Aperitivo

Service7,5/10
Decor7,5/10
Ben_degroot . Fijnproever (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Geen heel bijzonder restaurant, maar wel smakelijk eten. De naam doet italiaans aan, maar het menu is dat niet. Wel een leuk terras vlakbij het neude.
Latiifaaax . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
tijdens een dagje shoppen samen met een vriendinnetje terecht gekomen bij Aperitivo om te gaan lunchen. het eten was echt heel erg lekker (Weedburger en de USA burger) zijn echt een aanrader! ook werd het eten op een leuke manier geserveerd. de koffie die ik vooraf had was ook heel erg lekker! wat ik ook nog even kwijt wil is dat de jongeman in de bediening echt heel erg goed en gastvrij was echt een pluspunt voor jullie bedrijf!
Jolande S. Meesterproever (28 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben hier een High Wine gebruikt. Dit was prima aangekleed met hapjes. We mochten zelf de wijn kiezen en dit hoefde niet voor ons allemaal gelijk te zijn. Het enige minpuntje was eigenlijk wel dat het erg rumoerig was. We konden elkaar bijna niet verstaan.
Verder was de sfeer erg gemoedelijk
Collie10 . Expertproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Met een groep van 6 man een borrelafspraak bij Aperitivo gemaakt. Keuzes voor drankjes (wijn, gin, diverse biersoorten) worden goed toegelicht. Later besloten ook te blijven eten. Werd meteen geregeld, prima. Kaart is beperkt (voornamelijk burgers, saté en biefstuk), maar de kwaliteit prima, zeker in verhouding tot de prijs. Biefstuk prima: mals, en met een lekkere paddenstoelenjus. Als dessert kun je o.a. kiezen uit drie koffiespecialiteiten, waaronder een Likeurproeverij: je krijgt dan koffie met drie likeurtjes. Pas op: het zijn geen extra kleine glaasjes! We hadden verschillende keuzes, maar alles werd per gang vrijwel tegelijk geserveerd, wat wel zo prettig is (één van ons moest heel even wachten). Bediening doet zijn best, maar contact maken wordt lastiger naarmate het drukker wordt (er zijn twee verdiepingen te bedienen).
Trineke P. Meesterproever (143 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gezellige sfeer (m.n. boven); zeer vriendelijke bediening. Prijs-kwaliteit van de hoofdgerechten is prima (weedburger en carpaccio)!
Hrinkking . Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Met een groep van 21 personen waren we zeer verrast bij Aperativo. We hadden onze nieuwjaarsborrel en diner hier gereserveerd, er werd goed meegedacht door Eddy, die overal een oplossing voor had. Het diner was geweldig, pluim voor de kok en voor de soepele, gezellige en vakkundige bediening van Naomie en Bas, die overal aanwezig waren en alles in hoede banen leidden. Chapeau! We hebben een geweldige avond gehad, service was uitstekend en we komen hier zeker nog eens terug.
Jelle V. Fijnproever (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met een groep van 10 personen wezen eten bij Aperitivo, waar met 9 personen gereserveerd was. Dit gaf even wat problemen aangezien het vrij druk is, maar geen groot probleem. De groep kwam in delen binnen, wat opviel is dat het personeel in deze drukte het overzicht helaas niet altijd heeft. Een van de gasten welke later gearriveerd was, moest zelf vragen om wat drinken te bestellen. Gasten welke als laatst aangeschoven waren werden zelf eerder bediend, waarbij geen oog was voor de rest van de tafel incl. de gast welke nog niet was bediend.

Aangezien wij met een groep waren kregen wij speciale kaart voor groepen waarbij er keus is uit 3a4 voorgerechten, meerdere hoofgerechten en als nagrecht een petit grand dessert. De opmaak van de gerechten is goed.
Voorgechten zijn lekker, carpaccio's zijn rijkelijk gegarneerd en risotto kroketten goed van smaak. Hoofdgerechten zijn prima: Black angus burger mooi rosé van binnen, saus/salsa onder de burger maakt het geheel iets aan de natte/sompige kant. Bij de quiche komt de smaak van de geitenkaas goed naar voren en wordt geserveerd met een frisse quinoa salade met munt. Sate valt mooi van de stok en komt met een bord vol aan garnituren.
Petit grand dessert is als altijd een mooie verassing: lekker ijs en diverse stukjes taart & cake.

Helaas liet de bediening tijdens het diner wederom de nodige steken vallen. Aankomen met meer drankjes dan besteld, tijdens het uitserveren het gerecht van een andere tafel meegenomen en nog wat kleine details. Echter wat wel als vervelend beschouwd kan worden is dat een van de obers tijdens het uitserveren zonder zich te excuseren al voordat hij bij de tafel is over de conversaties aan tafel heen schreeuwt welke gerechten hij mee heeft genomen!
Na het diner wordt aperitivo een soort bar om gezellig wat te drinken. Wanneer wij willen afrekenen duurt het geruime tijd voordat er eindelijk aandacht is om de rekening te kunnen vragen, ook als de rekening gebracht is duurt het bijna een kwartier voodat er iemand komt afrekenen.

Kortom: goed eten met prima opmaak van de rechten, binnen ziet het er goed uit al kan het licht gehorig zijn wat geen probleem was, MAAR wat kan de bediening nog een hoop verbeteren!!
Liesbet L. Meesterproever (26 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Gisteren buiten op het terras gezeten; onder de warmte bron en met een dekentje. Erg fijn om in Oktober buiten te kunnen zitten. En gelukkig in goed gezelschap want de rest viel erg tegen. Het eten is niet duur maar dan ook helemaal niet bijzonder: de frieten zijn slappe hap en de citroentaart veel te melig. Wel la chouffe van de tap, altijd goed ;-)
De bediening is sloom en ongeinteresseerd. Tot dat je je koffie op hebt en nog even wil natafelen. Dan zorgen ze ineens wel erg snel dat je de rekening krijgt.
Walter L. Meesterproever (79 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Een heerlijke lunch: club sandwich. Volledig en uitgebreid met patatjes erbij. Zeer attente bediening, waarbij iedere bediende meekijkt. De locatie is helaas wat minder vanwege de ligging in een drukke steeg.
KarelSU . Meesterproever (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Genoten van de uitgebreide high tea. Ruim voldoende om zelfs het avond eten nog even uit te stellen. Vriendelijk personeel die met het mooie weer het geen probleem vonden om de tafel alsnog buiten ook klaar te maken
Lau24 . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Net heerlijk geluncht met mijn vriend op het terras. Goede service, snel geholpen en vriendelijk. Hun clubsandwich is echt een aanrader!
Horecagek . Fijnproever (2 recensies) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Service was vlot en vriendelijk, dus een goed begin. Na een vis-salade (klein) besteld te hebben, kregen we deze ook vlot geserveerd. Helaas niet met bruin brood maar ok...deze werd snel vervangen! Het teleurstellende was de omvang van de salade. Een hoop sla met een paar zalmsnippers en garnaaltjes, en dat voor 9,50? Na dit aangegeven te hebben, kon de bedrijfsleidster alleen begrip tonen, en uiten dat dit de manier was hoe het altijd geserveerd werd, en nooit eerder een klacht over gehad. Ok....en nu? Ja ik kan uw stemming nu toch niet veranderen? Mevrouw...u hebt mij niet eens iets voorgesteld? Ik doelde op wat meer vis of zo, dat zou voor ons voldoende geweest zijn. Maar in plaats van een dergelijk voorstel, bood ze ons aan om de salades van de rekening te halen.

Volgens mij niet vreemd dat het bij Aperitivo geheel verlaten leeg was. Succes! Maar wij komen niet meer terug.
Vlegel V. Meesterproever (49 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We hadden gereserveerd voor het diner en werden naar ons tafeltje geleid. Maar vervolgens kwam er een hele tijd niemand en kregen we na een tijd alleen een drankje aangeboden. Niemand gaf ons de kaart, daar moesten we om vragen, wat ik wel vreemd vind als je reserveert voor het diner.
Het eten was ok, al kon bij één van ons de burger iets minder hard gebakken (beetje zwart). Ook moesten we zelf vragen om mayonaise bij de frietjes. Die frietjes moeten echt beter worden gebakken, zijn veel te slap. Het toetje van cheesecake was verrukkelijk, echt een aanrader. De service werd gaandeweg de avond wel beter, toen kwamen ze vaker langs, bijvoorbeeld vragen of alles naar wens was en of we nog wat wilden drinken. Helaas kon het de ergernis van het begin al niet meer goedmaken.
Monica V. Meesterproever (18 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Ik kom regelmatig bij Aperitivo en vorige maand was ik er met een vriendin voor een bijkletsavond onder het genot van een hapje en een drankje. Omdat we vlak voor Kerst zaten besloten we beiden voor een wat lichtere maaltijd te gaan, namelijk een salade met ossenhaaspuntjes. Deze was erg lekker en geserveerd met brood was het een prima hoeveelheid. Gewoon zoals het hoort te zijn. De service was prima zoals altijd en het decor knus maar gezellig. Een prima avondje weer bij Aperitivo voor een zacht prijsje!
Conny Z. Meesterproever (72 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
We hebben daar geluncht. Het personeel deed wat nodig was, maar helaas zonder glimlach. Eén klein kuipje boter voor 3 boterhammen is echt aan de zuinige kant. Nadat we ons gerecht op hadden werd gevraagd of we nog iets wilde drinken. Dat hadden we liever tijdens het eten van de lunch gehoord. De prijs-kwaliteitsverhouding is ook een beetje zoek. Te duur. Ik zal niet snel meer kiezen om hier te gaan lunchen.
G_poslu . Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
We vonden de gerechten erg smaakvol en van enorme hoeveelheid. Prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Personeel was aardig en behulpzaam. Gezellige sfeer, maar we misten de knusheid.
JustusJoost . Meesterproever (20 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Diner- en cocktailgelegenheid net naast de Neude in het centrum van Utrecht. Goed verzorgd interieur zonder overdreven chique te zijn. De beneden etage heeft een grote bar met uitgebreid drankenassortiment en de boven etage is (gezellig) ingericht voor diner.

De bediening is vlot en de prijs-kwaliteitsverhouding is, zeker gezien de locatie, goed. De toegankelijk geprijsde salades zijn voor mij een reden om hier regelmatig voor mijn werk in de avond aan te schuiven. Zowel de Ossenhaas als de salade met Noorse zalm en garnalen is erg lekker (€ 9,50 voor de kleine variant) en in combinatie met een bakje stevige frieten voldoende voor een hele maaltijd.

Prima locatie voor een borrel of maaltijd, zeker gezien het stabiele niveau dat ze altijd vast weten te houden. Ik schuif snel weer aan!
SietseEernstman . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Gisteren met zn tweeen gegeten bij aperitivo. Mooi modern restaurant midden in de stad met een fijn terras. Wij hadden een rijke en malse carpaccio en de beenham. Die was werkelijk heerlijk gemarineerd, mals en met behoorlijk veel vlees aan het bot. Het toetje oversteeg alle verwachtingen met huigemaakte (!) cheesecake, lemoncake en brownie. Ze hebben geloof ik wel 7 bieren op de tap. Met de coctail van versgemaakte espresso en gin geef ik een dikke 9 aan dit restaurant. Sietse Eernstman
Marit V. Meesterproever (74 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Op donderdagavond hier met drie dames gegeten. Twee hadden een driegangenmenu voor € 24,95. De derde alleen voor en hoofd. Buiten de kleine kaart zijn er een voor,hoofd en nagerecht. Wij hadden twee keer de salade van biet. Een keer wat anders en erg lekker. Het andere voorgerecht was naast de kaart bavarois van garnaal. Bavarois en garnalen apart. Te veel bavarois, te weinig garnalen. De hoofdgerechten: weedburger (vegetarische, viel wat tegen), carpaccio Xl met friet (prima) en oerhammetje (veel vlees met een bot, niet heel bijzonder). Toe twee keer het citroentaartje naast de kaart. Lekker dun en goed van van smaak. Leuke overwegend mannelijke bediening. De cocktails zijn lekker, maar wel aan de prijs voor de hoeveelheid. Leuke ongecompliceerde zaak. Je kan er lekker zitten. Op het Neude kan het erg druk en studentikoos zijn, bij Aperitovo zit je er net vanaf.
Merelise . Meesterproever (16 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Goede locatie in Utrecht, makkelijk te vinden. Er is een drie gangen keuzemenu voor een mooie prijs. Menu veranderd van tijd tot tijd en er is ook nog een gerecht naast de kaart. Kaart is verder vrij beperkt. Als voorgerecht de Noorse zalmsalade genomen. De reden waarvoor ik terug kom is toch de Carpaccio XXL, zeker aan te raden! Bediening is vriendelijk en altijd vrolijk.