Applaus

Agorabaan 14 8224 JS Lelystad Nederland Kaart
31-320239248

Over restaurant Applaus

Geef de chef een daverend applaus

Hier komen twee werelden samen, namelijk de culturele en de culinaire. Dit restaurant bevindt zich namelijk in het spraakmakende theater ‘De Agora’. Drie keer raden dus waar de naam ‘Applaus’ vandaan komt. De chef hanteert de basisprincipes van de mediterrane keuken en wijnkaart sluit hier naadloos op aan. Geniet in deze moderne doch sfeervolle plek van een voortreffelijk diner en van het buitengewoon vriendelijke personeel.

Meer informatie over restaurant Applaus

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Prima gegeten, aardige bediening, een aanrader ook zonder theaterbezoek de moeite waard. Komt zeker nog terug misschien dan met een theaterbezoek.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Lekker gegeten in een gezellige en ongedwongen sfeer. De ontvangst was alleraardigst en vriendelijk. En de bediening was attent. De gerechten waren prima. het voorafje dat wij hadden voortreffelijk. Het hoofdgerecht was iets bescheiden (kwantitieit) maar erg goed bereid. Er had wat ons betreft wel wat meer groente bij gemogen. Voor herhaling vatbaar!
Fredklaassens .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Zoals we gewend zijn was het weer goed verblijven bij restaurant Applaus in lelystad. We hebben genoten van AH-MENU. Goede ontvangst, Heerlijk eten, goede bediening en de tafel aan het raam was gereserveert. Voor hehaling vatdaar
M.broekmans .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Kwaliteit van het eten- drie gangen- en de manier van opdienen van de gerechten waren superbe. Attent gastheerschap zonder enige vorm van pressie. Ideaal voor een schouwburgbezoek. Een dikke pluim!
Juul P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Ontvangst was goed, we kregen een rustig tafeltje aan het raam, zoals verzocht. De ambiance is erg gezellig. Zeer goede service en uitleg bij alle gerechten. AH menu genomen dat me op 1e gezicht niet echt boeide, maar het was verrukkelijk. Gerookte zalm vooraf was mooi mals met heerlijke bijgerechjes. Dat gold ook voor de kalfssucade (botermals) en de mango als dessert. Het zag er allemaal ook nog eens prachtig en doordacht uit.
Ze zorgden dat we op tijd bij de voorstelling konden zijn, dus allemaal top een dikke 10! Een absolute aanrader.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, eerste werkdag bediening, was merkbaar, deed wel heel erg zijn best. Niet goedkoop, eerder aan de prijzige kant, maar daar heb je wel uitstekend gegeten. Bij lang tafelen merk je dat de stoelen aan de harde kant zijn.
Cor E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ontvangst was hartelijk en correct, het eten was erg goed en het wijn arrangement was prima.
Kortom een gezellige plek met aardige bediening en heerlijk gegeten voor een redelijke prijs.
Ron.dekleijn .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vanwege een groep van 10 personen naast ons was het deze avond erg rumoerig. De gerechten waren echter stuk voor stuk voortreffelijk. Daar kunnen we kort over zijn. Storend vonden wij de wijze waarop zaken voorgesteld werden. Het AH-menu was goed omschreven en gaf de keuze voor een 4e gang. Het voorstel voor een amuse vooraf bleek na doorvragen 10 euro te kosten en later op de rekening 11 euro. Bij het bestellen van de keuzes werd de vraag gesteld of wij frites bij het hoofdgerecht wilde hebben. Dus niet "extra" frites. Dat bleek later dus 3,75 extra te kosten. Een gewoon glas wijn bleek op de rekening een kostbaar "al la carte" wijntje te zijn. Weer 4 euro extra.
Al met al een verrassing van bijna 10 euro. Die keuzes hadden we misschien toch wel gemaakt maar wij houden niet van dit soort verrassingstactiek, welke bij dit restaurant nogal structureel lijkt te zijn.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Een prima gelegenheid om gezellig eens net wat beter te eten dan je standaard vaak tegenkomt. We komen er graag weer terug.
Klaas H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We werden heel goed ontvangen door het vriendelijk personeel en de baas. Als welkom kregen we een prosecco en brood met kruidenboter. Vervolgens konden we kiezen uit driegangen menu waarbij bij elke gang een andere wijn werd geschonken. Het geheel was heerlijk en de bediening heel goed.
Gijsboermeester .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben er gegeten met zes volwassenen en een kindje van twee. Ontvangst en bediening gastvrij en behulpzaam. Zowel groepen als stelletjes zag je er in goede sfeer en ook lekker eten.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Alles was perfect. Heerlijke gerechten die helemaal klopten. Verrassend mooi gerecht met coquilles gehad. En de bediening is top: alles op tijd, oog voor detail, bijschenken van wijnarrangement; alles klopte. Een aanrader!
Nely .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
We hebben met z'n 4 en gebruik gemaakt van de AH dineractie. We hebben heerlijk gegeten. We hadden de keus uit 2 menu's....vis, vlees....allemaal fantastisch. Het zag er ook geweldig uit. Professionele bediening.
Kortom TOP....een dikke 10
Wijnand1966 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Op de vrijdagavond zat Applaus gezellig vol! Leuke, vriendelijke bediening, mooi wijnarrangement en heerlijk 4 gangen menu. In combinatie met de gezellige sfeer en prima prijsniveau toch echt een prima restaurant waar we graag blijven terugkomen. De wijnen mogen van mij wel wat koeler geserveerd worden.
Ferdinand S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Een van de betere culinaire restaurants van Lelystad. Verfijnde en zeer smakelijke gerechten met een goede wijn. Vriendelijke en correcte bediening. Kortom een TOP restaurant en aanrader voor wie lekker wilt dineren.
Monique N.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Ik maak regelmatig de keuze om bij Applaus te eten en ben nog nooit teleurgesteld, Uitstekende service en ambiance. En het eten is heerlijk en van goede kwaliteit. Of je nou met een ah diner bon komt of de volle pond betaald de service blijft hetzelfde..
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten. De bijpassende desertwijn was niet geweldig, de andere wijnen wel.
Hansvanruitenbeek .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wij hebben met 4 personen het AH menu gegeten. Onduidelijk was moesten betalen, en de eidrekening was veel hoger dan wij hadden verwacht. De smaak en kwaliteit was prima, de presentatie van het voorgerecht en het hoofdgerecht leek erg op elkaar.
M. S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Applaus is en blijft een topper met mooie gerechten. Zeker nu je er kunt eten met de AH actie zou je deze kans niet voorbij moeten laten gaan.

Keuze uit 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en een heerlijk dessert. Een vierde gang kan worden toegevoegd.

Ga op een vrijdag! Dan is het cocktaildag bij Applaus :) Heerlijke cocktails voor een fijne prijs.
W.asselen .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Doordat er zo weinig keus was werd je gedwongen iets te nemen wat je normaal gesproken nooit zou nemen . Het voorgerecht was matig het hoofd gerecht was gewoonweg slecht het desert was eenvoudig maar redelijk