ANNO 1610

Benedenkade 11 4797 AV Willemstad Nederland Kaart

Over restaurant ANNO 1610

Dineren in de oudste pub van Willemstad

Anno 1610 is een eetcafé aan de havens van Willemstad. Nee, niet die stad op het eiland Curacao maar het knusse dorp in Noord-Brabant. Dit is een van de oudste cafées of ook wel pubs genoemd, van het oude centrum van Willemstad. Bij mooi weer kun je op het terras genieten van een koel drankje en de aanmerende bootjes in de haven. Vraag ook vooral naar hun uitgebreide bierkaart, de bediening zal je van uitleg van hun uitgebreide bierassortiment voorzien. Geniet van je drankje of een lekker hapje!

Meer informatie over restaurant ANNO 1610

Tjmdegraaf .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Prima eettent op een leuke locatie aan de haven. Meiden van de bediening waren vlot en correct, prijs-kwaliteit was dik in orde. Aanrader
EllenHorst .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Op 1 vd warmste dagen vh jaar hebben we heerlijk gegeten. De bediening was erg vriendelijk. We komen zeker terug als we volgend jaar hier weer in de haven aanleggen. Goede prijs kwaliteit verhouding. Ga zo Door! !!
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De ontvangst is ronduit gastvrij, jonge en erg vriendelijke bediening ('zal ik de terrasverwarmer wat dichterbij u zetten? is alles naar wens? Kan ik iets doen voor u?) En een gezellige inrichting op een toplocatie. De kaart is eenvoudig, heeft iets weg van een uitgebreide lunchkaart. Bijvoorbeeld een hamburger of saté als hoofdgerecht, maar ook een biefstuk of mosseltjes. Daarbijbehorende rekening ook naar. Want prima zijnet wat eenvoudig gegeten, de wijn was oké en met een rekening van 65 euro ook eens betaalbaar gegeten op een mooie locatie aan de haven.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Mensen ga toch eens lekker eten bij 1610!!!
Ongedwongen sfeer, eerlijke prijzen, altijd een warme aandachtvolle ontvangst en heerlijk vertoeven aan de haven
Zowel binnen als buiten fijn zitten
Een echte aanrader waar wij minstens 1 keer per mnd gaan eten
Fam Hodde uit fijnaart/ oudemolen
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gewoon goed eten voor een goede prijs op de mooiste locatie van Willemstad. De bediening is top. Zowel de eigenaar als het personeel zijn enthousiast en blij dat je er bent. Bedankt voor de leuke avond.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Er was voor ons een mooi tafeltje gereserveerd. Goed eten (de Kadeplank is zeker een aanrader!), vriendelijke bediening, schappelijke prijzen.
John H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren avond 25-6-16 bij anno 1610 wezen eten. Ontvangst vriendelijk maar wel beetje chaotisch,weer was goed konden op t gezellige terrasjes aan de haven zitten waar t gevoel van vakantie bezit van je noemt. Het tapas plankje vlees vooraf genomen en was leuk geserveerd en heerlijk bereid, met een super lekkere aioli op de plank als smeersel voor op brood of als dip. Als hoofdgerecht bestelde wij de biefstuk 200 en de spare ribs. De biefstuk was heerlijk mals en de spare ribs super gaar precies zoals wij ze t lekkerst vinden ( vlees viel van 't botje ) met goede frieten geserveerd . Chocolade mouse met slagroom als dessert was ook heerlijk. Op t eten was dus niets aan te merken. De bediening was attent en super vriendelijk wat wij wel als tip willen meegeven is dat, een tafel verdeling onder t personeel efficiënt zou kunnen werken, want dan hoeft niet al t personeel te vragen of alles naar wens is en of je al geholpen wordt.
Verder zou ik iedereen aanraden hier te gaan eten want klant is koning komt hier tot zijn recht en t eten is goed.
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
De ambiance was precies wat we verwachtten van een eetcafé aan de haven: niet te grote ruimte, ongedwongen sfeer, gezellige drukte door bootgasten en ander publiek. Tafels wel wat krapjes op gesteld, maar dat ervoeren we niet echt als een probleem. Buiten aan de havenkant bevindt zich een terras, maar aangezien het regende en het fris was, was dat leeg.
Vriendelijke bediening, ongekunsteld en spontaan. We hoefden niet lang te wachten op de verschillende gangen, ondanks dat het vol zat.
De menukaart was, zoals te verwachten, beperkt, maar wat we kozen was heel goed bereid!
Een heerlijk malse biefstuk, een sappige, goed gekruide beefburger, prima varkenshaassaté.
Als vooraf de Havenplank genomen: een plank van een meter! met daarop allerlei heerlijke hapjes van vis, zeevruchten, bitterballen, gehaktballetjes en vlees begeleid door 3 sausjes en nog meer lekkers. Echt lekkere aïoli, goed gevuld met knoflook, volgens mij zelf gemaakt. Had 2 dagen ervoor een aïoli op in een chic restaurant, maar dat leek meer op slasaus, te zuur en de knoflook had er denk ik alleen naast gelegen, dus het verschilt nogal eens.
De huiswijnen zijn lekker, ook om zo te drinken, zowel wit als rood. En wat helemaal lekker was waren de vele soorten speciaal biertjes. Verschillende werden er geproefd en gekeurd.

Tot besluit namen we koffie, zelf neem ik altijd décafé, en die smaakte goed, lekker stevig bakkie. Deze was niet van een poedertje, wat nog wel eens gebeuren wil. De gewone koffie werd door de anderen ook als een lekkere bak ervaren. 2 van de 4 namen een dessert: een smaakvolle sorbet (heb er van geproefd) en ikzelf een chocolade trio, prima van smaak.
Onze 2 zoons zijn vast van plan om er met vrienden heen te gaan en, als het even kan op het terras, te genieten van die geslaagde Havenplank en lekkere biertjes!
Aroldschers .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Erg gezellig oud café in Willemstad. Heel erg lekker gegeten, super. Bediening zeer vriendelijk. Sfeer was ongedwongen en fijn, zeker toen er ook nog live muziek kwam. Een absolute aanrader!!
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vandaag ook in Willemstad gegeten en terecht gekomen bij het voormalige bruine cafe bij de haven Anno 1610 mede gebaseerd op,de recensies op deze site. Prettige bediening en het eten is dik in orde. Het zalmtaartje, niet vast op de kaart, en garnalenduo als voorgerecht waren prima. De hoeveelheid salade bij de garnalen iets te ruim bemeten. Als hoofdgerechten sliptongen en biefstuk due heerlijk mals was. Dosering prima en opmaak naar behoren. De pepersaus zelf bereid. Om ons lijfgewicht niet verder op de proef te stellen afgezien van een dessert. Samengevat: leuke locatie waar je goed kunt eten zonder culinaire poespas.
Daan R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leuk oud café in Willemstad, het eten is erg goed en de bediening was top en gezellig. Vanaf 11 uur live muziek, toen werd het ook wat drukker.
Veel diverse soorten bieren, ok op de tap.

Zeker een aanrader !
AB89 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Ter gelegenheid van mijn verjaardag hebben we gegeten bij Anno 1610. We hebben werkelijk een heerlijke avond gehad! Een zeer smaakvol garnalen duo (cocktail met whiskey sausje en garnalenkroket) als voorafje. Gevolgd door een werkelijk perfect hoofdgerecht; een zeer goed gebakken biefstuk en de beste patatjes die ik ooit in een restaurant geproefd heb. Alles was prima op smaak, goed gekruid waar nodig en patatjes waren heerlijk krokant. Dessert was eerder teveel dan te weinig en wederom erg smaakvol.

Intussen goede service met een oprechte glimlach. Genoten van prima wijnen en bieren. Prijs/kwaliteit/hoeveelheid is prima in balans! Anno 1610 behoort voor mij tot een van de betere restaurants waar ik tot nu toe gegeten heb, complimenten!
Katyk .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Bij aankomst was het gereserveerde door Iens niet doorgegeven maar het werd super opgelost door de gastheer ondanks dat het volzat.
We hebben heerlijk gegeten, gezellige sfeer. Bedankt Anno 1610.
Baasstra .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Op aanraden van mijn dochter (9) hier gaan eten 'want de kibbeling is hier lekkerder dan bij de visboer papa'. Blijkbaar was ze er met mama al een keer geweest.... De zon scheen en we werden door de eigenaar naar het mooiste plekje op het terras geloodst in dit schitterende vestingstadje Willemstad. Service prima, eigenaar maakt een gezellig praatje, pro actieve bediening precies de juiste dingen op het juiste moment. Heerlijke witte wijn ook. En toen kwam het eten. En inderdaad de kibbeling was lekkerder dan bij de visboer! Friet precies zoals je wil, heerlijk dik en goed gekruid. Sla was vers. Helaas hadden we geen tijd voor een toetje maar we komen zeker terug!
Sigah J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Zondagavond met zn tweetjes gebakken mosselen (met friet) en fish&chips gegeten, het was ronduit heerlijk. De friet was zelfgemaakt en lekker krokant. De vis en de mosselen waren heerlijk gekruid, met verschillende sausjes erbij. Alles werd heet geserveerd. Vooraf stokbrood met kruidenboter gekregen, was vers. Alleen de boter was een beetje koud waardoor hard. Zeer vriendelijk en vlot personeel. Gemoedelijke sfeer. Hoogst aan te bevelen!
Hans-de-jong .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
op deze zaterdagmiddag hebben wij gezellig op het terras zitten eten. we zijn begonnen met een havenplankje als voorgerecht, dit is een plankje vol met tapa's van vis en vlees een echte aanrader. als hoofdgerecht hadden we een kogelvangerburger en spareribs, deze waren beide heel erg lekker, de burger is alles wat je van een burger verwacht en de spareribs waren heerlijk mals en gekruid. ook is de friet met schil heel erg lekker. wij raden ANNO1610 zeker aan voor andere mensen!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Anno 1610 is voor ons synoniem met heerlijke Dame Blanche. Na drie jaar meerden we weer af met ons bootje vrijwel voor de deur. Mosselen en sliptong smaakten prima. Advies zou kunnen zijn bij mosselen de keus uit frites of stokbrood te geven. Ongevraagd kregen we nu frites. Bediening is vriendelijk en attent. Tempo ligt hoog. Evenals eerder drukke zaak, waar als mogelijk reserveren aan te bevelen is. Alhoewel zaak vol was, werd plaats op terras "binnen enkele minuten" geregeld. En ook de Dame Blanche blijft weer in onze herinnering. AANRADER!
Breraliesje .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Afgelopen zaterdag avond lekker een vlugge hap. Mijn had de biefstuk en ik de fish and chips. Het was lekker en simpel. Het terras miste alleen een heater, ,maardat mocht de pret niet drukken.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Een zonnige middag gewandeld door Willemstad en daarna neergestreken op het terras van Anno 1610. Vriendelijke bediening en een mooi uitzicht op de in- en uitvarende boten. Voor het diner kregen we een mandje brood met boter. Deze boter had iets te lang gestaan en daardoor ietwat verkleurd. De kogelvanger, een megaburger met alles erop en er aan, was zelfs voor de grootste eter een hele kluif. De burger was echter perfect klaargemaakt en smaakte dan ook prima. De bijgeleverde friet was iets aan de slappe kant en had wat krokanter gemogen. Zelf had ik de mosselen met paprika en ui, deze waren lekker gekruid en ruim voldoende. Logischerwijs was ook hier de friet een beetje slapjes. Voor een snelle hap op een terrasje niets mis mee maar verwacht hier geen hoogvliegers.
Hermelina .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Op een doordeweekse dinsdagavond bij ANNO 1610 beland.
Het is een soort eetcafe, met wat tafeltjes in cafe en een paar tafeltjes in een apart kamertje ernaast.
Ikzelf nam een paar gerechtjes buiten de kaart die ze toen hadden, Gourgettesoep met zalmsnippers en een lentesalade met gamba's en wat frieten erbij.
Tafelgenoot nam de sate van varkenshaas.
Het zag er allemaal goed uit en het smaakte ook goed.
De bediening was ook goed en vriendelijk.
Een gemoedelijke tent, waar we vast nog eens terugkomen.
Met z'n 2 en voor nog geen €50 gegeten.