Anders

Kerkstraat 2 2411 AD Bodegraven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Anders

Dinsdag 11:30 - 21:00
Woensdag t/m Zaterdag 11:30 - 22:00

• Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Op een donderdagavond hier heerlijk gegeten. Wij zijn voor het tapas menu gegaan. Stuk voor stuk lekkere gerechtjes. Als dessert hadden wij het grand dessert, allemaal kleine desserts van de kaart.

Al met al een leuke avond gehad met hele goede en vriendelijke bediening.
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Een van de weinige restaurants in Bodegraven met een terrasje aan het water. Het eten is niet heel bijzonder, maar zeker ook niet slecht. Je krijgt vooral veel voor een prima prijs.
Haastrechtvlist .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
We hebben hier heerlijk onbeperkt tapas gegeten. Alles smaakt uitstekend en is vers. Vooral de ossenhaaspuntjes en de kippendijen waren erg lekker. De pizzarolletjes vonden wij wel ets minder. De bediening was goed en gezellig en drong niet aan op extra drinken. Als dessert hadden wij het verrassingsdessert gekozen. Een lekkere proeverij van verschillende desserts zoals ijs, spekkoek, soesje en creme brulee. Wij hebben een erg gezellige avond gehad en heerlijk gegeten.
Angelique K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Werden hartelijk ontvangen, tapas gegeten van de nieuwe kaart!
Stonden veel nieuwe gerechten bij vooral de Alan&Pim's kippelingen waren super lekker! Aanrader dus, komen zeker nog een keer terug.
Tejostr .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Met 4 P een avondje aan de tapas gezeten. Dit is ècht uit eten zoals het oorspronkelijk bedoeld was. Ze weten waar het over gaat in de hospitality wereld en daar wordt ook naar gehandeld. Alles klopt. Prijs / kwaliteit ook. Een aanrader.
3sther .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op Tweede Paasdag heb ik met de hele familie heerlijk gegeten bij Anders. We waren met 25 personen, waarvan 1 peuter. Iedereen heeft heerlijk gegeten van de tapas en het echt naar zijn zin gehad. Het personeel was erg vriendelijk en klantgericht. Het restaurant had voor ons een lange opstelling van tafels gemaakt en het was geen probleem dat iedereen elk half uur van plek veranderde. Echt een prima ervaring! Hier ga ik zeker nog een keer naartoe!
Wilfried V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Prima gegeten voor een redelijke prijs. Gastvrije bediening. Wij zaten aan een hoge tafel met "barkrukken". Op zich ging dat prima, je kijkt alleen neer op de tafels om je heen. Het blijft toch meer praktische als alle tafels laag zijn. Het is een keuze..
Léon J.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Ik kan alleen spreken over de tapas want die heb ik bij Anders inmiddels 6 keer mogen eten. Onbeperkt is bij Anders ook echt onbeperkt, je mag tot 22.00 uur bestellen. Normaal bestel je 2 tapas per persoon per rondje, maar bij de laatste ronde werd er dor de serveerster aangegeven dat we er ook 8 mochten bestellen. (Wij waren met 2 personen) Super vriendelijke service. De koks verstaan hun vak. Nergens in Nederland zulke lekkere en bijzondere, verzorgde tapas gegeten. Ook leuk dat men de kaart regelmatig aanpast. Ander pluspuntje is de leuke, moderne maar toch gezellige inrichting, waarbij men aan de details heeft gedacht.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
De zeer wisselende recensies hier maakte dat ik met enige argwaan ging eten bij dit restaurant. Ik houd niet van tapas dus het werd a la carte. Dat heeft me niet teleurgesteld, integendeel! Voor bospaddestoelensoep: romig en zeer smakelijk. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht. Malse tournedos naar wens rood gebakken, ook wel weer met veel saus en spek. Machtige gerechten, maar smakelijk. Witte wijn vonden we zeer matig (chardonnay), maar de rode shiraz met cabernet sauvignon maakte dat weer helemaal goed. Volle zaak en toch voldoende aandacht.
Samantha B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Zondag 3 januari samen met mijn vriend en een groep van 20 mensen gereserveerd om tapas te eten bij anders. In het verleden een keer eerder gegeten en was voortreffelijk! Helaas vond ik het echt schandalig wat er deze keer gebeurde. We kregen als tapas patat met pizza en gehaktballen. Op het laatst kregen we 2 tapas gerechten van het menu. Ik snap dat het met zo'n grote groep moeilijk is maar om dan patat etc te serveren vind ik echt niet netjes. Zeker omdat ik weet wat voor lekkere dingen jullie op het menu hebben staan. Ik heb hetzelfde betaald als een ander verwacht dan ook hetzelfde eten. Vond het echt schandalig.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We hadden voor 10 personen op het terras gereserveerd. We besloten niet à la carte te eten, maar tapas te eten. Daar hebben we geen spijt van gekregen.

Na uitleg over de werking van de bestelbriefjes werden de tapas besteld. Deze waren gevarieerd en lekker (vlees, vis, vegetarisch, soep). Een klein minpuntje is dat de logistiek niet altijd even goed was. Dat betekende dat sommige gasten als twee gerechten hadden en anderen geruime tijd nog helemaal niet. Maar goed, om 10 personen tegelijk te bedienen, is een hele klus.
De espressokoffie (1 persoon) was te slap en niet heet genoeg.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Gisteravond tapas gegeten met totaal 5 vriendinnen, eerst op het terras maar was zonder problemen mogelijk om naar binnen te gaan. Drinken was er vrijwel direct evenals de stokbroodjes. Heel er jammer vinden wij dat de tapas allemaal apart worden geserveerd, je eet niet met elkaar want als je warme gerechten hebt besteld kun je niet wachten met eten, en paar keer gebeurt dat een gerecht helemaal niet geserveerd wordt, vergeten dus en dat krijg je dan de volgend ronde pas erbij ????. Het eten zelf was heerlijk, maar de bediening was erg rommelig en chaotisch, we werden met jij en jou aangesproken ( oke we zijn geen 70/80 maar u klinkt wel vriendelijker/ beleefder in onze ogen. We hebben al met al een supergezellige avond gehad!
Mermaid2011 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Update 2015: Na mijn laatste recensie van 3 jaar geleden weer eens restaurant Anders uitgeprobeerd. Het was vandaag heerlijk weer en daarom hebben wij plaatsgenomen op het terras. Ik vind het zeer spijtig dat ik bij deze recensie nog slechtere cijfers moet geven dan mijn vorige recensie uit 2012, maar de bijzonder slechte bediening en het matige eten rechtvaardigd de cijfers.
Het had er alle schijn van dat onze ober nog een kater had van de avond ervoor want hij was werkelijk waar niet vooruit te branden. Het dururde erg lang voor we ons drinken ( 3 fris ) kregen. Ook de kaart en de uitleg van de 3 kaarten die wij kregen ( de gewone lunch kaart, de Koningsdagkaart en de tapaskaart) was ondermaats. Toen wij vroegen wat onbeperkt tapas zou kosten wist hij hier niet de prijs van. Hij noemde wel een prijs maar na het doornemen van de "gewone" kaart kwamen wij erachter dat dit niet klopte. Mijn zoontje had wat drinken gemorst en wij vroegen hem om even een doekje of servet te brengen. Na 10 minuten hebben we het maar even aan een collega van hem gevraagd. Wij kozen in eerste instantie voor het onbeperkte tapasmenu. Het tapasmenu werkt op de volgende manier: je bestelt maximaal 2 tapas gerechten per persoon, pas als deze op zijn mag je nieuwe bestellen, voor overgebleven eten bestaat er een boeteclausule. Wij hebben meer dan een half uur op onze eerste 4 tapas gewacht ( (koud) brood met smeersels, inktvisringen, nachos met gehakt en de taco met kippendijtjes). Dit moesten we eten boven de tafel want borden kreeg wij niet voorgezet, terwijl het idee van gerechten delen volgens mij de bedoeling is. Voor ons zoontje hadden wij de twee kroketten met friet besteld. Hij kreeg enkel 1 kroket want de ober had er een kindermenu van gemaakt. Er stonden 3 koks (te zien vanuit het terras) in de keuken: de dame stond te kletsen met onze onzichtbare ober, een andere ober zat bij het raam en enkel 1 kok was bezig met het eten. Met het vooruitzicht op wederom meer dan een half uur wachttijd voor 4 kleine gerechten hebben wij de tapas per stuk betaald bij een collega van onze ober want deze hebben wij tot aan vertrek niet meer gezien aan onze tafel en zijn wederom teleurgesteld huiswaarts gekeerd.
AteWoerden .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Gekozen voor a la carte, de tournedos. Deze was niet wat ik er van had verwacht, erg rauw. De groente en vlees droop in een soort bruine saus. Minder saus was beter geweest. Toen ik het zelfde stuk vlees opnieuw aangeboden kreeg was het er niet beter op geworden. Bovendien zat er nu nog meer saus op. Het zag er nu echt niet meer aantrekkelijk uit. Erg jammer van de avond.
Estherstruijk .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Tapas gegeten bij anders. De gerechten zijn erg lekker en van goede kwaliteit. Het is onbeperkt tapas eten maar je mag maar 2 gerechtjes per keer bestellen en het duurt ontzettend lang voor ze er zijn. Hebben er 3 u gezeten en hadden nog trek maar moesten optijd thuis zijn. Dus dat onbeperkt is een flop dat gaat veel te langzaam! Nogmaals de gerechten zijn uitstekend maar de snelheid teleurstellend.
Carla & Feike V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Gisterenavond hier gegeten, met 9 personen.
Vanaf de straat, kijk je wat ongezellig naar binnen, maar eenmaal binnen, viel dat gelukkig reuze mee.
Bediening was goed en vriendelijk, en drankjes werden ook redelijk snel gebracht. Wij aten a la Carte, en hadden allemaal een ander voor-, hoofd-, en nagerecht. Iedereen kreeg tegelijk zijn voorgerecht, en deze zagen er erg goed verzorgd en lekker uit, en zo smaakten ze ook.. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht, zat een redelijk lange pauze, aangezien wij met een groep waren, niet zo'n probleem. Het hoofdgerecht was ook keurig verzorgd en was ook erg lekker, en goed warm.. Ook nu weer, een lange pauze, voordat de nagerechten werden geserveerd.
Maar deze waren, het wachten wel waard..
Eindconclusie: heerlijk eten, vriendelijk worden bediend, maar voor lief nemen, dat het allemaal wat langer duurt.
En de prijzen, zijn redelijk, voor wat je krijgt..
Marjet S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vanaf buiten ziet het er niet zo uitnodigend uit, eenmaal binnen ziet het er goed en verzorgd uit.

Service is prima al moet je soms wel wat lang wachten.

Het eten en de kaart is niet zo 'anders' als je verwacht. Het tapas menu viel tegen, zou ik niet nogmaals voor kiezen. De eendenborst met een goede glas wijn is prima maar niet heel 'anders'.

De prijs vindt ik te hoog maar ondanks alles is het een gezellige ruimte die ik toch al een paar keer bezocht heb.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
In navolging van mijn eerdere recensie waar ik kritisch ben over de gerechten, vindt ik het op zijn plaats ook te melden als de kwaliteit hierover verbetert is. Echter is het wel nog steeds een redelijk dure kaart en bediening chaotisch.
Daarom blijf ik bij mijn mening, erg leuk om op het terras naar de bootjes en de sluit te kijken met een hapje en een drankje, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes.
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Onbeperkt tapas gegeten, genoeg keus en alles wat je kiest is lekker. Dat is nog eens een avondje uit! Wij komen hier heel graag terug!
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Omdat het terras erg leuk aan de sluis ligt, heb ik mij bij het drinken van een borrel, vaker dan eens laten verleiden om de keuken toch een kans te geven. Helaas heb ik geen verbetering in de prijs/kwaliteit verhouding kunnen ontdekken. De gerechten zijn fantasieloos, eenvoudig en voldoen slechts aan de basis bereiding van voedsel.
Het restaurant is in de loop der jaren vaker van naam/eigenaar gewisseld. Met dit verloop is er nooit een echte focus op het concept gekomen. Op zich jammer aangezien ik denk dat er meer uit de zaak te halen is, met een goed management.