Anafora Parkrestaurant

Uilenboslaan 1 3451 GB Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Anafora Parkrestaurant

Dineren in het mooiste park van Nederland

Anafora ligt op een unieke locatie in het Maximapark, een prachtig en waterrijk park. Het restaurant is gebaseerd op een schetsontwerp van de wereldberoemde architect Pierre Cuypers uit 1896, bekend van het Rijksmuseum en Kasteel de Haar. Ook de all day menukaart staat vol met bijzondere gerechten. Geniet van (h)eerlijke gerechten die worden bereid met pure producten uit de omgeving. Bestel hier een mooi glas wijn en geniet van de lekkerste wereldgerechten, die uitermate geschikt zijn om in gezelschap met elkaar te delen. Kom proeven, kom genieten!

Kom je met de auto? Gebruik dan het navigatie-adres: Utrechtseweg 4 te Vleuten. Je arriveert dan op de parkeerplaats van het Máximapark. Vanaf daar is het 400 meter lopen.

Halve fles mineraalwater

Mo B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Marloes G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Afgelopen zaterdag heb ik zoals altijd heerlijk gegeten bij anaflora ik ben heel erg tevreden over de goede service en kwaliteit van het eten en als vegetariër heb je hier ook heerlijke gerechten.
Mijn complimenten voor de kok en ook voor het Anaflora team ze doen hun werk met veel passie en zijn hartelijk en klantvriendelijk. Ik kom zeker snel weer bij jullie eten! Vriendelijke groet, marloes
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het eten was lekker en ook het kindermenu voor onze dochter van twee jaar werd gewaardeerd. Ook een kleine speelhoek voor kinderen. Prima
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wederom super leuker gegeten, Bediening was erg gastvrij en na afloop nog met de golfkar naar parkeerterrein gebracht wat een topservice!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Goed gegeten. Vriendelijke bediening. En super service is de haal en breng service van en naar je auto. Top

Ga zeker nog een keer.
Joyce Van E.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Na een succesvolle LintloopMAX hebben we genoten van een heerlijk diner! De steak was mals, de tonijn vers, en jammie.....wat een lekker toetje, de bediening was zeer gastvrij en vriendelijk. Ze wilden ons zelfs naar de parkeerplek rijden!! De locatie is prachtig!!
Dank jullie wel namens het Lintloopteam.
Bourgondisch2 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
gisteren met 4 personen erg lekker gegeten, we hadden een 3 gangen diner, zowel het voor-, hoofd- als het nagerecht zijn heel verrassend. Als je van vis houdt, de tonijn is geweldig en wordt mooi gepresenteerd, maar ook de Black burger XL gaf een wauw gevoel, de bediening ging vlot, alles kwam tegelijk, bovendien hoefden we niet terug te lopen maar werden naar de parkeerplaats gebracht, kortom voor herhaling vatbaar.
Ln V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
vriendelijke bediening, heerlijk gegeten
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Afgelopen zondagmiddag waren we met het gezin bij Anafora.
We werden vriendelijk ontvangen bij binnenkomt en kregen de keuze uit een aantal plekken waar we mochten zitten.
We kregen vlot ons drankje en gaven onze keuze door wat we wilden eten.
Ondanks dat er een grote groep zat kregen we snel ons eten
Bediening is er vrolijk en vriendelijk en het eten smaakte super
We hebben een hele leuke middag gehad bij Anafora en komen zeker snel terug en we zijn het niet eens met de negatieve recensies !!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet. Na 15 gewacht te hebben, ben ik naar de bar gelopen en gevraagd of wij misschien al een drankje mochten bestellen.....Kregen gelijk de kaart om te bestellen. Niet alleen begon het bij ons verkeerd, tafel achter ons waren ze het voorgerecht vergeten kwamen direct met het hoofdgerecht, tafel naast ons nagerecht vergeten..het tweede drankje wat we hadden besteld kwam niet wat we besteld hadden. met klap op de vuurpijl kregen we ook nog eens een rekening van een verkeerde tafel.....Het eten was redelijk tot goed jammer van de rest......ons zie je er niet meer
Tiny G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Gezellig restaurant, heerlijk eten, goede bediening....leuke locatie in de zomer, we gaan ook in de herfst en in de winter genieten.... echt een aanrader!
Annie125 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Goede vlotte en snelle bediening.
Heerlijk broodje tonijnsalade gegeten. Erg lekker goede combinatie met de sperziebonen. Mooie locatie zo aan het water. Kindvriendelijk. Kom zeker nog een keer terug.
Rick D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Leuke dag gehad. Kinderen eerst gespeeld in de bosspeeltuin en daarna lunch bij anafora. Aanrader en vlotte bediening. Dus niet eens met sommige recensies. Bediening was zeer gastvrij en eten smaakvol. Gaan gauw nog eens!
Jetsons .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Via internet zijn wij bij Anafora terecht gekomen. We zochten een leuke locatie om met de familie bij elkaar te komen. Op de site oogte het als een ruime en luxe restaurant in een mooie omgeving met speelmogelijkheden, waar ze gebruik maken van biologische streekproducten. Met 21,50 p.p voor de brunch in ons gedachten was de verwachting hoog. Koffie (een pot gezette koffie) en thee zat hierbij inbegrepen.
De ontvangst verliep warrig. We werden met twee families in een lounch gedeelte geplaatst. Het lounch gedeelte bestaat uit twee zithoeken waardoor de familie zich opsplitste. Iedereen die liever een cappuccino wilde drinken moest de normale prijs van 2,80 betalen. De cappuccino werd uitgeserveerd zonder een goede schuimlaag. Het was een ' verkeerde' koffie en de kom was half gevuld. Voor de kinderen een karaf aanmaaklimonade 5 euro en een karaf water 1 euro. De kinderen kregen een aparte kinderkaart. Ze wilden een pannenkoek met aardbeien en slagroom 10,95. Een behoorlijke prijs voor een pannekoek, maar ach....het is een familiedag. De slagroom was zoals wij dat vanuit de horeca noemen 'spuitbus slagroom'. Twee van de drie kinderen vond de pannenkoek niet lekker. De klacht hebben we neergelegd en de bediening vertelde dat ze uit de magnetron kwamen. Onze verwachting moesten we bijstellen.
De etagères gevuld met eten voor de brunch werden uitgeserveerd. Er was door al het servies en de kleine lage tafeltjes geen ruimte voor extra servies. Voor 21,50 p.p lag het volgende op de 3 etageres: lente ui soep (apart uitgeserveerd) een smaakloos stukje Quiche, een mini crousant/mini chocolade crousant, een hard gekookt ei of scrumbeld eggs, een klein bakje fruit, toast ciabatta en mini ciabatta's belegd met kaas, ham of tonijnsalade. De croisants kwamen uit een plastic verpakking. He totaalbedrag van de rekening zo,n 300 euro. We hebben het er niet vanaf gegeten en Anafora heeft hier flink aan verdiend.

Als ervaren horeca mensen was dit geheel tegen ons verwachting in. Deze zaak is leuk voor passanten die zin hebben in een warme chocomelk met een stukje taart.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij zijn hier al meerdere keren geweest omdat het hier zo heerlijk toeven is. De kinderen kunnen zich heerlijk uitleven bij de zeer originele speeltuin, terwijl wij een heerlijk drankje of hapje kunnen nuttigen. Het zit er heerlijk zo aan het water met een leuk uitzicht. De eigenaar is ook nooit te beroerd om een praatje te maken en de vorige keer werden onze kinderen door hem op de golfkar richting parkeerplaats gereden. Voor de kinderen kan deze locatie niet meer stuk. Eerder dit jaar in mei viel ons op dat de bediening op zijn zachtst gezegd wat onervaren was en ging er wel eens wat fout. Wat meer ervaren medewerkers zou wel bijdragen aan het totale plaatje.
Toen wij afgelopen weekend na lange tijd weer eens langs zijn geweest, was van dat kleine minpuntje niets meer te merken. De bediening was niet alleen vriendelijk, maar ook behulpzaam, kundig en meedenkend. En altijd die lach zoals dat hoort in de horeca.
Wat ons betreft een toptent waar je een lekkere lunch en heerlijke bittergarnituur kunt krijgen. Binnenkort gaan we voor de boot BBQ, maar dan met wat meer mensen. We kunnen bijna niet wachten!
Hannewilligenburg .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Keuzemenu voor de AH actie met vis/vlees/vega optie. Heerlijke steak en frietjes, carpaccio vooraf en toetje waren ook erg lekker. Enige minpunt: de wachttijd tussen de gangen was nogal lang. Vreemd, omdat het erg rustig was.
Gertruud V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Aardig personeel en echt waanzinnig lekker gegeten op het terras buiten. Stoeltjes mogen iets comfortabeler, maar verder n zeer tevreden klant.
Cokgerrist .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een heel gezellige avond beleefd bij Anaforen. Begonnen op het terras met een drankje.Als we op het terras wilden eten was dat mogelijk.Toch naar binnen gegaan.Eten was heel lekker en de bediening uitstekend.wij waren met kinderen en op alle vragen was er een welwillend antwoord.Na het eten nageborreld op het terras,terwijl de kinderen in de Bos speeltuin speelden.Toen ze uit de speeltuin kwamen waren ze wat nat geworden en de vraag voor een handdoek was geen probleem.Al met al een heerlijke avond met mijn gasten,jong en oud.mede Door het zeer vriendelijke personeel.Komen we zeker terug.
PieternelJosina .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij kwamen met 2 pers.voor de lunch.
De ligging is prachtig in het park.
Het was warm en zonnig dus eigenlijk hadden we ons verheugd op terrasplekje in de schaduw, helaas... alles vol of gereserveerd. Binnen was het erg rumoerig,alles klonk ook erg hol waardoor je elkaar nauwelijks kon verstaan.
Personeel heel vriendelijk maar alles kwam wat ongeorganiseerd over, vaak werd er iets gevraagd wat net iemand anders ook had gevraagd. Veel onervarenheid. Bestelling kwam wel vlot door. We hadden een broodje met lekkers dat was prima, heel smakelijk.
Kortom: plekje en eten prima, personeel vriendelijk maar mist ervaring.
Aankleding kan nog wel wat aan verbeterd worden zodat het wat knusser wordt en minder lawaaiig.
Marina H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten is goed en met aandacht bedacht. Helaas in de uitvoering wel wat punten ter verbetering. Het eten was niet echt warm, ovenaardappelen waren op en de bediening is niet erg vlot of behendig.