Antonio's ristorante

Leidsekruisstraat 20III 1017 RJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206383802

Speciale deals

Exclusief menu's

Meer informatie over restaurant Antonio's ristorante

Jouw recensie over het restaurant Antonio's ristorante

Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Lekker gegeten. Hartelijke ontvangst.
Gezellige sfeer.
wim H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Lekker gegeten entrecote met pepersaus. Enige aandachtspunt de spaghetti a la olio was vrij scherp waardoor de entrecote met pepersaus niet goed tot zijn recht kwam
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met een grote groep hier op een zondagavond gegeten. Een niet enorm gezellig restaurant, maar waar de bediening ons wel heel hartelijk onthaalde. Met veel zwier werd de wijn geserveerd - die was alleen echt bijna niet te drinken; ik heb hem laten staan. Vooraf diverse voorgerechten waarover de meesten wel goed te spreken waren; wij namen bruschetta en die was niet bijzonder maar wel oké. Als hoofdgerecht voor mij de tortellini met spinazie en ricotta en voor een aantal van mijn tafelgenoten de truffelrisotto en de penne met spek, paddestoelen en gorgonzola. Overall een niet heel sfeervol restaurant met niet heel bijzonder eten - maar voor een snelle hap italiaan hap kun je hier best terecht.
Rik J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Al jaren kom ik hier. Bediening is vriendelijk, wel ingesteld op de buitenlandse toerist. Het eten is prima. Vlot klaar, niet te duur. Vraag wel om een viltje, die hebben ze niet :-). Aanrader!
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Buiten op het terras gezeten. Even een snelle hap. De pizza quattro formaggi was goed bereid en de bediening was vlot en vriendelijk. De maaltijd afgesloten met een lekkere espresso.
RPK .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
De pizza's margarita waren volgens mijn Italiaans gezelschap beslist in orde en smakelijk.
De fungi trifolati waren heerlijk op smaak, zeker een acht!
De spaghetti bolognese, op verzoek all'arrabbiata, bleef helaas ondanks toevoeging van olijfolie met pepertjes - waardoor het gerecht echter nog vetter werd - vlak en zonder veel smaakfinesse.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
afgelopen zaterdag na een middag Amsterdam hier gegeten midden in het toeristische hart van de stad. We verwachten er niets van daar meestal op dit soort plekken de kwaliteit te wensen overlaat. Kaart is erg uitgebreid, dat stemde ook al niet gerust. Wij kozen echter voor een pizza van de kaart, de Capriciosa en de Tortellini alla panna. Beide prima van smaak ! ook de huisgemaakte tiramisu is echt prima gepresenteerd en lekker van smaak. Jammer van de slagroom die was uit een bus en dat kan eigenlijk echt niet meer in de horeca. Als u echter verder de overvloed aan luidruchtige toeristen uit de provincie en de vele vrijgezellen feestjes voor lief neemt is dit een prima adres in hartje Amsterdam!
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Na een middagje theater in het nieuwe de la mar op de terugweg heerlijk gegeten bij Antonio's ristorante mijn vrouw nam vooraf de mosselen en ik zelf had de slakken als hoofdgerecht had mijn vrouw spare-ribs en mijn keuze was de calzone pizza en als afsluiter een cappuccino ( er is 1 nadeel er staan zoveel lekkere gerechten op de kaart dat het moeilijk is om je keuze te maken ) Bediening is vriendelijk en geeft je de tijd om je keuze te maken wat je proeft in het eten is de liefde van de kok voor lekker eten. Zeker een restaurant om nogmaals te bezoeken.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Vroeg willen eten voor een concert in Carre. Veel restaurants in de buurt nog dicht of leeg.
Antonios aardig bezet .Vriendelijke mensen en heerlijke Pizza gegeten. Lekker eten [snel maar niet te snel].Ik vond restaurant niet echt sfeervol maar goed genoeg voor een snel hap!
Prijs viel ook mee.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Voor een theaterbezoek kwamen we bij Antonio's terecht. Een beetje huiverig want het Leidseplein en omgeving staat bekend als toeristengebied met bijbehorende menu's. Het viel alleszins mee. Vriendelijke bediening en lekker eten. Vooraf had ik Vitello Tonnato. Malse plakjes kalfsvlees en rijkelijk voorzien van een smakelijke tonijnsaus gegarneerd met kappertjes en stukjes tomaat. Als hoofdgerecht had ik de ravioli primavera. Met walnoten en een saus van ricotta en gorgonzola. Erg lekker allemaal. Het interieur is een beetje oubolllig, maar liever een oubollig interieur en goed eten als andersom. Klein minpuntje is dat het niet erg fris ruikt, een beetje rioollucht, maar ach je zit in hartje Amsterdam en dan moet je niet al te kieskeurig zijn! Prima restaurant!
Elisa B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Simpel, Italiaans en niet duur.
Lekker buiten kunnen zitten in leuke eet buurt.
Prima tafelwijn en lekker Italiaans water.
Pasta zoals die hoort te zijn.
Prettig geprijsd en aardige mensen.
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Waren op zoek naar een redelijk restaurant tussen de toeristische toko's in deze straatjes en die hebben we hier zeker gevonden. Een vlotte bediening die vriendelijk maar toch ook wel een beetje kortaf over kwam. Wij moesten echter onze film halen en hadden hier geen problemen mee.
Qua eten hadden we alleen hoofdgerechten: een salade en drie pasta maaltijden. Deze hadden een mooie prijs en kwalitatief was iedereen ook zeer tevreden.
Eten eigenlijk net geen 8, maar kan geen 7,5 geven en een 7 vind ik toch te weinig.
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Na ons dagje Amsterdam kwamen we in de Leidsedwarsstraat Antonio's tegen. De zaak was goed gevuld, dus dat geeft de burger moed. We gingen voor anti-paste, een prima gevuld bord met diverse vleeswaren. Daarna de pizza's en een lekker nagerecht, Tiramisu. Alles is van gemiddelde kwaliteit dus je kunt er goed eten. En gezien het verloop in de zaak en de drukte zijn we niet de enige die dit denken. De bediening is vlot, maar enigszins afstandelijk en zakelijk, niet de vanuit Italie gewend zijnde vrolijkheid, eerder wat stug. Maar een prima adres voor het doorsnee italiaanse gerecht.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
We hadden niet veel tijd en dit restaurant leek ons wel wat, ondanks dat er niet zoveel gasten zaten. We konden een prima keuze maken uit menu 1, 2 of 3. Simpel maar verder niks mis mee. Mijn dochter nam het menu met een tomatensoep als voorgerecht en daarna lasagna en ik koos voor de groene salade gevolgd door een pollo parmigiane. Broodjes met boter vooraf. Een lekker karafje huiswijn voor mij evenaart bijna de prijs van het menu van mijn dochter, maar wie daarop let is een kniesoor. Cappuccino en thee om het af te sluiten waarna wij daarna keurig op tijd door konden naar de Melkweg voor het IDFA voor Douwe Bob's "Whatever Forever" documentaire. Mag nog even gezegd worden dat Antonio's simpel en smakelijk was, de bediening snel en vriendelijk (ook voor je portemonnee!)
Ghost1966 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Met een groepje tantezegsters naar Amsterdam en dan lekker eten. Wat is leuker dan een Italiaan en dan de pizza! Dus dat hebben we gedaan, zo net na het middaguur.
Goede en snelle bediening, ook vriendelijk. De pizza's waren wel goed (de salami zal er een beetje kunstmatig uit), maar de wijn was goed.
We hebben ontzettend veel lol gehad en ons het eten goed laten smaken.
Vleesje .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Ondanks de enorme drukte ( zaterdagavond,dodenherdenking en veel toeristen) was de bediening snel en attent.
Eten, wij hadden vooraf een tonijnsalade en parmaham met meloen, vervolgens een pasta combinatie en pizza was eveneens in orde.Restaurant is geen uitschieter maar verder prima in orde
Chantal .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
In het centrum van Amsterdam is het soms lastig een plekje te vinden waar je én snel én ook lekker kunt eten. Wij hadden een concert in Paradiso en niet enorm veel tijd om uitgebreid te tafelen. Maar het personeel is werkelijk waar vliegens vlug. De gerechten staan binnen een wip op tafel. Personeel is aardig, hoewel het woord 'hartelijk' niet echt van toepassing is. Ze zijn correct.

Mijn persoonlijke favoriet is Penne al Profumo di Bosco. Het eten is gewoon goed. Vul dit aan met prettige prijsjes en snelle bediening en je hebt een prettige tent.
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
Dit restaurant ziet er goed uit maar het eten is een stuk minder. Vond de prijs van het eten in vergelijking met de andere italianen in de buurt redelijk hoog en de kwaliteit matig. Kreeg een vrij flauwe pizza met amper toppings erop. Service was ok al sprak het personeel amper Nederlands.