Applause

- Din

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Voorgerecht super gerookte tonijn. Heel vers. Daarna lekkere gevulde kwartel gegeten. Heerlijke bijpassende wijn. Lekker chocolade-amandeltaartje met rum als dessert. Perfect restaurant. Aardige bediening.
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wij zaten lekker in de zon op het terras (waar het ontzettend druk was, door het mooie weer). We werden erg vriendelijk en redelijk snel geholpen door de verschillende serveersters.
Paar hapjes vooraf waren erg lekker, vooral de schapenkaas! En als hoofdgerecht een pasta die ook overheerlijk was! Leuk dat ze allemaal Italiaanse varianten voor alles hebben (bruisend water, bier).
Heel fijne avond gehad.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Op basis van de goede recensies hebben we hier gisteren met z'n vieren gegeten. Wat een tegenvaller! Het terras zat vol, binnen was het rustig. Het duurde enorm lang voordat we iets te drinken kregen, we moesten elke keer vragen om de kaart, het drinken, waar het eten bleef etc. Toen drie kwartier nadat ons hoofdgerecht op was de dessertkaart werd gebracht, hadden wij daar geen zin meer in. Het eten zelf was medium. Wel aardig, maar ik had er meer van verwacht. Al met al teveel geld voor wat we kregen.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Goed toeven op heerlijk zonnig terras aan de markt van Haarlem ..... Behulpzame bediening komt wel erg vaak vragen of er nog iets geschonken kan worden ...... Keuken is uitstekend ook de (glutenvrije) desserts!
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Applause voor applause! Authentieke Italiaanse gerechten en een geweldige avond gehad. De antipasti del chef was heerlijk, echt smaken die je normaal alleen in Italie vindt. De primi daarna, een spaghetti met 2 soorten vis en een papardelle met paddestoelen, waren ook Bijzonder lekker. De secundi, gevulde kwartel en de lamskoteletten, maakten het helemaal af. Aan een toetje niet meer toegekomen. Bediening was vriendelijk en zeer attent met het bijvullen van wijn en water en de tijd tussen de gangen was precies goed. Een heerlijke avond wat kostte, maar dat helemaal waard was. Chapeau!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
HÉÉRLIJK gegeten, goede gerechten met veel smaak gemaakt, ook de wijn is goed en als je het niet zeker weet kun je gewoon even proeven. Wel erg veel bediening voor zijn kleine tent!
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Midden in het centrum van Haarlem is dit klein maar sfeervol Restaurant te vinden Als voorgerecht de polete van zwaardvis en de pasta als hoofdgerecht waren uitstekend. Dit hadden we niet verwacht van een restaurant met Italiaanse keuken zonder dat er een Italiaan in de keuken staat. Niet al te grote porties maar voldoende. Kwaliteit /prijs verhouding is prima.
Rosanne R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Week of twee geleden op een zondag gegeten bij Applause. Al twee keer eerder geweest, zowel lunch als diner. Vriendelijke en leuke bediening. Als voorgerecht antipasti dello chef en viyella tonnato. Allebei lekker. Antipasti was erg uitgebreid, niet de standaard vitello of carpaccio maar ook mooie zwaardvis en wilde zalm. Als hoofdgerecht pasta met paddestoelen en truffel en parmigiana. De parmigiana was verrukkelijk. Een onmiddellijke favoriet. In de pasta was helaas de truffel voor ons niet terug te vinden, maar verder goed op smaak en gewoon lekker. Decor is naar mijn smaak wat oubollig, maar doet niet weg van de huiselijke sfeer die de meiden in de bediening creëren. Mooie wijn op fles, maar ook de huis wijn is lekker. Wij komen graag terug bij Applause
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Ik kom al meer dan tien jaar bij Applause. Heerlijk eten, met liefde gemaakt, voor een redelijke prijs. Applause is een van de weinige restaurants waar ik altijd mijn favoriete eet. Vroeger was dat om te lunchen het broodje Panchetta en tegenwoordig is dat een Pasta die bestaat uit buideltjes gevuld met amandel en peer. Deze buideltjes liggen dan in een eenvoudige maar verrukkelijke botersaus. Echt heerlijk. Wat trouwens ook altijd weer lekker is zijn de Anti Pasto schalen......als voorgerecht...
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijk bij (italiaans) restaurant Applause gegeten. Het restaurant ligt tegenover de prachtige Bavokerk aan de grote markt met uitzicht op het prachtige stadhuis. Als voorgerecht hadden we de antipasta del chef. Een bord met allerlei lekkere hapjes. Italiaanse vleeswaren en kaas, wilde zalm en zwaardvis. Erbij brood met olijfolie. Als hoofdgerecht respectievelijk de lamskoteletten met knoflookjus en de saltimbocca a la romana. Beiden goed klaargemaakt en supermals, erbij geroerbakte wilde spinazie en knapperige frieten. Een super rosé erbij gedronken (niet goedkoop maar de moeite waard). Als afsluiter een goede espresso en een goed glas thee. Applause heeft ons nog nooit teleurgesteld, de kwaliteit en het vriendelijk personeel doet ons regelmatig terugkeren. Het enige minpuntje is misschien dat de kaart door de jaren heen niet heel veel is veranderd. Dus als je een regelmatige bezoeker bent is de keuze daarom mogelijk wat aan de magere kant, maar goed dan kan je je altijd nog te goed doen aan de ruime keuze aan pasta's die ook op de kaart staan.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Uit tijdgebrek alleen een pasta gegeten, maar die was werkelijk geweldig. Ik kom hier zeker nog een keer terug om te gaan genieten van een uitgebeider menu met antipasto, primi en secundi, want dit belooft veel.

Ps. Altijd een extra compliment voor een restaurant dat gewoon brood en water klaarzet zonder daar iets voor te rekenen. Een zeldzaamheid in nederland, maarzo hoort het gewoon!
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Wat een leuk restaurant, daar aan de Grote Markt in Haarlem. We kwamen er toevallig terecht. We namen vooraf een salade caprese met goede buffelmozzarella en vitello tonnato, echt heerlijk! Daarna namen we spaghetti aglio en olio en spaghetti met gamba's. Ook prima en al dente.
De entourage is warm met Italiaanse barok. Wij willen hier nog wel een keertje heen.
Christine P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Door uitval van treinen, besloten om in Haarlem op zoek te gaan naar een restaurant.
Kwam hier met plezier binnen na het lezen van het menu. Ja een Italiaans restaurant zonder pizza's! Vriendelijk ontvangst, aandacht en zeer mooie historisch ingericht restaurant.
Genoten van de Kalfsoester, de sfeer ze hebben er een klant bij
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Heerlijk gegeten. Voorgerecht Melanzane uit de oven en pasta casareccia met broccoli & spaghetti al sarde. Zeer lekker. Ook een pluim voor de bediening, vriendelijk en tijd voor een praatje. Ze hebben lekkere Sardijnse seizoenswijnen op de kaart.

Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Mooie avond aan de Grote Markt. Applause is al lange tijd een vaste waarde. Prijsniveau is pittig, maar gezien de kwaliteit is het redelijk. De kaart is Italiaans. Pluspunten: uitgebreide kaart, geweldige voorgerechten, kwaliteit vlees, kinderporties, fijne wijnen, verse groente. Verbeterpunten: rode wijn wijn aan de warme kant, maar omdat deze 5, 70 kostte moet deze ook onberispelijk zijn. Rose vond ik weer veel te koud. Kost 5, 30 per glas. Dat is erg kostbaar. De ietwat onpersoonlijke bediening viel mij eerder niet op. Mogelijk speelde de drukte mee, want de wachttijden waren lang en dat is met kinderen nooit heel erg prettig.
Voor het overige een prachtig restaurant op een overweldigende plek in Haarlem. We gaan het nog een keertje overdoen.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Een week geleden zakelijk gegeten op aanraden van een barkeepster iets verder. Zij had er gewerkt, vandaar, en was ook echt enthousiast.
Leuke kaart, maar aangezien we in de kroeg al redelijk wat tapas gehad hadden werd besloten tot een half pasta gerecht en daarna hoofdgerecht; lamskoteletten; hele beste joekels die mooi gebraden waren! en een gevulde kwartel met een thymjus. Qua extra's alleen verse spinazie.
Smaaktechnisch en qua opmaak prima.
Interieur heeft wel wat, geen strakke Italiaanse stijl maar meer wat barokkig.
Bediening professioneel en attent/vriendelijk. Vooral veel ouder publiek.
Qua kleding/opmaak/kapsels van de bedieningsdames kan het echter echt wel beter...
Het venijn zat een beetje in de staart.
Een portie pasta kost 14,-.
Bestel je een halve portie, wat nog steeds voor menigeen meer dan genoeg is kost dat 11,50. Voelt wel raar cq deed afbreuk.
Al met al ben je met z'n tweeën toch snel 100,- kwijt.
Voelt toch best wel als veel geld voor het gebodende.

Rinze H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Hier gegeten met z'n 2-en geluncht. De bediening is erg attent, legt goed uit wat de kaart inhoudt en heeft snel door wanneer je aandacht van ze nodig hebt. Erg vriendelijk ook. De pasta gerechten waren voortreffelijk en snel bereid.
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
We hadden een tafel binnen maar vanwege het mooie weer wilden we graag buiten zitten. Eerst op het terras wat gedronken tot we een seintje kregen dat er buiten een tafel vrij was voor ons. Later op de avond kregen we een seintje dat er ook binnen een tafel was als we het te fris vonden worden buiten. Dat noem ik nog eens service. Heerlijk gegeten. Antipasta vooraf en pasta als hoofdgerecht. Echt een feest om op te eten! Weer een hele geslaagde avond
Juanproever .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Ook al is het misschien niet meteen duidelijk: Applause is zeer Italiaans qua keuken. De chef is weliswaar Nederlander maar zo n enorme Italië adept, hier wordt met werkelijk top ingrediënten heel fijn gekookt. Met liefde dus. De zaak is heel gezellig en de bedienig prima. Muziek meestal lekkere klasiek jazzy. Niet zo Italiaans maar ook heel lekker
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Hele leuke ervaring. Lunch gebruikt met bordjes koude vis,- vlees, groenten en brood. Alle producten van een hoge kwaliteit. Heerlijke wijn.