Applause

Grote Markt 23A 2011 RC Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Applause

Voor authentieke pastagerechten en anti-pasta is this the place to be. Al meer dan 20 jaar is er hier van alles te beleven voor de Italië-liefhebbers. Prettige ambiance, mooie gerechten en veel te kiezen op het menu. Vis, vlees of vegetarisch: de kok draait er zijn hand niet voor om. Veel verse groenten en een keur aan salades doen de mediterrane weldaad eer aan. Een restaurant waar de Italiaanse weldaad voelbaar is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Applause

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag 16:00 - 00:00
Donderdag en vrijdag 15:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Applause

Henk F.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Alles perfect geregeld.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk restaurant met super lekkere pasta een geweldige bediening....!!! Meer dan een aanrader.
Tonny V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Ik vond de ontvangst niet aardig.
We waren met 7 mensen en we mochten blijkbaar maar met maximaal zes mensen komen. Er werd ons verzocht om zoveel mogelijk dezelfde menus te nemen vanwege het gemak voor de keuken. Zo,n grote groep zou de keuken anders niet aankunnen. En het was helemaal niet zo druk in het restaurant.
De bediening echter door een andere dame was wel weer heel p,ezierig en attent
Dat maakte veel goed. Het eten was lekker voor vier mensen. De andere drie vonden de zwaardv isfilet te zout.
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Een heel gezellig restaurant fijne vriendelijke bediening en heerlijk eten .
Wij komen zeker nog eens terug .
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Ik kom met enige regelmaat terug vanwege het goede eten, de service en de goede sfeer. Nog nooit heb ik niet lekker gegeten bij Applause. Zeker een aanrader!
karin S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
een heel knus, warm en prettig restaurant met dito service en lekker italiaans eten.
Zeker voor herhaling vatbaar. De wijn is ook boven gemiddeld lekker.
jennichje K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk op terras geluncht en later ook nog gedineerd dezelfde dag.prettig, kleinschalig en mooie ligging.
Heel aardige bediening. Het enige wat verbaasde was dat na het hoofgerecht we veel moeite moesten doen om koffie te bestellen en later om af te rekenen. Mogelijk was het personeel zelf aan het eten. Op zondag life muziek bij de buren, nogal luid.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Van diner is het nog niet gekomen, maar hier wel inmiddels twee keer heerlijk geluncht. Bijzondere anti-pasti om te beginnen en dan een zeer smaakvolle pasta. Lekkere wijn voor een redelijke prijs en dit alles prima begeleid door vriendelijk personeel.
De naam is nog wat wennen voor mensen die niet begrijpen dat dit een heerlijk Italiaans restaurant is. Houden zo, wij weten inmiddels beter, dus niet verder vertellen.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Voorgerecht super gerookte tonijn. Heel vers. Daarna lekkere gevulde kwartel gegeten. Heerlijke bijpassende wijn. Lekker chocolade-amandeltaartje met rum als dessert. Perfect restaurant. Aardige bediening.
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wij zaten lekker in de zon op het terras (waar het ontzettend druk was, door het mooie weer). We werden erg vriendelijk en redelijk snel geholpen door de verschillende serveersters.
Paar hapjes vooraf waren erg lekker, vooral de schapenkaas! En als hoofdgerecht een pasta die ook overheerlijk was! Leuk dat ze allemaal Italiaanse varianten voor alles hebben (bruisend water, bier).
Heel fijne avond gehad.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Op basis van de goede recensies hebben we hier gisteren met z'n vieren gegeten. Wat een tegenvaller! Het terras zat vol, binnen was het rustig. Het duurde enorm lang voordat we iets te drinken kregen, we moesten elke keer vragen om de kaart, het drinken, waar het eten bleef etc. Toen drie kwartier nadat ons hoofdgerecht op was de dessertkaart werd gebracht, hadden wij daar geen zin meer in. Het eten zelf was medium. Wel aardig, maar ik had er meer van verwacht. Al met al teveel geld voor wat we kregen.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Goed toeven op heerlijk zonnig terras aan de markt van Haarlem ..... Behulpzame bediening komt wel erg vaak vragen of er nog iets geschonken kan worden ...... Keuken is uitstekend ook de (glutenvrije) desserts!
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Applause voor applause! Authentieke Italiaanse gerechten en een geweldige avond gehad. De antipasti del chef was heerlijk, echt smaken die je normaal alleen in Italie vindt. De primi daarna, een spaghetti met 2 soorten vis en een papardelle met paddestoelen, waren ook Bijzonder lekker. De secundi, gevulde kwartel en de lamskoteletten, maakten het helemaal af. Aan een toetje niet meer toegekomen. Bediening was vriendelijk en zeer attent met het bijvullen van wijn en water en de tijd tussen de gangen was precies goed. Een heerlijke avond wat kostte, maar dat helemaal waard was. Chapeau!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
HÉÉRLIJK gegeten, goede gerechten met veel smaak gemaakt, ook de wijn is goed en als je het niet zeker weet kun je gewoon even proeven. Wel erg veel bediening voor zijn kleine tent!
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Midden in het centrum van Haarlem is dit klein maar sfeervol Restaurant te vinden Als voorgerecht de polete van zwaardvis en de pasta als hoofdgerecht waren uitstekend. Dit hadden we niet verwacht van een restaurant met Italiaanse keuken zonder dat er een Italiaan in de keuken staat. Niet al te grote porties maar voldoende. Kwaliteit /prijs verhouding is prima.
Rosanne R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Week of twee geleden op een zondag gegeten bij Applause. Al twee keer eerder geweest, zowel lunch als diner. Vriendelijke en leuke bediening. Als voorgerecht antipasti dello chef en viyella tonnato. Allebei lekker. Antipasti was erg uitgebreid, niet de standaard vitello of carpaccio maar ook mooie zwaardvis en wilde zalm. Als hoofdgerecht pasta met paddestoelen en truffel en parmigiana. De parmigiana was verrukkelijk. Een onmiddellijke favoriet. In de pasta was helaas de truffel voor ons niet terug te vinden, maar verder goed op smaak en gewoon lekker. Decor is naar mijn smaak wat oubollig, maar doet niet weg van de huiselijke sfeer die de meiden in de bediening creëren. Mooie wijn op fles, maar ook de huis wijn is lekker. Wij komen graag terug bij Applause
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Ik kom al meer dan tien jaar bij Applause. Heerlijk eten, met liefde gemaakt, voor een redelijke prijs. Applause is een van de weinige restaurants waar ik altijd mijn favoriete eet. Vroeger was dat om te lunchen het broodje Panchetta en tegenwoordig is dat een Pasta die bestaat uit buideltjes gevuld met amandel en peer. Deze buideltjes liggen dan in een eenvoudige maar verrukkelijke botersaus. Echt heerlijk. Wat trouwens ook altijd weer lekker is zijn de Anti Pasto schalen......als voorgerecht...
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijk bij (italiaans) restaurant Applause gegeten. Het restaurant ligt tegenover de prachtige Bavokerk aan de grote markt met uitzicht op het prachtige stadhuis. Als voorgerecht hadden we de antipasta del chef. Een bord met allerlei lekkere hapjes. Italiaanse vleeswaren en kaas, wilde zalm en zwaardvis. Erbij brood met olijfolie. Als hoofdgerecht respectievelijk de lamskoteletten met knoflookjus en de saltimbocca a la romana. Beiden goed klaargemaakt en supermals, erbij geroerbakte wilde spinazie en knapperige frieten. Een super rosé erbij gedronken (niet goedkoop maar de moeite waard). Als afsluiter een goede espresso en een goed glas thee. Applause heeft ons nog nooit teleurgesteld, de kwaliteit en het vriendelijk personeel doet ons regelmatig terugkeren. Het enige minpuntje is misschien dat de kaart door de jaren heen niet heel veel is veranderd. Dus als je een regelmatige bezoeker bent is de keuze daarom mogelijk wat aan de magere kant, maar goed dan kan je je altijd nog te goed doen aan de ruime keuze aan pasta's die ook op de kaart staan.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Uit tijdgebrek alleen een pasta gegeten, maar die was werkelijk geweldig. Ik kom hier zeker nog een keer terug om te gaan genieten van een uitgebeider menu met antipasto, primi en secundi, want dit belooft veel.

Ps. Altijd een extra compliment voor een restaurant dat gewoon brood en water klaarzet zonder daar iets voor te rekenen. Een zeldzaamheid in nederland, maarzo hoort het gewoon!
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Wat een leuk restaurant, daar aan de Grote Markt in Haarlem. We kwamen er toevallig terecht. We namen vooraf een salade caprese met goede buffelmozzarella en vitello tonnato, echt heerlijk! Daarna namen we spaghetti aglio en olio en spaghetti met gamba's. Ook prima en al dente.
De entourage is warm met Italiaanse barok. Wij willen hier nog wel een keertje heen.