Kloveniersburgwal 6 1012 CW Amsterdam Nederland Kaart
31-204230112

Meer informatie over restaurant Amsterdamsche Stoombierbrouwerij De Bekeerde Suster & Eet en Bierencafe de Beiaa

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 02:00

6,7
Erg kort
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Ik wilde hier nog een keer naar terug en onlangs kwam het er van. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het mijn tweede keus was, maar de binnenkomst bij het restaurant van mijn eerste keus was niet erg prettig, dus toch binnengestapt bij de Bekeerde Suster. De ontvangst kan wat sympathieker. Ik kies hetzelfde plekje als de vorige keer. De dame van de ontvangst komt met de kaart en een “ik kom zo terug”. Waarom niet meteen gevraagd wat ik wil drinken? Een andere dame komt, deze is een stuk vriendelijker. Ik geef aan dat ik een stevige rode wijn wil. Ze zegt dat ze geen verstand heeft van wijn (!). Ik bestel qua prijs de middelste van de drie (dus niet erg veelgevraagd om er iets vanaf te weten, lijkt me) en ze zegt wel dat ik iets heb besteld dat een keer erg goed liep. Ik bestel brood met bierboter en een kipsaté, die mag komen als ik halverwege het brood ben. De tekening op het placemat met een soort fictieve geschiedenis van de uitsmijter (?) is mij te druk. De eveneens drukke striptaferelen op het bestekmapje hoeven ook niet zo van mij. Een jongen zet het brood niet al te enthousiast op tafel. Het is nog warm en erg lekker, maar er zitten wel vingerafdrukken op het botermes, dus ik gebruik het broodmes. De vriendelijke serveerster vraagt volgens afspraak halverwege het brood of ik klaar ben voor hoofdgerecht. Dat ben ik. Dat vindt ze “top”, maar ze vraagt niet of de wijn bevalt. De kipsaté wordt leuk opgediend op een plankje met de frietjes en salade in kleine emmertjes en is heerlijk. Ik zit te vol voor een dessert, maar een koffie kan er nog wel bij en die is OK. De rekening bedraagt €26,70, wat ik niet erg hoog vind. Toch mag er wat mij betreft kritisch gekeken worden naar de details en de bediening, maar ik heb er lekker gegeten in een aardige ambiance.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De biefstuk die onze zoon at was geweldig, ook veel groente erbij. Mijn man en ik aten zeewolf. Erg weinig en als groente een klein beetje laffe prei. Jammer!!
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gezellig cafe met lieve en attente bediening. Helaas was het eten matig. De maïskip met frites en coleslaw waren prima. De veggieburger was echter niet lekker. Een droge plak kikkererwten, flauw van smaak, maar wel veel knofklook. We hebben de burger niet opgegeten en er iets van gezegd. De bediening reageerde hier heel goed op: excuses gemaakt en het gerecht is van de rekening gehaald. Kijk, zo ga je om met je gasten!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Bediening vriendelijk maar eten echt vreselijk. Een salade van 14.95 euro zonder dressing en entourage. Leuk om op het terras te zitten maar niet om te eten.
Joost W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op zaterdagavond hier met een groep van 9 personen gegeten, bij de sfeer in het restaurant is leuk en gezellig en de koperen ketels maken de ervaring compleet. Aardige bediening maar volgens mij onderbezet waardoor het nogal lang duurde. Opvallend was dat, hoewel we vroeg aanwezig waren, een van de voorgerechten (nacho's) al niet meer te verkrijgen was. Ik had zelf als hoofdgerecht een hamburger die prima was maar de portie kipsate die andere kregen was echt veel en veel te klein t.o.v. de prijs, er werd slechts 1 satestokje geserveerd. Al met al een prima restaurant met goed bier als pluspunt maar sommige andere dingen behoeven aandacht.
Geralt N.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We hebben hier afgelopen zondag 1 mei gegeten met onze kinderen. Biefstuk, hééééérlijk! Hamburger ook erg goed. Tomatensoep voor onze dochter van 8 was aan de scherpe kant, dit vond de vriendelijke serveerster ook. Werd niet in rekening gebracht en daarvoor gratis brood met kruidenboter. Goede service! In combinatie met goed getapte biertjes, gaan we hier zeker nog eens eten. Tot de volgende keer.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het decor: De koperen ketels en leidingen waar het bier door heen stroomt de rest, een modern jasje, vroeger een bierboek, inmiddels alles op een kantje :(. Het eten daarentegen is precies wat je van een eetcafé verwacht, prima, met een lekker biertje erbij. Ik eet hier wel eens met vrienden, en het is altijd gewoon goed. mocht je in de buurt zijn en trek hebben in eetcafe eten zou ik er zeker naar binnen lopen!
Djengis .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Door de concurrent, waar alle plaatsen bezet en/of gereserveerd waren, werden we naar deze gelegenheid verwezen. Voorwaar geen straf, zo bleek, want we hebben er heerlijk en gezellig gegeten en gedronken. Lekkere hamburgers, smakelijke kipspiezen, prima bier en dito wijnen. De prestaties in de keuken waren hier zeker debet aan, maar de professionele, snelle en toch ook uiterst sympathieke bediening dragen minstens zoveel bij aan een goeie ervaring. Het was tijdens onze bezoek beredruk en toch zijn we zo ongeveer op onze wenken bedient. Hulde, zeker ook voor de voormalige Hotelschooldame, die hier duidelijk haar draai heeft gevonden.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren weer eens in De Bekeerde Suster geweest, aanvankelijk om een lekker biertje te drinken. Dat werd hun eigen Manke Monnik, altijd een favoriet. Daarna ook blijven eten. Mijn tafeldame en ik hadden allebei de biefstuk van Black Angus. Die was heel smakelijk. Het leek of die van mijn disgenote wat fijner van draad was dan de mijne. Ik vermoed dat mijn biefstuk bavette of longhaas (onglet) was, maar beide waren prima gebakken en hadden een lekkere scheut jus de veau gekregen. Daarbij kwamen lekkere frietjes en een koolsalade die iets te veel dressing had en daardoor wat vettig smaakte. Ietsje meer zuur was volgens mij lekkerder geweest. De dames in de bediening deden keurig en adequaat hun werk. Een puntje van kritiek is de akoestiek: het was behoorlijk vol en dan is het lastig om een beetje rustig te praten. Maar al met al is dit een plek waar ik graag weer eens terugkom.
FishingnicoS .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Uit eten met het werk bij de Bekeerde Suster als afsluiting van een teamuitje in Amsterdam. Starten met een heerlijk biertje, keuze genoeg, heerlijke smaken voor elk wat wils. Dan aan tafel, zelf gekozen voor de Kipstoofpot met oerbrood gesudderd in De Blonde Barbier, Spaanse peper en sinaasappel. Echt een tegenvaller, het leek wel kippensoep. Weinig smaak, grove stukken kip , van de Spaanse pepers niets gemerkt., heel waterig geheel. Het oerbrood werd pas gebracht toen het gerecht bij de meeste al grotendeels op was. De uitgeserveerde frieten waren heerlijk, knapperig, lekker gekruid, je genoot wanneer je er een at. Later bijbesteld en dat leken wel gewone frieten de heerlijke kruiden welk op de eerste porties zaten ontbraken totaal. De bij geserveerde salade was wat kaal en saai en smaakloos.
Een deel van de collega’s had gekozen voor de huisgemaakte Spare Ribs met knoflook- en spicysaus. Bij het uitserveren schrokken de collega’s van de zwarte aanblik. De smaak liet zich raden, waarna na overleg met de bediening de spareribs werden teruggenomen. Na een klein kwartier nieuwe spareribs, opnieuw donker gekleurd. De kok was nu meegekomen om te vernemen hoe een en ander smaakt. Hij verklaarde ook dat de wat zwarte aanblik kwam door de saus die mee de oven ingaat, maar dat de smaak top zou zijn. Een goede uitleg, natuurlijk wel beter wanneer het personeel dit kan verklaren. Bij twee collega’s waren ze nu perfect, een collega klaagde over koude spareribs. De kok was het na te hebben geproefd hiermee eens, en opnieuw verdwenen de spareribs naar de keuken. Toen ze voor de derde keer terug kwamen waren ook die goed, heerlijk mals en goed op smaak. Er was nog een collega met Tarte Tarrin van tomaat met basilicum, geitenkaas, mosterd en aceto balsamico. Gewoon goed. Nagerecht de creme brulee was prima en de Irisch coffee top. Geheel gezien een prima zaak om wat te drinken, daarvoor een perfecte entourage en een scala aan heerlijke biertjes. Daarna verplaatsen in de buurt zijn zaken genoeg om wel heerlijk te eten.
P P.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Meer bierproeverij dan restaurant. Beperkte kaart. Lekkere gare spareribs. Biefstuk volgens tafelgenoot wel lekker maar ongebruikelijk van structuur. Was wel goed naar wens gebakken.
Als garnituur goede patat of knoflookkrieltjes welke ook schoon opgingen. Zoetige dressing bij salade was niet ieders smaak.
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Dit was vroeger volgens mijn Maximiliaan. Ik herkende het nauwelijks terug, maar het ziet er leuk en fris uit. Bediening erg spontaan. Na de drankjes wel zelf vragen of we konden bestellen, maar dat is eigenlijk het enige minpuntje. De zelfgemaakte nacho's met kaas en drie dipsausjes zijn heerlijk, echt een aanrader en één portie is meer dan voldoende voor twee als voorgerecht. Als hoofdgerecht de sucade met stamppot rucola en een stoofpeertje. Vlees erg mals en smaakvol. We zaten iets te vol voor een toetje, maar een prima decaf toe. Met twee man zo'n €80 kwijt, waarbij er aardig wat drank doorheen is gegaan. Zeker iets om nog een keer naar terug te gaan.
Bertil V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
De zelfgemaakte nachos smaakten erg goed als voorafje. De kipsate, mijn hoofdgerecht, vond ik veel te zout, daarom toch een onvoldoende voor het eten. Overigens is dit een prima plek om een heerlijk biertje te drinken van eigen makelijk. Bediening is ook attent. Menukaart en placemats zijn erg leuk vormgegeven.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
De Bekeerde Suster straalt een aardse eenvoud uit en maakt dat helemaal waar. De inrichting is eenvoudig gehouden en met ruimte wordt gewoekerd. Sfeer en het vriendelijke personeel levert goede service. Natuurlijk bestel je een van de eigen gebrouwen bieren als je binnenkomt en die lieten we ons goed smaken. Ook voor de maaltijd gaan we voor oud-Nederlandse eenvoud: sucadelappen en stoofpotje. Mijn stoofvlees vlees smolt bijna op de tong en mijn echtgenote maakte tevreden geluiden bij het verorberen van de sucade. Ook de er bij bestelde frieten verdwenen snel. De salade was nog het minste, een beetje van van alles en nog wat en een tikje te zuur. Het pannacotta toetje was geen echte aanrader, de spekkoek voegde weinig toe en het appelijs was voornamelijk koud. Dat werd enigzins goedgemaakt door de combinatie van pannacotta en crumble.
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Je verwacht geen culinaire hoogstandjes in De Bekeerde Suster. Een bescheiden eetcafe kaart zonder poespas. Verstandig, kun je, als het wat drukker is het met twee vingers aan. Maar dat valt tegen. Met drie vrienden borrelen en ook maar eten. We houden het simpel, alle 4 een biefstuk, medium rare. Wat op het bord verschijnt is wat onduidbaar vlees, very well done. Weinig smaak. Halverwege er toch maar wat van gezegd. Bediening kijkt even en is het helemaal met ons eens. Of we 4 nieuwe biefstukken willen? Nou, twee is wel genoeg. Van die twee is er een precies hetzelfde als degene die we teruggaven, de andere is redelijk, maar nog steeds hebben we niet het gevoel dat het biefstuk is.
Bediening is attent en erkent fouten maar kan er toch niet veel aan doen. Zijn het blijkbaar wel met ons eens, de koffie wordt als gebaar van de rekening afgehaald...
Voor 18,25 (inclusief prima frieten en standaard sla) moet het toch lukken een redelijke biefstuk te serveren? En een kok te leren dat biefstuk echt niet doorbakken hoeft.
Pasqual L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Het is een eet en bierencafe, dus verwacht geen ultiem hoogstaande gerechten (alhoewel de bieren die zij brouwen absoluut hoogstaand zijn). Zelf heb ik spareribs gegeten en de vriend met wie ik daar was had PIE & MASH stoofvlees met Manke Monnik,aardappelpuree en doperwten. Allebei erg goed. De bediening was erg vriendelijk, erg snel en vooral niet hinderlijk. Hier kom ik zeker vaker eten. De Manke Monnik en de Witte Antonia (alleen deze heb ik daar gedronken) zijn absolute aanraders.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Vanavond was ik hier met een borrelmaat die net als ik wel van een wat zwaarder biertje houdt. En dan is hun eigen tripel De Manke Monnik een gewéldige keuze. Die krijgt van mij een echte 9! (Maar ze hebben ook een ruime bierkaart met bier van andere brouwerijen voor wie wat anders wil.) Na enkele van die biertjes wilden we graag wat eten en dat werden de spareribs met frietjes. Die waren niet zo spannend maar best lekker (met sausjes uit de fabriek) en behoorlijke frietjes. Kortom, een goed bordje pubfood, maar geen culinaire finesse (kan je ook niet verwachten in zo'n eethuis). En toe een uitstekende espresso.
De bediening was zeer alert en snel en verdient een keurige 9. En het decor is van een bruin café met veel oude bierreclames aan de wand. De brouwinstallatie is (grotendeels) te zien in het café. Al met al een goede plek voor een goed glas bier en je kunt er ook nog een goede hap bij eten. Dus: heel aangenaam en een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Anneke15 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
de bediening is was goed en gezellig. vis en vlees was uitstekend. alleen de asperges waren taai. erg jammer. leuke gezellige plek om te eten
1953Hans .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Al eerder aten we hier met vrienden. Gezellige sfeer, relaxed en bijzonder met die koperen ketels achterin. Gisteravond met z'n tweeen gegeten. Zeebaarsfilet met pastinaakpuree heel goed. Lekkere truffelsaus er bij. Spies van varkenshaas met satehsaus was gewoon lekker, maar verder minder speciaal. Bijgeleverde groente leek uit een potje te komen, schat ik zo in. Bediening aardig en attent.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Heel gezellig eetcafé. Prima prijs-kwaliteit; 20 euro pp voor hoofdgerecht + 2 drankjes. Genoten van de zalm (met groenten en roseval aardappeltjes) en kipsaté. Bediening is vriendelijk en attent. Ik kom hier zeker nog eens terug!