Ap Halen

• Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Ap Halen

Jolanda J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Matig enthousiast. Vandaag maaltijd afgehaald. Was lekker, maar... Je proef de authenthieke smaak op de achtergrond, maar doordat allles bij elkaar is gegooid een afknapper. Zoals in vele restaurants wordt de maaltijd verziiekt doordat de gerechten niet in verschillende compartimenten zit. Alles loopt door elkaar heen. Het bakje met de maaltijd was volkomen ingezakt bij thuiskomst. Het was bijna een grote smurry. Wat mij betreft had de maaltijd ook meer groenten mogen bevatten. Wat dat betreft dus erg gierig. Ik denk dat er nog geen 100 gr groenten bij zat.
Vincent W.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Sambal goreng tempeh kering had een aangebrande smaak.
Rendang was net gaar en te nat.
Ayam kecap was goed mals.
Als groenten een gestoofde tomaat waar verder niets mee was gedaan.
Matige ervaring.
Beste Vincent,
Altijd fijn om een reactie op het eten te krijgen: zo kan je dezelfde kwaliteit houden (als het goed is) of verbeteren (als het slecht is). 'Smaken verschillen' is een flauwe reactie op de negatieve recensie en ik neem die van jou zeker serieus. Ik zal de vaste klanten die ik op de bewuste dag in de zaak heb gehad (om af te halen of ter plekke de maaltijd op te eten) vragen wat zij van de tempeh, tomaat, rendang en de kip vonden en hoop dat ze daar eerlijk op zullen antwoorden. Ben vooral benieuwd naar hun ervaring met de sambal goreng tomaat: die wordt gestoofd in een saus van kokos en verse kruiden (knoflook, uien, sereh etc) die blijkbaar heeft gesmaakt alsof er niets mee is gedaan. Kom nog een keer langs om te proeven of ik een slechte dag heb gehad: je krijgt een portie gratis mee!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Na reservering hier gegeten. De eigenaar benadrukte dat het geen restaurant is maar voornamelijk voor afhaalporties is. Je kan voor 8.50 of 10.50(grotere portie) bestellen. Dagelijks wisselend gerecht dus geen menukaart. Ik heb heerlijk het pittige Indonesisch gerecht gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Vele afhalers . Ik heb aan het enige tafeltje gegeten bij binnenkomst. Via een trapje kom je in een andere ruimte waar je ook nog kunt eten.
Harras .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een heerlijk eetzaakje. Rendang, terong frikadel pan tempe het smaakt allemaal heerlijk. Voor € 10,50 eet je je buikje vol. Enige nadeel is dat de zaak niet zeven dagen open is. Ben heel blij met dit soort zaakjes in Rotterdam.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuke zaak heel relaxed en goed Indisch eten. Je krijgt een bord vol met verschillende Indische gerechten met vis, kip en vlees en rijst. Het zelfgemaakte gemberbier was heerlijk. De sfeer is heel goed en informeel, net alsof je bij vrienden op bezoek bent.
DeZieligeKoe .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hadden vanavond zin in Indonesisch eten, en via deze site Ap Halen gevonden. De recensies klopten: vriendelijke man, erg leuk huiskamersfeertje en lekker eten. Zoals de naam doet vermoeden kan je er afhalen, maar als er plaats is kan je er ook zitten (op een bank of aan een grote gedeelde tafel). Er was geen menukaart; Ap kookt elke dag iets anders, maar hij vroeg naar allergieën en dat een van ons tweeën vegetariër was, was geen enkel probleem. We kregen de keuze uit drie portiegroottes, en dat was ideaal. De grootste (€ 10,50) was inderdaad prima voor een stevige trek, en de middelste (€ 8,50) een "normale" eenpersoonsmaaltijd. Geen wijn of bier, maar wel lekker gemberbier en verschillende vruchtendrankjes.

Toen we rond zes uur binnenkwamen waren er maar twee andere gasten, met gevolg dat we ons eten binnen 10 minuten kregen. We kregen een bord met verschillende gevarieerde gerechten, die toch goed bij elkaar pasten. Erg lekker, maar voor een van ons die geen pittig/Indonesisch eten gewend is, wel onverwacht wat te pittig.

Toen we rond zevenen weggingen was het een stukje drukker, met ongeveer 12 mensen. Ap zei dat het nogal wisselde hoe druk het werd en hoe laat mensen kwamen, maar als je laat komt heb je kans dat er dingen op zijn. Het decor was erg leuk, met dingen om te lezen als je aan het wachten bent op je eten. Klein minpuntje was dat de radio aanstond met een praatprogramma, want verder is het een erg sociale plek om te eten.
Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Vrijdag tijdens het borrelen opzoek gegaan naar wat te eten en bij Ap halen terecht gekomen.
Leuk concept, elke avond een wisselend menu dus van alles wat genomen.
De makreel en tempeh was heerlijk!
Rest trouwens maar deze sprongen eruit.
ontzettend leuk huiskamer effect en vrolijke mensen binnen.
Helaas wonen wij niet in Rotterdam zelf anders kwamen we nog veel vaker langs denk ik!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Netty en Freddy, voorheen Toko Soerabaja aan de Vierambachtstraat, hebben een meer dan waardige opvolger. Op een andere plaats weliswaar en hipper natuurlijk. In 3 jaar geen Indonesisch eten meer afgehaald. Omdat de Pakistaan (een redelijk alternatief voor tante Netty en ome Freddy) vandaag dicht was vanwege vakantie, dan wel slachtfeest, via Iens bij Ap terechtgekomen. Warempel alles wat geschreven wordt is waar. Goed eten, vriendelijk, huiskamer, homecooking, zelfs de andere wachtende gasten waren gezellig, etc. Voor herhaling vatbaar.
Ankem .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
In een woord geweldig. Hier zouden er meer van moeten zijn. Heerlijk eten, ongedwongen sfeer, gevoel thuis te komen, lekker gaan zitten en een heerlijke maaltijd geserveerd krijgen. Gezellig praatje tijdens het koken zonder opdringerig te zijn. Jammer dat hij 2 weken met vakantie is, we kunnen niet wachten om terug te gaan. Super!
Richmen2222 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Fijn sympathiek restaurant met traditionele en originele gerechten en indonesisch zoals indonesisch hoort te zijn. Alle gerechten waren lekker klaargemaakt echter alleen de redang was die dag alleen beetje aan de flauwe kant, wat jammer was. Verder niets dan lof voor de bediening en keuken. We komen nog een keer terug proeven
Bedankt voor de positieve reactie! Alleen... uw opmerking over de rendang verrast me. Veel klanten VRAGEN naar 'mijn' rendang en ik heb zelfs iemand die er speciaal voor uit Amsterdam komt... Mocht u de smaak van kokos, kunjit, laos, sereh, salam, tjabeh en djeruk purut hebben gemist, zou het dan misschien kunnen zijn dat u een ander rundvleesgerecht heeft gegeten, dan kan ik me voorstellen dat het tegenvalt! De rendang staat de laatste tijd ook minder 'op de kaart'...
Charlie S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Wij komen al langer bij Ap, maar telkens weet hij ons weer een heerlijke maaltijd voor te zetten.
Ja, het kan gebeuren dat wel eens een onderdeel van zijn dagelijks veranderend menu op is, maar dat mag de pret niet drukken, want wat hij op tafel zet zijn stuk voor stuk juweeltjes.
Hij kookt authentiek, met liefde en respect voor het product. Hij dient het op met een eerlijke, heerlijke glimlach en een verhaal of een grap. Altijd (te) bescheiden en maar een oprecht vriendelijke gastheer.
Ondanks dat wij dicht bij wonen halen wij zelden eten bij hem, maar gaan bij voorkeur lekker langs om bij hem te eten, vrienden nemen wij graag mee, omdat succes verzekerd is.
Ap is niet alleen Indisch eten, maar Ap is "bij een vriend op visite komen" het is een belevenis.
Even voor de duidelijkheid, mijn schoonmoeder is Indonesisch en als zij binnenkort in Rotterdam is gaan wij hier zeker met haar eten .... wij weten zeker dat zij hier heel erg blij van zal worden.
AKD .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Onverwacht onderweg van Den Haag naar Zeeland even eten bij Ap Halen. De tafel was al gezellig bezet en er zaten drie andere klanten gemoedelijk aan de salontafel. Wij dus op de oranje stoelen. Bord op schoot. Ja, zoals vroeger thuis! Dat mijn thuis´toevallig´ ook thuis van de eigenaar en kok was, wil niet zeggen dat deze recensie niet objectief is. Want wij zijn allen zeer kritisch 'van huis uit'!
En ook net als als thuis even de handen uit de mouwen steken. Borden rondbrengen naar de leuke gasten.
Ik heb weer goddelijk gegeten! Sambal goreng tempe, sajoer lodeh, boemboe bali van tahoe en rendang. Lekkere atjar ook. Hoe doe je dat toch, broer? Want het was echt weer overheerlijk!
Ook weer even in jouw boekje 'Mixtie' gekeken, gekocht en laten signeren voor onze gastvrouw in Zeeland. Nou, die is vast van plan snel bij jou te komen genieten! Indisch in Rotterdam, tussen Den Haag en Zeeland. Of vice versa. Wat wil je nog meer??? Nou, vaker!!!
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Samen met mijn vrouw en ouders aan het enige tafeltje voor 4 pers. Gegeten. Leuk concept met twee, drie of vier gerechtjes op een bord. Het was erg lekker allemaal. Hij leek nogal onder de indruk dat z'n tent opeens vol zat. En dan ontbrak het aan efficientie van de kok/eigenaar en tevens bediening. Alles in 1 persoon ;). Maar volgens mij hoort dat bij z'n concept. Hier gaan we zeker vaker eten halen. Goede prijs voor lekker eten. Ben benieuwd hoe vaak hij met verschillende gerechten kan blijven komen.
Tinus T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Eten wat Albert gekookt heeft vandaag.... nou dat is bepaalt geen straf.....op is op!

Het is net of je bij je oma in de keuken staat, qua sfeer en smaak lijkt het daar nog het meeste op, in een woord fantastisch!

Geen menu, alleen keuze in prijs waarvan de duurste schotel 9,50 kost!
Elke dag alles vers bereid , zo te proeven word ook elke dag alles vers ingekocht.

Als je hier wat Rendang, Ikan Pepesan, of een kippenpootje geproefd hebt vraag je je af wat de rest van Nederland aan het doen is. "Echte restaurants" mogen zich wel eens achter de oren krabben.

Erg sympathieke eigenaar/kok/exploitant, 1 tafel met 4 stoelen en een 2 zits bankje, of afhalen.
De muziek liefhebber kan soms ook op aardige verrassingen getrakteerd worden.

De smaken komen goed tot hun recht in vrijwel alles wat ik geproefd heb, net even meer en smakelijker allemaal. Indo-eten zoals het hoort te smaken en wat eigenlijk alleen bij je oma krijgt.

De eerste 9 die ik gegeven heb op Iens....en dat in "slechts" een toko in "De oude Fabriek"

Ik blijf er voor omrijden.

Cornevwdj .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Ap is mijn bijna-buurman en een fantastisch kok en gastheer. Altijd gezellig en vol goede verhalen. Origineel, puur en uniek!
Shrek .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Een goed bewaard geheim in Rotterdam. Ingericht als een soort van "huiskamer". Heerlijk Indonesisch eten en een ontzettend aardige gastheer. Het ontdekken meer dan waard!
Oscar S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Uitmuntend eten in een al even smaakvol decor, bereid door de gastheer die zijn gasten kent, ook al komen ze voor het eerst.
CastorenFLux .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Super, heb hier gisteren gegeten, en ik vraag me elke keer af waarom ik hier niet vaker eet. Vers, mooie smaken, lekker! Voor 9, 50 is je maag gevuld. Hier kan echt niets tegen op...
mvegt1187 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
We hadden een week geleden een dagje uit in Rotterdam en zijn 's avonds naar Ap gegaan. Het eten bij Ap is superlekker. Het concept werkt gewoon goed. Het is er klein maar gezellig. De service is uitstekend. Als je aan tafel wilt eten is het wel handig om dit vooraf even telefonisch door te geven.
Nanette E.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Verrast door het concept.Soort huiskamer met een grote ronde tafel om aan te eten. Je kunt wachten op je beurt. Of de maaltijd meenemen. Hartstikke leuk idee en ontzettend gesmuld van de maaltijd van Ap. Top!