Arles

9,3
Voordelig
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Fantastisch! Mooie gerechten (scheermesjes voorgerecht erg goed), mooie (natuur)wijnen, goede bediening, goede sfeer, veel ambitie.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super blij met deze nieuwe aanwinst in de Pijp! Wat een geweldig restaurant - alles klopt.
Allereerst is het ontvangst erg leuk, de gastheer verwelkomt iedereen persoonlijk en brengt je daarna naar een tafel in het prachtig ingerichte restaurant waar kunst uit Frankrijk hangt.
Het menu en wijnkaart zijn vriendelijk geprijsd en alles wat ik tot nu toe heb mogen proeven is heerlijk - zoiets ken ik nog niet in Amsterdam.
Dan de service, heel attend, super snel en veel kennis over alles wat er geserveerd wordt.
Al met al - ik ga hier zeker heel vaak komen en raad het aan iedereen aan!
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
na alle positieve dingen die ik er over gehoord had viel Arles me helaas een klein beetje tegen. Heerlijk voorgerecht met waterkers, dat wel, en een lekker toetje, maar daarna een matige (flauwe) kabeljauw,. Goede wijnkaart en vriendelijke bediening.
Rolf K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
een aanwinst en een aanrader in de pijp. prima kwaliteit en redelijke prijs, 3-gangen €34.
voor heerlijke velouté, hoofd malse ongel in rode wijn saus, of duif, kabeljauw of vegetarisch, verrassende deserts. hoofdgerecht voor grote eters misschien wat klein. voor gemiddelde eter zeker voldoende. mooie wijnkaart (€40+). prettige en kundige bediening. gezellige atmosfeer. doen!
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk eten, knus en verzorgt interieur, een team dat al goed op elkaar is ingespeeld en een gezellige plek in de Amsterdamse pijp.

Er was nog één tafel vrij, we zaten achterin het restaurant waar je uitzicht hebt op de mooi verlichte achterplaat.

De voorgerechten waren zeer smakelijk. Een goede opmaat naar de perfecte cote du boeuf. En naast een heerlijke rode wijn hebben we ook de bijzondere franse bieren geproefd.

Een absolute aanrader!
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
“WOW, wat kan ik mij nog meer wensen"
Goed te bereiken , makkelijk te vinden , keurige entree, WARM onthaal dankzij bijzonder gastvrije bediening, ruime keuze uit mogelijkheden om aan te schuiven / te gaan zitten. Met een goed gevoel voor gasten werd er in korte tijd voor aperitief, Menukaart en een gevoel van 'ontspannen en thuis in Frankrijk ' gecreëerd. Goede functionele inrichting, met het maximale aantal zitplaatsen voor hun vierkante meters.. met het oog op privacy en verstaanbaarheid/akoestiek niet ideaal .. Maar ik kom er om van de traditionele Franse Keuken te genieten.... NOU , DAT GAAT IEDEREEN HIER LUKKEN !!! Attente begeleiding bij Menukeuze en heel veel plezier en begrip/ verstand van zaken bij de begeleidende wijnen. Vooral het respect waarmee de diversiteit aan smaken en behoeftes aan mijn tafel/mijn gasten werd gehoord en ingevuld, gaven een bijzonder relaxed gevoel aan het begin van een eerste bezoek alhier. Met een klein beetje hulp in Menukeuzes en grootte van de porties was ons wenspatroon snel vervuld. Het plezier en enthousiasme waarmee de --terecht trotse brigades-- hun koopwaar etaleerden en serveerden, was een rijke aanvulling op ons genoegen. Wontons met Kalfsvlees in saus van Langoustines... Zalm met bietjes.. perfecte verhoudingen van ingrediënten en garnituren , De juist wijn erbij ...WOW, wat kan ik mij nog meer wensen ....: Het hoofdgerecht! boterzachte Varkensrib, zo eerlijk , heerlijk en smaakvol dat ik uiteindelijk aan de Chef-kok moest bekennen dat het te weinig was.... smile ... En Kabeljauw ( iets te gaar) in een prachtig bad van smeuïge witte bonen. Wat een zuivere keuken , met oprechte smaken ..je eet wat je ziet, je ziet wat je eet .En wat een fantastisch wijnvoorstel... compromis bij vis en vlees werd een spectaculaire Pinot Noir... Vosne Romanee 1997. OK , de wijn was ook zonder eten al een voltreffer, maar om de gekozen combinatie meer dan raak ! Kaas en zoet tot besluit... wederom met goed gekozen begeleiding in de vineuse variant, en nog altijd met respect, en steeds meer plezier van de dienende brigade die zich het scala aan wensen en smaken aan mijn tafel inmiddels helemaal eigen had gemaakt , met een vertrouwenwekkende aanzet en veel lof van de disgenoten. Wow, Laurence/ Lourens ( ...goed gespeld?) , als hoofdverantwoordelijke voor ons genot deze avond : Wat een vakmanschap, gastvrijheid en genot aan de Govert Flinckstraat. Complimenten , al om voor keuken en bediening voor deze prachtige, unieke eetbelevenis. Wordt vervolgd !!!
Pieter J. B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Erg goed bij deze 'neo-bistro' (zoals ze het zelf noemen) gegeten in de Govert Flinckstraat, op de plek waar vroeger À la Ferme zat. Mooie gerechten, mooie smaken, gezellige warme sfeer, fijne en snelle bediening, prettige driegangenformule. Aanrader.

Dit kwam er op tafel: met kalfsvlees en cornichons gevulde wontons in mooie romige, maar lichte saus van langoustines.
Een combinatie van zalm met aardse biet en mierikswortelcrème.
Malse onglet (longhaas) met schijfjes paddenstoelen en duxelles (dat is ook paddenstoel maar dan fijngehakt met nog wat toevoegingen) en rode wijnsaus.
Buikspek gemarineerd in miso met pastinaak (mocht iets hoger op smaak).
We kregen een bakje heerlijke aardappelpuree om te delen, maar daar wil ik bij opmaken (als fan en geoefend pureebereider): smaak is zalig, maar de puree wordt nog lekkerder als die, na het mengen met boter (daar gebruik je een houten spatel voor) met wat warme melk en een stijve garde geklopt wordt. Zoals nu gepresenteerd (vermoedelijk 50% aardappel, 50% boter) viel het kommetje in de categorie 'poging tot doodslag'. Maar niks veranderen aan de smaak!
Dessert: keuze uit drie Franse soorten kaas en of drie zoete nagerechten met de thema's chocolade (en jongens het is MUNT. Mint met een i is Engels en ja ... ik hoor mijzelf nu Johannes van Dam persifleren. Verder 'riz au lait' met karamel, vanille en nootjes en tot slot een citroendessert met bosbessen en dragon. Wij hielden het na de kaas voor gezien, maar waren zeer tevreden.
Wilke D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ik at met man en dochter bij Arles, een nieuw restaurant in de Pijp, waar ooit á la Ferme gevestigd was. En wat hebben deze drie jonge mensen er een prachtig restaurant van gemaakt! We werden allerhartelijkst ontvangen en voelden meteen bij de eerste slok mooie crémant uit de Loire dat er een feestelijke avond in het verschiet lag. Vooraf heel lekkere makreel in een soort escabeche. Als hoofdgerecht een mooie, dikke sole a la meunière voor 2 personen, eigentijds bereid met gedroogde limoentjes en croutons. Ook de steak was top met regenboogwortels en puree als side dish. Het klinkt allemaal vrij simpel, maar kom er maar eens om in Amsterdam. Dit is bistro eten op hoog niveau. Prachtige wijnkaart en dit alles ook nog eens heel verfrissend goed geprijsd. We komen zeker terug!