Anafora Parkrestaurant

Uilenboslaan 1 3451 GB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Anafora Parkrestaurant

Dineren in het mooiste park van Nederland

Anafora ligt op een unieke locatie in het Maximapark, een prachtig en waterrijk park. Het restaurant is gebaseerd op een schetsontwerp van de wereldberoemde architect Pierre Cuypers uit 1896, bekend van het Rijksmuseum en Kasteel de Haar. Ook de all day menukaart staat vol met bijzondere gerechten. Geniet van (h)eerlijke gerechten die worden bereid met pure producten uit de omgeving. Bestel hier een mooi glas wijn en geniet van de lekkerste wereldgerechten, die uitermate geschikt zijn om in gezelschap met elkaar te delen. Kom proeven, kom genieten!

Kom je met de auto? Gebruik dan het navigatie-adres: Utrechtseweg 4 te Vleuten. Je arriveert dan op de parkeerplaats van het Máximapark. Vanaf daar is het 400 meter lopen.

Halve fles mineraalwater

Woensdag t/m zondag: 10:00 - 22:00u

Jouw recensie over het restaurant Anafora Parkrestaurant

Christine J.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Goed eten, leuke, gezellige, kidsproof locatie en bediening deed goed hun best! Speeltuin is leuk voor jonge en oudere kinderen
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Prachtige locatie met mooi uitzicht over het park. Gastvrije ontvangst en vriendelijke bediening. Ik heb hier een paar keer geluncht en iedere keer lekker gegeten.
Eduard L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We hebben daar gegeten omdat we een volle AH-kaart hadden. Anders zou het net boven ons budget liggen (32 euro exclusief drankjes en ijs). Bediening, kwalitiet, geluid, alles prima hoor.
Martha W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Het eten was prima en de prijs was in verhouding ook goed. Bediening was vriendelijk maar moet nog erg veel leren. Volgens ons waren het erg jonge scholieren zonder horecaervaring.
Shirley H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Een hele mooie locatie! Het was rumoerig omdat er geen gordijnen of vloerbedekking is, en het druk was. De tafels staan iets dicht bij elkaar en onze tafel wiebelde. Het personeel was erg enthousiast en kordaat. Zeker een aanrader!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Vandaag een high-tea gereserveerd met familie, ik vond het tegenvallen, ben veel beter gewend van Anafora.
Voor de kleintjes moet je een redelijk bedrag betalen en krijgen ze twee stokbroodjes met beleg en een glas limonade, er had voor dit bedrag ook nog wel een klein ijsje bij gekund. Ik ben vaak bij Anafora geweest maar ik vind de prijs/kwaliteit minder worden. Bij een volgende uitje ga ik toch verder kijken.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Vandaag een high-tea gehad met familie. Ik vond het tegenvallen, ben veel beter gewend van Anafora. Er wordt weinig gedaan voor de jonge eters, 2 stukjes stokbrood met beleg en een glas limonade voor de hoofdprijs, had wel een leuk ijsje bij gekund voor dit bedrag. De toiletten waren onverzorgd. Het personeel was snel maar verder geen interesse in de cliënt. Ik ben vaak bij Anafora geweest maar ik ga nu toch verder kijken voor ons toekomstige familie-uitje.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Samen met de familie een High Wine gedaan bij Anafora; een absolute aanrader! Goede wijnen, heerlijke hapjes die fantastisch matchen met de wijn, goede leuke service en een supergoede prijs-kwaliteitverhouding.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Van zodra wij binnenkwamen enorm vriendelijk ontvangen .De bediening door was top! Zeer vriendelijk en daarnaast was het eten en de sfeer fantastisch. Wij vonden het zo goed dat we dag erna terugkwamen. Wij komen zeker terug!
Beste Tom,
Bedankt voor uw leuke recensie. Fijn te horen dat u tevreden bent.
We zien u graag terug bij Anafora.
Lieke G.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
We waren met onze vriendengroep uit eten. We werden vlot en vriendelijk geholpen. Het eten was goed gebreid en goed opmaak. Ik ga er zeker nog een keer eten.
Lieke G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Beste Lieke,
Bedankt voor uw recensie.
Fijn te horen dat u tevreden bent en een fijne ervaring heeft gehad.
We zien u graag terug bij Anafora!
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
We hebben met 9 personen heerlijk gegeten bij Anafora. Er was voldoende keus .Ook onze 3 kleinkinderen hebben zonder problemen hun borden leeggegeten en iedereen was na afloop dik tevreden. Kortom: een echte aanrader
Beste Michelle,
Bedankt voor de leuke recensie.
Fijn te horen dat iedereen, groot en klein, tevreden is.
We zien u graag terug bij Anafora!
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Super lekker gegeten! Bediening was heel vriendelijk, leuk praatje gemaakt met de jongen uit de bediening. Mijn kids hebben een lekkere pannenkoek gegeten en die waren tevreden. Locatie is ook super mooi
Liselotte D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Wij gaan regelmatig eten bij Anafora. Een prettig restaurant met een intieme sfeer. Het personeel is altijd vriendelijk. Het eten is goed verzorgd en erg lekker. De menukaart varieert. Een mooie mix van vlees- vis- en vegetarische gerechten. De prijs- kwaliteit verhouding is precies goed.
Beste Liselotte,
Bedankt voor de positieve recensie.
Graag zien wij u terug bij Anafora!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Samen met de familie een High Wine gedaan bij Anafora; een absolute aanrader! Goede wijnen, heerlijke hapjes. En vlotte bediening
E. V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Ik heb samen met een vriendin een luxe high tea gehad bij Anafora. Helaas was de luxe ver te zoeken. Tijdens het ontvangst zouden wij een glaasje prosecco moeten krijgen, maar deze hebben wij nooit gekregen. toen kwam de high tea op tafel. De broodjes en scones waren prima. Wat wij raar vonden is dat van de zoetigheden (bovenste bordje), met elkaar gedeeld moest worden zo lag er maar 1 soesje, 1 bonbonnetje, 1donut en nog iets met marsepein. Helaas kwam dit allemaal uit de diepvries. Jammer genoeg was het dus voor ons geen luxe high tea.
Beste E. van den Bos,
Bedankt voor uw feedback. Jammer te horen dat het niet helemaal naar wens is geweest.
Graag zou ik met u in contact willen komen, telefonisch. Om dit te bespreken en wellicht kunnen we nog tot iets positiefs uitdraaien.
Zou u mij u telefoonnummer kunnen toesturen?
Anders ben ik ook te bereiken op 0306771005.

Namens Anafora,
Marleen de Waal
Arnold S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Mooie locatie. Vriendelijke bediening. Zeer matige keuken: kip was droog (magnetron) en de groeten waren smakeloos, zompig en vet......(zaterdagavond). Hier moet echt iets gebeuren voordat wij terugkomen!
Thea R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Vriendelijk personeel; gerechten niet bijzonder; mooie locatie; inrichting slecht onderhouden en rommelig. Toiletten niet schoon en van alles kapot zoals zeepdispensers, doorspoelmechanisme, kranen. Dit kan komen doordat de toiletten ook gebruikt worden door bezoekers van het park en de speeltuin. Met kinderen dus een uitstekende locatie.
Beste mevrouw Rutting,
Bedankt voor uw feedback! We hebben direct zeeppompjes bij de toiletten geplaatst en de monteur komt langs om alles na te zien. Nogmaals bedankt en graag tot een volgende keer bij Anafora.
Met vriendelijke groet,
Parkrestaurant Anafora
Florien K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Anafora, geroemd om haar rustieke ligging in het Maximapark.

WC's stuk en onhygiënisch, piepjonge en daarmee zeer onervaren bediening. Reservering voor 6 personen niet voorbereid, zelf tafels en stoelen moeten schikken. Dienblad met drank valt over gedeelte van ons gezelschap. Je zou het een bedrijfsongeval kunnen noemen. Kabeljauw staat op de kaart maar dat moet dorade zijn, zegt de bediening bij het uitdelen van de menu's. Bij bestelling voor de dorade gekozen, maar personeel zegt dat dat de zeebaars is geworden. Bij uitserveren krijgen we scholfilet op ons bord. De wonderlijke metamorfosen van een vis.

Keuze nagerecht valt op iets met boerenijs. Desert wordt onder onze neus geschoven zònder ijs. Toch maar gevraagd naar de reden. Jongeman mompelt iets dat kaart nogal vaak verandert. De onbeholpen manier van het bleue bedieningspersoneel kan de beroerde bedrijfsvoering niet verdoezelen. In schaaltjes krijgen we uiteindelijk elk een bolletje ijs bijgezet.

O ja, die prachtige ligging in het park..... Als ze die wanstaltige muziek, die veel te hard over het terras schalt, nu achterwege laten, wie weet valt er dan wèl te genieten van de omgeving.
Beste Florien,
Bedankt voor je feedback inzake jullie reservering afgelopen weekend. Het spijt ons enorm dat het niet geheel volgens verwachting was. Intern gaan we dit bespreken. Nogmaals bedankt voor de feedback.
Met vriendelijke groet,
Parkrestaurant Anafora
Nielsgierig .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Nee, voor een goede lunch hoef je bij Anafora niet terecht: we werden ontvangen door een knul welke de gasten niet durfde aan te kijken. Schijnbaar mocht hij eigenlijk alleen de drankjes verzorgen. Daarna kwam er een ander meisje van een zelfde jonge leeftijd ons bedienen. Qua wachttijd niets aan te merken, maar papier ónder het brood verstoppen vond ik een beetje een rare gewaarwording. Toen ik er iets van zei wist de knul zich geen raad. Logisch als je 15 bent en je krijgt kritiek. Overigens was ik niet de enige: de gasten achter ons hadden ook een tip voor de kok. Kortom: leuk voor een drankje in het park, een hapje eten doen we nog liever bij Intratuin.
Bedankt voor je feedback. We doen er alles aan om ons personeel zo goed mogelijk te trainen en zullen je opmerkingen meenemen in de volgende training. Graag tot een volgende keer bij Anafora!