Applaus

Agorabaan 14 8224 JS Lelystad Nederland Kaart
31-320239248

Over het restaurant Applaus

Geef de chef een daverend applaus

Hier komen twee werelden samen, namelijk de culturele en de culinaire. Dit restaurant bevindt zich namelijk in het spraakmakende theater ‘De Agora’. Drie keer raden dus waar de naam ‘Applaus’ vandaan komt. De chef hanteert de basisprincipes van de mediterrane keuken en wijnkaart sluit hier naadloos op aan. Geniet in deze moderne doch sfeervolle plek van een voortreffelijk diner en van het buitengewoon vriendelijke personeel.

Meer informatie over restaurant Applaus

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00
Zondag Gesloten

Pieter E.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Sharonna B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Super verrasende gerechten, top bediening. Een van de betere restaurants in Lelystad! Wij komen zeker terug. Bedankt!!!!
Roy S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Bij binnenkomst een warm welkom. De deur werd open gehouden, evenals onze jassen die direct werden aangenomen. Het voorgerecht (Carpaccio) was uitmuntend vorm gegeven, ondanks de simpelheid van het gerecht. Het hoofdgerecht (rosé entrecote) smaakte voortreffelijk. De 'side dishes' waren wat gewoontjes in de vorm van frites en aardappelen.

Puntjes van aandacht:
- weinig keuze uit wijn per glas
- menu voor de avond was vastgesteld, en dus weinig keuzevrijheid.
nelleke N.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Lekker gegeten.we zaten buiten ,met op achtergrond de bbq, een beetje storend.vriedelijke bediening.Waarom geen water uit de kraan?
Thea R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hier zit een echte horeca man achter,helemaal niets op aan te merken wel een verademing om mee te maken. ik zal zeker terug komen de afstand houd mij niet tegen ( Almere-Lelystad ).
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hartelijk welkom geheten door gastheer Barry. Prima bediening. Kwaliteit van het voor, hoofd en zeker het nagerecht is zeer goed. Prijs/kwaliteit verhouding ook prima in orde. Voor ons een aangename kennismaking met Applaus en zeker voor herhaling vatbaar! Claudia en Patrick van Steenderen
klaaswijma .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Prettige ontvangst, volop aandacht van personeel. de gerechten heerlijk. Het hoofdgerecht voortreffelijk. Echt een aanrader
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het was weer prima zoals altijd. We werden zeer hartelijk ontvangen. Ook konden we weer kiezen uit twee gerechten bij iedere gang én er was de mogelijkheid een vierde gang te nemen. ( AH menu)
Altijd fijn om hier te eten. Je bent echt even uit
Leontine K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Zeer goed gegeten, keurig en vriendelijk personeel. Elk gerecht is een plaatje . Zelfs het ah menu wordt elke keer veranderd . Niet eerder meegemaakt ergens. Bij applaus dus wel. Een aanrader !
Erich Z.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Een prettig restaurant, inrichting goed, alleen de scheiding tussen klanten met en zonder spaarkaart van Albert Heijn vinden wij geen goed idee.,
Andries G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
We aten heerlijk. De gerechten waren niet alleen smaakvol, maar ook fraai op de borden geplaatst.
Bovendien werd de serveertijd zo gepland dat we tijdig aansluitend naar het theater konden gaan.
Kirsten T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Hier gegeten met de AH Restaurant actie. Het eten was echt heel goed, kan merken dat er een goede chef in de keuken staat. Wil je een keer goed eten dan is Applaus een uitstekende keuze. Als voorgerecht hadden we de pastrami van rund met steak tartaar. Was echt heerlijk, vooral de tartaar sprong eruit. Het hoofdgerecht was kalfssucade welke erg mals was (alleen jammer van groot stuk vet dat erin zat). En het mango dessert was ook erg lekker, zeker genoten van het eten. Het is wel allemaal aan de dure kant, mandje brood en plankje rauwe ham was bijvoorbeeld €11 (wel ook weer erg lekker). Ik heb zelf het wijnarrangement niet gehad, maar de personen waar ik mee was waren erg enthousiast erover.

Service vond ik matig. Bij een wijnarrangement word niet standaard een glas water geschonken, dit moet apart bijbesteld worden. Ook worden de wijnglazen niet weggehaald bij de mensen die geen wijn drinken waardoor de tafel erg vol komt te staan. Er word bij een leeg glas niet gevraagd of men nog wat te drinken wilt, maar moet hier zelf omvragen. Verder was het personeel wel vriendelijk en werd door het personeel goed uitleg gegeven over de wijn en het eten.
Marion F.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Was gezellig druk. Goede service, heerlijk eten! Tafeltjes aan de bank zijde staan wel dicht op elkaar. Verder alles prima verzorgd!
Susan V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Echt weer heerlijk gegeten, al vaker geweest en nu met de AH actie. Is wat duurder maar dat geeft niet als wat je ervoor terug krijgt goed is en het plaatje klopt. Heerlijk plankje ham vooraf, een lekker apperitiefje. Goede service, heerlijk
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Al een tijdje een van onze meest favoriete restaurants. Eten voortreffelijk, bediening heel attent en plezierig in omgang. Voor ons het toprestaurant van Flevoland... en we kennen er nogal een aantal :)
j.zandt2 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
het was wel weinig, haute cuisine waarschijnlijk. Niet voor de stevige trek. Ook het stukje vlees was aan de kleine kant. Friet e/d apart bijbestellen en betalen. Al met al een prijzig drie gangen menu. Kinder maaltijd wat ze hadden gemaakt (kipfilet) was lekker mals en goed van smaak. En voldoende.
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Lekker gegeten, in een ongedwongen sfeer, voorkomend personeel!
Wilma Lelystad
info140 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Dit restaurant is achteruitgehold sinds ons vorige bezoek. Minimale porties tegen maximale prijzen. Een glas slobberwijn voor € 6,25,
Het personeel was vriendelijk, maar liet steken vallen : De bij het hoofdgerecht bestelde frieten waren te laat, toen alles al geconsumeerd was. En degene die had aangegeven allergisch te zijn voor champignons kreeg ze juist in overvloed.
Vlees en vis waren van prima kwaliteit, alleen was met name bij het vlees vergeten dit op smaak te brengen, jammer.
Tenslotte : Thuis de bon nagekeken : 3 gerechten in rekening gebracht die in het arrangement inbegrepen waren (en zonder toeslag).
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Wij komen al jaren bij Applaus en dit keer hebben we met de AH restaurantactie daar gegeten. Het viel ons op dat de prijs gerust stevig te noemen was (€38,50 voor een 3-gangen gerecht) en de porties,zeker het hoofdgerecht, op z'n zachts uitgedrukt, nogal bescheiden waren. De kwaliteit van het eten was zoals we gewend waren, nl. goed.
Hanny V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
De gerechten waren prima. Voldoende als 3 gangen menu. De huiswijn (Merlot) was heerlijk !! Zeker om weer eens te komen dineren.