Aneka Rasa

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Aneka Rasa

bxr .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Dit is een restaurant met de merkwaardigste kaart die ik in tijden heb gezien: er staan slechts een paar gerechten op en dan een hele pagina met wijnen. Wie van vlees houdt, kan uit precies 1 gerecht kiezen. Wie van vegetarisch houdt, kan uit 1 rijsttafel kiezen maar dan moet je minimaal met z'n tweetjes zijn. Wat? Ja. Gelukkig waren we met zijn drietjes, waaronder twee vegetariërs en 1 vleeseter. Het ideale gezelschap. Het eten was in orde, maar omdat de vriendelijke bediening zo absurd onprofessioneel was, hebben we toch geen fijne avond gehad, om het nog niet over de hoeveelheden te heeben. Oké, we kregen een goede tafel toegewezen in het stille restaurant, maar dan wordt er vervolgens niet gevraagd of we iets willen drinken. Bediening 101. Dan kregen twee van ons (die met de rijsttafel voor twee) het eten veel eerder dan de vleeseter. Geen uitleg waarom. Hij mocht gewoon wachten. Gedurende de hele avond (het was alles behalve druk) is ons niet één keer gevraagd (1) of alles naar wens was of (2) we misschien iets zouden willen drinken. Dat is zo onverstandig als je het van de drankjes moet hebben. O nog één ding... de hoeveelheden waren karig en wij zijn geen grote eters. De vleeseter begon later en was veel eerder klaar. Ik heb iets moeten bijbestellen. En dan de druppel: toen ik er een portie saté bij bestelde, snapte ze niet wat ik bedoelde, liep naar de keuken, kwam terug en zei: "Maar dan moet u wel bijbetalen." Dat is toch meestal als je nog iets bestelt? M.a.w. 'u krijgt het niet gratis, hoor!' OMG het was bijna grappig. Bijna, want ondanks de vriendelijke glimlach waar onze trek niet van verdween komen we hier niet meer terug. Ik geef "redelijk" voor de gerechten omdat IENS niet de optie "waar voor uw geld" geeft met gevolgen voor het eindcijfer. Ja, het eten is prima, maar het is veel te weinig en dus teleurstellend.

Vrij teleurstellend, onprofessioneel en alles behalve goedkoop.
Wood M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Hier wezen eten met 2 vrienden. Na lang wachten werden we eindelijk geholpen terwijl het niet druk was. We hadden 3 keer de rijsttafel van 28,80 euro besteld. Ook weer na lang wachten ( 25 minuten) kwamen de gerechten. Van ieder gerecht een klein bakje waar hooguit 3 eetlepels aan gerecht en dat voor 3 volwassen kerels. De Telor was koud, de sate te droog met pindasaus voor 1 persoon, de rendang was lauw, de ikan was ook droog. Toen ik vroeg of die gele rijst kuning was zei ze dat er safraan in zat!?!?! En ik ben zelf een indo! De sayour lodeh was gemaakt van zuinige ingredienten. De seroendeng hebben we helemaal niet gekregen. Wanneer we wat wilde vragen liep ze steeds de andere kant op. Het dessert was fruit uit blik met ijs. We zijn weg gegaan met honger en 100 euro armer. Nee, ik raad iedereen af hier te gaan eten. Een paar honderd meter verder op krijg je waar voor je geld en de kwaliteit die je graag wilt hebben. NEE NOOIT MEER DEZE TOKO!!!!!!!!!!!
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Middenin wat je de tourist-trap zou kunnen noemen afficheert Aneka Rasa zichzelf als de echte authentieke Indonesische keuken. Maar helaas is de werkelijkheid toch echt wat minder authentiek. Van de rijsttafels die men serveert is er 1 vegetarisch. Dat is voor de vega's onder ons natuurlijk prima. Maar verder dan dit kunnen de complimenten over het eten niet gaan. Het is een doorsnee Indonesisch restaurant. De gerechten zijn vlak van smaak. De als pedis aangemerkte gerechten veroorzaken een lichte tinteling op de tong. Meer niet. De sambal goreng telor was nog het meest spicy. Daar waar het spicy zou kunnen zijn werd het in de gerechten afgeblust met kokos. Kokos werd trouwens veel gebruikt. Waardoor de verschillende smaken naar elkaar toelopen. Jammer. Voor de gemiddelde (buitenlandse) toerist wellicht een juiste tent op steenworp afstand van CS (en druk was het zeker niet op deze woensdag) maar authentiek? Nee. jammer.
steven M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Na een dagje "Sail" gingen wij naar centrum A'dam om een hapje te eten. Aneka Rasa zag er van buiten verzorgd en ruim uit en de menu kaart sprak ons aan. Wij hebben heerlijk gegeten van de "Aneka" rijsttafel en er werd uitgelegd wat de gerechtjes waren. Vriendelijk en attent personeel. Komen zeker terug!
Em B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Met groep buitenlandse collega's diverse (vegetarische) rijsttafels besteld. Goede variatie aan gerechten en smaken, met prima wijn en bier voor een zeer schappelijke prijs. Wij aten 'all in' voor 27,50 pp. inclusief thee toe. Vlotte en vriendelijke bediening in typisch Indonesische sferen middenin de Warmoesstraat. Aanrader!
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Met 4 personen een rijsttafel genomen á 19,80 euro pp. Het gerecht bestond behalve uit witte rijst en nasi goreng uit een tiental bijgerechten waaronder sateh (acceptabele smaak en geen zielige kleine stukken vlees), rendang (rundvlees) en kip (?) in een kokosmarinade (lekker mals). De gebakken banaan was echter klef en week en leek wel een paar dagen eerder klaargemaakt te zijn. Over het algemeen was de smaak van de gerechten wat vlak, waarschijnlijk om iedereen te vriend te houden. De gerechten waren (en bléven) goed op temperatuur, dit in tegenstelling tot wat andere recensenten vermelden. De porties zijn afgemeten. Op het eind heb je wel voldoende gegeten. Toch vond ik de prijs voor deze rijsttafel aan de hoge kant.
De inrichting is vrij neutraal, maar het restaurant is wel een rustpuntje in de drukke straat.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Hier met 3 man gegeten. Vriendelijke bediening en het ziet er keurig uit. Hadden 2 verschillende rijsttafels. Dus meer als voldoende keus. Van de 1 twee en de ander alleen. Dus enkele dingen voor 2 personen. Alleen heel erg jammer, dat ondanks alle warmhoudplaten het allemaal te koud was, wat ook ten koste gaat van de smaak. Maar prijs t.o.v. het geleverde was prima.
Nico_Vissche .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
Weer eens heerlijk gegeten en mijn favoriete gerechten zijn nog steeds de sambal goreng reboeng tahoe en de tempeh boemboe koening. Ook mijn hollandse vrienden vinden het eten erg goed maar gaan meer voor de indische rijsttafel, hetgeen begrijpelijk is.