Amsteleindse Hoeve

Amsteleindstraat 15 5345 HA Oss Nederland Kaart

Over restaurant Amsteleindse Hoeve

De smaak van vroeger in de keuken van nu

Aan een van de mooiste lanen van Oss is in een boerderij restaurant “Amsteleindse Hoeve” gevestigd. De rust die deze omgeving uitstraalt komt geheel terug in de ambiance van het restaurant. De gerechten zijn klassiek met een duidelijke keuze voor een natuurlijke smaak. Hierin passen natuurlijk ook streekproducten van locale producenten.

Chefkok Jos van Schijndel en gastvrouw Grietje heten je van harte welkom.

Meer informatie over restaurant Amsteleindse Hoeve

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Geffenaar V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk gegeten met hun eigen na-zomer aktie 2de 4 gangenmenu gratis! Geen zegeltjes plakken en geen beknibbeling op het menu.
En in dit restaurant weet de gastvrouw wat gastvrijheid is op een gemoedelijke manier loopt alles op rolletjes.
Een aanrader we komen zeker terug.
Suzanhenk .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij zijn onbekend in Oss en we werden aangenaam verrast door de prestaties van de Amsteleindse Hoeve. Wij hebben gekozen voor het zeer aantrekkelijk geprijsde vier gangen Zomermenu. Binnen dit menu kon een goede keuze gemaakt worden. De bediening was plezierig en ontspannen. Ook de inrichting met een mooie tafeldekking maakte indruk.
Erwin-Heidi .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Op een zondagavond de diner keuze laten vallen op de Amsteleindse Hoeve in Oss, wat onze eerste kennismaking met dit restaurant was. Na ruim 2 1/2 uur tafelen, kunnen we stellen dat we subliem gegeten hebben. Het 4 gangen menu van de zomeractie was van voor- tot nagerecht uitstekend verzorgd en wel voor een hele scherpe prijs. Alle gerechten waren fantastisch verzorgd en bereid met passie.
De entourage is nostalgisch, het restaurant is kleinschalig van opzet en daardoor sfeervol voor een avondje uit.
De bediening is begaan met de gasten en prettig in de omgang.
Met recht een aanrader!
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De Amsteleindse Hoeve had een aantrekkelijk viergangen zomermenu samengesteld. Alleen het hoofdgerecht, lam met mintsaus, kon een extra korreltje zout gebruiken, maar verder was alles top. De brandade met de wittewijngelei. De crème brulée met rabarbercompôte. Hier eet je met je ogen en je mond. Heel benieuwd of er in de regio een adres kan tippen aan deze prijskwaliteit.
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Als je van de degelijke keuken houdt ben je hier goed. Gerechten worden hier kwalitatief uitstekend bereid. We genoten vooral van het parelhoen. Zalig!
We kozen om geen wijn bij het dessert te drinken, en dat vond de gastvrouw misschien niet fijn. We hebben nog een aantal keer moeten horen dat die er toch zo goed bij was geweest. Dat voelde onprettig.
De ambiance past bij de wat ouderwetse, degelijke keuken, in een oude boerderij met vroegere landbouwwerktuigen aan de wand. Wel gezellig.
Ria J.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
heerlijk rustig sfeervol vriendelijk en het eten is gewoon heerlijk
en de bediening is attent en keurig een aanrader voor een heerlijk avondje ui
Willemvink .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het eten bij de Amsteleindsehoeve was gewoon een feestje. De gerechten waren allemaal goed op smaak. Het dessert was subliem.
De bediening was alert en vriendelijk. De wijnkeuze was gewoon perfect.
De entourage of het decor was gewoon heel erg mooi, sfeervol en super gezellig.
Echt een aanrader!!!
Corenmarga .
Vriendelijke ontvangst.Correcte bediening.
Kwaliteit eten goed en ruime porties.
Bijna alle tafeltjes bezet. Gezellige sfeer.
Joanna G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We werden gastvrij ontvangen en omdat we nog niet compleet waren, mochten we plaatsnemen bij de open haard. Het is een gezellige locatie. Helaas vonden we het hoofdgerecht niet zo bijzonder.
Alwinenisabel .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijke gerechten,lekkere wijnen.
Alles is tot in puntjes verzorgd.
Helemaal aan onze wensen voldaan.
Vriendelijk en toegankelijk personeel.
Gezelliguit .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We werden vriendelijk ontvangen en waren verrast door de warme en gezellige inrichting. Voor het eerst naar de Amsteleindhoeve in OSS. We kregen het AH menu en hebben vooraf de runder carpaccio besteld als hoofdgerecht zalm met gefrituurde garnaaltjes en verse groenten met aardappelpuree en een rosti. Als dessert een heerlijke kaneel mousse met boerenjongens en gedroogde appelschijfjes. een prachtig pallet met gecombineerde smaken. Alles was super lekker en decoratief opgemaakt. De bediening was super vriendelijk en de gerechten werden heet opgediend. Voor het eerst van een AH restaurant actie intens genoten. We komen hier heel graag terug. Een 10 voor het gehele plaatje
Behavage .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het AH dinertje was prima verzorgd en kwalitatief uitstekend.De bediening was vriendelijk in een gezellige ambiance. Zeker een aanrader voor wie dan ook.
Matheu W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het was geweldig we hebben genoten.
Ook de complimeneten aan de man van de wijnen. Wat een grote lopnde enceclopedie.
we hebben weer veel geleerd van wijnen.
complimenten aan het personeel en de kok. super.
Rijsselb .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. De bediening was uitstekend. Het restaurant is heel sfeervol, met een gezellige open haard.
Gaan zeker nog een keer terug. Riet.

Marjarossen .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Het was ons tweede bezoek! Heerlijk gegeten, met zoveel smaak! Ik kan het iedereen aanbevelen! Ook al diverse keren gedaan! Wij gaan zeker nog vaker!
Dank je wel voor de gezellige, smaakvolle avond, ook namens onze vrienden!
Verschuurinlith .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
We hebben een tussengerecht erbij besteld en dat was kabeljauw in een witte wijnsaus . Het hoofdgerecht was een moot zalm met wat groente, risotto en een bolletje aardappelpuree met daarbij een witte wijnsaus. Dat sausje had iets anders moeten zijn omdat we dat ook bij de kabeljauw hadden gehad. Als voorgerecht hadden we carpaccio wat met een mosterddressing wat zeer smakelijk was. Als nagerecht kregen we een mousse met kaneel en appel wat ook heel lekker was. De koffie was van goede kwaliteit en we kregen er nog wat diverse lekkere chocolade bij. Al met al hebben we een leuke en smakelijke avond gehad.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Het restaurant zit in een mooie oude boerderij. De open haard stond aan, het restaurant heeft een gezellige knusse uitstraling. Oud gereedschap doet je terug denken aan de ambachten van die tijd. Het eten is heerlijk en past goed in het jaargetijde. Zeker een aanrader.
Pecunia2016 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Gevestigd in een oude boerderij. Ondanks interieur uit vervlogen tijden toch erg sfeervol. Misschien minder geschikt voor jeugdig publiek. Eten smaakvol, er werd rekening gehouden met mijn zoutbeperking, vriendelijk.
Wilmaarts .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
zondag lekker gaan uit eten, erg lekker gegeten. ook met het ah menuutje kan je hier prima eten, het is erg lekker van smaak en lekker mals vlees. al zag ik alleen vlees of vis er op staan. een evt vegetarische optie was niet verkeerd geweest.

de service was erg vriendelijk. mooie diversiteit tussen jong en oud, alleen maar oud personeel is niet leuk, maar aan alleen maar jong personeel heb je niet zo veel, in een restaurant moet er een mix van bijde zijn en die klopte hier prima! we werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid.

het interieur was leuk ingericht, net of dat ik bij m'n oma binnen zat. de combinatie van de gedateerde inrichting, het zilver bestek en de openbaar, het heeft wel iets, iets wat me erg aanspreekt.

al met al, hele gezellige avond gehad en heerlijk gegeten.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Wij gaan graag naar de Amsteleindse Hoeve vanwege het lekkere eten.
De keuken is traditioneel Frans, je weet wat je krijgt en het is altijd goed.
Alles is zelfgemaakt: van de amuses tot het ijs.

De bediening is de laatste jaren minder geworden. Jonge soms onzekere en soms juist te zekere mensen aan tafel die het vak nog moeten leren.

De inrichting is zeer gedateerd en je ziet er dan ook veel zg grijze koppies. De sfeer is daarnaast aangenaam, je hebt wat te kijken en je kunt rustig praten met je tafelgenoten.

Lekkere huiswijn, smakelijk aangeklede koffie. Wij komen er toch vaak weer bij uit.