Anna

Warmoesstraat 111 1012 JA Amsterdam Nederland Kaart
31-204281111

Over restaurant Anna

Culinaire hoogstandjes op de Wallen

In de rosse buurt van Amsterdam vind je, vlakbij de Oude Kerk, restaurant Anna. In deze internationale omgeving worden gerechten van hoge kwaliteit geserveerd in een ontspannen en informele sfeer. De risotto van Chef Andrès Delpeut is een specialiteit. Gasten kunnen er geen genoeg van krijgen, kilo’s gaan er doorheen. De attente bediening maakt het je heel gemakkelijk door de juiste wijn te adviseren. Geniet op het terras van een levend schilderij van Amsterdammers en toeristen.

Meer informatie over restaurant Anna

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vandaag besloot ik naar restaurant Anna te gaan met mijn man. Het restaurant had een goed sfeertje. Ze hadden zelfs een speciaal menu kaart voor mensen met allergieën. Als voorgerecht nam ik makreel mijn man nam ook een markreel. Als tussengerecht wisten we niet zo goed wat we moesten nemen maar dankzij het personeel konden we een keuze maken, we besloten voor eendenlever te gaan die was overigens erg lekker. Als Hoofdgerecht nam ik reerug. En als laatst nam ik als dessert chocolade. Het was een leuke avond.
Alex G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vandaag besloot ik met mijn vriendin naar restaurant Anna te gaan. Ik ben een echte fan van hartje Amsterdam en dit restaurant zat op een erg mooi plekje in Amsterdam. Toen we eenmaal een tafel hadden zag ik dat je kon kiezen uit 4,5 of zelfs een 8 gangen menu, ook kon je een wijnarrangement nemen van 4,5 of 8 glazen dit was niet duur ik kon kiezen uit veel soorten gerechten zelfs gerechten voor mensen met een noten allergie. Na eens goed te kijken besloot ik voor een 4 gangen menu te gaan waarbij ik aardappel nam met truffel, USA steak en chocolade als toetje. Mijn vrouw wou een Anna Burger en een framboos toetje gelukkig kon dit allemaal ook los worden besteld. Het personeel was erg vriendelijk en had veel verstand van wijn dit is logisch omdat ze ook zoveel keuze hadden in wijn. Ze hadden echt alle soorten wijn de prijzen verschilde van 5 tot wel 80€ dus voor elk budget had je wel een lekker glas wijn. Verder was het personeel erg snel en deden ze niet moeilijk over mijn vrouw haar bestelling. We hebben een erg gezellige avond gehad en komen hier graag nog eens.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
In de Warmoesstraat verwacht je dit niet. Er zitten alleen maar Argentijnse grill restaurants, goedkope Chinezen. Maar er zit ook Anna, een restaurant waar ik al eens eerder had gegeten. Omdat dit beviel besloot ik om nog een keer te gaan. Dat is wederom goed bevallen. De ontvangst is hartelijk, de bediening is attent. Wat ik erg goed vind is de keuzes die ze hebben gemaakt mbt hun menukaart: je kunt maar uit weinig gerechten kiezen. Dit betekent dat de keuken zich volledig kan focussen op de 'paar' gerechten die er op de kaart staan, een recept - vind ik - voor hoge kwaliteit. Het brood, de olie en boter op tafel: heerlijk. De boter is luchtig gemaakt en gekarameliseerd, hier kun je me voor wakker maken. Jammer is wel dat het brood niet meer wordt bijgevuld, maar het is een detail. De gerechten zijn prachtig opgemaakt en erg lekker. Heel klein minpuntje vind ik de wat kleine porties, maar als het brood wordt aangevuld ben ik helemaal tevreden #aanrader #ikkomterug
Annejasmijn .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Een geweldige avond gehad. Je kan kiezen voor een 4, 5 of 8 gangen menu. Wij hebben gekozen voor een 8 gangen menu met wijnarrangement. Echt genoten! De gerechten en wijnen werden duidelijk uitgelegd en de tijd tussen de gerechten was ook prima.
Laurence G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Dit restaurant biedt innovatieve combinaties vaan smaken aan: westerse smaken en een tik van osterse smaken. De ediening was vriendelijk en attent: Dennis heeft een goed verhaal. De keuken is een van de meest interessanten van Ansterdam. Voor herhaling vatbaar.
Maggie P.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het was ons eerste keer bij Anna en zeker niet de laatste keer. Voor ons twee jarige jublieum had mijn vriend en ik bij Anna gegeten. We namen de 8-gangen proeverij menu en dat we zeker aan te raden. De eerste twee gangen waren verrukkelijk (tonijn tartaar en softshell krab). De bediening was enthousiast, vlot en professioneel. Aan het einde kregen we nog een extra dessert van het huis om ons jubliem te vieren, dat was erg attent.
We komen zeker terug!
J.lonterman .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten, top niveau! Attente aardige bediening! Een Michelin ster zou Anna niet misstaan! Wij waren met 4 personen, 2 personen hebben genoten van het 4 gangenmenu, de andere 2 hebben van de kaart gekozen, mooie opmaak, mooie smaken, heerlijke amuses, vanuit Noord Brabant komen we zeker weer een keer eten bij Anna.
Hildebrand.frits .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Een heerlijk 8-gangen verrassingsmenu gehad: om je vingers en borden bij af te likken. Heel prettig gezelschap, mooie inrichting, perfecte service: helemaal af
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Mooie strakke zaak midden in de 'red light' district. Erg lekker gegeten. Mooie amuses. Extra tussengerecht omdat er iets mis wat met onze bestelling. Prachtige wijn en een goede bediening. Hamburger als hoofd was erg leuk, lekker maar wel wat vettig.
Rienz .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Prima avond gehad bij Anna, mooie gerechten, lekkere wijn, uitstekende bediening en dat alles midden in het rode licht district. Echte aanrader en hard op weg een Michelinster te vergaren.
Eelco .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Lekker eten, bijzondere amuses, goed wijnadvies. We gaan een keer terug om andere gerechten te proberen. De service: eerder dan de formele openingstijd naar binnen, goed en prettig ontvangst. Hadden niet veel tijd. Van te voren gemeld. Alles liep soepel en prettig,
Coolpuder2 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Anna is vertrouwde plek om uitstekend te eten in verrassende omgeving.
Mijn tonijntartaar was werkelijk excellent net als enkele amuses. Mijn gasten uit Luxemburg waren ook meer tevreden.
Tom N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
De vorige keer was alweer een tijd geleden, maar eten bij Anna blijkt nog steeds klasse. Heel prettige, losse en deskundige bediening met goede wijnadviezen. Veel wijnen zijn ook per glas te krijgen, altijd fijn. Leuke ambiance ook, met in het achterdeel van de zaak uitzicht op het Oudekerksplein.
Het eten bij Anna is van constant hoog niveau, met originele gerechten. Waar elders eet je zoervleis? Men heeft er duidelijk plezier in hier. En de porties, een paar jaar geleden nog een zwak puntje, zijn tegenwoordig fatsoenlijk bemeten.
Geen negatief woord eigenlijk over dit sympathieke restaurant. Een opvallende enclave van klasse in de Warmoestraat. Volgens de eigen website: 'Eten op zeer hoog niveau voor een uiterst redelijke prijs in een ontspannen, informele sfeer.' Dat weten ze goed waar te maken.
Raymond & Marit .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
We namen het 8 gangen proeverij menu, wij noemen het een 10 gangen verwenmenu! We kregen namelijk twee extra gerechten om uit te proberen. De gerechten zijn uitstekend op smaak gebracht en in absolute balans. Met oog voor detail kregen we keer op keer weer een heerlijk gerecht voorgeschoteld, wauw! Wij vinden het erg plezierig om aan de keuken te zitten, zodat we goed konden volgen hoe alles met zorg op het bord werd gepresenteerd. De meeste gerechten zijn Frans qua stijl, er zitten ook fusion-achtige gerechten tussen, zeer divers wat voor zoveel gangen erg fijn is. De bediening was erg servicegericht, water werd steeds aangevuld. Wij vinden dit restaurant een aanrader, dubbel en dwars!
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Een keer eerder geweest vlak na de opening en nu naar bijna vijf jaar wederom heerlijk gegeten. Wij lieten ons verrassen en werden daarbij voorzien van heerlijke bijpassende wijntjes. De bediening is kundig en zeer attent. Dit pareltje verscholen tussen de toeristische attracties blijft een aanrader!
Joostchristiaan .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Onlangs voor de 6e keer bij Anna gegeten en het lijkt elke keer beter te worden. Het menu van de chef inclusief wijnarrangement is een genot. Met de cilinder gevuld met tonijntartaar en de truffelrisotto met kalfswang als absolute hoogtepunten. Hoewel ik daar alle andere heerlijke gerechten misschien tekort mee doe. De bediening is prettig attent en weet in verschillende talen uitgebreid over drank en spijzen te vertellen. Ondanks de drukte is de sfeer ontspannen en gastvrij. De vriendelijke maitre nam de tijd om even een praatje te komen maken bij onze tafel.

Anna is populair bij toeristen, maar ook steeds meer Amsterdammers lijken deze mooie gelegenheid te (her)ontdekken. En terecht! Ook zomers, op het terras aan het Oudekerksplein, is het goed toeven.
Mike E.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
We waren al heel lang van plan om bij Anna te gaan eten en het is er nu eindelijk eens van gekomen. Dit hadden we dus veel eerder moeten doen! Vlotte, informele, jonge bediening met kennis van zaken. Echte gastheren en -vrouwen! Goed wijnadvies. Heerlijk gegeten. Vooral de truffelrisotto was zalig. Kortom, dit vraagt om herhaling.
Machiel L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Vrijdag avond werkelijk heerlijk gegeten.
De gerechten zijn goed op smaak mooi opgemaakt met oog voor detail.
De bediening is goed en strak.
Dessert was geweldig en de wijn ook.

Ik kom terug
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Leuk restaurant, mooi decor, maar een beetje kil. We hebben naast de open keuken gezeten en daar heb je goed zicht hoe de gerechten klaar geassembleerd worden. Er wordt weinig a la minute bereid, het is het combineren van alle ingrediënten op het bord en dat merk je ook aan de temperatuur.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Mooie lange ruimte, smaakvol hout, verschillende niveaus, sfeervol!

Uitstekend lunchmenu startte (los van aardige amuses) met een in krokante cilinder van wit & zwart sesamzaad gevangen tonijntartaar. Aangenaam contrasterend in smaken en structuren met de wasabi roomkaas en sojadressing. Heerlijk!

Navolgende stukje kalfshaas zelden zo mals gegeten, met prima raketsla/rucola gevulde gnocchi. Toetje van kleine rondjes NY cheesecake en bolletje ijs bevestigde: wij gaan hier snel weer ('s avonds) eten.