Archeon Jefsi

Bisonspoor 1188 3605 KX Maarssen Nederland Kaart

Over restaurant Archeon Jefsi

Griekse gezelligheid

In het pittoreske Maarssen vind je restaurant Archeon Jefsi, een plek waar je kunt genieten van specialiteiten uit de Griekse keuken. De bediening adviseert je graag over de gerechten op de kaart of over een bijpassende wijn. Kortom, hier heb je een zorgeloze avond boordevol culinaire verleidingen!

Live muziek op zaterdag 12 november

31 dec gesloten
1 jan geopend

Henk V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Goede ontvangst, prima personeel en heerlijk gegeten,
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Archeon Jefsi. Zoals gebruikelijk....top kwaliteit en top sfeer. Complimenten voor de bediening. Zeer gastvrij, zonder opdringerig te zijn. We komen hier graag terug.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Kwaliteit van de gerechten redelijk goed. Naar aanleiding van recensies de indruk gekregen dat de bediening/eigenaren buitengewoon attent zouden zijn. Dat was bij ons zeker niet het geval. Vrij kortaf, lange wachttijd. Wij kwamen hier voor de 1e keer, constateerde wel dat er bij andere tafels anders werd gereageerd, misschien betrof het familie of bekenden?
We zullen hier niet snel meer gaan eten.
W. V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Kort geleden weer eens gezellig in dit restaurant wezen eten. Na de melitzana- en tiro salata als voorgerechten werd de gestoofde lamsschouder (arni me lachanika) op ons verzoek niet direct geserveerd.
Het is bewonderenswaardig hoe zowel de bediening alsook het keukenpersoneel ondanks de drukte door de live muziek inspeelt op de wensen van de gasten.
We zullen dan ook zeker graag weer terugkomen!
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op vrijdagavond stonde we voor de deur. Het bleek erg stil te zijn. Waarschijnlijk vanwege de laatste week van de vakanties. Op basis van de Iens-recensies toch naar binnen gegaan.
En wat ben ik daar blij om.
Heerlijk gegeten, waarbij de Griekse bereiding echt top was.
Bediening is super vriendelijk en attent. Correct als het moet, plezierig in de omgang als het kan. Goed aanvoelen wat gasten willen. Een aanrader. En bij een volgend bezoek aan Maarssen hoef ik niet ver te zoeken...
Bobo87 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De bediening was goed zoals altijd gezellig en vrolijk personeel
Heerlijke mixed grill met mals lekker gekruid vlees
De sfeer was ook goed
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Prima bediening, voldoende eten (smaak/hoeveelheid), gedateerd sfeerloos pand. Vooraf kregen we een ouzo en een amuse (gehaktballetje). Verder hadden we de souflaki/giros en knoflookbrood vooraf. Prijs/kwaliteit prima op orde. Geen culinair hoogstandje, maar voor niet al te veel geld een prima maaltijd.
Erikkottier .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Als voorgerecht de carpaccio en de skordopsomo (knoflookbrood met heerlijke aioli) en als hoofdgerecht Pastitsada (rundvlees in rode wijn) en de Souflaki. Ontzettend mals en lekker van smaak. De bediening was heel vriendelijk en attent.
Kortom: een aanrader en als het restaurant in een wat gezelliger omgeving had gestaan (bv een uitzicht op het water of een weiland i.p.v. wat troosteloze hoge gebouwen) gingen we er morgen direct weer naar toe ;-)
Zonplezyr .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heb er zaterdag met mijn dochters gegeten.
We hebben alle drie voedselallergie/intolerantie.
Alle gerechten werden door de serveerster keurig besteld in de keuken en aangepast aan onze wensen.
Kortom; lekker en gezellig
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Beter dan bij vorige eigenaar. Gezellige bediening die alles in de gaten hebben. Je hoeft dus niet lang te wachten als je een drankje wilt bestellen ofzo.
J.vandepaverd .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Was lekker en gezellig
Ondanks de drukte het was Koningsdag was er veel aandacht voor de klant en hebben wij niet lang moeten wachten op ons eten
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Ik ben in het verleden met enige regelmaat gaan eten op de lokatie waar nu Archeon Jefsi gevestigd is. Ik was altijd tevreden over het eten maar de kwaliteit bij Archeon Jesfi is veel beter. Het vlees van de Hermes schotel was heerlijk mals. De bediening was perfect. Mijn mede eetgenoten waren ook zeer tevreden. We moeten snel weer terug gaan.
Annemiekbaeten .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Voor de eerste keer bij divrestaurant gegeten was Heerlijk, sfeer was heel gezellig en petsoneel erg vriendelijk. Kaart is overzichtelijk en goed. Zeker een aanrader.
Leo A.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We eten hier regelmatig. Op loopafstand van ons huis, prima eten en vriendelijke bediening. Gisteren vooraf Kolokithokeftedes (courgette pasteitjes) en Garides (garnalen in knoflooksaus). De pasteitjes waren volgens mijn vriendin lauw van binnen maar dit is het enige min puntje van het eten op deze avond.
Als hoofdgerecht de Jefsi schotel voor twee personen. Dit is een schotel met ossenhaas, varkenshaas, frenced racks en giros. Uiteraard wordt daar een salade, frietjes en bolletjes rijst bij geserveerd. Sinds de nieuwe eigenaar zijn de vlees gerechten echt beter geworden. Zeker de gerechten met varkenshaas en ossenhaas. Ook nu weer was het heerlijk. Deze schotel is dan ook een aanrader.
Bij het eten dronk mijn vriendin retsina en ik de rode huiswijn. Beide gewoontjes maar prima voor een dergelijk restaurant.
Om de gezellige avond af te sluiten hadden we nog een Dom koffie.
Bediening is altijd vriendelijk en doet er alles aan om het naar je zin te maken. Voelen goed aan wanneer even gezellig een praatje te doen of ons gewoon met rust te laten zodat we kunnen genieten van het eten en elkaar.
Kortom dit restaurant moet je gewoon proberen als je in Maarssen of omstreken woont.
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Vaak langs gereden en nu een Keer uitgeprobeerd, Verrassend lekker gegeten met de kinderen. Leuke en snelle bediening. We gaan daar zeker vaker eten.
Lies3001 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gisteravond met vrienden bij Archeon Jefsi uit eten geweest. We hebben als voorgerechten gekozen voor de pikilia, wat een verwennerij en ruim voldoende voor ons 4 tjes.
Als hoofdgerecht hebben wij onze keuze laten vallen op de visschotel en op de lamsschouder. De lamsschouder was volgens onze tafelgenoten zo mals als boter en verdiend een 10 met een griffel. Onze visschotel getuigd van een kok met liefde voor het vak: prachtig gegaarde zalmfilet, goudbruine calamaria, heerlijk gefrituurde mosselen en super lekkere gamba's.
Gezamenlijk hebben we genoten van het grand dessert: een prachtige schotel met een keur aan diverse nagerechten!
Tel daarbij de vriendelijke en kundige bediening en je hebt het recept voor een heerlijke avond uit eten.

Aimeemolleman .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gisterenavond voor het eerst bij Archeon Jefsi gegeten. Wat hebben wij genoten!!! In tijden niet zo heerlijke, malse tournedos gegeten. En ook de mixed grill en varkensspies waren verrukkelijk!! Joop en Renate zijn echt twee toppers met hart voor de zaak en verstand van lekker eten. Ook complimenten naar de bediening. Leuke, lieve meiden waar onze 4 jarige zoon gek mee was. Hij werd goed verwend met koekjes en een lolly! Daarnaast weten ze je ook goed te adviseren. Niets meer dan lof en wij komen zeker vaker terug.
Trudy Renske M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Nieuwe eigenaar, nieuwe kansen. Met die instelling zijn we zaterdagavond hier gaan eten.
Een week van te voren gereserveerd, kregen we een piepklein tafeltje in een hoek vlakbij de ingang toegewezen. Daar gingen we natuurlijk niet mee akkoord.
Heel snel kregen we op ons verzoek een andere tafel. Dat was ok.
Al spoedig kwam de bediening met twee glaasjes ouzo en een schoteltje met twee Griekse gehaktballetjes. Altijd leuk en lekker, maar zomaar op tafel neergezet zonder verdere welkomstgroet, nee. Dat zijn we niet gewend.
De menukaart. We besloten al snel de visschotel voor twee personen te bestellen.
Op door ons gevraagd advies namen we, behoudens een schaaltje (heerlijke) tzatziki, geen voorgerecht.
Er was geen wijnkaart standaard op tafel. We bestelden een fles Retsina op de gok. Goed gegokt. Was erg lekker.
De visschotel kwam: mooie gegrilde zalm, mooie calamari. Echt heerlijk bereid.
Ook: twee scampi's in een onduidelijk tomaten-paprikasausje. Niet bijzonder.
De schotel werd geserveerd met de mededeling dat er nog meer kwam.
Even later kwamen de bijbehorende frietjes met salade. Lekkere frietjes. Salade: cafetariakwaliteit.
Nog weer even laten kwam iemand van de bediening nog het een en ander op de visschotel bijvullen (lees: storten) met de mededeling: als dit niet genoeg is dan weet ik het ook niet meer.
De calamari waren echt heel lekker. Maar de mosselen ronduit niet. In een véél te dik beslag gefrituurd zodat er geen mossel meer was te herkennen. Die hebben we dan ook voor het grootste deel laten liggen.
Op de vraag van de bediening of alles naar wens was, hadden we een opmerking over de in zwaar beslag gefrituurde mosselen en dat ze in Griekenland niet zo worden geserveerd. De dame van de bediening ging daar tegenin. Niet professioneel al met al.
Ik snap dan ook niet waarom dit restaurant zo wordt opgehemeld.
De bediening moet ook nog heel veel leren: totaal niet invoelend en totaal niet betrokken.
Wij komen hier niet meer terug.
En last but nog least: op de website wordt gerept van het pittoreske Maarssen. Zeker, Maarssen-dorp is pittoresk. Maar de parkeerplaats aan de achterkant van Bisonspoor toch echt niet.

Rbvanee .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Goed restaurant , was hier voor het eerst weer sinds het overgenomen is door nieuwe eigenaars.De sfeer is uitstekend en gezellig. Eten was goed had vooraf garnalen cocktail en als hoofdgerecht de gegrilde zalm, die was perfect en niet te droog van binnen.De bediening is prima in orde en vriendelijk. Erg gezellige avond gehad met goed eten tegen een vriendelijke prijs.
Lschoonderwoerd .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
heeelijk gegeten, vooral de specialiteiten zijn een aanrader! De bediening is uiterst vriendelijk, dus we komen zeker terug.