Apostrof

Planciusstraat 49 1013 ME Amsterdam Nederland Kaart

Speciale deals

-30% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Menu's

5 gangen menu 50€

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Dit menu bestaat uit 5 gangen

4 gangen menu 43€

Dit menu bestaat uit 4 gangen

3 gangen menu 35€

Dit menu bestaat uit: Voorgerecht + Hoofdgerecht + Nagerecht

Over het restaurant Apostrof

Apostrof is het restaurant van chef-patron Sjoerd Visser. Hier proef je zijn passie voor eten met een klassiek Franse basis en diverse mediterrane invloeden. Ongekunsteld en met de flair van eenvoud. Verrassend, maar zonder opsmuk. De apostrof is niet voor niets het weglatingsteken. In het Frans moet je de apostrof nog weleens verplicht gebruiken, maar hier bepaal je helemaal zelf wat je doet. Je bent niet gebonden aan een beperkte keuze per voor-, tussen of hoofdgerecht. Voor jouw menu van 3, 4 of 5 gangen bestel je gewoon de gerechten op de kaart waar je zin in hebt. Aan wat goed is hoef je niet zoveel te doen. Daarom zijn de borden in Apostrof rond en wit, de ingrediënten puur en vers en de wijnen eerlijk en betaalbaar. Apostrof werkt met een vaste opslag, zodat je voor een sympathieke prijs een bijzondere fles kunt drinken.

Meer informatie over restaurant Apostrof

Vanaf Amsterdam Centraal vertrekken bus 18 (richting slotervaart), bus 21 (richting geuzenveld) en bus 22 (richting station sloterdijk). U kunt uitstappen bij de halte haarlemmerplein. Vanaf deze halte is het nog circa 1 min lopen.
        • : Voor de deur zijn parkeerplekken aanwezig

Woensdag t/m zondag vanaf 18.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa
        • Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag
        Uitmuntend
        9,2

Jouw recensie over het restaurant Apostrof

sanfrats S.
        • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
        Wat een pareltje in Amsterdam! Je waant je in zuid Frankrijk, de bediening is perfect, precies goed! Beetje eigenzinnig, zo gastvriendelijk!
        En dan nog het eten! In wezen kan alles qua indeling van je menu én alles wat we gegeten hebben was ontzettend goed. Een hele goede prijs/kwaliteit verhouding!
        Sandra H.
        • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
        Eerste op de terras gezeten. Lekker fles rosé.
        Waren niet echt vriendelijk ontvangen door denk ik een kok/eigenaar.
        Wij koos de 4 gangen menu.
        Krijgen geen uitleg. Maar een mooie menu.
        Wij aten Terrine van varkensschouder met remouladesaus en gerookte helibot met witte asperges.
        Beiden lekker.
        Toen Coquelet met dragon, morieljes en bospeen en Risotto met tuinbonen, raapsteel, radijs en radicchio.Beiden werderom lekker.
        Wij zijn toen binnen gasn zitten. Leuke inrichting.
        Hoofd gerecht van mij was erg overheersend. Lamslende en buik met boontjes en snijbiet. Saus was te hevig en er waren 2 wortel achtig dingen op mijn bord dat niet eetbaar waren. De bonen waren niet gaar. Eigenlijk niet lekker.Rogvleugel met bindsla, aardpeer en kappertjes was wel lekker.
        Desert kaas plank en Eclair met banaan, chocolade en caramelijs waren ok.
        Ik miste het uitleg van het eten en zeker het vraag heeft het gesmaakt.
        Was wel blij met de 30% korting.
        Loes W.
        • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
        Heerlijk gegeten. Alles met zorg bereid en goed op smaak.
        Opmaak van de borden is fantastisch.
        Kortom, wij komen hier zeker terug.
        Willemieke D.
        • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
        Origineel concept en ongelooflijk lekker eten! We komen zeker terug.
        Ed S.
        • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
        prima 3 gangen menu gegeten in heel prettige rustige omgeving. Zeer gastvrij.
        Reineke E.
        • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
        Heerlijk 4 gangen menu gekozen, super lekkere rode wijn aangeraden : Schumann, Blauer Spatburgunder.
        Top bediening.
        Marcel B.
        • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
        Heerlijk gegeten op een heerlijk zonnig terras. Wij kozen voor een 4 gangenmenu. Van vis tot vlees, alles zat er in en was erg smakelijk. Goede betaalbare wijnen en een lekkere informele bediening. Kom ik graag weer terug.
        Marije W.
        • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
        Tsja. Gedachten bij binnenkomst: 1....hallo? we werden niet begroet/ontvangen, gingen zelf maar een kapstok zoeken 2. wat is het hier donker/ongezellig. De eerste persoon had al een plek uitgekozen en ik zich naar een warmer alternatief maar zag die niet.
        Decor: kaal, identiteitsloos. Zelfs het potentieel prachtige eye-catcher-behang oogde duister door de kleurkeuze en t is dat waxinelichtjes niet kleiner bestaan of ze waren neergezet. In combi met zwart heel ongezellig en saai allemaal.
        Bediening: neutraal, correct. Paar momenten om aandacht moeten seinen. Dame stond alleen, had denk ik iemand achter bar bijgekund om gasten meer gevoel van aandacht te kunnen geven.
        In het eten zat duidelijk wel aandacht; zag er verzorgd uit en kwam in prima tempo. Alleen: er is door niemand van ons gezelschap ook maar 1 woord over gezegd...er viel dus niets aan op.
        Samengevat: de invalshoek van dit restaurant lijkt ‘geen fratsen’ te zijn, maar is daarmee al met al pretty underwhelming.
        hans G.
        • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
        Originele gerechten. Uiterst vriendelijke bediening.
        Aletta K.
        • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
        Heerlijk gegeten in prettige omgeving met goede gastheer
        John D.
        • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
        Mooie gerechten, goede wijnen en leuke sfeer! Ga zeker terug om ervan te genieten.
        R. U.
        • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
        Een heerlijke 4-gangen diner genoten. Mooi opgemaakte borden, perfect op elkaar afgestemde gangen. De smaken zijn verfijnd en uitstekend in balans. Hier wordt echt met gevoel en passie gekookt. Chapeau! Gang 1: frisse komkommer salade met spinazieblad en doperwten; Gang 2: coquille met pijlinktvis en ingemaakt venkel; Gang 3: runderlende met een licht bittere knol en tot slot een citroen cake. Wijn een Bugey ( Franse Chardonnay) tikje droog. Uitstekende begeleider. AANBEVOLEN
        renske K.
        • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
        Kleine, verrassende menukaart. 3-gangen menu’s gekozen die wat hoeveelheid prima afgestemd waren (niet teveel/niet te weinig)., Mooie, pure gerechtjes gehad met vis en vlees, goeie smaakcombinaties en fijne wijn! Allemaal voor een goede prijs. We komen zeker terug!!
        Nienke T.
        • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
        Gezellige bediening. Lekkere wijnen die goed bij de gerechten passen. Het eten was zeer goed! Porties waren precies goed. Wij komen terug!
        Michiel B.
        • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
        Heerlijk gegeten bij l’apostrof. Het restaurant zit een beetje verstopt in de spaarndammerbuurt, maar echt een ontdekking! Zowel de inrichting als de originele menukaart ademen het Franse leven. Met name de kalfsnek vond ik uitmuntend. Ook flink wat keus in wijnen per glas, en alles vriendelijk geprijsd.
        Thomas G.
        • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
        De smaak van de gerechten was meestal goed, de presentatie kon soms beter. Wel erg lekkere wijnen en een leuk concept.
        Onno B.
        • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
        Keurig ontvangen, goed bediend en lekker gegeten in een leuke ambiance. Kortom een aanrader.
        Janna V.
        • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
        We hebben genoten van een driegangenmenu! Pluspunt: (bijna) alles kon glutenvrij gemaakt worden, terwijl we dit niet al vantevoren aangegeven hadden. Porties zijn ruim voldoende, lekker eten, mooi ingericht, kortom voor herhaling vatbaar.
        Milan D.
        • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
        De bediening, volgens mij tevens de eigenaar stond waarschijnlijk onder hoogspanning omdat zijn zaak niet supergoed loopt. Toen er een misverstand was over de bestelling bleek dit echter volledig onze schuld te zijn. Een paar quotes:

"Wil je dit delen? Dan krijg je maar 1 bestek."

"Ga je mij nu uitleggen hoe ik m'n zaak moet runnen?"

"Jullie snappen er niks van."

Goed, lang verhaal kort. Verschrikkelijke zaak.
        Tessa D.
        • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
        Doordat we geen keuze konden maken, lieten we ons verrassen met een 4-gangen menu. De gerechten waren perfect op elkaar afgesteld, net als de daarbij gekozen wijnen. De sfeer in het restaurant is huiselijk en open. Een aanrader!