Anno 1890

Vrijdag 06:30 - 03:00
Zaterdag 07:30 - 03:00

D K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gezellige sfeer. Het eten was onder de maat. Biefstuk met pepersaus was zurig en taai. De groenten leken eerder ontdooid te zijn. De kipsateh was geen mooi vlees. Veel zeentjes. Het leek allemaal niet vers. De koffie was prima.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Oer gezellige bruine kroeg met eenvoudig maar uitstekend eten. Zowel de ossenhaas sateh als de zeetong was verrukkelijk en ruim voldoende. Ook de friet was van goede kwaliteit.
Fredo L.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Heerlijke varkenssaté gegeten bij 1890, om de hoek bij het Amsterdamse bos. Ze hebben de keuze uit 3 verschillende saté waarbij je ook kunt kiezen of je 3 of 5 stokjes wilt. Het weer was net warm genoeg om buiten te zitten. Het Scroppino dessert is een aanrader.
J1989 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
We hebben de riche salade genomen en het piepkuiken met patat. Goede kwaliteit eten, in grote porties en de service is prima. Wij komen zeker nog eens terug.
Critic007 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gisten gezellig hier gegeten. De garnalen vooraf misten wat toegevoegde smaak. De steak tijdens het hoofdgerecht was heerlijk zacht. De scroppino toe heb ik wel is lekkerder gedronken. Het eetcafe blijft er bijzonder uitzien en de bediening is voldoende. Goed café om voetbal te kijken.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Hollandse biefstuk met jus en witbrood, heerlijk.. mooi gebraden en rosé en mals, in Amsterdam zeggen we..om te zuigen! En in dit geval geen runderhaas maar echt kogelbiefstuk!
De hamburger was vers gemaakt, mooi rosé en een ruim portie met de lekkerste friet die ik in maanden heb gegeten, fabriek 's friet maar wel het beste wat er te koop is. Het decor is een echt café met kleedjes op de tafel en een grote bar en kale vloer maar wel gezellig met een gemengd publiek. De kaart is uitgebreid met mooie maand aanbiedingen, deze maand Ardenner rib met rozemarijn van de gril en voor de mensen die van live muziek houden is er om de week op zaterdagavond een optreden. Na vier jaar weer voor het eerst terug maar het is alleen maar beter geworden, een Top eetcafé!
Niek218 H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Gemoedelijk en gezellig eetcafe. De eters en de borrelaars gaan goed naast elkaar. Ondanks dat het druk was, was de bediening aardig en attent en altijd in voor een praatje en advies voor 't eten. Heerlijk gegeten, biefstuk, heerlijk rood, zoals gevraagd. We wilden er saté saus bij, no problem.
Pleurky .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het eten was prima, bij ontvangst erg harde muziek, bij reservering niet gezegd dat er simultaan een feestje was. .uur in de herrie gezeten dus. Met zn 5en gezeten, alleen maar 4 hoofdgerechten uitgeserveerd. Op de herhaaldelijke vraag waar de andere maaltijd bleef, werd vaag gereageerd maar niets mee gedaan. Hebben het maar geschrapt na 20 minuten. Vaker gegeten..maar dit was de laatste keer.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Een van de weinige bruin kroegen met een topkaart !
ondanks de drukte { op een dinsdag ! ? } waren we met een groot gezelschap en kregen we toch alle aandacht en snelle service.
ik had vooraf de sashimi van zalm en tonijn genomen super zachte tonijn en de zalm was heerlijk zacht gerookt .
de spareribs waren fantastisch en ook de tournedos met roquefort saus is prima bevallen.
het groente garnituur kan wat beter , dit was net niet beetgaar en een beetje te koud.
wij gaan snel weer langs !

Mark M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Prima eetcafe. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar de Irish gender beef mocht er wezen. Bediening is ok en de omgeving die van een gezellige bruine kroeg. Prima voor een vlotte hap in een gezellige omgeving.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Sfeer: traditioneel (amsterdams-) eetcafé: ontspannen, gezellig, drinken, eten alles mag en kan, desgewenst kris-kras door de kaart. Eet hier al jaren met een zekere regelmaat, en Anno 1890 levert een constante kwaliteit tegen een heel redelijke prijs. Het eten is traditioneel en goed bereid: geen liflafjes en verrassingen. Gegeten: zeetong en kalfslever: twee keer prima.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Prima plek om met vrienden af te spreken na het werk. Voldoende parkeergelegenheid en lekker low key. De sfeer is oud-Amsterdams maar groter en meer grandeur dan een gewoon bruin café. Vleugje Américain, tikje café Schiller misschien, maar toch wel een geheel eigen identiteit en gelet op de zo goed als volle bezetting vindt iedereen daar de ontspanning die hij zoekt en is het toch anoniem genoeg. Het is niet echt een restaurant, maar wel is er een menukaart met een ruime keus aan café maaltijden zoals biefstukjes, sate, salades etc.
Wij hadden sate, de een iets orientaals en de ander iets van runderhaas, maar dat had echt wat beter gekund. Niet iets om nog eens voor terug te keren. Als café wel een dikke aanrader.
Supergezellig.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Hier op woensdag 21 oktober een kleine maaltijd genuttigd.
Een heerlijke sfeer en gezellig druk. De bediening is vlot, netjes en in voor een gezellig praatje.
Samen met mijn partner een heerlijke Hollandse biefstuk gegeten, welke was voorzien van mooie goudbruine patatjes. de biefstuk was heerlijk gebakken en voor ons precies goed.
Dit is een tentje dat altijd uit nodigt om weer een keer terug te komen, wat we zeker zullen doen.
Jolanda J.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Ik kom hier al jaren maar nog steeds een leuke tent! Heerlijke spare ribs gegeten, de patat en saus ook heerlijk en de bediening heel erg vriendelijk. Een echte aanrader!
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Klassieker op het randje van Amsterdam en Amstelveen. Simpele kaart maar daar is niks mis mee. De Angus steak is een aanrader, maar ook specials als asperges of tong. Gelukkig allemaal erg betaalbaar en de porties zijn echt anno 1890. Nog voor de nouvelle cuisine en andere minimalistische stromingen. Topbediening. Echt Amsterdams met een vleugje Amstelveen dus. Een aanrader.
Bart O.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Voor een goede prijs, goede kwaliteit eten en goede bediening kun je bij anno 1890 terecht.
Er hangt een goede sfeer. In totaal nu 3 x geweest en elke keer was het uitstekend. En of het nou 's middags of 's avonds is, het is altijd goed gevuld.
Ella D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Ik kom hier regelmatig mijn een hele goede vriendin van mij. Wij komen hier steeds terug omdat het gezellig is en het eten nog van prima kwaliteit. We worden altijd uitstekend bediend. De sfeer is goed als je van ouderwetse Amsterdamse gezelligheid houdt!
Ik blijf terugkomen.
Sanders69 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Saté balie was heerlijk, echt een gezellig eetcafe en dito bruine kroeg. Bediening was niet erg alert, meermalen moeten herinneren aan bestelde drankjes en ze komen niet erg actief naar je tafeltje.
Amsterdammm .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Ik kom hier al jaren. Soms iedere maand en dan weer een halfjaar niet. De bediening is altijd vriendelijk. Persoonlijk vind ik de aankleding van deze eetgelegenheid erg leuk. Het is warm en gezellig. Het is eigenlijk een kruising tussen een bruin café en een restaurant. Ook geschikt om met een wat grotere groep te eten. Als je het zo bekijkt is het eten dan ook verrassend goed te noemen. De Thaise ossenhaassalade is erg lekker en ook de saté is prima. Er worden relatief simpele gerechten geserveerd, maar dat past prima bij de ambiance van dit eetcafé. Een aanrader !
Dijksadvies .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Wat een sfeervol restaurant en wat een klantvriendelijke bediening. Daarnaast was het eten ook nog formidabel. Dit alles maakte mijn afscheidsdiner na 40 dienstjaren bij de politie tot een succes.
Hans Dijk, hoofdinspecteur van Politie bd.