Applause

Grote Markt 23A 2011 RC Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Applause

Voor authentieke pastagerechten en anti-pasta is this the place to be. Al meer dan 20 jaar is er hier van alles te beleven voor de Italië-liefhebbers. Prettige ambiance, mooie gerechten en veel te kiezen op het menu. Vis, vlees of vegetarisch: de kok draait er zijn hand niet voor om. Veel verse groenten en een keur aan salades doen de mediterrane weldaad eer aan. Een restaurant waar de Italiaanse weldaad voelbaar is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Applause

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag 16:00 - 00:00
Donderdag en vrijdag 15:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Applause

Monique B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Een fijne plek om ontspannen bij te kunnen praten en heerlijk te eten
basvanhoutps .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
STAAND APPLAUSE VOOR EEN CULINAIR HOOGSTANDJE

Eigenlijk is alles goed bij Applause en zou ik willen vervallen in een cliche: de naam. Maar dat ga ik niet doen. Eten is top-verfijnd en hoop dat ze geen Michelin-ster krijgen toebedeeld, maar ze verdienen het wel en gun het ze zeker. Elke keer eet ik daar met groot plezier, erg fijne mensen, die ik eigenlijk geen bediening zou durven noemen, want dat zijn ze niet. De gastvrouw (Petra) geeft de entourage een persoonlijke touch, is vriendelijk, maar op een 'mediteraan' warm-vriendelijke, dus authentieke manier. Dat past volledig in de sfeer van het knus-kleine restaurant, dat altijd lijkt volgeboekt (dus tijdig reserveren). Het interieur geeft een 'warm-meteen-thuiskomen-gevoel', ik voelde me vanaf het eerste moment op mijn gemak. Als het eten in het verlengde zou zijn van het smaakvol ingerichte zaakje(10pnt), dan zit het helemaal goed. En dat zit het. De pasta is op de juiste manier al dente, de saus gebalanceerd verfijnd, met verse kruiden en ingredienten. En er wordt niet zuinig omgesprongen met vis, gamba's en vlees, die in perfecte compositie worden geserveerd(dikke10). Eten bij applaus is wat mij betreft elke keer een beleving van een culinair avontuur. Oh ja, de prijs. Ik wil niet de markt verpesten, maar vraag me af hoe ze zoveel kwaliteit (10) op een bord kunnen krijgen, tegen die prijs (10+). Zeker een 'aanbeveler'. Ik realiseer me dat ik de lat erg hoog leg, maar twijfel niet aan dat de mensen achter Applause dat helemaal waar blijven maken... Bas van Hout(journalist)
jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Vriendelijke bediening, gezellig Parijs (?) interieur. De pure smaken op de Italiaanse kaart zijn prima bereid en goed betaalbaar. Heerlijke olijfolie!!
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Eten was heerlijk
Bediening keurigmaar we moesten lang wachten totdatwe onze bestelling kregen
Lucy V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
we hadden een kleine maaltijd met een niet alledaagse smaak. was heerlijk. je kon lekker rustig praten omdat je niet steeds werd gestoord of het nog wel smaakte. warme sfeer en vriendelijke bediening. ik kom er ZEKER terug!
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Absoluut een aanrader. Prettige rustige inrichting met goede afstand tussen de tafels, persoonlijke vlotte service en heerlijk eten.
Carola V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Heerlijk gegeten, wijn en eten perfect!
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Spontane en geslaagde avond uit. Applause heeft een gezellige, romantische sfeer met een behulpzame bediening. Het eten smaakte zeer goed en de prijs viel ons erg mee! Komen hier zeker nog een keer terug.
Senta G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
De verhouding prijs/kwaliteit is uitstekend. En het personeel is heel vriendelijk en attent. Wij komen graag nog een keer terug.
Thijs O.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Ik wilde graag vegetarisch eten en vroeg advies hetgeen ik heb opgevolgd. Vervolgens heb ik de lekkerste vegetarische maaltijd uit mijn leven gegeten. Die kok is fantastisch!
Daarnaast is de bediening heel aangenaam en persoonlijk. Ze doen echt hun best voor je.
Ik geef ze een 10.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Applause is een echte aanrader. Wij komen hier al jaren voor zowel lunch als diner en het is altijd een feestje. Heerlijk eten, hartelijke ontvangst en altijd een gezellige sfeer.
Katja B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Heerlijk gegeten, het voelde alsof we in Italië waren. Genoeg keuze op de kaart. We namen allebei een lekke pastagerecht en een mooie tiramisu als toetje.
Brenda H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Weer heerlijk verwend met fijne wijn en lekker eten! Een goede plek om knus en rustig van een avond samen te genieten. Top!
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Ik was verrast door de kwaliteit van het eten en de bediening. We waren met z'n vieren en we vonden het allemaal super! Erg veel echt waanzinnig heerlijke gerechten met echte bijzondere Italiaanse ingrediënten. Er zat een Italiaan in ons gezelschap en hij kon het weten. Verder was de bediening ook zo prettig. Heel rustig, aardig en kundig. Ik persoonlijk vond dit mijn beste ervaring in Haarlem tot nu toe! En ik ben echt overal geweest.
Renske D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Lekkere antipasti, pasta's en verrassende dagmenu's voor een goede prijs. Een goede kok en goede bediening. Wij blijven graag terugkomen.
Bernard L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Leuk en gezellig restaurant met lekkere gerechten! Aanrader!!
Michel E.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
We hebben heerlijk met zijn tweeen gegeten bij Applause. Hier voel je je direct welkom en gast. Je wordt in de watten gelegd qua eten maar ook persoonlijk. Heerlijke wijntip gekregen met een lekkere Valpollicella. Applause blijft ons toprestaurant voor Haarlem!
MiFr .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Vaker hier gegeten, altijd goed! Uitstekende kaart, heerlijk eten, goede wijn, geweldige bediening. Wat wil je nog meer?
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijk smaakvolle gerechten. Mooi gepresenteerd. Goed advies over nieuwe hapjes die het proberen waard zijn. Ontdek eens wat nieuws. Echte Italiaans.
Magda S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heel lekker Italiaans eten vooral de vegetarische antipasti.
Goede wijnen en een karaf kraanwater is mogelijk.
Heel attente en vriendelijke bediening.
Er zijn nauwelijks overheersende omgevingsgeluiden zoals te harde muziek of stemmen, zodat je elkaar goed kunt verstaan.