Anna

Warmoesstraat 111 1012 JA Amsterdam Nederland Kaart
31-204281111
Goed uit eten midden op de Wallen, kan dat? Jazeker, bij restaurant ANNA! De ene zijde van het pijpenla restaurant zit aan de Warmoesstraat en de andere kant grenst aan de Oudekerksplein met een te gek uitzicht op de Oude Kerk. Chef Ben van Geelen (voorheen o.a. eigenaar A la Ferme) en zijn keukenteam koken met mooie ingrediënten en maken alles zelf met uitzondering van het brood. Op de kaart staan gerechten zoals Anjou duif met schorseneren en truffel en parelcouscous met gerookte (haring)kaviaar.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: In de zomer kun je buiten op het plein eten aan de voet van de Oude Kerk. Echt een bijzondere ervaring.

Over het restaurant Anna

Culinaire hoogstandjes op de Wallen

In de rosse buurt van Amsterdam vind je, vlakbij de Oude Kerk, restaurant Anna. In deze internationale omgeving worden gerechten van hoge kwaliteit geserveerd in een ontspannen en informele sfeer. De risotto van Chef Andrès Delpeut is een specialiteit. Gasten kunnen er geen genoeg van krijgen, kilo’s gaan er doorheen. De attente bediening maakt het je heel gemakkelijk door de juiste wijn te adviseren. Geniet op het terras van een levend schilderij van Amsterdammers en toeristen.

Meer informatie over restaurant Anna

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Anna

Leontien B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Weer heerlijk gegeten, dit maal buiten op het terras. Wat is dit toch een fijn restaurant op steenworp van station!
Claude M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Très bon restaurant à recommander
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Op de Warmoesstraat verwacht je vooral toeristen restaurants van gemiddeld niveau, maar daar stijgt Anna flink boven uit. Sfeervolle lange ruimte die op het einde getrapt (per set tafels) maar beneden gaat (let op bij vertrekt, we hebben diverse mensen onderuit zien gaan). Het (3 gangen voor nog geen eur 40) menu spreekt ons het meeste aan. Als aperitief nemen we de Verdejo, zeer aan te bevelen. De prijzen voor de wijnen zijn ook zeer schappelijk. Voorgerecht (soort balletjes paté) zijn erg smaakvol en leuk geserveerd. De Sukade als hoofdgerecht smaakt prima maar had waarschijnlijk al even op een ober staan wachten, want was niet erg warm. Tarte Tatin juist weer helemaal goed en dat geldt ook voor de Koffie. Prima aan te bevelen!
Teun J.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Uitstekend!! Een aanrader.
Siemon G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heel lekker gegeten. Wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht was wat aan de lange kant. Service soms wat onhandig. Leuke avond gehad in prima atmosfeer.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
zeer vriendelijk personeel het eten te kleine porties
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Wat was het een feest om bij restaurant Anna te dineren en we komen graag terug. Het diner was keurig opgemaakt en de smaken komen goed tot hun recht. We hadden een wijnarrangement en we vroegen om uitleg en kregen het en het paste goed bij onze gerechten.We komen graag terug om nog eens te dineren.
Barbara L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Lekker gegeten en een leuke avond. Geen wauw ervaring en dat had ik wel verwacht ook wel gezien de gehanteerde prijzen?
Cor P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Anna geeft je lekker te eten. Het is restaurant dat 'laat op gang' komt. Wij waren wat vroeger, geen probleem. Anna is een lange pijpelaar, waarbij we toch geen last hadden van de overige gasten.
Maggie P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Kwaliteit achteruit gegaan sinds 1 jaar geleden
Ty K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten in sfeervol restaurant. Hoofdgerecht iets aan de zoute kant de risotto met truffel
Ids T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
wachttijd erg lang voor er een gerecht komt wel werd er steeds maar weer wijn ingeschonken en gevraagd of we nog meer drank willen hebben zeer irritant en alleen gericht op omzet
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
In een mooie ambiance genieten van mooi opgemaakt, uiterst smaakvolle, creatieve gerechten. Mooie bijpassende wijnen, met als absoluut hoogtepunt een schriftje met daarin handgeschreven (!) speciale wijnen! Wij dronken de Château Ollieux Romanis, ‘Cuvée Prestige’, Corbières, Frankrijk, 2014 - prima bij zowel de heilbot als de eend.

Vriendelijk en kundig personeel, kortom wederom een prima avond.
Aanrader!
R.L.H. I.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Ik was daar met een vriend. Het was een warme avond en wij hebben buiten gezeten. Met uitzicht op de kerk, enkele in die buurt werkzame dames en vele toeristen . Ook Anna trekt veel toeristen. Binnen vond ik het wat krap voelen, maar buiten zit je bijzonder, al is het niet rustig. Het eten en de wijn zijn gewoon goed.
Marriette B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten en op het terras gezeten.
Antina N.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening! Wij komen zeker nog een keer langs.
Marit N.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Tsja, Andres heeft de lat wel erg hoog gelegd voor zijn opvolger. Wij waren altijd fan van Anna, omdat we de proeverijmenu's erg interessant vonden en we ook vaak nog wat extra nieuwe gerechten te proeven kregen. We hebben een keer gegeten sinds de nieuwe chef er is, maar helaas is het niet meer hetzelfde concept waar wij zo'n fan van waren. De kwaliteit van de gerechten is uitstekend, maar onze verwachtingen waren te hoog. De wijnkaart bevat leuke wijnen met voldoende keuze per glas. De bediening is servicegericht.
Connie M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Erg genoten, verrassende gerechten. Vriendelijk personeel en mooie ambiance.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Geweldige keuken; mooie gerechten. Wuj waren met 4 mensen. Vriendelijk en attent personeel. Ondanks de zaak volledig bezet was hebben we niet al te lang hoeven te wachten tussen de gerechten. Voldoende koks in de keuken
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten mooie en smaakvolle gerechten in gezellige ambiance met prima wijnen. Superlocatie