Apolonia

6,9
7,2
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Me vriendin en ik komen hier af en toe eten, de service geef ik een 1, vanwege de dame die er werkt als bediening, luistert niet goed naar het opnemen van bestellingen, en komt dan nog even vragen of je zeker weten wel nummer 37 hebt gevraagd, ja dat is ook de gewenste bestelling, ze heeft 27 opgeschreven, op zich niet erg, maar als we 10 meter vanaf ons horen dat zij aangeeft ik zei toch nummer 37 tegen de kok, en dan vervolgens naar ons toe loopt om te zeggen sorry ik hoorde het verkeerd vind ik erg slecht, de grill chef daarentegen petje af, lekker stukje vlees, maar vanwege de zeer slechte bediening, die ook nog eens ziet dat je glas leeg is en eerst wel wil komen aanlopen maar toch geen zin heeft, is toch wel erg slechte bedrijfsreclame, komen wij niet meer terug.
Pietpaulusma4 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Als je een specialiteit (de Parrillada Apoloia) besteld, dan verwacht je wel wat. Wat een tegenvaller. Het vlees wat koud en taai. We werden nog net niet uitgelachen. Dit was eens maar nooit meer.
Tim Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Je loopt de hoek om, het flikkerende neonlicht geeft aan dat het restaurant open is. In de hoek staat een gokkast, aparte setting denk je dan, je wordt toch nieuwsgierig. We kwamen dichterbij, een drie gangen menu, 15,50€, kan het wel zo goedkoop? We waren vrij skeptisch maar de mysterieuze ambiance van het zaakje lokte ons toch naar binen. Daar kwam gerecht 1: Carpaccio, de zelfgemaakte dressing was voortreffelijk, de carpaccio ietwat aan de koude kant maar de smaak was goed. Een klein uur later kwam het hoofdgerecht, ons wachten werd beloond. Op onze borden troffen wij een overheerlijke lamsrugfilet aan met eveneens een prachtige zelfgemaakte saus die alle smaakpapillen liet tintelen. Hèt nagerecht, simpele doch lekkere appeltaart met een meesterlijk bolletje hazelnootijs. Enige minpunt was de slagroom die niet zelfgemaakt was maar uit een spuitbus kwam.

De service, vervolgens. Hoe vaak zie je het nog, een familierestaurant waar alle generaties samenwerken. Met respect voor elkaar en een vriendelijke lach werden onze drankjes geserveerd. Zelfs het bier was perfect getapt door de jongste zoon. Zijn ogen met de kleur van een smaragd doorboorde je ziel op het moment dat hij het bier voor je neerzet. 1001 Arabische nachten. Af en toe duurde het wat lang, maar het restaurant was afgeladen dus begrijpelijk. Het enige opmerkelijke aan het personeel was, was het feit dat ze een bruinige halfvloeibare substantie dronken wat veel deed denken aan de saus van de lamsrugfilet. Misschien is dit een authentieke Argentijnse versnapering, kan iemand ons daarbij helpen?

Tenslotte de ambiance, degelijk, invloeden vanuit Egypte, Rome, en Mesopotamië. Een soort museum leek het wel. Toch vonden we die gokkast zonde, dat had niet gehoeven. Van neon lichten houden wij normaal niet maar dit maar zijn we juist daardoor naar binnen gegaan.
We waren met zijn vieren en stonden 3 uur later buiten met een rekening van 90€, een unicum.

Met weemoed en tranen in onze ogen verlieten wij dit restaurant. Wie had gedacht dat deze culturele en culinaire goudmijn zich schuil zou houden achter die flikkerende neonlichten.
Aliabat .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Locatie in een nauwe straat, maar de ambiance prima voor elkaar evenals de diverse faciliteiten. bedienning vriendelijk en meedenkend, eten en prijs uitstekend, erg smaakvol, goede balans. Geen klagen.
HoiTinLover .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Hier waren we door een Groupon terechtgekomen. Soms word je dan toch een beetje aangekeken. Dat is hier echter zeker niet het geval.
Al meteen bij het reserveren voelden we duidelijk dat men bij Apolonia weet wat gastvrijheid is. De moeite die ze hebben gedaan om ons na de uiterste datum onze Groupon nog te laten inwisselen! -> een 9 voor service is welverdiend. Hulde voor deze vriendelijkheid.
De Groupon werd niet helemaal waargemaakt. Geen stokbrood met kruidenboter vooraf en 'all you can eat'? Er werd ons geen tweede portie spareribs aangeboden. En de beloofde salade zag eruit als het gebruikelijke plukje garnering. Maar:
De spareribs waren de beste die we gegeten hebben. Nauwelijks vet, en met een heerlijke rooksmaak, kan haast niet anders dan dat ze echt op hout zijn gegrild. En in combinatie met de hoeveelheid was het zodanig bevredigend dat we helemaal geen behoefte hadden aan een tweede portie. (Véél gezonder, beter zo, bedankt!) En gelukkig zaten we nog niet vol met brood...
De salade bleek een klein feestje: zo fijn gesneden dat het alsnog een serieuze portie bleek en met een verrukkelijke dressing.
De sauzen zijn zo goed als je in eerdere recensies leest. Gewoon goede knoflook, grillroomkwaliteit, net als de uien. Een fabuleuze pepersaus die je laat vergeten dat je van sambal houdt of van wat je in grillrooms mag verwachten. En een lekker rose sausje.
We hadden een Groupon voor 2, maar kwamen met 3. De 3e heeft van de kaart gegeten, pizza met een gemengde salade. Prima kwaliteit en gewoon goedkoop!
Wij komen hier terug, hoewel het niet om de hoek is voor ons.
29 december 2013
Morris O.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Ronduit fantastische shoarma, zelfs bij de sateschotel een goede combi. Heerlijke apart geserveerde sauzen. Sympathiek personeel, met hart voor de zaak en de gasten. Betere shoarma dan in Amsterdam, rij er voor om!
Chantha M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
de spare-ribs waren niet zo best.. op de pizza zat veel te veel kaas, en had geen smaak, en was heel erg vet. en de WC was heel erg vies, op de grond was het heel erg plakkerig. we hadden spa blauw besteld, wel 6 euro berekend, maar we kregen gewoon kraan water, en het fris komt ook uit grote flessen..
Eduardo56 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
De beste shoarma van Hilversum.
Perfecte sausen erbij geserveerd.
Sober interieur, maar prima om even een broodje of schotel te eten.
Bediening is vriendelijk.
Ricardo .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
prima restaurant voor bij een avondje stappen, erg vriendelijke servies (pizza duurt wel wat lang) daar de shoarma pizza gegeten voor maar 6 euro (vraag me nog steeds af hoe je een restaurant draaiend kan houden voor deze prijzen) pizza was niet perfect maar beter dan de gemiddelde pizzeria in nederland en voor de prijs hoef je het al helemaal niet te laten, het restaurant was verder helemaal leeg dus niet heel erg gezellig (mits je in een grote groep gaat)
JosephineM .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Aardige bediening, simpel, smakelijk eten voor niet teveel geld. Prima om even iets te eten, maar niet om echt een avond te vertoeven. Ongedwongen sfeer. De gegrilde saté is echt heel smakelijk, erg mals vlees. Jammer dat groente zo ondervertegenwoordigd is.
Yannick G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Ik heb hier gegeten via Groupon. Nog nooit zulke lekkere spareribs gegeten. Super vriendelijk personeel. aankleding van het restaurant zou beter kunnen.