Apostolis

Korte Kerkstraat 8 4531 CL Terneuzen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Apostolis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Apostolis

Coel R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Vanavond sinds lange tijd weer eens bij Apostolis geweest. Het eten was weer voortreffelijk. Hij onderscheid zich echt van de de standaard schotelgriek. Ga zo door!
Zeeuwse P.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Wij eten regelmatig bij "Apostolis de Griek" van Terneuzen ofwel de beste. Heerlijke gerechten met elk een eigen Griekse twist.
Marion W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Vanavond zat ons vaste restaurant vol en besloten we eens iets anders te proberen. Dit hadden we beter niet gedaan. We hadden gereserveerd voor 2 personen en een kinderstoel. De kinderstoel stond geplaatst onder het stopcontact, wat ons kindje van 1.5 jaar reuze interessant vond. We hebben dit ook aangegeven bij het personeel maar ik vind dat een restaurant hier rekening mee hoort te houden. Het personeel werkt te gehaast waardoor het onpersoonlijk is. Er werd continue voorbij de tafel gelopen met de vaart erin. Binnenkomende gasten hadden geen tijd om hun jas in de garderobe te hangen want hun ober was al onderweg naar hun tafel. Toen een serveerster kwam vragen of we nog iets wilden drinken antwoordde mijn partner: "Ik niet, dankje." Meteen hierna liep ze weg. uhh ik wel??
Na een paar keer zwaaien naar een voorbij komende serveerster was nummer 4 raak en kon ik alsnog mijn drankje bestellen. Aan het einde van het hoofdgerecht vroeg ik nogmaals voor mayonaise bij de frietjes. Na het hoofdgerecht werd mijn zoontje wat ongeduldig en ik besloot even een rondje te lopen. Echter liep het personeel zo gehaast heen en weer dat ik merkte dat we 'in de weg' liepen. Mijn partner had zijn koffie al bijna op toen mijn dessert nog niet in zicht was. We hadden 2.5 uur aan tafel gezeten en mijn zoontje werd het redelijk beu.. Toen ik naar de bar ging om mijn(en dat van mijn zoontje, eerlijk delen..) dessert af te bestellen vroeg de jongeman of ik wilde betalen. "nee ik wacht eigenlijk nog steeds op mijn dessert, maar ik hoef deze niet meer. We willen zo vertrekken." "Ik zag dat het er zo aankomt." Best knap als je net vraagt of ik wil betalen, de keuken aan de andere kant is en je intussen daar niet geweest bent.. Dat roept dan toch mijn twijfels op.
FJCB .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Tijdens mijn weekendje weg in Terneuzen 's avonds gegeten bij Apostolis. Voorgerecht liet maar 10 minuten op zich wachten, en was heerlijk. Hoofdgerecht duurde iets langer, maar niet té lang, en was even lekker. Portie iets te groot, maar dat mag de pret niet drukken. Fijne sfeer, attente bediening en niet te duur.
Coel R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vanavond op een broeierige avond genoten van de sfeer en het heerlijke eten bij Apostolis. Dit Griekse restaurant onderscheidt zich van de andere traditionele Griekse restaurants door heerlijk gekruid en mals vlees te serveren, ieder gerecht smaakt anders. De service is altijd top! Vanavond alle stoelen en tafels naar buiten gehaald en lekker in de buitenlucht gegeten. Gaf ons een Mediterraans gevoel in Terneuzen. Ga zo door! Met afstand de beste Griek in Terneuzen en omstreken.
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Een dagje Terneuzen werd afgerond in het Griekse restaurant Apostolis en dat betekende gewoon een uur of 3 genieten aan tafel. Het begon al met een meer dan voortreffelijke ondersteuning bij het zoeken naar een parkeerplaats in de buurt. Dan bij binnenkomst gelijk een ouzo en je voelt je meteen gast! Gelukkig waren we met zijn vieren eensgezind en besloten we te kiezen voor het hapjesmenu waardoor je de kans krijgt om van veel zaken wat te proeven. Welnu, dat proeven beviel prima want de eerste 4-persoonsplank met ham, kaas, fruit en sausjes zag er heel leuk en aantrekkelijk uit en smaakte navenant. Na een kleine pauze was plank nummer twee aan de beurt en deze visplank met calamaris, sardines, zalmmoot etc. viel ook bijzonder goed in de smaak. Gelukkig werd na deze ronde gevraagd of we een iets langere pauze wilden want de ergste trek was door al dat lekkers toch wel wat minder geworden. Bij de keuken wisten ze niets van ons gevulde gevoel want plank nummer 3 was zo mogelijk nog beter gevuld maar dan met vleesgerechten. De verschillende soorten vlees, kip, varkenshaas, gehakt, worst en lam kenden zeker geen eenheidssmaak maar hadden hun eigen specifieke smaak en we hebben echt ons best gedaan om ook deze plank zoveel mogelijk leeg te eten maar dat lukte niet meer voor 100%.
Ondertussen was de bediening steeds lekker attent met de drankjes en mede daardoor hebben we echt heerlijk gegeten en is het alleen jammer dat een Griek in Terneuzen voor ons best wel ver weg is. Als we nog eens in de buurt zijn gaan we op zeker daar nog eens smullen.
Marc J.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Vanavond voor het eerst gegeten met 5 personen bij Apostolis.

We hebben een voor- hoofd- en nagerecht besteld. Alle gerechten werden gekenmerkt door een mooie opmaak en verse ingrediënten.

Als voorgerecht de inktvis van de grill gegeten. Echte verse inktvis (geen diepvries) en mooi opgemaakt geserveerd. Als hoofdgerecht lamsbout met aubergine; uitstekend gerecht. Als dessert de Karidopita (walnotencake) gegeten.

Bediening was correct en vriendelijk, gerechten werden tijdig opgediend.

Het decor was verder typisch voor een Grieks restaurant; beetje kitscherig met zuilen.
Al met al vind ik dat dit restaurant zich onderscheidt van andere Griekse restaurants door mooie en verfijnde gerechten (en niet alleen maar mixed grill). Een aanrader voor mensen die fan zijn van de Griekse keuken.
jannie M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
heerlijk restaurant met goede gerechten de traditionele griekse en ook apartere gerechten de laatste keer tapas menu gegeten was heerlijk en een aanrader . bediening vriendelijk
JMansveld .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Altijd lekker eten bij Apostolis. Vriendelijke bediening en uitleg als je niet weet wat je moet verwachten van een gerecht. Smaak typisch Grieks maar gelukkig smaakt niet alles hetzelfde zoals wel eens gebeurt bij een Grieks restaurant. Ik kom er graag.
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Als voorgerecht namen we een schotel met gemende koude gerechtjes. We deelden een eenpersoonsschotel met twee personen. De vriendelijke medewerker deed hier ook verder niet moeilijk over. De hapjes waren lekker, niet bijzonder maar prima. Bovendien een hoeveelheid die wij niet op kregen. De calamaris van mijn partner was lekker, net als de salade uit de saladebar en de frietjes. Ik had giros en net een gerechtje dat niet simpeler kan was een teleurstelling. De stukjes vlees waren heel dun gesneden. Dit is lekker, maar ze waren droog en hard. Af en toe zat er een mals stukje tussen en dan proefde je het vlees, De rest waren stukjes rubber. Het vlees was helemaal bedekt met veel teveel rode uien. De bijbehorende tzatziki was verder prima. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen, dat ik er geen opmerking over heb gemaakt, wat ik wel had moeten doen.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Culinair zeer goed onderbouwd Grieks restaurant, waar je behalve de traditionele grillschotels met Souflaki en Gyros ook andere, erg mooie en lekkere Griekse gerechten kunt bestellen. Dit Griekse restaurant is geen "vreetschuur", maar Apostolis is erg goed culinair bezig.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Zin in Grieks eten, en a.d.h.v. de recensies op IENS hier neergestreken. Het was op een koele woensdagavond toch redelijk druk in de zaak. Bediening attent, de opzet van de zaak is licht en ruim. Vrij typisch Grieks ook. Een Souvlaki schotel gegeten, waarbij ik de kip ietwat droog vond. De garnering was verder prima, en zeker de gratis saladebar was veelzijdig en uitstekend. Een aanrader voor de volgende keer.
gegeten .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Dit is het beste Grieks restaurant waar ik tot nu toe gegeten heb.
Zoals de Pikilia (sortering van warme hapjes vooraf) werd geserveerd en waaruit het bestond zag ik niet eerder. Bijna altijd bestaat dit gerecht uit gepaneerde kaas, rijs met wijnbladeren en hoopjes vispasta. Bij Apostolis krijg je keurig verzorgde en smakelijk opgediende verse sardines en garnalen. Ook zeer opvallend was het bijzonder lekker stokbrood. Aan hoe de vis en vlees hoofdgerechten bereid waren kon je merken dat er een topkok aan het werk is. Alles was perfect gaar, keurig geschakeerd en bijzonder lekker. Salade mag uit het buffet geschept worden en was, zoals alles, opvallend. De tzatziki is geweldig en de pepers zijn zoals ze horen zonder draden of harde buitenkanten.
Kortom een echte aanrader voor liefhebbers van de Griekse keuken.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Het was nog niet zo druk, maar al wel gezellig. We werden snel geholpen door een vriendelijke maar wat zwijgzame jongen. Zonder een woord te zeggen stonden er binnen de kortste keren 2 glazen ouzo op tafel. We bestelden een karaf rode wijn en een Griekse vleesschotel voor 2 personen. De (vermoedelijke) eigenaar kwam langs en maakte even een praatje. Al snel stond de vleesschotel op tafel. Daarbij patat, rijst en gebakken aardappeltjes. Ook twee schaaltjes tzatziki.
Het vlees smaakte goed. De temperatuur had iets hoger gekund, maar was verder goed te doen.
De schotel was op een warmhoud plaat gezet. Op verzoek een karaf kraanwater gekregen. Werd overigens later wel berekend. Prettig was dat er een saladebar was waar je zelf kon opscheppen.
De sla die er lag zag er wel verlept uit, maar voor het overige was het prima.
We hebben smakelijk gegeten en omdat we geen voorgerecht hadden genomen ging de schotel praktisch helemaal op.

SimoneBs .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Absoluut g??n "Fastfood"-Griek! Hier krijg je de Mediterrane keuken met vers vlees en verse vis, smakelijk bereid, geen afgemeten porties. Je kunt zelf salade nemen aan de saladebar. Bediening is vlot en prettig. Apostolis staat zelf in zijn zaak en houdt graag een praatje met zijn klanten. Je kunt hier lekker eten in een zeer prettige ambiance.
D V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
voorgerecht carpaccio van ossenhaas, de sla en dressing gaven de smaak, carpaccio was stuk gevroren, geen smaak geen kleur, afdruk van de ijskristallen was nog te zien. na een melding dat de smaak niet voldeed, kreeg ik een nieuw bord, met een andere portie ontdooid vlees, met net zo weinig smaak. bij het hoofdgerecht van mijn partner was de ossenhaas te lang doorbakken, zonde van zo'n mooi stukje vlees wat rose hoort te zijn. erg jammer voorheen hebben wij hier altijd lekker gegeten.
catharina123 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Gezellige grieks restaurant, gastvrij en eten is vers en niet kant en klaar, hier proef je een echt stukje van Griekenland . aanrader