Antichic

Soetensteeg 1 3011 GR Rotterdam Nederland Kaart
Stap Antichic binnen en je komt binnen in excentriek ingericht restaurant en een oase van gezelligheid. Rotterdamse gezelligheid, zeggen ze zelf en hier wordt hard gewerkt. Niet voor de gasten hoor, die ontbreekt het aan helemaal niets. De lol die het team erin heeft straalt ook over op het publiek in de knusse zaak. Eigenaren zijn Ron, die in de keuken zijn mouwen opstroopt en Ank die het liefst aan je tafel staat en vertelt “ik ben anti en wat je krijgt is chic”.

Hier eet je drie (€37,50) tot zes gangen (€59) en je wilt er eigenlijk altijd zo lang mogelijk zijn, dus ga maar voor zes. Bijpassende wijnen met een mooi verhaal, maar ook het gerecht dat je in het verder wekelijks wisselende menu met biologische en verse producten is een prachtig verhaal. Met de pappardelle truffel en bospaddestoelen won Ron namelijk het hart van Ank op hun eerste date. Als je een hap neemt dan snap je ook meteen waarom het de signature dish is, of zoals Ank met haar Rotterdamse tongval aangeeft: “Omdat er gewoon geen lekkerder gerecht is als dat”.

Ook over alle andere gerechten wordt goed nagedacht, tongschar alleen in de weken dat ie op z’n best is en de entrecote smaakt zo goed omdat ze perfect nagedacht hebben over het proces voor ie op je bord ligt. Van het moment van binnenstappen tot de koffie aan het eind is Antichic een beleving die je minimaal een keer in je leven moet hebben meegemaakt - en dan wil je het waarschijnlijk nog veel vaker.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Vraag Ank naar het verhaal achter de pappardelle, ze kan zo heerlijk vertellen!

Over het restaurant Antichic

De wisselende Mediterrane keuken

Elke week wisselt het menu bij Antichic, behalve de befaamde pappardelle met truffel en bospaddestoelen. Met dagverse ingrediënten wordt het beste van de Mediterrane keuken bereid. Rotterdam heeft er een fijne plek bij waar paarse accenten sfeer maken, de kroonluchters wiegen, de banken gehuld zijn in koeienprint. Voor groepen hebben ze een exclusief diner of walking diner met oestermeisjes, wijnproeverij of live muziek.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Antichic

metro en tram halte beurs
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten
Op aanvraag geopend voor groepen vanaf 12 personen.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,5

Jouw recensie over het restaurant Antichic

Hans B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Wederom voortreffelijk gegeten voorzien van mooie selectie wijn en een amusante uitleg van de herkomst en geschiedenis van de oorsprong van de wijn. Wij komen graag weer terug. Top restaurant !
Antoon V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Heerlijk gegeten, zowel de vis als de vlees gerechten waren bijzonder en lekker. Ongedwongen sfeer en heerlijke wijnen maken alles compleet. Dikke aanrader!
O.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Alleen al de overheerlijke pasta en de uitstekende wijnen maakt een bezoek meer dan de moeite waard! We komen hier frequent en ook weer gisteren hebben wij genoten.
Henk Z.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Goed eten, leuke bediening, niet goedkoop!
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wij hebben genoten van de enthousiaste en attente staf en van de verhalen bij de gerechten en de wijnen, waardoor alles nog lekkerder werd. Mooie wijn/spijs combinaties in een ongedwongen sfeer. Wij hadden een heel gezellige avond en zullen Antichic zeker aanraden!
Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wat een waanzin goed en gezellig restaurant.
Heerlijke wijnen gecombineerd met lekkere gerechten.

We hebben genoten van onze huwelijksdag in dit restaurant waar je echt gast mag zijn in een ongedwongen sfeer.

Een echte aanrader
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Het restaurant ligt iets verstopt en was ons nooit eerder opgevallen. De 1e kennismaking was prima. Gezellige sfeer. We namen het 4-gangen verrassingsmenu; mooie gerechten met uitleg over de producten en de bereiding. Enthousiaste mensen. De aanbevolen (halve glaasjes op verzoek) begeleidende wijnen waren ook heerlijk.
Alle gangen waren lekker en goed op smaak. Het hoofdgerecht was een mooie pasta met o.a. truffel; zalig!
Wel bijzonder dat dat hoofdgerecht al 11 jaar als enige hoofdgerecht op de kaart staat???
Maar dan nog komen we graag voor een 2e keer!!
Bo S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Het eten was goed, beter dan het uiterlijk van de zaak doet voorkomen! De dames waren vriendelijk maar de meneer die ons hielp raakte nogal in de stress toen wij aangaven niet allemaal hetzelfde aantal gerechtjes te willen. We vroegen niet om vervangende gerechtjes, we vonden het prima dat dan iemand even geen bordje voor zich had als de andere twee dat wel hadden. Maar nee, dat was allemaal lastig, of we dat niet even aan hadden kunnen geven van tevoren, kleine keuken, etc. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar we voelden ons niet echt welkom meer daardoor.
Ditta H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
is een heel gezellig restaurant en het eten was perfect en de bediening ook
Patrick R.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Knap hoe de eigenaar, chef en een paar goed getrainde serveersters dit compacte restaurant runnen. Originele inrichting en uitstraling, lekkere gerechten op basis van topproducten, klaargemaakt in een zeer bescheiden keuken. Dat alles met Rotterdamse gewoonheid. Ook een mooie wijnkaart met een combinatie van klassieke Spaanse toppers met nieuwe wereld ontdekkingen uit bv Azerbeidzjan! We hadden een heerlijke avond. Complimenten!
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Fijn restaurant, prima bediening, heerlijk gegeten. Aanrader!
Renie S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Zeer goede compositie van smaken en structuren. Bijzonder smaakvolle combinaties. Een aanraders voor echte Foodies!
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Van onze zoon kregen wij dit etentje aangeboden; we werden gebracht en gehaald, dus het enige wat wij hoefden te doen was: genieten!
En: we hébben genoten! Vanaf het moment van binnenkomst tot het moment van vertrek. De ontvangst en de bediening was zeer hartelijk en informatief. Bij elke gang werd verteld over de smaak en de herkomst van de wijn en de totstandkoming van het gerecht. Alle gangen (7 inclusief de amuse) waren even smakelijk en prachtig opgediend. Alles was perfect op smaak en elk gerecht had weer een andere smaakbeleving.

Ik werd voorafgaand in de middag nog gebeld, met de vraag of er nog eventuele dieetwensen waren en of er dingen waren die we niet lekker vinden. Dat was top! En daar was ook rekening mee gehouden. Na de maaltijd kwam de kok aan tafel vragen of alles naar wens was geweest.
De bediening was heel gezellig, vrolijk, en je kunt aan het hele team merken dat ze kennis hebben van zaken én dat ze heel veel plezier in hun werk hebben!

Ik kan niet anders zeggen dan dat we werkelijk een heerlijke avond hebben gehad.
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Geweldig restaurant, perfecte wijn/eten combinaties en fijne service
Stein W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
super keuze in wijnen.
Winny D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Lekker eten met verse producten gemaakt. Verrassende combinaties. Heel goede wijnkeuze.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een prettige ambiance. Hoge kwaliteit in een toegankelijke format.
Nerissa H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Het eten was heerlijk,de service uitstekend ????
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer met een uitstekende bediening.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een zeer prettige atmosfeer. Service uitstekend, vriendelijk en leuk. De pasta (pappardelle) een echte topper. Mooie avond en een aanrader. Gaan er vast weer naar terug.