Antichic

Soetensteeg 1 3011 GR Rotterdam Nederland Kaart
Stap Antichic binnen en je komt binnen in excentriek ingericht restaurant en een oase van gezelligheid. Rotterdamse gezelligheid, zeggen ze zelf en hier wordt hard gewerkt. Niet voor de gasten hoor, die ontbreekt het aan helemaal niets. De lol die het team erin heeft straalt ook over op het publiek in de knusse zaak. Eigenaren zijn Ron, die in de keuken zijn mouwen opstroopt en Ank die het liefst aan je tafel staat en vertelt “ik ben anti en wat je krijgt is chic”.

Hier eet je drie (€37,50) tot zes gangen (€59) en je wilt er eigenlijk altijd zo lang mogelijk zijn, dus ga maar voor zes. Bijpassende wijnen met een mooi verhaal, maar ook het gerecht dat je in het verder wekelijks wisselende menu met biologische en verse producten is een prachtig verhaal. Met de pappardelle truffel en bospaddestoelen won Ron namelijk het hart van Ank op hun eerste date. Als je een hap neemt dan snap je ook meteen waarom het de signature dish is, of zoals Ank met haar Rotterdamse tongval aangeeft: “Omdat er gewoon geen lekkerder gerecht is als dat”.

Ook over alle andere gerechten wordt goed nagedacht, tongschar alleen in de weken dat ie op z’n best is en de entrecote smaakt zo goed omdat ze perfect nagedacht hebben over het proces voor ie op je bord ligt. Van het moment van binnenstappen tot de koffie aan het eind is Antichic een beleving die je minimaal een keer in je leven moet hebben meegemaakt - en dan wil je het waarschijnlijk nog veel vaker.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Vraag Ank naar het verhaal achter de pappardelle, ze kan zo heerlijk vertellen!

Over het restaurant Antichic

De wisselende Mediterrane keuken

Elke week wisselt het menu bij Antichic, behalve de befaamde pappardelle met truffel en bospaddestoelen. Met dagverse ingrediënten wordt het beste van de Mediterrane keuken bereid. Rotterdam heeft er een fijne plek bij waar paarse accenten sfeer maken, de kroonluchters wiegen, de banken gehuld zijn in koeienprint. Voor groepen hebben ze een exclusief diner of walking diner met oestermeisjes, wijnproeverij of live muziek.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Antichic

metro en tram halte beurs
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten
Op aanvraag geopend voor groepen vanaf 12 personen.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,5

Jouw recensie over het restaurant Antichic

John D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Werkelijk een ware smaaksensatie en fijn ongedwongen personeel en sfeer!
Bernhard S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Met het team van werk hier een fijne avond gehad. Prima zaak! Het eten is bereid met mooie verse ingrediënten en is hoog op smaak. De aangeboden wijnen passen hier prima bij en er wordt smakelijk over verteld. Aanrader!
Christa V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Het was als vanouds genoten!
Gezellig ook dat jullie er weer waren... smakelijke groet Ank Antichic
Trees V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Wijn werd minimaal geschonken. Was erg karig ook het bijschenken. Het eten was goed. Bediening was goed
Jammer dat aan het eind van de avond werd begonnen met het schoonmaken van de keuken. Waardoor alles stonk naar de chloor. Alle gasten waren nog aanwezig!
Hallo Trees
Bedankt voor de feedback, misschien een eenmalige vergissing met de karige wijn, wij schenken normaal juist meer dan gemiddeld er is een formule voor in de horeca en daar zitten wij ver boven. We gaan er op letten. En met de chloor... we maken niet schoon met chloor wel doen we wat chloor in het bierputje. We gaan er letten dit pas te doen als iedereen weg is!
Smakelijke Groet
Winny V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Prijs kwaliteit verhouding was absoluut onder de maat, veel te duur voor dit eenvoudige eten.
Hallo Winny
Wat jammer dat we zo tegenvielen en dat de producten die we met zorg selecteren niet gewaardeerd werden. Toch bedankt voor de feedback word altijd gewaardeerd zelfs als die niet goed is.
Smakelijke Groet
Marlene G.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Weer zo ontzettend goed en lekker gegeten met kundige bediening. Was weer een feestje. Onze vrienden waren er nog nooit geweest maar ook zij erg enthousiast . Op naar de volgende keer.
Bedankt voor de mooie woorden!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Voor het eerst bij Antichic gegeten. Het is nogal lastig reserveren, want de zaak is populair en terecht! De binnenkomst is al een feestje. De inrichting is nogal art deco, maar supersmaakvol. De ontvangst is Rotterdams hartelijk en professioneel en dat bleef de hele avond zo. Wij kozen voor een viergangendiner (voor-, tussen-, tussen- hoofdgerecht, geen probleem) met een wijnarrangement. De kok houdt van stevige smaken, maar die zijn zeker in balans. Ook de wijnen zijn soms best gedurfd - een viognier uit Azarbeidjan bijvoorbeeld - maar prima, al was het maar door de toelichtingen. Hoogtepunt vonden wij de parpadelle met truffel, superlekker!! Enige vraagteken: wij lusten vrijwel alles, maar ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen de smaken wel heel uitgesproken zijn.
Gezellig dat jullie er waren!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Heerlijk gegeten met prachtige wijnen die geweldig combineerden bij de gerechten. Goede gastheer en -dames!
Een puntje van ‘kritiek’, voor ons kwamen de gangen te snel op elkaar.
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Heerlijk gegeten, heerlijke wijnen! Antichic is gegarandeerd een leuke avond :) We plannen ons weekendje eromheen, zodat we zaterdagavond niet hoeven te rijden.
Jerney N.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Wat een sfeer! Mensen met heel veel passie en wat een lekker eten en bijpassende wijnen. Heerlijk om hier voor een speciale gelegenheid heen te gaan maar ook heerlijk om zomaar te gaan. Een avond echt alleen maar genieten met een service niveau van 100%. Productkennis ook erg groot. Een echte aanrader!
Angela H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Gisteravond (10-11-2018) hier gegeten met z’n zessen. Er was in eerste instantie iets fout gegaan met de reservering (reservering voor 2 ipv 6; de oorzaak hiervan was niet duidelijk). Wat n topservice en flexibiliteit. Ze hebben de tafelschikking aangepast zodat we toch konden komen. 6 gangen diner met een wijnarrangement (halve glazen). Wijn, eten en bediening was in 1 woord voortreffelijk. Ik kan iedereen dit restaurant aanraden.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Eerste gang te vroeg, nog bezig met aperitief. Verder eten prima, echter prijs aan de hoge kant.
Mees H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijke gerechten, goede wijn die past bij de gerechten. En voor die niet alcohol drinkers een prachtig alternatief. Zes gangen menu, zeer afwisselend. Prijs kwaliteit is super. Dit keer was het publiek wat meer luidruchtig dan anders.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Inrichting beetje kitsch. Wel grappig en sfeervol. Kleine tent en als het vol zit wel erg veel herrie. De service is ok. Vriendelijk maar niet bijzonder. Het eten is lekker en over het algemeen goed op smaak maar ook niet meer dan dat. Al met al dus gewoon ok maar voor die prijs verwacht ik wel veel meer. Geen aanrader wat mij beteft.
Heidi H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Lekker in een mooi kader: alle zintuigen werden gestreeld
Nicole K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Heerlijk gegeten en perfect bijpassende bijzondere wijnen. En alles met een goed verhaal...
Zes gangen met een wijnarrangement. Heel erg fijn dat er halve glazen mogelijk zijn. Ook de porties qua eten waren goed.
Gezellige Rotterdamse no-nonsens sfeer. Zeker een aanrader!
Mark E.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
Voor 180 euro met 2 personen verwacht ik veel meer. De kalfstartaar was niet op smaak, de bavette ok maar niets speciaals en het dessert met brownie etc vrij standaard.
Ginger B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Wij hebben van het viergangen-diner en het bijbehorende wijnarrangement genoten. Hieraan vooraf een heerlijke champagne! De bediening was erg aardig en vertelde bij alle wijnen en gerechten over de afkomst en de smaak hiervan. Het eten was heerlijk. Een erg leuke avond gehad en genoten van het eten en de wijn.
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer! Gastheer was enthousiast en gaf een toelichting op zowel de gerechten als de wijnen.
Debby P.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Geen wonder dat Antichic al jaren lang bovenaan in de top van restaurants in 010 staat - de gerechten worden met liefde gemaakt, geserveerd en van uitgebreid commentaar voorzien. Mooi om te zien dat Ron en Ank hun enthousiasme na al die jaren nog steeds niet hebben verloren en met passie vertellen over 'de Pieterman' in onze bouillabaise, het mooie stukje bavet uit Zuid Amerika, de olie uit Italië en de door de kok zijn reis door Thailand geïnspireerde tom kai (naar mijn mening het top gerecht van de avond). Signature dish 'truffel parpadelle' blijft een topper en mag wat ons betreft nog heel lang op de kaart blijven staan. Wij hebben genoten!!!