Applaus

Agorabaan 14 8224 JS Lelystad Nederland Kaart
31-320239248

Over het restaurant Applaus

Geef de chef een daverend applaus

Hier komen twee werelden samen, namelijk de culturele en de culinaire. Dit restaurant bevindt zich namelijk in het spraakmakende theater ‘De Agora’. Drie keer raden dus waar de naam ‘Applaus’ vandaan komt. De chef hanteert de basisprincipes van de mediterrane keuken en wijnkaart sluit hier naadloos op aan. Geniet in deze moderne doch sfeervolle plek van een voortreffelijk diner en van het buitengewoon vriendelijke personeel.

Meer informatie over restaurant Applaus

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Erich Z.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Een prettig restaurant, inrichting goed, alleen de scheiding tussen klanten met en zonder spaarkaart van Albert Heijn vinden wij geen goed idee.,
Andries G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
We aten heerlijk. De gerechten waren niet alleen smaakvol, maar ook fraai op de borden geplaatst.
Bovendien werd de serveertijd zo gepland dat we tijdig aansluitend naar het theater konden gaan.
Kirsten T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Hier gegeten met de AH Restaurant actie. Het eten was echt heel goed, kan merken dat er een goede chef in de keuken staat. Wil je een keer goed eten dan is Applaus een uitstekende keuze. Als voorgerecht hadden we de pastrami van rund met steak tartaar. Was echt heerlijk, vooral de tartaar sprong eruit. Het hoofdgerecht was kalfssucade welke erg mals was (alleen jammer van groot stuk vet dat erin zat). En het mango dessert was ook erg lekker, zeker genoten van het eten. Het is wel allemaal aan de dure kant, mandje brood en plankje rauwe ham was bijvoorbeeld €11 (wel ook weer erg lekker). Ik heb zelf het wijnarrangement niet gehad, maar de personen waar ik mee was waren erg enthousiast erover.

Service vond ik matig. Bij een wijnarrangement word niet standaard een glas water geschonken, dit moet apart bijbesteld worden. Ook worden de wijnglazen niet weggehaald bij de mensen die geen wijn drinken waardoor de tafel erg vol komt te staan. Er word bij een leeg glas niet gevraagd of men nog wat te drinken wilt, maar moet hier zelf omvragen. Verder was het personeel wel vriendelijk en werd door het personeel goed uitleg gegeven over de wijn en het eten.
Susan V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Echt weer heerlijk gegeten, al vaker geweest en nu met de AH actie. Is wat duurder maar dat geeft niet als wat je ervoor terug krijgt goed is en het plaatje klopt. Heerlijk plankje ham vooraf, een lekker apperitiefje. Goede service, heerlijk
Marion F.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Was gezellig druk. Goede service, heerlijk eten! Tafeltjes aan de bank zijde staan wel dicht op elkaar. Verder alles prima verzorgd!
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Al een tijdje een van onze meest favoriete restaurants. Eten voortreffelijk, bediening heel attent en plezierig in omgang. Voor ons het toprestaurant van Flevoland... en we kennen er nogal een aantal :)
j.zandt2 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
het was wel weinig, haute cuisine waarschijnlijk. Niet voor de stevige trek. Ook het stukje vlees was aan de kleine kant. Friet e/d apart bijbestellen en betalen. Al met al een prijzig drie gangen menu. Kinder maaltijd wat ze hadden gemaakt (kipfilet) was lekker mals en goed van smaak. En voldoende.
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Lekker gegeten, in een ongedwongen sfeer, voorkomend personeel!
Wilma Lelystad
info140 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Dit restaurant is achteruitgehold sinds ons vorige bezoek. Minimale porties tegen maximale prijzen. Een glas slobberwijn voor € 6,25,
Het personeel was vriendelijk, maar liet steken vallen : De bij het hoofdgerecht bestelde frieten waren te laat, toen alles al geconsumeerd was. En degene die had aangegeven allergisch te zijn voor champignons kreeg ze juist in overvloed.
Vlees en vis waren van prima kwaliteit, alleen was met name bij het vlees vergeten dit op smaak te brengen, jammer.
Tenslotte : Thuis de bon nagekeken : 3 gerechten in rekening gebracht die in het arrangement inbegrepen waren (en zonder toeslag).
nw.schaap .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Wij komen al jaren bij Applaus en dit keer hebben we met de AH restaurantactie daar gegeten. Het viel ons op dat de prijs gerust stevig te noemen was (€38,50 voor een 3-gangen gerecht) en de porties,zeker het hoofdgerecht, op z'n zachts uitgedrukt, nogal bescheiden waren. De kwaliteit van het eten was zoals we gewend waren, nl. goed.
Hanny V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
De gerechten waren prima. Voldoende als 3 gangen menu. De huiswijn (Merlot) was heerlijk !! Zeker om weer eens te komen dineren.
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Prima gegeten, aardige bediening, een aanrader ook zonder theaterbezoek de moeite waard. Komt zeker nog terug misschien dan met een theaterbezoek.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Lekker gegeten in een gezellige en ongedwongen sfeer. De ontvangst was alleraardigst en vriendelijk. En de bediening was attent. De gerechten waren prima. het voorafje dat wij hadden voortreffelijk. Het hoofdgerecht was iets bescheiden (kwantitieit) maar erg goed bereid. Er had wat ons betreft wel wat meer groente bij gemogen. Voor herhaling vatbaar!
fredklaassens .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Zoals we gewend zijn was het weer goed verblijven bij restaurant Applaus in lelystad. We hebben genoten van AH-MENU. Goede ontvangst, Heerlijk eten, goede bediening en de tafel aan het raam was gereserveert. Voor hehaling vatdaar
m.broekmans .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Kwaliteit van het eten- drie gangen- en de manier van opdienen van de gerechten waren superbe. Attent gastheerschap zonder enige vorm van pressie. Ideaal voor een schouwburgbezoek. Een dikke pluim!
Juul P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Ontvangst was goed, we kregen een rustig tafeltje aan het raam, zoals verzocht. De ambiance is erg gezellig. Zeer goede service en uitleg bij alle gerechten. AH menu genomen dat me op 1e gezicht niet echt boeide, maar het was verrukkelijk. Gerookte zalm vooraf was mooi mals met heerlijke bijgerechjes. Dat gold ook voor de kalfssucade (botermals) en de mango als dessert. Het zag er allemaal ook nog eens prachtig en doordacht uit.
Ze zorgden dat we op tijd bij de voorstelling konden zijn, dus allemaal top een dikke 10! Een absolute aanrader.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, eerste werkdag bediening, was merkbaar, deed wel heel erg zijn best. Niet goedkoop, eerder aan de prijzige kant, maar daar heb je wel uitstekend gegeten. Bij lang tafelen merk je dat de stoelen aan de harde kant zijn.
cor E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ontvangst was hartelijk en correct, het eten was erg goed en het wijn arrangement was prima.
Kortom een gezellige plek met aardige bediening en heerlijk gegeten voor een redelijke prijs.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vanwege een groep van 10 personen naast ons was het deze avond erg rumoerig. De gerechten waren echter stuk voor stuk voortreffelijk. Daar kunnen we kort over zijn. Storend vonden wij de wijze waarop zaken voorgesteld werden. Het AH-menu was goed omschreven en gaf de keuze voor een 4e gang. Het voorstel voor een amuse vooraf bleek na doorvragen 10 euro te kosten en later op de rekening 11 euro. Bij het bestellen van de keuzes werd de vraag gesteld of wij frites bij het hoofdgerecht wilde hebben. Dus niet "extra" frites. Dat bleek later dus 3,75 extra te kosten. Een gewoon glas wijn bleek op de rekening een kostbaar "al la carte" wijntje te zijn. Weer 4 euro extra.
Al met al een verrassing van bijna 10 euro. Die keuzes hadden we misschien toch wel gemaakt maar wij houden niet van dit soort verrassingstactiek, welke bij dit restaurant nogal structureel lijkt te zijn.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Een prima gelegenheid om gezellig eens net wat beter te eten dan je standaard vaak tegenkomt. We komen er graag weer terug.