Antichic

Soetensteeg 1 3011 GR Rotterdam Nederland Kaart
Stap Antichic binnen en je komt binnen in excentriek ingericht restaurant en een oase van gezelligheid. Rotterdamse gezelligheid, zeggen ze zelf en hier wordt hard gewerkt. Niet voor de gasten hoor, die ontbreekt het aan helemaal niets. De lol die het team erin heeft straalt ook over op het publiek in de knusse zaak. Eigenaren zijn Ron, die in de keuken zijn mouwen opstroopt en Ank die het liefst aan je tafel staat en vertelt “ik ben anti en wat je krijgt is chic”.

Hier eet je drie (€37,50) tot zes gangen (€59) en je wilt er eigenlijk altijd zo lang mogelijk zijn, dus ga maar voor zes. Bijpassende wijnen met een mooi verhaal, maar ook het gerecht dat je in het verder wekelijks wisselende menu met biologische en verse producten is een prachtig verhaal. Met de pappardelle truffel en bospaddestoelen won Ron namelijk het hart van Ank op hun eerste date. Als je een hap neemt dan snap je ook meteen waarom het de signature dish is, of zoals Ank met haar Rotterdamse tongval aangeeft: “Omdat er gewoon geen lekkerder gerecht is als dat”.

Ook over alle andere gerechten wordt goed nagedacht, tongschar alleen in de weken dat ie op z’n best is en de entrecote smaakt zo goed omdat ze perfect nagedacht hebben over het proces voor ie op je bord ligt. Van het moment van binnenstappen tot de koffie aan het eind is Antichic een beleving die je minimaal een keer in je leven moet hebben meegemaakt - en dan wil je het waarschijnlijk nog veel vaker.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Vraag Ank naar het verhaal achter de pappardelle, ze kan zo heerlijk vertellen!

Over het restaurant Antichic

De wisselende Mediterrane keuken

Elke week wisselt het menu bij Antichic, behalve de befaamde pappardelle met truffel en bospaddestoelen. Met dagverse ingrediënten wordt het beste van de Mediterrane keuken bereid. Rotterdam heeft er een fijne plek bij waar paarse accenten sfeer maken, de kroonluchters wiegen, de banken gehuld zijn in koeienprint. Voor groepen hebben ze een exclusief diner of walking diner met oestermeisjes, wijnproeverij of live muziek.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Antichic

metro en tram halte beurs
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten
Op aanvraag geopend voor groepen vanaf 12 personen.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,5

Jouw recensie over het restaurant Antichic

Angela H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Gisteravond (10-11-2018) hier gegeten met z’n zessen. Er was in eerste instantie iets fout gegaan met de reservering (reservering voor 2 ipv 6; de oorzaak hiervan was niet duidelijk). Wat n topservice en flexibiliteit. Ze hebben de tafelschikking aangepast zodat we toch konden komen. 6 gangen diner met een wijnarrangement (halve glazen). Wijn, eten en bediening was in 1 woord voortreffelijk. Ik kan iedereen dit restaurant aanraden.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Eerste gang te vroeg, nog bezig met aperitief. Verder eten prima, echter prijs aan de hoge kant.
Mees H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijke gerechten, goede wijn die past bij de gerechten. En voor die niet alcohol drinkers een prachtig alternatief. Zes gangen menu, zeer afwisselend. Prijs kwaliteit is super. Dit keer was het publiek wat meer luidruchtig dan anders.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Inrichting beetje kitsch. Wel grappig en sfeervol. Kleine tent en als het vol zit wel erg veel herrie. De service is ok. Vriendelijk maar niet bijzonder. Het eten is lekker en over het algemeen goed op smaak maar ook niet meer dan dat. Al met al dus gewoon ok maar voor die prijs verwacht ik wel veel meer. Geen aanrader wat mij beteft.
Heidi H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Lekker in een mooi kader: alle zintuigen werden gestreeld
Nicole K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Heerlijk gegeten en perfect bijpassende bijzondere wijnen. En alles met een goed verhaal...
Zes gangen met een wijnarrangement. Heel erg fijn dat er halve glazen mogelijk zijn. Ook de porties qua eten waren goed.
Gezellige Rotterdamse no-nonsens sfeer. Zeker een aanrader!
Mark E.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
Voor 180 euro met 2 personen verwacht ik veel meer. De kalfstartaar was niet op smaak, de bavette ok maar niets speciaals en het dessert met brownie etc vrij standaard.
Ginger B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Wij hebben van het viergangen-diner en het bijbehorende wijnarrangement genoten. Hieraan vooraf een heerlijke champagne! De bediening was erg aardig en vertelde bij alle wijnen en gerechten over de afkomst en de smaak hiervan. Het eten was heerlijk. Een erg leuke avond gehad en genoten van het eten en de wijn.
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer! Gastheer was enthousiast en gaf een toelichting op zowel de gerechten als de wijnen.
Debby P.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Geen wonder dat Antichic al jaren lang bovenaan in de top van restaurants in 010 staat - de gerechten worden met liefde gemaakt, geserveerd en van uitgebreid commentaar voorzien. Mooi om te zien dat Ron en Ank hun enthousiasme na al die jaren nog steeds niet hebben verloren en met passie vertellen over 'de Pieterman' in onze bouillabaise, het mooie stukje bavet uit Zuid Amerika, de olie uit Italië en de door de kok zijn reis door Thailand geïnspireerde tom kai (naar mijn mening het top gerecht van de avond). Signature dish 'truffel parpadelle' blijft een topper en mag wat ons betreft nog heel lang op de kaart blijven staan. Wij hebben genoten!!!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Fantasche avond bij Antichic voor een speciale gelegenheif:
+ kwaliteit van het eten was subliem: originele getechten, goede kwaliteit, geweldige presentatie.. De herinnering aan het signature gerecht (pasta met truffel) brengt me nu weer aan het watertanden (en ik hou helemaal niet zo van truffel!)
+ Originele en treffende wijnpairing (Met 1/2 glad optie voor degenen die iets minder willen/kunnen drinken)
+ Fatastische service - vriendelijk en informeel, met leuke informatie over de gerechten en de wijnen
+ Gezellige en comfortable inrichting,
- Het enige kleine minpuntje was de muziek, volgens mij stond er een radio station op met was willekeurige muziek, stond net iets te hard en paste niet bij de ambiance
D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Ook na herhaald bezoek nog steeds ons favoriete restaurant in Rotterdam! En niet alleen vanwege de overheerlijke pasta...
D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Echt alles helemaal top. Heerlijk eten, bijpassende wijnen met uitleg en een hele goede service. In één woord: waanzinnig.
JAN WILLEM O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Een avond vol verrassingen : Inrichting ,smaakvolle gerechten en heerlijke wijnen. Enthousiaste bediening met een leuk verhaal.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Wederom voortreffelijk gegeten voorzien van mooie selectie wijn en een amusante uitleg van de herkomst en geschiedenis van de oorsprong van de wijn. Wij komen graag weer terug. Top restaurant !
Antoon V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Heerlijk gegeten, zowel de vis als de vlees gerechten waren bijzonder en lekker. Ongedwongen sfeer en heerlijke wijnen maken alles compleet. Dikke aanrader!
O.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Alleen al de overheerlijke pasta en de uitstekende wijnen maakt een bezoek meer dan de moeite waard! We komen hier frequent en ook weer gisteren hebben wij genoten.
Henk Z.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Goed eten, leuke bediening, niet goedkoop!
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wij hebben genoten van de enthousiaste en attente staf en van de verhalen bij de gerechten en de wijnen, waardoor alles nog lekkerder werd. Mooie wijn/spijs combinaties in een ongedwongen sfeer. Wij hadden een heel gezellige avond en zullen Antichic zeker aanraden!
Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wat een waanzin goed en gezellig restaurant.
Heerlijke wijnen gecombineerd met lekkere gerechten.

We hebben genoten van onze huwelijksdag in dit restaurant waar je echt gast mag zijn in een ongedwongen sfeer.

Een echte aanrader