Anice Culinair De Chef's Table

- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Catering
Rodney I.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten bij de Chef's Table Anice Culinair. Wat een geweldige avond!!
We werden ontvangen door chef Marc, waar we eerst gezellig een tijdje mee hebben staan kletsen. Hij bezit over zeer veel kennis van wijnen en restaurants, en is sommelier geweest op de Queen Mary 2. Ook heeft hij gewerkt voor vele sterrenchefs waaronder Ferran Adria, voor wie hij 2 jaar in El Bulli heeft gekookt.

De avond begon met een lesje sabreren, het openmaken van een fles champagne of cava met behulp van een zwaard.
Daarna begon het 5 gangen diner, met als voorgerecht eend met mayonaise met rooksmaak, rillette van eend en sphere van sinaasappel.
De 2e gang was een stukje zeebaars met een schuim van basilicum en bisque van langoustine.
De 3e gang was een mals stukje runder bavette, met truffeljus, broccoli en krokante risotto. Heerlijk!!
De 4e gang bestond uit 4 royale borden kaas.
De 5e gang was een chocolade cake met een bol karamelijs.

Tussen de 4e en de 5e gang kregen we ook nog een lesje suikertrekken, en suikerblazen... Heel mooi om te zien, en leuk om te leren want kun je ook makkelijk thuis doen, om je dessert mee te versieren.

Het restaurant is uitsluitend geopend op afspraak, voor groepen vanaf 8 personen.
De prijs valt reuze mee, slechts €55 euro voor het diner, en €35 voor het royale en perfect gekozen wijnarrangement.

Al met al dus zeker een aanrader om met een groepje heen te gaan!! Wij hebben alvast weer gereserveerd voor volgende maand, voor het kreeftenmenu!
Try_it .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Ik heb het genoegen gehad om 3 dagen te mogen vertoeven in De Chef's Table van Anice Culinair vanwege een besloten strategiebijeenkomst.

Marc Rewinkel, de chef; "als hij praat, zwegen wij", heeft ons gedurende die dagen in watten gelegd met voortreffelijke gerechten, wijnen en verhalen. Marc heeft een gepassioneerde, prikkelende en uitdagende manier van praten en koken, wat het geheel meer maakt dan de som der delen.

Het voert te ver om alle gerechten langs te laten komen die we hebben mogen genieten, maar toppers waren voor mij de cannelloni met eekhoorntjesbrood en truffel, verse dorade met zeekraal - uiterst vers en eerlijk met een heerlijke combinatie van smaken, Varkenswangetjes van het ibericozwijn - had ik nog nooit gegeten, was voortreffelijk mals in een stevige saus. De gellificatie van biet met rillette van makreel was overheerlijk fris en subtiel van smaak. Marc speelt graag met textuur; de sferificatie van sinaasappelsap met dilleschuim geserveerd in een eierschaal gaf de illusie een rauw ei te eten, maar gaf een volstrekt unieke smaaksensatie.

Qua wijnen was het ook top: Boom Boom Syrah completeerde de eend op subtiele wijze, heerlijke witte viognier... ik kan nog even doorgaan. Wijnen op zeer hoog niveau tegen een uiterst redelijke prijs.

De setting is informeel, je zit letterlijk bij de chef in de keuken, maar past uitstekend bij Marc's manier van werken. Als je een sterrenniveau tafel zoekt, moet je hier niet zijn. Als je eten zoekt op sterrenniveau en een passie deelt voor lekker eten en drinken is dit een absolute aanrader. Voor mij is de kans op herhaling extreem groot.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Mijn vrouw en ik zijn op 4 januari een vorkje gaan prikken bij De Chef's Table op de Ceintuurbaan in Amsterdam.

Hoe is ons dat bevallen? Heel erg goed, wij vonden het geweldig.
Marc Rewinkel, de goedgemutste kok en eigenaar van de Chef's Table, staat zelf achter het fornuis en kookt niet alleen op smaak, maar kookt met liefde en weet wat hij doet. Het begon al met een perfect bereidde kreeftenbisque. Hoofdgerecht was hertenbiefstuk met een saus met truffel. werkelijk erg goed bereid, prachtige garing (het is dat het onbeleefd is om je bord af te likken).

Heel erg leuke ervaring een chef's table, een heel restaurant voor jezelf, alle aandacht voor jou en je tafelgenoten. Wij vonden het een zeer aparte en erg leuke ervaring.

Op de bediening was niets aan te merken, altijd even galant, vriendelijk en opgewekt. De kok doet als een circus-artiest alles en doet dat uitermate kundig en geroutineerd.
Maar ook zijn wijnadvies is erg charmant en kundig. Deze man weet waar hij over praat, hij heeft zijn huiswerk gedaan en heeft duidelijk een liefde voor wijn.

De Chef's Table heeft geen keukengeheimen en dat is altijd fijn.
Spijtig dat er voor private dining geen Michelinsterren uitgedeeld worden, want Marc Rewinkel zou geen slecht figuur slaan.

Komen wij terug? Zeer zeker. We hebben zelfs al weer een reservering geplaatst! Als dat geen compliment is...