Arlemein Spijshuis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

Emma O.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Leuk rustig tentje op de mooie burgwal. Bijzonder smakelijk verrassingsmenu. Aardige gastvrouw en chef. Gastvrij, huiselijke setting. Overal kon rekening mee gehouden worden. Zeker een aanrader!
Jouko J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Super lekker eten, originele gerechten! Hele aardige gastvrouw die haar vak verstaat. Restaurant is echt een aanrader!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Leuke locatie in leuk straatje, maar helaas viel het eten behoorlijk tegen. Bij elke gang zei mijn vriend: dit kun jij lekkerder maken. Ter info: ik ben geen topkok, maar kan wel een lekker homemade maaltje in elkaar flansen. Maar als ik uit eten ga, wil ik graag iets eten dat lekkerder/anders/bijzonderder/fantasievoller/mooier opgemaakt is (hoeft niet allemaal hoor, één van bovenstaande is al voldoende, of vooruit, twee). Dat was dus duidelijk niet het geval. Het toetje was wel oké, maar de twee gangen daarvoor waren te simpel en te weinig smaakvol.

Overigens was me na een bezoek aan de website voorafgaand aan het bezoek niet duidelijk dat je hier niet à la carte kunt bestellen; er was een verrassingsmenu waar we het mee moesten doen. Als dat je formule is, maak dat dan wel duidelijk op je website (waar zelfs een knop 'à la carte' is).
Julka M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Erg lekker en fijn gegeten met de familie. Extra punten voor de accuraatheid van de chef en gastvrouw; mijn broertje heeft Coeliakie en moet daardoor een speciaal dieet volgen. Hier werd enorm goed opgelet, wat ik erg waardeer aangezien dit niet overal het geval is. Vriendelijke gastvrouw en chef, echt een plek waar je je welkom voelt. Wij komen terug!
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
tweede keer gegeten met een jaar tussentijd. toen al vriendelijk en prettig. nu een nog leuker concept qua menukeuze het verrassingmenu 3 of 4 gangen. schappelijke prijzen. heel lekker gewone mensen met super lekker eten op een bijzondere manier gemaakt ! aanrader !
Moniquedegroot .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Ik ga zelf niet zo vaak uiteten vanwege coeliakie (gluten intolerantie) en meerdere voedselallergiën, was dus aangenaam verrast te horen dat bij Arlemein standaard glutenvrij / allergie vriendelijk gekookt wordt. Zo wordt gewoon brood apart gesneden buiten de keuken, krijg je kosteloos gewoon heerlijk glutenvrij brood en ook standaard (kraan)water op tafel. Allemaal service!
Voor mij was het een heerlijke avond zonder de angst voor kruisbesmettingen of onbegrip qua dieet. Maar bovenalles gewoon heel lekker gegeten, ze serveren alleen maar verassingsmenu's waarbij je zelf kan aangeven wat je niet lust. Ook rest van de gezelschap (zonder coeliakie of allergiën) hebben echt heel lekker zitten eten. Aanrader dus!
Pukka L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op basis van de goede recensies had ik Arlemein uitgekozen voor een romantisch diner met mijn man. Helaas viel het erg tegen. Het eten is van goede kwaliteit maar het werd allemaal erg fantasieloos gepresenteerd. We hadden het viergangen verrassingsmenu. Het voorgerecht bestond uit een bord met plakjes vleeswaren en een bladerdeeghapje met spinazie. Hier komt geen kookkunst aan te pas. Daarna een soepje, erg zuur van smaak, maar wel op een leuke manier geserveerd. Het hoofdgerecht bestond uit tonijn op Oosterse wijze klaargemaakt, we proefden het Oosterse niet. Het groentemengsel bovenop was erg zuur. Het complementeerde de smaak van de tonijn niet. Erbij 3 wortels en rijst met peterselie. Het toetje bestond uit voor de een een kaasplankje, ook hier was een niet erg gewaagde keuze gemaakt door de kok. De ander had het zoete nagerecht, dit was wel lekker. De huiswijn smaakte overigens wel voortreffelijk.
De bediening was vriendelijk, maar prees wel elk gerecht op een overdreven manier aan (hier heeft u een heerlijke plakje prosciutto, daar ligt een zalige plakje salami etc.). Als ik uit eten ben bepaal ik zelf wel of ik iets lekker vind of niet.
We hadden er meer van verwacht. Zeker omdat de kok zich op een zeer beperkt aantal gerechten kan toeleggen.
Ailko H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij dit enigszins verscholen restaurant in Haarlem (Spaarnwouderstraat). Zeer gastvrij ontvangen. De keuken serveert een verrassingsmenu dat bestaat uit biologische en lokale producten. Alle persoonlijke wensen worden hierin meegenomen. Ons viergangenmenu werd begeleid met heerlijke wijnen (en kennis van de gastvrouw hiervan).
Wij komen graag nog eens terug bij dit nieuwe 'pareltje' in Haarlem!
Reinier Van E.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijk en verrassend gegeten. Een aanwinst voor Haarlem waar je lekker kunt onthaasten. Je moet wel de tijd nemen en dan word je rijkelijk beloond met heerlijk eten toegelicht door de gastvrouw. Horeca op zijn best!
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Prima gegeten bij Arlemein, vlak achter het Spaarne in Haarlem. Wat opvalt is dat de kok ter plekke de gerechten in elkaar zet, alles met verse ingrediënten. Vriendelijk geprijsd, goede keuze van kaas. Ook de huiswijn was prima. Kortom: een aanwinst voor de Spaarnestad. Ook mijn gasten waren te spreken over de kwaliteit van het eten en de vriendelijkheid van de gastvrouw.
Nielsn .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We waren met z'niet tweeën en hadden alleen nog het surprisemenu en wij namen 4 gangen en dat is geen verkeerde keuze. Elke gang was verrassend met bijzondere ingrediënten. Bij elk gerechtje had de gastvrouw leuke uitleg wat het was en waar het vandaan komt. Ook als je speciale wensen hebt zoals alleen vegetarisch krijg je echt leuke gerechten. Laat het wel van te voren weten daniet houden ze er rekening mee. Hadden wij niet gedaan desalniettemin heerlijk gegeten. Een echte aanrader als je eens wat anders wilt.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten en opnieuw aangenaam verrast door het menu!
Het lijkt wel of alles mogelijk is en ze houden rekening met alle beperkingen of allergenen die je maar kan verzinnen. Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend en de kaas selectie is perfect om het eten mee af te sluiten.
Tip voor mensen die na willen genieten, vraag om een whiskey en je wordt verwent door een Schotse topper!
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De bediening moest (alleen, op zaterdag!) heel hard werken maar bleef positief en het restaurant is prettig ingericht. Alle lof daarvoor. Maar het eten haalde bij lange na niet het verwachte niveau. Te simpel, te onverzorgd, te weinig "Franse Cuisine met een twist". Dan telt voor het eten uiteindelijk alleen nog de prijs/kwaliteitsverhouding. En met iets over €200 voor 4 maal het 4 gangenmenu + kaas en twee flessen (prima) huiswijn was die dan echt niet goed genoeg.
Nyulli .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wederom een heerijk gegeten! Wij lieten ons door de gastvrouw (en de chefkok) verrassen en werden niet teleur gesteld: Gemarineerde Argentijnse gevol gd door een soep van biologische tomaat. Het hoofdgerecht was een heerlijk mals stuk kalfvlees met asperges en aardappeltaartjes. TOP! Tenslotte een chocolademousse en kaas.
Dikke TIEN!
Jezebel V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Wij waren die avond de enige gasten, dus de service was prima. ik had van te voren aangegeven dat we vegetarisch wilde eten en we kregen daarom een heerlijke vegetarische maaltijd. Geen standaard pasta of risotto, wat je vaak krijgt als je vegetarisch eten besteld. Compliment dus voor de chef.
Jacky J.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Arlemein is een leuk gezellig restaurant
we namen 3 gangen, lekker goede smaken en mooi opgemaakt
De wijnen waren uitstekend en goed betaalbaar
Bediening gezellig en spontaan.
Mardet V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wil je een tip? Maak een wandelingetje langs de Haarlemse grachtengordel en steek het Spaarne over. Dan loop je zo in de armen van Arlemein. Arlemein is hartelijk voor haar gasten en wil je graag verrassen met 3,4 of 6 gangen. Ze houdt van biologische mooie producten, liefst uit seizoen en streek. Al gaat dat een beetje moeilijk met wilde zalm die gesignaleerd is in Alaska. Dus zo ziet zalmroze eruit. En dan waren we nog maar net begonnen met ons verrassingsmenu. Doen!
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten. Aardige bediening met veel uit leg over de producten. De asperge soep was verrukkelijk! Heel gevarieerd gegeten (zonder zelf te moeten kiezen) en we komen zeker nog een keer terug.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gisteravond prima gegeten bij Arlemein Spijshuis. Verrassingsmenu is leuk en goed geprijsd. Het vlees was at aan de rode kant (dat werd niet gevraagd), maar smaak was goed. Bediening erg prettig. Lekker glas huiswijn erbij. Zeker een aanrader!
Lucienthorig .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
vanavond heerlijk gegeten bij Arlemein in een rustige ambiance. niet meteen de menu kaart voor je neus geschoven maar je lekker laten verrassen de door kok, ala carte kan altijd nog.
wij hebben gekozen voor het asperge menu en inderdaad zelfs dit was verrassend, heerlijke verse producten met asperge als thema in een 3 gangen menu, wist niet dat je zoveel met asperges kon doen en het zo zuiver kan houden.vertrouw op de gastvrouw die overigens heerlijke wijn schenkt.prijs en kwaliteit zijn keurig in evenwicht een ding weet ik zeker met vaderdag zitten we er weer