Ana's Kuzin

Service8,2/10
Decor7,4/10
Mark1995 . Fijnproever (7 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk eten! Genoeg keuze uit de verschillende gerechten, en snelle, vriendelijke (!) service. Minpunt is dat het niet echt als een restaurant aandoet. Voor een traiteur is dat natuurlijk geen uitzondering, maar het zou zo leuk zijn als je er naast lekker eten, óók nog eens gezellig kon zitten. Wij komen in ieder geval zeker nog een keer terug.
NBayhan . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We zijn weer heerlijk verwend door de dames van Anas! Genoten van de overheerlijke meze's en brood net uit de steenoven. Er werd ook gozleme gemaakt, voor onze neus werd een mooi stukje deeg uitgerold en gevuld met kaas en wilde spinazie en gebakken op een plaat; heerlijk! De vitrine was een plaatje, gevuld met verschillende gerechten. De eigenaresse nam alle tijd om uitleg te geven en we mochten ook proeven! Een dagje Utrecht? Ga dan langs voor een lunch of diner! Wij gaan zeker terug; bedankt lieve dames!
Onuncu Köy T. 1e beoordeling (1 recensie) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Onvriendelijk personeel/eigenaresse.
Ik moest verplicht rijst EN bulgur hebben.
Ik kreeg brood van gisteren terwijl ik warme brood had besteld en zij terplekke brood bakken.
Zij kon een heel normale vraag over en turkse gerecht niet accepteren en werd heel erg grof.
In alle gerechten koreander verwerkt wat ik ontzettend vieze smaak vind. In Turkse keuken wordt geen koreander gebruikt.
Dus nooit meer!@@
Eefje D. Gastronoom (37 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Op de Voorstraat zit dit gezellige eettentje, waar je een goed (klein en groot) bord eten kunt bestellen. Je kunt uit een heel aantal gerechten kiezen, en voor zowel vleesliefhebber als vegetariër is er ruime keuze. Zowel de rijstgerechten als de groentegerechtjes zijn heerlijk. Wij hadden onder andere de spinazie-feta-lasagne, en het gerecht met lamsvlees. Een aanrader; we komen zeker eens terug om de andere gerechtjes te proeven!
Woodenbiker . Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Een kleine lunchmaaltijd genoten bij Ana's Kuzin ( moeders keuken) aan de Voorstraat in Utrecht. Een aangename ervaring voor tong en oog. Een soort restaurantje zoals je die in Turkije tegen zou kunnen komen, doet in smaak, naam van gerechten, decor en service erg authentiek aan. Ik vind het erg leuk als ee buitenlands niet te veel afbreuk doet aan deze aspecten. Sociale betrokkenheid blijkt niet alleen uit prettige familiaire services maar ook uit betrokkenheid met de buurt. Tijdens mijn bezoek wordt ook een dakloze voor een niemendal voorzien van een kleine maaltijd. Daarnaast wordt elke extra euro, gegeven ten behoeve van een buurt-ouderenproject door het restaurant verdubbeld. Bij welk bedrijf zie je deze buurtbetrokkenheid nog? Bij veel restaurants vind ik de prijzen vaak niet in verhouding, dat geld voor mij niet voor het culturele eetavontuur bij Ana's Kuzin. Het welkom met een lekker authentiek Turks glaasje thee is een aangename start. al was het maar om weer op temperatuur te kom en het gratis stukje baklava is na de dagsoep met Turks brood een heerlijke afsluiting.
SuzanD . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Wat een fijne plek in Utrecht! Ik kom hier regelmatig om iets kleins voor "erbij" af te halen (bijv. gevulde paprika's of börek), maar de hele maaltijden zijn ook zeker aan te raden! De eigenaresse is ontzettend aardig en zorgt er altijd voor dat ik met een grote glimlach weer naar buiten loop!!
Alexandra B. Gastronoom (26 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Ik kom hier al jaren, meestal om iets mee te nemen voor thuis, maar af en toe ook om hier ter plekke te eten. Laatst heb ik 3 vrienden meegenomen om hier te lunchen, ze waren aan het smullen en vonden het een goede keus. Vooral de gevulde paprika en de couscous zijn heerlijk.
Appels E. Gastronoom (45 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Geweldig leuk restaurantje met aantal bijzonder enthousiaste dames in de keuken. We hebben hier geluncht en de salade alsmede de gehaktballetjes (kofte) in pita brood waren echt heel erg lekker en ook nog eens grote porties. Die konden we niet op en kregen we mee naar kantoor. Leuk ook om het bereiden te zien. Ze doen ook aan catering, aanrader.
Vincent D. Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Vanaf de Voorstraat gezien lijkt het niet de meest interessante plek om naar binnen te stappen, maar iedereen moet het toch doen. Achter de deur schuilt een klein restaurantje met heerlijk eten en enorm vriendelijke dames. Ik ben er inmiddels twee keer geweest en ik raad al mijn vrienden aan hier eens langs te gaan. Voor slechts €12,- heb je een bord vol met heerlijke gevarieerde gerechten.
Leuk deze plek 'ontdekt' te hebben, ik ga binnenkort weer langs!
Michiel L. Gastronoom (12 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Vriendelijke mensen, heel goed eten.
Het principe is lekker simpel: een groot of een klein bord, daarna kies je uit de vitrine welke basis, groente, en indien gewenst, vlees je wil. En je rekent naar grote van het bord af.
Gillianne T. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Personeel is vriendelijk. Het eten is gemaakt met verse producten en het zijn echte Turkse recepten. Ik vind het eten heel lekker. En de prijs/kwaliteit vind ik ook goed. Hun Turkse pizza is veel lekkerder (verser) dan de doorsnee Turkse pizza. Al mijn vrienden die ik meeneem naar Ana's Kuzin zijn hebben genoten van het eten en service.
Ingrid V. Gastronoom (32 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Goed eten. Je kunt bij de toonbank kiezen wat je eet en het wordt ter plekke klaargemaakt. Ik heb hier nu meerdere keren even snel gegeten en ik ben nog niets tegengekomen wat niet lekker of goed was en de bediening is heel vriendelijk en behulpzaam. Ook de Turkse thee is een aanrader. Een nadeel is dat het geheel meer oogt als snackbar dan als restaurant.
Harryoosterweghel . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
jammer dat je niet online kan bestellen bij bezorgwebsites, zodat klanten extra korting krijgen. ?k heb recent een manti en izmir kofte bestelt. Het eten was goed gekruid een smaakte heerlijk. De bediening was vriendelijk ?k kan helaas niets over het decor zeggen.
Muggenzifter . Fijnproever (9 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Het was niet de eerste keer dat we hier eten hebben afgehaald. Na een vakantie in Turkije zijn we erg enthusiast over de Turkse keuken. Met het eten van Ana's Kuzin herbeleven we onze vakantie.

De gerechten zijn niet goedkoop maar erg lekker. Wij kiezen altijd voor het menu waar je 3 gerechten mag uitkiezen: de basis (rijst, bulgur, etc), groente en een vleesgerecht. Vegetarisch behoort ook tot de mogelijkheden. Probeer zeker ook de dadel- en spinazie taart als nagerecht.

Het is ook mogelijk om bij Ana's Kuzin te dineren, er is echter maar 1 tafel dus reserveren is dan noodzakelijk.