kleine stukjes uitelkaar gevallen. Toen we bij de ober informeerden over hoe dat kon, kregen we op belerende toon een lesje in hoe vlees in elkaar zit.
We kregen wel een nieuwe, maar gezellig was het niet, ook niet lekker trouwens.
John V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Erg leuk restaurant, nog wat onwennig met ontvangst, maar erg vriendelijke ontvangst. Menu is een 3 gangen keuze menu wat zeer regelmatig wisselt (werd mij verteld). Ik vond heb er heerlijk gegeten (verse corvina met kruiden vooraf en zeebaars, als hoofdgerecht). Prijs-kwaliteit was erg goed, vlotte bediening en nog bedankt voor het aanbieden van een wijn-arrangement, daar keuze per glas wat beperkt is. Kom er zeker nog een keer terug
Tobias D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
erg fijn restaurant, top eten, goede prijs, super bediening!
Arlette A.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Het eten was lekker, maar niet bijzonder. Rekening klopte niet.
Het ziet er heel gezellig uit en het was ook druk, maar toch wijk ik liever uit naar een ander restaurant.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten bij Arles. Uitstekende ceviche net een verrassende bite en een heerlijke entrecote. Het zijn zuivere smaakcombinaties, die het bijzonder maken. Mooie wijnkaart en geen gedoe met flessen water. Kaasplankje mag wel wat verfijnder.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Franse keuken op zijn Amsterdams met een geweldige bediening (Mette)
annafrancisca S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Aanrader...
Ik verheug me er al weer op om hier voor de vierde keer te komen genieten, mijn favoriet in de Pijp!
Van begin tot het einde is het een feest: een spannende kaart met heerlijke, oogstrelende en verrassende combinaties.
Het menu en de mooie wijnkaart (natuurwijnen) hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De warme sfeer en de gastvrije ontvangst maken het plaatje af.
Spannend wat er de volgende keer weer voor een heerlijke gerechten op de kaart staan!
Cat V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Fantastisch restaurant! Aandacht voor de gast, mooie opmaak van de gerechten, een verrassend menu en heerlijke wijnen. Een beetje verstopt, maar zeker de moeite waard! Chef gaf nog zijn persoonlijke aanbevelingen. Geen onzin gerechtjes, maar goed en voldoende eten. Vraag de bediening ook zeker naar bijpassende wijn, ze kunnen je er alles over vertellen. Met mooi weer kan je geloof ik ook in een binnentuintje zitten. Het interieur is warm en huiselijk. Perfecte plek voor met familie, vrienden of zakenpartners.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Al een aantal keer langs gelopen, en elke keer zag het er al heel uitnodigend uit, dus op een doordeweekse dag maar eens naar binnen gelopen (wel even gebeld om teleurstelling te voorkomen, ze hadden plek). Ook hier uiterst ontvangst, en gelijk het gevoel heel welkom te zijn. Na het bekijken van de mooie wijnkaart en de heerlijke menukaart zijn we gegaan voor een verrassingsmenu van de chef, heerlijke gerechten en goede bereidingswijze, oftewel echt iemand die weet wat hij aan het doen is. Dat gold ook voor de service, de jongen die ons bediende was vlot, daadkrachtig en wist waar hij het over had. Enige minpuntje (en die lees ik ook in de andere recencies, de tafels staan inderdaad wat dicht op elkaar, nu hadden wij uiterst vermakelijke buren dus het was geen ramp, maar privacy heb je niet echt. Al met al een goede avond gehad.