Anafora Parkrestaurant

Uilenboslaan 1 3451 GB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Anafora Parkrestaurant

Dineren in het mooiste park van Nederland

Anafora ligt op een unieke locatie in het Maximapark, een prachtig en waterrijk park. Het restaurant is gebaseerd op een schetsontwerp van de wereldberoemde architect Pierre Cuypers uit 1896, bekend van het Rijksmuseum en Kasteel de Haar. Ook de all day menukaart staat vol met bijzondere gerechten. Geniet van (h)eerlijke gerechten die worden bereid met pure producten uit de omgeving. Bestel hier een mooi glas wijn en geniet van de lekkerste wereldgerechten, die uitermate geschikt zijn om in gezelschap met elkaar te delen. Kom proeven, kom genieten!

Kom je met de auto? Gebruik dan het navigatie-adres: Utrechtseweg 4 te Vleuten. Je arriveert dan op de parkeerplaats van het Máximapark. Vanaf daar is het 400 meter lopen.

Halve fles mineraalwater

Maandag en dinsdag: 10:00 - 17:00 u
Woensdag t/m zondag: 10:00 - 22:00u

E. V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Ik heb samen met een vriendin een luxe high tea gehad bij Anafora. Helaas was de luxe ver te zoeken. Tijdens het ontvangst zouden wij een glaasje prosecco moeten krijgen, maar deze hebben wij nooit gekregen. toen kwam de high tea op tafel. De broodjes en scones waren prima. Wat wij raar vonden is dat van de zoetigheden (bovenste bordje), met elkaar gedeeld moest worden zo lag er maar 1 soesje, 1 bonbonnetje, 1donut en nog iets met marsepein. Helaas kwam dit allemaal uit de diepvries. Jammer genoeg was het dus voor ons geen luxe high tea.
Arnold S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Mooie locatie. Vriendelijke bediening. Zeer matige keuken: kip was droog (magnetron) en de groeten waren smakeloos, zompig en vet......(zaterdagavond). Hier moet echt iets gebeuren voordat wij terugkomen!
Thea R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Vriendelijk personeel; gerechten niet bijzonder; mooie locatie; inrichting slecht onderhouden en rommelig. Toiletten niet schoon en van alles kapot zoals zeepdispensers, doorspoelmechanisme, kranen. Dit kan komen doordat de toiletten ook gebruikt worden door bezoekers van het park en de speeltuin. Met kinderen dus een uitstekende locatie.
Beste mevrouw Rutting,
Bedankt voor uw feedback! We hebben direct zeeppompjes bij de toiletten geplaatst en de monteur komt langs om alles na te zien. Nogmaals bedankt en graag tot een volgende keer bij Anafora.
Met vriendelijke groet,
Parkrestaurant Anafora
Florien K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Anafora, geroemd om haar rustieke ligging in het Maximapark.

WC's stuk en onhygiënisch, piepjonge en daarmee zeer onervaren bediening. Reservering voor 6 personen niet voorbereid, zelf tafels en stoelen moeten schikken. Dienblad met drank valt over gedeelte van ons gezelschap. Je zou het een bedrijfsongeval kunnen noemen. Kabeljauw staat op de kaart maar dat moet dorade zijn, zegt de bediening bij het uitdelen van de menu's. Bij bestelling voor de dorade gekozen, maar personeel zegt dat dat de zeebaars is geworden. Bij uitserveren krijgen we scholfilet op ons bord. De wonderlijke metamorfosen van een vis.

Keuze nagerecht valt op iets met boerenijs. Desert wordt onder onze neus geschoven zònder ijs. Toch maar gevraagd naar de reden. Jongeman mompelt iets dat kaart nogal vaak verandert. De onbeholpen manier van het bleue bedieningspersoneel kan de beroerde bedrijfsvoering niet verdoezelen. In schaaltjes krijgen we uiteindelijk elk een bolletje ijs bijgezet.

O ja, die prachtige ligging in het park..... Als ze die wanstaltige muziek, die veel te hard over het terras schalt, nu achterwege laten, wie weet valt er dan wèl te genieten van de omgeving.
Beste Florien,
Bedankt voor je feedback inzake jullie reservering afgelopen weekend. Het spijt ons enorm dat het niet geheel volgens verwachting was. Intern gaan we dit bespreken. Nogmaals bedankt voor de feedback.
Met vriendelijke groet,
Parkrestaurant Anafora
Nielsgierig .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Nee, voor een goede lunch hoef je bij Anafora niet terecht: we werden ontvangen door een knul welke de gasten niet durfde aan te kijken. Schijnbaar mocht hij eigenlijk alleen de drankjes verzorgen. Daarna kwam er een ander meisje van een zelfde jonge leeftijd ons bedienen. Qua wachttijd niets aan te merken, maar papier ónder het brood verstoppen vond ik een beetje een rare gewaarwording. Toen ik er iets van zei wist de knul zich geen raad. Logisch als je 15 bent en je krijgt kritiek. Overigens was ik niet de enige: de gasten achter ons hadden ook een tip voor de kok. Kortom: leuk voor een drankje in het park, een hapje eten doen we nog liever bij Intratuin.
Bedankt voor je feedback. We doen er alles aan om ons personeel zo goed mogelijk te trainen en zullen je opmerkingen meenemen in de volgende training. Graag tot een volgende keer bij Anafora!
janbuitendijk .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Een zeer teleurstellende high tea, het kwam totaal niet overeen met een beloofde luxe Engelse high tea van de groupon. Volgends de beschrijving van Anafora zal de high tea bestaan uit luxe ambachtelijk gebak, vers belegde sandwiches en luxe bonbons. Helaas was het luxe ver te zoeken. De bonbons waren gesmolten, de broodjes en sandwiches waren taai en met het mes niet door te komen, alhoewel de quiche wel lekker was. Het was allemaal grof, niet vers en het had totaal niks te maken met een luxe high tea. Liefde en passie voor de producten is ver te zoeken.
klaasijkema1 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Zondagmiddag, na een lange fietstocht, heerlijk uitgerust op het terras van Anafora. Het was druk, maar de bediening was vlot. De bedrijfsleider had tijd voor een gezellig praatje, er was een vrolijke sfeer.
Bedankt voor je positieve reactie Klaas. Graag tot een volgende keer bij Anafora!
Ciska L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Mooi en gezellig Restaurant in een prachtig park. Heerlijk in de zon in de loungebank gezeten. De eigenaar en het bedienend personeel zijn zeer vriendelijk. De bediening ging vlot en we hebben erg lekker gegeten! Ook voor de kinderen is er genoeg keuze. We komen hier graag (met of zonder kinderen).
Bedankt voor je goede beoordeling. Tot een volgende keer bij Anafora!
Jurgen K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
mooie locatie, heerlijk op het terras de hele middag in de zon gezeten. Prima, vlotte bediening, Werden ook niet van het terras afgekeken omdat we er al zo lang zaten
Amanda B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Ik kom er regelmatig en ben meestal tevreden al is de bediening bij volle bezetting niet optimaal.
Gisteren viel mijn salade moestuin erg tegen. Venkel, bleekselderij en noten ontbraken en in plaats daarvan had ik wat zaden en een stukje courgette. Zonder bericht vind ik het erg slordig om de klant iets totaal anders voor te schotelen. Smaakte prima, maar niet wat ik had besteld.
Janita G.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Bagels waren erg droog, ingrediënt ontbrak, friet was nog rauw en toen de friet opnieuw gebakken werd hebben we zonder bord de burger moeten eten. Restaurant en toilet was vies. Service was voor de rest prima.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Leuke plek, naast prachtige speeltuin! Ideaal lunch-, of borrelplekje met kinderen. Vlotte bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Steven G.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Eten is echt bovengemiddeld, tapbieren alleen niet constant van kwaliteit.

Binnen is het mooi maar door de speeltuin vaak vies.

De bediening is altijd traag. Minimaal 20 minuten voordat je iets te drinken hebt is regel en geen uitzondering.

Ieder jaar proberen we het weer, vooral vanwege de plek, maar eigenlijk is het elke keer weer een teleurstelling.
Jolien W.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij Anafora. Het eten was goed en de bediening was netjes en snel, onze complimenten!
InkieB .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Erg lekker gegeten, vriendelijke en snelle bediening, waarbij er telkens gevraagd werd of je al toe was aan het volgende gerecht, echt een aanrader. We komen beslist weer
Stascha D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Het eten was naar verhouding vrij prijzig en kwalitatief niet zo goed. Pluspuntje van het restaurant is de ligging, mooi in het park
avlierden1976 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten en er werd goed rekening gehouden met de voedselallergie van mijn partner. We zaten alleen in de serre en deze was niet zo knus en lekker warm als de andere zijde van de zaak!
jhmwarmerdam .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Alles was heerlijk!
Smaak voortreffelijk .
Wij gaan zeker terug overdag om de lunch te proberen en van de park te genieten.
caroberg68 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH aktie. Leuke kennismaking met dit restaurant waar we zeker terug komen om ook een het prachtige zomerterras uit te proberen.
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Sfeervol ingericht. Attent personeel. Ik kreeg lift aangeboden naar parkeerplaats (ben hoogzwanger). Restaurant is geschikt voor kleine kinderen (magnetron, speelhoek, kinderstoelen).