An D'Olde Putte

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We kwamen als eerste het restaurant binnen en kregen een tafeltje aan het raam. Twee ‘gereserveerd’ bordjes op andere tafels deed vermoeden dat er nog meer gasten zouden komen. Dat bleek uiteindelijk niet het geval, de bordjes stonden er voor de sier.
Restaurant was redelijk gezellig ingericht, ietwat gedateerd misschien, de ontvangst was allervriendelijkst. De ober praatte honderduit en was zeer geïnteresseerd.

Wat al via de website was opgevallen en mede de reden van het bezoek: de grote keuze aan vegetarische gerechten. Allereerst kwam er een vegetarische amuse op tafel, een kopje lekkere venkelsoep.
Beide personen bestelden als voorgerecht de gefrituurde champignons met boter (Café de Paris) op gemengde salade. Mooi droog gefrituurd, krokant en smakelijk.

Daarna het hoofdgerecht, voor allebei de Italiaanse Boswachtersteak met pomodorisaus en een soort aardappelkoek die, zo begrepen we, zijn oorsprong vond in Duitsland. Het gerecht was al behoorlijk qua omvang, maar was blijkbaar nog niet groot genoeg, want er werden ook diverse bijgerechten geserveerd. Het overtrof onze verwachtingen, ook dit was allemaal heerlijk.

Voor het nagerecht werd uiteindelijk gekozen voor (huisgemaakt) softijs. De een wilde er rum-rozijnen bij en de ander koos voor de rozenblaadjessaus (rozenblad uit eigen gaarde). Omdat we normaal niet zo dol zijn op softijs kregen we het vooraf in een klein glaasje te proeven. Deze versie was zeker anders dan die we normaal gewend waren en werd erg lekker bevonden. Eén klein puntje van kritiek gedurende de hele avond, de slagroom was wat erg luchtig, die mag wat steviger.
Verder zeker een eetgelegenheid om nogmaals te bezoeken.
Jose L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk met z'n vieren gegeten en we waren goed verrast door de heerlijke gerechten. Vooraf kregen we nog een amuse (runderbouillon). Deze was zeer goed op smaak. We hebben alleen een hoofd gerecht gehad. De borden waren allemaal goed heet waardoor de gerechten ook mooi warm bleven. 3 soorten groentes kregen we erbij. Aardappels en friet. Vooraf werd uitgelegd wat er op je bord lag en tussen door werd ook gevraagd of alles naar wens was. Het smaakte allemaal heel erg goed. We waren verrast over dit kleine restaurant en komen zeker nog weer terug.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
De pluspunten: Met stip op 1, het eten! Alles was met de grootste zorg bereid, van het kleine aperitiefje van vis dat we allen kregen aangeboden als opwarmer tot de voorgerechten (in ons gezelschap onder andere voortreffelijke champignons in een krokant jasje met een gemengde salade met truffelmayonaise, een uiterst smakelijke mosterdsoep met spekjes en aspergesoep met boerenroom) en van de hoofdgerechten (entrecôte met de beste kruidenboter die ik tot dusver heb mogen proeven, zalmfilet met een verrukkelijk kruidenkorstje en zeewiersalade en een botermalse tongfilet) tot de nagerechten (onder andere eigengemaakt mango-, amarena- en vanille-ijs). Alles was boordevol van smaak, precies op temperatuur en gaarheid en oversteeg in alle opzichten de prijs-kwaliteitverhouding. We waren met ons gezelschap van vier het er unaniem over eens dat dit voor ons allen het beste diner sinds lange tijd was.

Dan de bediening. We werden geholpen door een uiterst vriendelijke, beleefde en competente ober, nooit opdringerig, steeds attent. Bij het bestellen en serveren van iedere gang werden we begeleid en werden ons korte toelichtingen gedaan over gerecht en ingrediënten. De bediening oversteeg die van die in de meeste restaurants, waar vaak weinig tijd genomen wordt voor gasten en men geen waarde hecht aan het creëren van de sfeer van een avondje eten op zich. Zo niet in An d`Olde Putte, waar de gastheer zich ervoor inzet om zijn gasten een complete ervaring te geven, waarbij de nadruk wordt gelegd op een ontspannen sfeer, uitgebreide informatie en veel warmte en hartelijkheid.

Waar we allen ietwat verbaasd over waren was de ambiance. Waarschijnlijk is authenticiteit waar men bij het aankleden van het restaurant op heeft ingezet, echter stond de inrichting enigszins in contrast met het kwalitatief zo hoogstaande eten en de professionele bediening. Zoals bij alles is dat een kwestie van smaak, ik was er zelf tot op enige hoogte ook wel van gecharmeerd (het is alsof je plotsklaps een jaar of 50 teruggaat in de tijd, met veel hout, stenen tegels en een gezellig snorrend kacheltje).

Al met al werd dit restaurant precies de onverwachte verrassing waar je op hoopt bij het bezoeken van een onbekend restaurant en verheugen we ons nu al op de volgende keer, die zeker komen gaat! Grote complimenten aan de chef en ober!
Marjanneke4 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heel lekker gegeten hier met een groter gezelschap ivm een huwelijksjubileum. De gastheer had bij voorbaat al erg zijn best gedaan met producten voor een van de tafelgenoten met een koemelkallergie en hij gaf ons ook veel informatie. Het eten was heerlijk, de kinderen werden ook snel bediend, en ondanks dat ze op een gegeven moment wat druk werden, bleef de gastheer erg geduldig. Lamsfilet was heerlijk mals, kalfswang van tafelgenoot was ook heerlijk, er werd veel rekening gehouden met voorkeuren. Dessert met verschillende heerlijkheden met amarenen was om je vingers bij op te eten. Er was zelfs een cadeau voor de jubilarissen. Echt een aanrader!!
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Gelezen over dit restaurant op de IENS site. Het duurzame karakter en de biologisch dynamische tuin sprak ons aan. Binnen wat rustig, vriendelijke ontvangst met veel informatie.
Heerlijke cantharellensoep, daarna een visgerecht. Als garnituur twee soorten warme groenten van het seizoen. Heerlijk en gezond gegeten. Mooi dat ze met o.a producten uit hun eigen bio-dynamische tuin werken en deze gebruiken in gerechten. Bv hazelnoten in de winter. Zo eet je met het seizoen mee. Als nagerecht namen we after diner koffie, heerlijke lekkernijen erbij, het merendeel huisgemaakt en dat proef je! Een aanrader. De aankleding van het restaurant is wat simpel. Sympathieke plek! Voor herhaling vatbaar. Jammer dat het zo rustig was, het was ook 5 december, een avond waarop wellicht niet veel mensen uit eten gaan. Daardoor wel veel informatie en aandacht van een bevlogen ober.
Jessica Z.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Laat je niet afleiden door het ouderwetse decor van het restaurant, het eten en de service heeft namelijk dezelfde kwaliteit: ouderwets goed & lekker! We hebben hier heerlijk gegeten. Dit is zo'n restaurant waar vakkundig met verse producten wordt gewerkt en ze beschikken zelfs over een uitgebreide vegetarische kaart! Na afloop mochten we nog even een kijkje nemen in de groente/moestuin achter het restaurant waar ze een gedeelte van de producten uit de keuken vandaan halen. Een aanrader!
Marc G.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Zojuist gegeten bij dit prima restaurant. Het was wat stil, zeker gezien de voortreffelijke kwaliteit die geboden wordt, maar dat zal wel door de druilerige donderdagavond komen. Voorgerechten waren de gepaneerde champions, en de franse uitensoep. Hoofdgerechten de lamsbout en de entrecote, en de maaltijd werd afgerond met een Afterdiner coffee. Tussendoor ook nog een gamba amuse en rozen azijn. Om het verhaal kort te houden: allemaal voortreffelijk !
Niet verwonderlijk want gaandeweg bleek de ober een absolute kenner te zijn op het gebied van biologisch dynamische teelt, en wat dat voor de smaak van de gerechten betekent. Erg leuk en leerzaam om dit te horen, vooral ook het enthousiasme daarbij. Kok en ober verdienen een pluim !
Janwibbelink .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Wij waren uitgenodigd voor een gezellig 50 jarig huwelijksfeestje en hebben heerlijk gegeten !
Vooraf een amuse van het huis, van gerookte forel, daarna een bospaddenstoelensoep, een tongfilét met een heerlijke saus, een malse biefstuk met een lekkere jus en dit alles met verse groentes en gebakken aardappelen en frietjes.
Een bijzonder dessert van hazelnotenparfait en een creme brulee.
Alle gerechten waren super lekker.
Het restaurant zit naast een cafetaria, ziet er klassiek en netjes uit en de kok heeft goede kennis van zaken. Hier kun je dus heerlijk eten en dat moet je echt weten !
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Ik heb hier al vaker gegeten en nu we weer in Twente waren, omgereden voor dit restaurant. Het was moeilijk kiezen uit de verschillende gerechten op de kaart. We kregen eerst een amuse: linzensoep met kokos, heerlijk van smaak. de salade met scampi's was erg lekker: warme scampi's, heerlijk sausje (apart erbij) en ruime portie. Ook mijn tafelgenoten waren tevreden, zelfs de vegetariër kon kiezen uit verschillende voorgerechten. Het hoofdgerecht was super : de hazenbout heerlijk mals, absoluut niet droog. Lekkere appelcompote erbij en voldoende groente garnituur.
Tussendoor kregen we een verrassing : een pipetje met rozenazijn. Dat was bijzonder. Het was heerlijk fris. Het toetje kon ik helaas niet meer op, maar we kregen een hapje filodeeg met noten en honing als 2e amuse. De tafelgenoten smulden nog van een hazelnoot toetje. De bediening is altijd ontzettend enthousiast en de kok kwam nog een praatje over koken aan tafel maken. We moeten er een eindje voor rijden (165 km) , maar binnenkort gaan we zeker nog een keer eten. De prijs-kwaliteit is helemaal in orde. Je gaat altijd met een zeer tevreden gevoel weer naar huis. Een echte aanrader. Vooral als er ook vegetariërs in het gezelschap zijn.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Heerlijk ! Voortreffelijke, smaakvolle vegetarische gerechten. Naast amuse, tussendoor appelcompote en aan het eind een heerlijk appeltaartje, beiden bereid met appels uit eigen boomgaard en aangeboden door de zaak. Inderdaad zeer klantgerichte en uiterst vriendelijke bediening.
Hendrika40 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Vanavond met de familie zoals gewoonlijk op de eerst zaterdag in het nieuwe jaar uit eten geweest. Deze keer bij restaurant An D"olde putte. Het was geweldig. We zijn erg gastvrij ontvangen,de bediening was prima en het eten kon niet beter. Alle lof voor de kok. de Pölkes.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
In het kader van een jubileum hier gegeten volgens een vastgesteld menu.
Zoals hiervoor omschreven een oubollige entourage, maar daar was ik dus op voorbereid ! Het servies jaren zeventig kan echt niet meer.
Het voorgerecht was een krokant gebakken stukje kalfszwezerik, overgoten met een behoorlijk zoute runderbouillon. Ravioli met ricotta en eekhoorntjesbrood in een truffelroomsaus, prima van bite en smaak
De varkenswangetjes waren lekker zacht, de saus ondefinieerbaar, maar desalniettemin best lekker.
Het "petit" grand dessert was petit !
Geen wijn gedronken ivm "bob"!
LucienIens .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Voor het eerst hier gegeten, bij aankomst mijn twijfels afgaande op de buitenkant en de naastgelegen en 'verbonden' snackbar. Bij binnenkomst in het restaurantgedeelte kom je langs een soort stamtafel. Net gedekte tafel genomen bij het raam en ons laten verrassen. De bediening neemt alle tijd, geeft veel informatie (zowel voor het bestellen als na het opdienen) over de gerechten op en buiten de kaart en aanpassingen zijn mogelijk. Ook vragen over de lokale belevenissen en over de aankleding van de zaak worden met enthousiasme beantwoord. De gerechten waren stuk voor stuk goed op smaak, prima garing en mooi opgemaakt.
Eigenlijk is mijn conclusie dat het een hele goede bediening is met een hele goede kok, maar ze zitten in een entourage die hun geheel geen recht doet. De zaak ziet er uit als een jaren '70 café (veel hout/grand-café stoelen), maar de kok en bediening horen thuis in een goed restaurant.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Constante kwaliteit. Hebben hier nu aantal keer gegeten en altijd goed. Amuse, vegetarisch eten, toetje. Voldoende keus, veel groente van het seizoen. Een ober die zijn werk met veel plezie doet.
Halast .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Erg goed geten hier. Bediening was uitstekend, veel kennis van de gerechten en zeer attent. Het eten was zo mogelijk nog beter. Heerlijke gerechten die zeer compleet waren. Vooral het seizoen nagerecht met het hazelnoten ijs was fenomenaal.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Na een heerlijke amuse van foie gras en voor de vegetarier een champignon, heerlijk gegeten. Deze keer was er een vegetarier in ons gezelschap. Zowel voor de vegetarier als voor de rest alles prima verzorgd. Lekker veel verse groente als garnituur. Voldoende keus op de menukaart
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
heerlijk gegeten met supervriendelijke en attente bediening. Leuke afwisselende menukaart met vis, vlees en vegetarische gerechten. Veel groente, bijgerechten en heerlijk vlees. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook leuk: een amuse vooraf