Apostrof

Meer informatie over restaurant Apostrof

9,1
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij aten hier gisteren met 13 personen waaronder 3 vega's - een uitdaging voor de keuken. We hebben de kok ons vijfgangenmenu laten bepalen, en dat viel niet tegen! Als vega kwam ik ruim aan mijn trekken, hoewel de porties in het algemeen aan de kleine kant waren: roquefort met kweepeer en macadamia bv bevatte slechts enige bijna onzichtbare kruimeltjes kaas. Ook het dessert was niet groter dan een dobbelsteentje chocotaart en een vergelijkbaar blobje chocoheerlijks (dat wel!). Verder een prima preisoepje voor iedereen, voor de vega's pompoen met truffel die een beetje droog was en als hoogtepunt de schnitzels van knolselderij met zuurkool en beurre blanc. Echt super!
De wijnen waren erg goed, met name een fantastische Riesling. De bediening was attent, maar bescheiden.
Een laatste opmerking: misschien ligt het aan het feit dat de keuken Frans is, maar mag er een beetje meer groente bij, ook voor de niet- vega's?
Jeanine V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Grote verrassing! Beetje uit de route maar helemaal de moeite waard. We hebben heerlijk gegeten met aardige en kundige bediening en zalige wijnen. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding, eigenlijk verrassend lage prijs voor zulk heerlijk eten. De sfeer en inrichting vonden wij op de foto niet zo goed getroffen. In het echt veel ruimer en stijlvoller dan de foto doet vermoeden.
Een echte aanrader en wij komen zeker terug!
Stephan K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Leuke plek met mooie gerechten. Klassiekers worden op waarde geschat. Beste bisque in jaren met prachtig garnituur en ook de kalfsnek met zwezerik en (verrassend lichte en frisse) polenta was perfect bereid. Vegetarische gerechten van tafelgenoot waren ook goed op smaak en in balans, niet zomaar wat bijgerechten zonder vlees. Bediening was kundig en heerlijke wijnsuggesties. Al met al topavond met kwalitatief hoogstaand eten en weinig poespas.
Sophie B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Met superveel zorg bereide gerechten, ook voor een vegetariër vier heerlijke gerechten, met goed passende wijnen. Gepofte aubergine met artisjokhart, bieten borsjt met gerookte aardpeer, aardappel terrine in rode wijnsaus en een fris perentaartje na. Alle gerechte aangevuld met lekkere details, zilveruitjes, gepofte bulgur en aubergine schil chips. Erg geslaagde avond met heerlijke gerechten!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Prima gegeten. Struktuur voorgerecht van varkensschouder was uitstekend. Rauwe langoustine ook heerlijk. Hoofd: snoekbaars met buikspek, piccalilly en kapucijners, geïnspireerd op captains dinner, heel lekker. Andere hoofd was de kalfsnek, erg mals. Toetjes waren allebei smullen. Wijn was uitstekend. Fijn dat 'ons' buurtrestaurant weer een goeie eigenaar heeft gevonden. Wij komen terug.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Apostrof is een net geopend restaurant in de Planciusstraat dat ons werd aangereikt door een leuk filmpje op Fooftube. Chef Sjoerd Visser menen we te kennen van Wilhelminadok, Van Harte en Schiller. Een mooi lijstje dat ons inspireerde even te gaan kijken - en daar kregen we geen spijt van.

Apostrof heeft een lijstje met telkens twee keuzes (hoofd 3) per gang, tot 5 gangen. Lekker overzichtelijk, en veel aansprekende gerechten. Terwijl mijn tafeldame tevreden was met een fijngemaakte langoustine die als een pannekoekje in de gazpachodressing rustte, zat ik echt te smikkelen van een terrine van varkensschouder. Samenstelling van de terrine (eigengemaakte gelatine) en met name ook de perfecte garing van het vlees met smeuige remouladesaus en zoetzure biet was echt uitstekend.

Daarna kwam een bisque met verdiepte smaak van Hollandse garnaaltjes met daarin een stukje goed gegaarde rode poon, lamsoor en knapperige koolrabi. Wederom erg lekker, net als de mond vullende viognier die erbij werd geserveerd als suggestie van de fijne gastdame Devika. Gefrituurde garnaaltjes erbij: lekker voor de structuur, maar roept een beetje een de associatie op met gefrituurde rechtvleugeligen. Meningen waren verdeeld, kun je ook gewoon prima niet eten trouwens.

Hoofd: een werkelijk zalig stukje gestoofde kalfsnek, een fijn stukje vlees dat je bijvoorbeeld veel minder vaak ziet dan de varkensnek maar absoluut een plekje op elk smaakvol bord verdient. Dit stukje viel zo uiteen in de wederom heerlijke saus. Lekker stukje knapperige zwezerik erbij plus wat heerlijke snijboontjes. Uitstekend hoofdgerecht dat werd gepaard met een heerlijk fruitig maar toch stevig glas Crozes-Hermitage. Smullen!

Met toe nog een aardbeitoetje met crème patissiére, sable en heerlijke aardbeisorbet met aansluitend espresso en fijne friandises kreeg dit uitstekende maal absoluut het einde dat het verdiende. Voeg daarbij de vriendelijke, enthousiaste en kundige bediening en de (mede dankzij vaste opslag per wijn) vriendelijke rekening en wij kunnen gevoeglijk spreken van een geslaagde premiere. Wij komen graag nog eens terug!