Anafora Parkrestaurant

Uilenboslaan 1 3451 GB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Anafora Parkrestaurant

Dineren in het mooiste park van Nederland

Anafora ligt op een unieke locatie in het Maximapark, een prachtig en waterrijk park. Het restaurant is gebaseerd op een schetsontwerp van de wereldberoemde architect Pierre Cuypers uit 1896, bekend van het Rijksmuseum en Kasteel de Haar. Ook de all day menukaart staat vol met bijzondere gerechten. Geniet van (h)eerlijke gerechten die worden bereid met pure producten uit de omgeving. Bestel hier een mooi glas wijn en geniet van de lekkerste wereldgerechten, die uitermate geschikt zijn om in gezelschap met elkaar te delen. Kom proeven, kom genieten!

Kom je met de auto? Gebruik dan het navigatie-adres: Utrechtseweg 4 te Vleuten. Je arriveert dan op de parkeerplaats van het Máximapark. Vanaf daar is het 400 meter lopen.

Wil je een arrangement, zoals een high tea of high wine reserveren? Laat het weten in het opmerkingenveld tijdens het maken van je online reservering bij Anafora Parkrestaurant in Vleuten.

Arrangementen
High tea: €19,50 p.p. met prosecco €23,50 p.p., kids €9,50 p.p.
High wine: €22,50 p.p.
Brunch: €21,50 p.p., kids €9,75 p.p.

Halve fles mineraalwater

Woensdag t/m zondag: 10:00 - 22:00u

Jouw recensie over het restaurant Anafora Parkrestaurant

Rex V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Bediening is echt drama. Niet alleen gisteren maar over het algemeen.
Kan verder niet recenseren want laatste twee keer na verloop van tijd maar weggegaan.
Marcia L.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Afscheid hockeyteam met 12 volwassenen en 13 kids. Aparte plek op terras gereserveerd voor ons. Constant goed service mbt drankjes en lunch. Echt PERFECT. DANK
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Een heerlijke avond gehad met 11 mensen. heerlijk gegeten in een fijne omgeving met vriendelijk personeel.
Hoewel de voorbereiding via de mail niet helemaal was doorgekomen, werd er door het deskundige personeel geen enkel punt over gemaakt enkonden we direkt aanschuiven.
HansdeBo .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Met familie en vrienden een gezellig uitgebreid diner gehad bij Anafora. Wat een fijne sfeer en echt heerlijk eten! We hebben buiten aan een lange tafel op het prachtige terras gezeten met uitzicht op het water. De grote schalen met eten die we samen deelden gaf de sfeer van een Italiaanse familiemaaltijd. Wat ook heel fijn was: alles was mogelijk. De goede bediening en het hartelijke onthaal maakten het een perfecte avond. We komen zeker weer!
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Vandaag met het prachtige weer maar eens een wandeling gemaakt door de schitterende Japanse tuin. Vervolgens naar Anafora gegaan, bij binnenkomst gelijk vriendelijk ontvangen en uitstekend geholpen door de jongeman met de krulletjes. Foccacias smaakte ook top. Wij komen zeker terug. gr stephanie en jens
Pascalle G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Onderstaande klacht hebben wij per email opgestuurd naar Anafora naar aanleiding van onze lunch gistermiddag aldaar. We hebben zojuist een antwoord terug gekregen zonder excuses en enige vorm van coulance, al met al een zeer teleurstellende ervaring:

“* ontvangst: er was duidelijk gecommuniceerd over reden van bezoek (verjaardag F en M) We moesten zelf ons plekje zoeken. Ook verdere uitleg moest lang op zich wachten (gebeurde pas bij het uitserveren) Ook na veel aandringen werd de zwaan die we hadden gehuurd losgemaakt
* Tafelschikking: de tafels waren dusdanig strak tegen de muur aan geplaatst dat doorgang erg moeilijk was. We hebben dit zelf aangepast inclusief doorgang aan beide zijdes van de tafel zodat mensen makkelijker op konden staan. Ook was de tafel heel krap gedekt, toen de broodjes e.d geserveerd werden was er niet genoeg plaats om het neer te zetten, aangezien de stoeltjes zeer dicht op elkaar stonden, was er eigenlijk geen bewegingsvrijheid of ruimte om normaal te kunnen eten.
* bediening: na enig aandringen werden de mensen gevraagd wat ze wilden drinken (hier was dus een misverstand ook in combinatie met de lunch waarbij thee en koffie waren inbegrepen) Tevens viel het ons op dat het personeel meer met elkaar bezig was dan met de klanten (we zagen dat de leidinggevende iemand een uitbrander gaf in het restaurant wat we ons zeer ongepast lijkt, ook tranen achter de bar bij een van de serveersters, zij werd erg onvriendelijk naar boven gestuurd).
* WCs: die waren echt zeer vies! Kraan op handen te wassen werkten niet tot nauwelijks. Mensen hebben hun handen “gewassen” met chloordoekjes die er lagen
* Eten: Kwantiteit was ok echter waren een aantal items niet goed warm (soep, quiche)

We hebben ruim 600 euro besteed maar twijfelen of we jullie restaurant nog een keer bezoeken. Hopelijk kunnen jullie wat met deze feedback want jullie hebben een erg mooie locatie!”
Kasper B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Ik wilde mijn moeder trakteren op een Brunch bij Anafora voor haar verjaardag. Ontvangst was zeer vriendelijk! en de zitplaats die ik had gereserveerd was ook prima. We hadden dus een arrangement brunch, dus we kregen onbeperkt koffie & thee. Je krijgt eerst een beetje soep en daarna kregen we een een mooi gepresenteerde schaal met kleine broodjes fruit en 1 schaal met roerei. Het was allemaal oke! De kleine broodjes waren wat taai en de croissants waren niet bijzonder. hier zal ik normaal niet om klagen, maar voor vier personen betaal je hier 86 euro voor. Ik begrijp dat de bijzondere locatie een prijs met zich meebrengt maar de prijs kwaliteit is aan de hoge kant.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Leuke plek met top eten en zeer vriendelijke behulpzame bediening. Algemeen gewoon fantastisch en ik blijf er gewoon terugkomen.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Vriendelijk personeel, heerlijk gegeten, goed rekening gehouden met mijn koolhydraatarme dieet! We hebben een fantastische middag gehad.
Lieke G.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
We hebben heerlijk gegeten bij Anafora .
Personeel was zeer vriendelijk en gastvrij. Mijn dochter moet glutenvrij eten, dat was geen probleem, al het personeel was op de hoogte van verschillende allergieën en ook mijn dochter kon onbezorgd en lekker eten!
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Als vaste gast wil ik graag mijn mening geven.
Allereerst is het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Je kunt er heerlijk eten en drinken, bovendien is Anafora binnen erg kindvriendelijk met een speelhoek, maar de kinderen kunnen zich ook buiten in de speeltuin zeker goed vermaken.
Er word van alles georganiseerd voor kinderen maar ook voor volwassenen. Het gebouw staat prachtig in het maximapark. Binnen sfeervol ingericht en met mooi weer is het fantastisch om buiten op het terras te zitten
Kortom volop genieten.
Anafora betekend ook samen vieren!.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Dit moest toch wel de slechtste lunch zijn die ik in tijden gegeten heb, Caesar salade met lollo rosso en biondo
De dressing smaakte naar kant en klare saus van remia
De bacon was lauwe rauwe spek
De croutons zo groot dat je ze 3 keer kan snijden en ook nog oud
Bergen Rode ui waarvan de kontjes er nog aanzitten!
de kip was lauwwarm en nog best te eten maar ik vermoed ook kant en klare voor gegrilde kip.
De tosti van mij zoon was zo afgekoeld dat de kaas al weer bijna plakjes was geworden...

De tafel was nog zo vies dat ik hem eerst schoon gemaakt heb met een doekje er zaten nog klodders ketchup op van de avond ervoor.

doe hier regelmatig een drankje dacht ga een keer van het eten genieten maar dat is de laatste keer geweest.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
We hebben 18 mei 2018 onze hele bruiloftsgasten bij jullie gevierd. Echt fantastisch georganiseerd. Laura en het personeel echt super bedankt.
Het is daar geweld! !!
Een echte aan rader.

Groetjes monique en olaf
Lidia D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Hm, deed een beetje smoezelig aan allemaal.Tafeltjes niet schoon, onverschillig personeel, kok en hulp die zichtbaar zaten te snoepen van de borden (open keuken), koffie werd geserveerd terwijl er nog niet was afgeruimd en geen wc-papier in het toilet. Dit alles was niet het gevolg van drukte, want er was bijna niemand in het restaurant. Dit was pure onverschilligheid. Zonde van zo’n mooie locatie.
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Feestelijke high tea met gereserveerde ruimte zowel binnen als buiten.
Met mooi weer en een speeltuin naast de deur kan het niet op.
Allen die meewerkten bedankt, zeer geslaagd.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Lekkere lunch op een mooie plek in het Maximapark aan het water. Zeker aan te raden. Aandachtspunt is de service. De jonge meisjes bedoelen het goed, maar hebben geen enkele ervaring met serveren. Je hebt steeds het idee dat de drankjes van het blad vallen. Tip aan het management: geef iets meer training van te voren.
Over de reservering was ook onduidelijkheid(kan aan ons liggen).
Kortom: mooie plek, lekkere lunch. Service verdient aandacht.
Wanda S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het was super en het eten was erg lekker we komen echt vaker eten bij jullie en je kan er goed wandelen met de hond en de kinderen kunnen daar lekker spelen
Wai-Chong L.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Met 8 meiden en 1 kindje komen lunchen. We zijn snel geholpen en ook het eten kwam vlot en mooi gepresenteerd aan. Foccacia tonijn met extra kappertjes was geen probleem. Ik vond hem persoonlijk nog wat flauw, maar qua hoeveelheid en smaak was hij prima! Van mij mochten ze iets vaker langskomen voor drankjes. Voor de rest was het publiek voornamelijk jonge gezinnen. Niet gek bij een geweldige speeltuin en mooi park natuurlijk.
Perihan Ö.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
heerlijk high tea gehad met een vriendin, genoeg keuze uit zoet en hartig.. personeel ook heel vriendelijk.. niet te "opdringerig" was fijn dat ze zelf konden aangeven wanneer we bijv. een nieuwe theepot wilde.
Bedankt voor de leuke recensie!
Fijn te horen dat de high tea volledig aan uw wensen voldoet.
Graag tot zien bij Anafora!
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Een heerlijke high tea gehad bij Anafora. Bediening is vriendelijk en vlot. Aan het eten niets toe te voegen. Er heerst een gezellige sfeer.