Anna

Warmoesstraat 111 1012 JA Amsterdam Nederland Kaart
31-204281111

Over het restaurant Anna

Culinaire hoogstandjes op de Wallen

In de rosse buurt van Amsterdam vind je, vlakbij de Oude Kerk, restaurant Anna. In deze internationale omgeving worden gerechten van hoge kwaliteit geserveerd in een ontspannen en informele sfeer. De risotto van Chef Andrès Delpeut is een specialiteit. Gasten kunnen er geen genoeg van krijgen, kilo’s gaan er doorheen. De attente bediening maakt het je heel gemakkelijk door de juiste wijn te adviseren. Geniet op het terras van een levend schilderij van Amsterdammers en toeristen.

Meer informatie over restaurant Anna

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
M B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten en op het terras gezeten.
Antina N.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening! Wij komen zeker nog een keer langs.
Marit N.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Tsja, Andres heeft de lat wel erg hoog gelegd voor zijn opvolger. Wij waren altijd fan van Anna, omdat we de proeverijmenu's erg interessant vonden en we ook vaak nog wat extra nieuwe gerechten te proeven kregen. We hebben een keer gegeten sinds de nieuwe chef er is, maar helaas is het niet meer hetzelfde concept waar wij zo'n fan van waren. De kwaliteit van de gerechten is uitstekend, maar onze verwachtingen waren te hoog. De wijnkaart bevat leuke wijnen met voldoende keuze per glas. De bediening is servicegericht.
Connie M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Erg genoten, verrassende gerechten. Vriendelijk personeel en mooie ambiance.
M D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Geweldige keuken; mooie gerechten. Wuj waren met 4 mensen. Vriendelijk en attent personeel. Ondanks de zaak volledig bezet was hebben we niet al te lang hoeven te wachten tussen de gerechten. Voldoende koks in de keuken
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten mooie en smaakvolle gerechten in gezellige ambiance met prima wijnen. Superlocatie
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima eten, bijzondere combi's, wijn spijs was zo-zo. Een beetje aan de prijs. Top service
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Anna is een verrassend onverwachte plek in de Warmoesstraat. Hippe tent. Een beetje afstandelijk, zowel qua sfeer als qua bediening. Eten was keurig, maar niet meer dan dat. Het aanbod is redelijk beperkt en de porties aan de kleine kant. En niet echt goedkoop. Ik had er meer van verwacht.
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Viel mij behoorlijk tegen. We waren vroeg, het ontvangst was niet echt hartelijk. Het is een mooie tent maar het mist sfeer. De tafeltjes staan te dicht op elkaar. Het personeel doet z'n ding, maar heeft en doet weinig extra's om er echt een topavond van te maken. De gerechtjes waren ok, maar niet bijzonder. Miste echte smaak explosies, verassende texturen en combinaties. Al vond ik de ketchup op de filet American echt top...NOT! Ik snap dat je in dit soort tenten niet komt voor grote porties, maar dit sloeg echt alles. De tafel naast ons bestelde twee keer extra friet en brood, en ik overwoog om buiten nog een kroketje uit de muur te trekken. Had echt zo veel meer van deze tent verwacht.. jammer!!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Teleurstelling! Bediening matig en eten weinig verrassend. Prijs kwaliteit verhouding os zoek. Bij binnenkomst een chagrijnige dame. Er kon geen lach af. Personeel wist niks te vertellen over bereiding vd gerechten. De bereiding van de gerechten was simpel en weinig verassend. Porties zijn klein!! Het is een ok restaurant maar we hadden voor een 4 gangen diner en een paar glazen wijn hier geen 160 euro voor willen betalen... wij komen niet meer terug helaas...
Estijn N.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Fantastisch gegeten, in een prachtige ambiance met uitstekende bediening. We hebben genoten en komen zeker terug!
Ron C.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten, fantastisch gepresenteerd, goede service!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vandaag ben ik met een vriendin naar restaurant Anna te gaan. Bij dit restaurant moet ik zeggen dat er niet veel keuze was en als er dus niks bij zit voor je dan is dit niks voor jou. Als voorgerecht nam ik makreel en als tussengerecht eendenlever. De hoofdgerechten op het menu kende ik niet en vroeg daarom het personeel om hun mening. Reerug leek het meest geschikt voor mij Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Als Dessert nam ik chocolade. Alles was erg lekker alleen was het menu wat klein.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vandaag besloot ik naar restaurant Anna te gaan met mijn man. Het restaurant had een goed sfeertje. Ze hadden zelfs een speciaal menu kaart voor mensen met allergieën. Als voorgerecht nam ik makreel mijn man nam ook een markreel. Als tussengerecht wisten we niet zo goed wat we moesten nemen maar dankzij het personeel konden we een keuze maken, we besloten voor eendenlever te gaan die was overigens erg lekker. Als Hoofdgerecht nam ik reerug. En als laatst nam ik als dessert chocolade. Het was een leuke avond.
Alex G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vandaag besloot ik met mijn vriendin naar restaurant Anna te gaan. Ik ben een echte fan van hartje Amsterdam en dit restaurant zat op een erg mooi plekje in Amsterdam. Toen we eenmaal een tafel hadden zag ik dat je kon kiezen uit 4,5 of zelfs een 8 gangen menu, ook kon je een wijnarrangement nemen van 4,5 of 8 glazen dit was niet duur ik kon kiezen uit veel soorten gerechten zelfs gerechten voor mensen met een noten allergie. Na eens goed te kijken besloot ik voor een 4 gangen menu te gaan waarbij ik aardappel nam met truffel, USA steak en chocolade als toetje. Mijn vrouw wou een Anna Burger en een framboos toetje gelukkig kon dit allemaal ook los worden besteld. Het personeel was erg vriendelijk en had veel verstand van wijn dit is logisch omdat ze ook zoveel keuze hadden in wijn. Ze hadden echt alle soorten wijn de prijzen verschilde van 5 tot wel 80€ dus voor elk budget had je wel een lekker glas wijn. Verder was het personeel erg snel en deden ze niet moeilijk over mijn vrouw haar bestelling. We hebben een erg gezellige avond gehad en komen hier graag nog eens.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
In de Warmoesstraat verwacht je dit niet. Er zitten alleen maar Argentijnse grill restaurants, goedkope Chinezen. Maar er zit ook Anna, een restaurant waar ik al eens eerder had gegeten. Omdat dit beviel besloot ik om nog een keer te gaan. Dat is wederom goed bevallen. De ontvangst is hartelijk, de bediening is attent. Wat ik erg goed vind is de keuzes die ze hebben gemaakt mbt hun menukaart: je kunt maar uit weinig gerechten kiezen. Dit betekent dat de keuken zich volledig kan focussen op de 'paar' gerechten die er op de kaart staan, een recept - vind ik - voor hoge kwaliteit. Het brood, de olie en boter op tafel: heerlijk. De boter is luchtig gemaakt en gekarameliseerd, hier kun je me voor wakker maken. Jammer is wel dat het brood niet meer wordt bijgevuld, maar het is een detail. De gerechten zijn prachtig opgemaakt en erg lekker. Heel klein minpuntje vind ik de wat kleine porties, maar als het brood wordt aangevuld ben ik helemaal tevreden #aanrader #ikkomterug
Annejasmijn .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Een geweldige avond gehad. Je kan kiezen voor een 4, 5 of 8 gangen menu. Wij hebben gekozen voor een 8 gangen menu met wijnarrangement. Echt genoten! De gerechten en wijnen werden duidelijk uitgelegd en de tijd tussen de gerechten was ook prima.
Laurence G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Dit restaurant biedt innovatieve combinaties vaan smaken aan: westerse smaken en een tik van osterse smaken. De ediening was vriendelijk en attent: Dennis heeft een goed verhaal. De keuken is een van de meest interessanten van Ansterdam. Voor herhaling vatbaar.
Maggie P.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het was ons eerste keer bij Anna en zeker niet de laatste keer. Voor ons twee jarige jublieum had mijn vriend en ik bij Anna gegeten. We namen de 8-gangen proeverij menu en dat we zeker aan te raden. De eerste twee gangen waren verrukkelijk (tonijn tartaar en softshell krab). De bediening was enthousiast, vlot en professioneel. Aan het einde kregen we nog een extra dessert van het huis om ons jubliem te vieren, dat was erg attent.
We komen zeker terug!
j.lonterman .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten, top niveau! Attente aardige bediening! Een Michelin ster zou Anna niet misstaan! Wij waren met 4 personen, 2 personen hebben genoten van het 4 gangenmenu, de andere 2 hebben van de kaart gekozen, mooie opmaak, mooie smaken, heerlijke amuses, vanuit Noord Brabant komen we zeker weer een keer eten bij Anna.