Arles

Govert Flinckstraat 251IV 1073 BX Amsterdam Nederland Kaart
31-206798240
Een Franse naam, een uit de Provence afkomstige chef (Arles om precies te zijn. Aha.), Franse wijnen, gerechten die eer doen aan de Franse keuken, kunst dat geïnspireerd is op de stad in Frankrijk en een heerlijk je ne sais quoi-sfeertje…tja hoe Frans wil je het hebben? Neo-bistro Arles in de Pijp is prettig laagdrempelig en toegankelijk. Chef Numa Muller kookt graag met producten die in het seizoen zijn en een groot deel van de ingrediënten komen van de Albert Cuypmarkt om de hoek. Iedere maand wisselt de kaart en wanneer het weer wisseltijd is proeft het hele team van de nieuwe gerechten. Gastvrouw Bette Hamersma heeft de mooie taak om de bijpassende wijnen erbij uit te zoeken. Je eet drie gangen voor 37 euro en kunt dit als je wilt nog verder uitbreiden met extra gerechten. Arles is een heerlijk restaurant waar je gewoon terug wilt blijven komen.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: probeer (vooral in de zomer) een plekje in de serre te bemachtigen. Want dit is er eentje om verliefd op te worden. Vanaf je stoel kijk je zo uit op de met wijnranken begroeide patio.

Over het restaurant Arles

In 2016 heeft een groot aantal liefhebbers chef-kok, wereldreiziger en jazzmuzikant Numa Muller (Arles; 1985) uit Arles al ontdekt. Via pop-ups op verschillende locaties heeft Numa diverse malen Amsterdam laten kennismaken met zijn interpretatie van de neo-bistro. De kookstijl die in Parijs furore maakt en staat voor herkenbare gerechten, voorzien van nieuwe smaken en een vleugje je ne sais quoi, laat nu ook in de hoofdstad zijn ware gezicht zien. In een restaurant dat luistert naar de naam Arles. Enchanté.
Vanzelfsprekend is ook de ‘voorkant’ op niveau. Laurence Reintjens (Tilburg; 1990) werkte voorheen bij onder andere La Rive en Bridges in Amsterdam, waarna hij besloot zijn carrière voort te zetten in een toegankelijker type restaurant.

Laurence behoort tot de nieuwe generatie gastheren die gastvrijheid en wijnkennis in dienst stellen van een geslaagde gastronomische ervaring. Zijn kaart huisvest zowel traditionele als vin nature wijnen.

Meer informatie over restaurant Arles

Alle dagen geopend van 18.00 tot 01.00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Bar , Doorlopende service , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant Arles

Emmanuelle F.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Prachtige sfeer, heerlijke maaltijd ook voor vegetariers. Perfect!
Boyd H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Een verborgen pareltje! Informele sfeervolle brasserie waar ik inmiddels regelmatig met vrienden gegeten heb.
Boyd H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Een parel waarvan je hoopt dat ie zichzelf blijft. Kleine kaart met ruime variatie. Prima wijn selectie. Persoonlijke bediening, met alle aandacht en kennis die daar bij nodig is.
Marcelle R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
Heerlijk gegeten. We komen graag nog een keer om meer te proeven.
Tesca B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Knus restaurant, gastvrije ontvangst. Beperkt aantal originele gerechten op de kaart met soms wat onduidelijke namen, maar de attente bediening neemt alle onzekerheden weg en licht alles uitgebreid toe. Grote selectie aan wijnen, aparte smaken. Kwantiteit ook prima, drie gangen gingen prima zonder het gevoel te krijgen te veel te eten. Het menu wisselt regelmatig dus wij komen binnenkort graag terug!
Walter T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Hoewel het eten heel goed was toch een negatieve ervaring! De amuse kostte €3 pp terwijl dat in restaurants van dit niveau toch normaal gesproken gewoon bij de service horen. Daarnaast veel surplus op de kaart bij gerechten (zet gewoon de prijs op de kaart en noem geen menuprijs). Verder was Ik na afloop van de maaltijd niet echt verzadigd. Porties mogen zeker groter al is het maar met begeleidende groente. Onder de streep kom ik tot een teleurstelling voor wat betreft dit restaurant. En dat heeft niet gelegen aan de bediening maar de ontzettend foute prijs-kwaliteit verhouding in combinatie met de grootte van de porties eten.. Eenmaal maar geen vervolg.....
Tobias D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
fijn restaurant, kom hier graag, altijd afwisselend menu, goed personeel.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Gezellig en heerlijk gegeten
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Het eten was over het algemeen goed; vond alleen de porties aan de magere kant.
Natallia D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Interessant menu.
Goede wijn keuze.
Goed advies over wijn en eten.
Wij zijn heel erg tevreden dat wij voor deze restaurant hebben gekozen
Hoyte D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Heerlijke gerechten met een goede creativiteit. Prima keuze uit 4 voor-, hoofd en nagerechten. Goede prijs/kwaliteit voor het eten, mooie wijnen met wat ruimere prijs. Vriendelijke bediening en atmosfeer. Een aanrader!
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Twee keer gedineerd in Arles, beide keren originele en lekkere gerechten op het menu en goed sfeer.
Gail H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Super lekker gegeten! Wijnen waren ook fantastisch. Dit restaurant is zeker een aanrader!
Marianne T.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Heel gezellig gehad, lekker eten, goeie wijn en heerlijke ingrediënten. We aten in de serre en daar was de temperatuur aangenaam. Een menu met voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht met drie keuzes leek beperkt maar waren verrassend lekker gemaakt en echt genoeg. Ik had de zalm en deze was erg mals en precies goed zoals voorgesteld. Lekkere saus erbij en krieltjes. Zeker een aanrader!
Tineke I.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Heerlijk gegeten en leuke inrichting. Mooie wijnen per glas! Aanrader!
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Fijne avond gehad. Vriendelijke ontvangst en heerlijk gegeten. Een puntje ter verbetering: met z'n drieën aan een tweepersoons tafeltje vind ik erg krap. Volgend bezoek staat al gepland, wordt weer genieten!
Claudio J.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Goed eten. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar niet als verwacht. Goed eten, maar niet top. Prettige bediening, maar super. Gewoon goed.
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Wat een verschil kan een ervaring zijn: de gerechten zijn echt helemaal top maar is het een onverwachte drukke maandag en daarom de service zo teleurstellend?
Allereerst de gerechten: heerlijk brood, fantastische Foie Gras en Zalm als voorgerechten; de Duif en de Halslap zijn bijna subliem; de verschillende kazen mooi; en de Rijstepap en Mille Feuille echt geslaagd.
Maar dan: geen aperitif maar meteen de wijnkaart: lastig kiezen zonder te weten wat je wilt gaan eten; een veel te uitgebreide toelichting later bij de menukaart: we weten heus wel dat een Granny Smith een appel is, Trompet du Mort een paddestoel etcetera en voelen ons een beetje als onwetende school-kindertjes in de klas; als vervolgende de bestelde Tapanade wordt vergeten, op de krappe tafeltjes niet wordt ge-debrasserd en de wijnen niet worden bijgeschonken moet dit aan te weinig man/vrouw kracht liggen of aan iets anders; wij weten het niet.

Al met al: we gaan zeker terug voor het voortreffelijke eten en hopen dan maar dat de tekortdoende bediening een incident was op een onverwacht drukke maandagavond.
Ileen M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Ik sluit me aan bij de recensie van Taco T. - was er op dezelfde avond. Dat ik, als eerste aangekomen van een gezelschap van 3, niet de kaart mocht zien (!) was bizar. Het was waarschijnlijk omdat de serveerster de complete kaart aan ons drieën tegelijk wilde voorlezen mét toelichtingen, veel te lang, overbodig, ja zelfs hinderlijk omdat wij waren gekomen om te praten, bij lekker eten, maar niet voor culinaire capriolen. Daarbij moet worden gezegd dat de kaart wel erg raar cryptisch is geformuleerd, zonder de bereidingen te noemen, alleen ingrediënten: pretentieuze onzin.
Ja, het eten was goed. Soms wat zuinige porties, maar okee. En niet duur! Helaas liet de bediening nog meer steken vallen: extra water, brood en olie die we vroegen kwamen niet, en op de rekening stonden glazen wijn als hele flessen genoteerd - dat scheelt nogal.
Ze waren aardig, de serveerster 'bekende' dat het pas haar vierde dag was, excuses werden gemaakt, dus no hard feelings. Maar toch niet helemaal blij. Volgende keer beter - en dan op de kaart graag in mensentaal uitleggen wat er voor lekkers te eten is.
Lea K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Lekker eten, bij voor-en hoofdgerecht voldoende keuze, bij nagerechten meer keuze gewenst.