Archibald

Meer informatie over restaurant Archibald

• : Parkeerplaats

Linda S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vandaag met z n vieren hier gegeten. Wat een leuke zaak. We komen binnen, er staat water op tafel en dat wordt meteen in onze glazen geschonken. De bestelling wordt -zonder pen en papier- opgenomen en bij serveren zonder te vragen voor wie wat is, bij de juiste persoon neergezet. Fijn en vakkundig. Bij het aperitief krijgen we lekker brood met dragonmayonaise (heerlijk en origineel!) en wat olijfjes. Als voorgerecht 3x coquilles en 1x gemarineerde zalm. Coquilles waren goed gebakken met een zacht sausje en wat zeekraal en een plakje uitgebakken spek. Een fijn gerechtje. De zalm was goed van smaak. Als hoofdgerecht hadden we tweemaal kwartel met paddenstoelenvulling, zuurkool en aardappelpuree. Een heerlijk gerecht. Klein minpuntje: als de kwartel iets gaarder was geweest, hadden we m makkelijker van het bot gekregen. Eenmaal steaktartaar met verrukkelijke truffelfrietjes en zeebaars met limoenhollandaisesaus, pompoenpuree en 2 groene asperges. Iedereen had een aardappelgerecht op z n bord dus waarom nog een bak friet met mayonaise op tafel? Wij hebben dan liever wat meer groente. We hebben dan ook wat extra zuurkool gevraagd die boterzacht was maar iets te zout ( teveel zout is een doodzonde in de keuken! Liever te weinig. Dat kan nog naar ieders smaak aangepast worden!) ik zeg het erbij: wij zijn kritische eters die heel vaak buiten de deur eten. Wij vonden dit een heel leuk restaurant waar we zeker terug gaan komen en wat we ook aan anderen zullen aanraden. De kritiek betreft gewoon de puntjes op de i. Mooie zaak, aardige mensen en prima eten!
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Een taartje van krab, met appel, avocado creme en limoenmayonaise, salade van Iberico ham met een dressing van zwarte knoflook en een parmezaancracker, heerlijk! Goed op smaak en niet alledaags. Entrecote met 7 kruiden, en aardappelmais puree. Salade Riche met gamba's cocquille en eendenlever. Top, minpuntje de rode uitjes, dat hoeft niet door zo een delicate salade wat mij betreft. Snelle, amicale bediening met oog voor de gasten. Top, zoals al meerdere malen meegemaakt. Ben nu ook nieuwsgierig naar Het Oude Raadhuys in Eemnes!
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Prima restaurant, maar 29,50 euro voor tournedos van 125 gram (of minder), erg duur , dit was wel erg klein stukje biefstuk, personeel en interieur prima geen aanmerkingen op
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Samen met een goede vriend op stap, cruisend in de cabrio, deden we op een zaterdagmiddag Archibald aan voor een late lunch. Eigenlijk was lunch tot drie uur, maar dat wij ietsje later waren was voor het personeel geen enkel probleem. Fijn! Archibald was slechts een tussenstop op onze route, en we kozen Archibald uit op het uiterlijk, maar we zijn niet teleurgesteld. We namen allebei een broodje beenham. Deze klassieker bood ruim beenham, een heerlijke honing-mosterdsaus en weinig poespas. Een koffietje na, waarbij ze tot hun spijt geen taart of iets hadden. Maar niet getreurd, allerlei zoetigheden (krakeling, nougat, borstplaat) werden meegeserveerd. En ondertussen konden wij lekker bijkletsen in een fijne ambiance. Prima eten, prima service en vooral prima plek.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Een paar weken terug hier geluncht. Partner had ene broodje en ik mocht de uitsmijter verorberen. De uitsmijter zelf was prima en de boterhammen waren er zeer royaal mee belegd. Daarnaast werd er nog salade en friet geserveerd. Ik kreeg niet alles op. De smaak was prima. Daarnaast huiswijn besteld. De Verdejo erg zuur en behoorlijk vlak. De rose was iets beter. Had eigenlijk bij dit kaliber restaurant wat betere wijn verwacht. Service was adequaat. We zaten lekker buiten, beschut in het zonnetje. Enige nadeel is dat de weg wel af en toe hoorbaar is. Verder een prima gelegenheid.
Natasja W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Ik ben gewoon gek op Archibald! Het personeel weet welke wijnen bij welk gerecht horen, weten wat het gerecht is en inhoud en zijn vakkundig. Vooral Brenda is vriendelijk, professioneel en bijzonder vakbekwaam. Archibald zit altijd vol, de sfeer is goed en vooral de lampen zijn fantastisch. Zo lekker gegeten en gedronken! Ben ook erg benieuwd naar hun nieuwe locatie.
Denver M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Super service. Had aangegeven dat mijn been in het gips zat, stond er bij de tafel een stoel klaar voor mijn been.

Eten was goed, lekker. Mooie porties, juiste hoeveelheid.
Persoonlijk vriendelijk, snel en gedreven.

Wij komen hier zeker nog een keer.
Lindaeten V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Archibald.. een prachtige locatie, met prachtige gerechten. de voorgerechten waren zeer verrassend. Zeer smaakvolle paddenstoelenkroketjes met quinoa, leuke combinatie. Het vijgentaartje was vol met subtiele smaken die heel goed samen kwamen. de hoofdgerechten vielen ook goed in de smaak. De kabeljauw, op zich vrij neutraal maar heerlijk met de chorizo en de balsamico, de zeebaars met pompoen en kokkels smaakten ook goed, alleen was er wat zand bij de kokkels. De parelhoen was helaas niet helemaal goed gaar, dus niet helemaal opgegeten. We hebben dit gemeld bij de ober. Meteen kwam de eigenaar (?) zich excuseren dat het inderdaad niet gaar genoeg was en dat hij het betreurde dat het niet eerder was aangegeven dan hadden ze er wat aan kunnen doen. Nu hoefden wij dit gerecht niet te betalen. Keurig afgehandeld. Ook waren de wortels nog ietsjes te hard maar toch was het een zeer smakelijk gerecht. Het dessert was ronduit..goddelijk! Suikerbrood wentelteefje met hangop en kaneelijs, niks aan op te merken, gewoon heerlijke combinatie. Gezellig zitten goed bediend worden en heerlijk eten. Goede prijs kwaliteits-verhouding
Alterego .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Sinds lange tijd komen wij hier al graag. De sfeer, de gastvrijheid van de eigenaar en eigenaresse maar ook het personeel, spreekt ons zeer goed aan. Het eten is wat ons betreft erg smaakvol en het menu is uitgebreid genoeg. Het menu varieert ook van tijd tot tijd wat maakt dat we er graag terug komen om weer eens wat anders te proberen.

Gisteren als had mijn vriendin als voorgerecht de steak tartaar sushi gegeten. Deze was erg smaakvol, van iedere hap volop genoten. Het hoofdgerecht: Mabré van eend van gerookte eend, gekonfijte eend en eendenlever met balsamico en suikerbrood. Voor mij als hoofdgerecht, de gekonfijte sucade wat een mooie opvolger van mijn gefileerde ribeye van de grill. Alles tezamen met een lekkere fles rode wijn. Welke geadviseerd werd door de eigenaresse. Het is leuk dat je dan niet meteen de dure flessen te horen krijg maar een mooie gangbare prijs van 35,-

Kort samengevat, komen we zeker weer terug en gaan we ook de andere locatie in Eemnes een keer proberen.
Jetty K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Aangename gelegenheid om gezellig te eten in een ongedwongen sfeer. Zowaar een geurende open haard en en een karaf water op tafel. Gelukkig begint het in de Nederlandse horeca steeds meer door te dringen dat de gasten dat willen; evenals het mandje brood op tafel!
Een klein minpuntje: de zeebaars zou vergezeld gaan van o.a kokkels.
Teleurstellend dat er dan maar twee stuks van die heerlijke schelpdiertjes op het bord kwamen. Verder was het eten verzorgd en van goede kwaliteit.
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op Sinterklaasavond hier met vier personen gegeten. Heilbot (van het menu), carpaccio en coquilles vooraf. Daarna hazenpeper, eendenborst, tonijn en hertenbiefstuk.
Gezellige, warme entourage en alles prima verzorgd met aardige en attente bediening.
Altijd leuk om hier af en toe te komen.
Elzeb .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Archibald blijft een van onze favorieten. De kwaliteit van het eten is zeer constant en de wekelijks wisselende menu's zijn altijd smaakvol en creatief! De bediening is vlot en professioneel!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Archibald ben ik denk ik ruim 10 jaar geleden voor het laatst geweest. De inrichting komt nog bekend voor maar de keuken is er sterk op voorruit gegaan. Heerlijk gegeten met een groep van 10 personen, iedereen was zeer tevreden zowel over de vis als vleesmaaltijden. Ik had coquilles en tonijn als hoofdgerecht, een dikke 8 met ook een zeer adequate bediening. Ik kom er snel weer terug en dat is niet na 10 jaar.
Anoniem_3 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Wij eten hier vaak met klanten. De bediening is altijd attent, vriendelijk en zeer behulpzaam. Vorige week heerlijk bij de open haard gezeten, je waant je in een huiskamersfeer! Het eten is altijd goed, smakelijk en voldoende. Goede prijs/kwaliteit verhouding!! Met veel vertrouwen neem ik hier graag gasten mee naar toe.
Tennissen .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Het restaurant is qua decor toe aan raambedekking (gordijnen) bij een volle bezetting is comuniceren met je tafelgenoten onmogelijk! Het geluid weerkaatst, erg jammer! Het eten is qua smaak oke, maar de prijs voor hetgene wat je daadwekelijk krijgt is veel te hoog! De pasta is echt te weinig als "hoofdgerecht" voor een volwassen man (kreeftensoep als voorgerecht genomen)! Zalm voorgerecht met biet is te karig, dus te kleine porties voor teveel geld! Hopelijk doen jullie hier wat mee, en wordt dit bericht gezien als opbouwende kritiek
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gezellige plek in Bussum om te eten. Maar elke keer valt de prijs/kwaliteit me weer tegen. Risotto op voorgerechtformaat voor 18,50. Smakelijk, maar lauw geserveerd. Niet byzonder qua smaak! Veelbelovende Tom Pouce als nagerecht. Kokosijs, limoncello, gekonfijte ananas mmm. Maar in werkelijkheid viel het zo tegen. Veel te gewoontjes voor 8 euro. 2 plakjes bladerdeeg met iets van ananas, piepklein bolletje ijs..Niks smakelijks aan. Helaas. Jammer dat de kwaliteit niet in verhouding staat tot de prijs. Als het nou echt heel smakelijk en lekker is hoor je mij niet, maar dit valt dan zo tegen...! Bediening is vriendelijk, zonder meer.
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Zou het terras vol zitten? Niet gereserveerd, maar toch een plekje gekregen. Zeer attente bediening en in voor een praatje. Vooraf gyros van eend met een "schuim" van tzaziki en een huisgemaakt mini pita broodje. Heerlijk! De eend was in plakjes van de grill met lekkere kruiden, simpel en origineel voorgerecht. Vervolgens de lam combi; rack en een schaaltje met heerlijke "sheperds pie", superzacht en goed van smaak, gekonfijte wortel en een jus van lam. Tournedos (zacht!) met gebakken gnocchi (wat een goede bereiding) en een donkere saus van Saint Agur, als kaasliefhebber een absolute topper. Aardbeien Romanoff toe. Doordat wij graag een (paar) glas wijn drinken, was de rekening wat aan de hoge kant, maar de prijs van de gerechten is in verhouding met de kwaliteit. We zijn benieuwd naar het nieuwe restaurant van deze eigenaren in Eemnes per 1 september! Succes.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
De bediening was erg vriendelijk en attent. Vrolijk, gezellig, enthousiast, ... Ook erg fijn dat ze (ongevraagd) met een flesje water bij de wijn aan komen zetten. Eigenlijk zoals het hoort en niet zoals in sommige andere restaurants dat er moeilijk wordt gedaan om een fleskaraf (kraan)water en het persé mineraalwater moet zijn à 5 euro. Ik voelde mij zeer welkom en op mijn gemak. Leuke zaak!

Helaas ben ik minder positief over het eten. De zaak maakt een 'luxe' indruk, maar het eten is niet veel meer dan 'eetcafé' kwaliteit. Er is niets mis met het eten, op zich best lekker, maar ik had toch meer verwacht.

De prijzen zijn ook wat aan de hoge kant als je het mij vraagt. Bv. 3 euro voor een capuccino betalen is wat overdreven...

Van binnen ziet het restaurant er leuk uit, ook een mooi terras (wij hebben binnen gegeten). Wel jammer dat het op de hoek van een druk kruispunt is.
Siebolt1 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Vanavond weer heerlijk gezeten onder het genot van een vrolijke en correcte bediening , lekker eten en mooie wijnen! Een aanrader ????
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Met collega's gezellig geborreld en gegeten bij Archibald. Op het terras buiten is het heerlijk toeven. Snelle en vriendelijke bediening, prima. Ik had alleen een hoofdgerecht: de tournedos van Shannon rund. medium rare zoals beloofd, heerlijk stukje vlees, flink wat gevarieerde verse groente, knapperige patatjes, heerlijke jus. Al met al een goed gerecht, maar met € 27,50 wel flink aan de prijs. Op een mooie zonnige dag sowieso een plek om heen te gaan en je kan er gewoon lekker en gezellig eten.