Amstel Hotel Lounge

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 08:00 - 23:00

Jofie .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Dinsdag 18 oktober met gasten gedineerd. Diner was zeer goed met passende wijnen. Bediening was vriendelijk, gastvrij en zeer bereidwillig.
Mede namens mijn gasten wil ik de crew hartelijk bedanken voor het gastvrije ontvangst en het zeer smaakvolle diner. Het was een geslaagd zakelijk diner waarbij het ons aan niets ontbrak. JF Acta.
Astrid1977 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
We hadden hoge verwachtingen van een hightea in het Amstel maar helaas zijn we inmiddels een illusie armer. En dat zat 'm vooral in de hospitality. Het contact vooraf via de mail was bijzonder klantvriendelijk, maar kon ter plekke niet geëvenaard worden. Zo vonden we het apart dat de balkondeur waar we naast zaten werd opengezet zonder even te checken of we daar bezwaar tegen hadden en toen we aangegeven hadden dat we dit hadden het vervolgens vrolijk een uur later weer werd gedaan. De uitleg van de thee-en was een uit het hoofd geleerd verhaal en als je iets doorvroeg bleek verder kennis te ontbreken. Dat kan, maar wellicht is het dan een idee het antwoord op de vraag te gaan achterhalen? Verder bleek er een schrijnend zilveren lepeltjes tekort te zijn. Bij de (uitgedroogde) clotted cream, jam en lemoncurd (die overigens verrukkelijk was!) kregen we welgeteld 1 lepeltje. En ook het nuttigen van de gazpacho moesten we zonder lepeltje voor elkaar zien te krijgen evenals het nuttigen van een soort appelcompote. Bij navraag bleek de voorraad lepeltjes beperkt te zijn. Wellicht een optie om er wat bij te kopen of is dat te eenvoudig (1 ster?) gedacht? Dan nog een tip qua muziek: als de pianist aanwezig is, misschien kan John Legend dan uit? Uiteraard hangt onze teleurstelling nauw samen met het hoge verwachtingspatroon dat je bij het Amstel hebt. De kwaliteit van de gerechtjes was goed, doch niet extreem bijzonder, dus helaas kon dat de teleurstelling niet compenseren. Jammer.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Een “late tea” in het Amstel hotel klinkt nogal sjiek en dat is het ook, sjiek de lala kan je eigenlijk wel zeggen. Je wordt keurig ontvangen door de portier in dit bastion van luxe. Binnen staan twee dames die je naar de garderobe en tafel begeleiden alwaar het feest kan beginnen.
Uiteraard begonnen we met een etagère welke gevuld was met lekkers. Allemaal amuses van hartige hapjes. Jammie! Dit werd vergezeld door een cocktail die a la minute werd geschud en uitgeschonken. Later volgden andere plankjes en bordjes met nog meer lekkere dingen, zoet en hartig. Weer een heerlijke cocktail erbij met daarin een grote ronde bal van ijsthee bij het ene en de uitmuntendste muntthee die ik ooit gedronken heb bij de andere.
De bediening is een beetje stijfjes maar dat verwacht je ook eigenlijk wel. Van mij mag het wel ietsjes informeler maar voor de rest was het conform het boekje en voorbeeldig.
De ambiance behoeft geen introductie. Het is tenslotte een instituut daar aan de Amstel. Ik kom daar misschien wel weer een keer al was het alleen al om de “early tea” een keer te proberen.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
High Tea in het Amstel Hotel. De bar is heel mooi en modern geworden na de verbouwing. De lounge is klassiek gebleven. Heel veel zoet en hartig lekkers met verschillende thee.
Gerdavanz .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op zondag 08 november,hier een chocolade high tea gehad!
Had er hoge verwachtingen van,die helaas niet zijn uitgekomen,voor €47,50 mag je toch in zo'n luxe ambiance wel wat meer verwachten.
De ontvangst was hartelijk,de bediening keurig vooral door hele jonge meisjes,denk stagiaires .
De thee werd per kopje ingeschonken,waardoor je regelmatig een half uur met een leeg kopje zat,de thee was niet bijzonder.
Er werd geen water geserveerd,wat ik erg jammer vond.
We zaten naast een koffie/ theeapparaat dat zoveel lawaai maakte dat een conversatie op dat moment niet mogelijk was,en dat kwam regelmatig voor.
De sandwiches waren ook niet bijzonder,wel smakelijk maar niet speciaal.
Het chocolade was zo overweldigend dat we allen de onderste laag helemaal niet aangeraakt hebben en de tweede laag van de etagère deels hebben op gegeten.
In het voorjaar een luxe high tea in het Langham Hotel in Chicago genuttigd,voor dezelfde prijs,maar daar kunnen ze hier absoluut niet aan tippen.
Jammer had er echt meer van verwacht.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
afgelopen zaterdag een heerlijke royal high thea genoten in het amstel hotel. Al eens eerder gedaan, maar ook nu weer helemaal geweldig. heerlijke gerechtjes met bijpassende thee's.
het is gewoon een feestje om te mogen meemaken. je denkt dat je wel meer lust, maar uiteindelijk na de laatste ronde zit je toch tonnetje rond.
en de bediening is prima, goede service en prima entourage.
Ronmans .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
High tea in het Amstel Hotel was goed, maar de service was enigszins misleidend. Bij binnenkomst wordt de aangeboden champagne als openingsdrank later apart in rekening te worden gebracht. Niet vermeld wordt dat dit geen onderdeel uitmaakt van de high tea. Slordig, vooral omdat de prijs per glas € 12,00 (!!) bedraagt. Uiteindelijk dus een fors bedrag voor weliswaar een goede high tea. Dit voelt achteraf dus niet goed. Jammer
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
We hadden gereserveerd voor een high tea en uiteraard hadden we hooggespannen verwachtingen want ja, het is toch het Amstel hotel. Desondanks werden we toch nog zeer aangenaam verrast: wat een zeldzame klasse! Dit was in de verste verte de meest fantastische, smakelijke high tea die wij ooit hebben mogen beleven. Alleen al het warme ontvangst in de imponerende entreeruimte was het eerste teken dat dit een sensationele middag zou worden. De diverse gangen waren van een zeldzame hoge kwaliteit en met buitengewoon veel zorg en oog voor detail gepresenteerd. Verrukkelijke theeën in porselein (pracht)servieswerk werden uitgeschonken en er werd goed bijgehouden wanneer er bijgeschonken kon worden. Deze onvergetelijke ervaring werd gecomplementeerd door de zeer professionele en uiterst attente bediening. En dan nog niet te spreken over het interieur van de ruimte waar de high tea werd gehouden. Samengevat: we voelden ons voor even royals in een wintertuinserre. Chapeau chapeau chapeau en merci voor de fantastische ervaring!
Susanna F.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Het begon al met het reserveren. Er bleek onduidelijkheid te zijn over het tijdstip en werd meerdere malen verschoven, waarbij ik uiteindelijk een mailtje kreeg dat ik nog een verkeerde bevestiging van Seat Me ging ontvangen die ik moest negeren. Omdat er een event was, werden we naar de bar beneden gedirigeerd, dit was van te voren niet met ons afgestemd. Door het event was er volgens mij ook onderbezetting, waardoor we vaak zelf moesten vragen of er bijgeschonken kon worden. Doordat we beneden zaten, zaten we voortdurend ook in de wind en de rook van de balkongasten wat erg vervelend was. Een andere duur kon door de bediening niet gebruikt worden en ze vertelden ook dat de overige terrassen gesloten waren ivm de harde wind. Het broodje met vitello tonato en de salade waren ok. De sandwhiches ook, maar vond het niet al te veel. De hotdog was zeer goed met dank aan Brandt & Levie. De scones licht aan de droge kant en de taartjes bestonden voor een groot gedeelte uit chocola. Ik heb hier een tijd geleden ook een high tea gedaan, en was toen een stuk tevredener, maar wijt het ook aan het event.
PatrickS1977 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Royal High Tea in Amstelhotel. Prachtig hotel en mooie serre. De bediening was goed, veel Hotelschool stagiaires volgens mij, maar ze deden erg hun best en waren professioneel en netjes. Het eten was veel, kregen het bij lange na niet op. De kwaliteit van het eten was een zeven, niet slecht, maar ook niet overweldigend. We hadden de High tea gewonnen in een loterij, maar voor veertig euro pp heb je veel betere koekjes en hapjes elders in Amsterdam. Echter, de ambiance, omgeving en bediening maken alles goed. Echt een onvergelijkelijk ervaring.
Marga K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Wij (drie zussen) zijn ook op 3 mei in het Amstel Hotel geweest voor een afternoon tea en herkennen niets van de vorige recensie. Het was heerlijk, de ambiance geweldig en het personeel uitermate vriendelijk. ( het zijn jonge mensen, dus misschien gaat nog niet alles perfect ) Over prijs/kwaliteit verhouding moet je niet zeuren: je zit wel in het Amstel Hotel !!! Wij vonden het geweldig en zeker een aanrader.
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Met hoge verwachtingen naar de High Tea in het Amstel. Voor 40 euro per persoon moet dat toch geweldig zijn! De ambiance is prachtig, veel licht, goede stoelen. Mooie grote tafel voor onze groep, dieetwensen waren goed doorgekomen. Voor zo'n chique tent vond ik de bediening toch enigszins klunzig: verkeerde thee, pot leeg voordat iedereen had, nieuwe smaak thee werd in de kop gegoten voordat de vorige op was en terwijl er nog van allerlei bezinksel en blaadjes in dreven. Dan de hapjes. Het is allemaal goed te eten, maar niet geweldig. Sandwiches niets bijzonders. Warme hapjes vond ik vrij triest: een mini yakatori spiesje en een gefrituurde garnaal. Scones waren matig en kwamen met twee kleine schaaltjes clotted cream voor 9 personen. De zoetigheden waren prima, maar voor mij te veel en te machtig. Aan het einde kregen we wat over was in een doos mee naar huis, dat was wel aardig. Al met al was het een mooie ervaring in een onovertroffen ambiance, maar de prijs/kwaliteit verhouding is echt zoek.
Manja B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
High tea niet van goede kwaliteit en nogal gewoontjes. Harde aardappelsalade met een vlakke smaak. Een uitgedroogd gefrituurd garnaaltje, taai jakatori mini spiesje. Zoetigheden naar mijn mening niet vers, Zeer droge scone, niet gaar cakeje en op 1 ding na ook dit redelijk smakeloos. De thee werd per kopje ingeschonken. In totaal 4 kopjes. Maar de thee smaakte wrang en bitter en was absoluut niet vers gezet. Alles bij elkaar zeer teleurstellend en voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Laatst een bijzonder heerlijke High Tea genuttigd in het prachtige Amstel Hotel. Heerlijke koude en warme gerechtjes met allerlei soorten thee. Vriendelijke bediening. Een aanrader.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
In het kader van mijn 30ste verjaardag ben ik met mijn moeder wezen high tea-en in het Amstel Hotel. We waren iets verlaat, maar dat had ik telefonisch doorgegeven. Het duurde overigens erg lang voor de telefoon werd opgenomen. Pas bij de 2e poging werd na circa 15x overgaan de telefoon beantwoordt.
Afijn.
Ontvangst was prima, jassen werden aangenomen en we werden naar de lounge begeleid.
Op de rand van mijn bord stond er met caramel een verjaardagswens geschreven, ontzettend leuk ! We begonnen met een mini-hapje, ik geloof dat het een aardappelsalade was.
De sandwiches werden in een grote uitgeholde brood geserveerd. Dit had ik nooit eerder gezien, maar vond het erg origineel.
De etagère was rijkelijk gevuld met voornamelijk chocolade. Mijn moeder en ik kregen al dat lekkers helaas niet allemaal op. De aardige dame van de bediening bood aan om het in te pakken en dat konden we zeer waarderen.
Ik voelde me behoorlijk in het zonnetje gezet en we zaten ook letterlijk in het zonnetje.
Echter, het tafeltje was erg laag zodat ik er met mijn knieën tegenaan zat en met mijn 1.60m ben ik al redelijk klein van stuk, dus dat was wel een minpunt.
We hadden overigens een erg mooi plekje bij het raam, maar er kwam erg warme lucht uit het rooster, dus het werd naar mijn idee al gauw boven de 20 graden.
Dit waren de enige twee minpunten, ik heb niet eerder zo chique mijn verjaardag gevierd.

Elise V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Vorige week een high Thea gehad in het Amstel hotel. Waar voor je geld! Heerlijk! De sandwiches met zalm waren verrukkelijk, zo ook de kreeftenkroketjes en de scones. Het is zeer uitgebreid en echt leuk om te doen. Jammer dat we een tafel kregen met een lage bank, wij zijn niet gewend om op de bank te eten dus was het nogal ongemakkelijk. Maar dat was ook het enige minpuntje!
David123 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2013
Geluncht bij de brasserie in het Amstel Hotel. Erg goed eten en een prima kaart. Veel eenvoudiger dan dat je wellicht zou verwachten bij het Amstel Hotel. Het is natuurlijk niet La Rive met een ster, maar toch.... Oesters gehad en salade, wijn arrangement. Goede service. Het hoeft ook niet duur te worden/ Locatie is natuurlijk prachtig. Vooral in de zomer als je buiten kunt zitten. Gewoon een keer doen.
Heinjans .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Over onze ervaring kunnen we kort en kracht zijn. De high tea was van uitstekende kwaliteit; de bediening was attent en vriendelijk.
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Gelukkig hebben wij, in tegenstelling tot vele voorgangers, geen slechte ervaringen met de service tijdens de afternoon tea van het Amstel Hotel. Integendeel zelfs! We werden bij de entree ontvangen en direct naar onze plaats begeleid. Een fijne, rustige plek in de tearoom. Er werd gevraagd of wij de klapdeuren open of dicht wensten. Het was mooi weer dus wij kozen ervoor de deuren open te doen waardoor we meteen een leuk uitzicht op de gracht hadden. Vervolgens werd ons gevraagd of wij een glas prosecco of champagne vooraf wensten, of meteen gebruik wilden maken van de thee. We besloten een glas prosecco te nemen. Deze werd uitgeschonken in een van het Amstel Hotel logo voorzien proseccoglas. Hoewel we geen echte wijnkenners zijn, weten we wel dat dit een goede prosecco was. Vervolgens werd ons uitgelegd hoe de gangen zouden volgen en dat de verschillende theeën steeds uitgeserveerd werden met een korte uitleg daarbij. We begonnen met een Darjeeling waarbij geadviseerd werd te beginnen met de verse krakeling en het amandelschuim met abrikozencreme (macaron). Inderdaad een aangename combinatie; het zoete van de hapjes breekt het bittere van de thee af. Vervolgens een minibolletje met makreel en zoetzure komkommer en een gazpacho. De makreel was goed op smaak, het zoetzure van de komkommer had echter sterker mogen zijn. De gazpacho was heerlijk en een welkome verfrissing bij het warme weer. In de pain surprise zaten 4 sandwiches; 2 donkerbruine met zalm en runderpastrami, 2 witte met geitenkaas en kalkoen. Gewoon goed, niets op aan te merken. Als warme gang werd een Turkse kofte met knoflooksaus uitgeserveerd, welke heerlijk gekruid was. Daarnaast een verse garnalenkroket, wat ons betreft ook één van de tophapjes tijdens de afternoon tea. De zoetigheden waren heerlijke vanille- en citroenscones met (zo te proeven huisgemaakte!) lemon curd, jam en clotted cream, een lolly van roos en witte chocolade (de roos was goed aanwezig, maar niet overheersend, precies goed gecombineerd), financiercake met rode vruchten (nog één van onze favorieten, wat een heerlijk smeuige cake!) een soesje met aardbeiencreme en een citroencremeux met bovenop een meringue. Tijdens de gangen werd overigens opvolgend nog een Oolong, groene en jasmijn (favoriet) thee uitgeserveerd. Wat ons betreft een heerlijke high tea, met zeer bekwaam personeel. De thee werd steeds tijdig uitgeserveerd, ze hadden duidelijk het overzicht en waren erg vriendelijk. Al met al een zeer geslaagde middag gehad in het Amstel Hotel. Wij, als echte high tea fans, gaan zeker nog een keer terug voor de 'autumn versie'!
Margie H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Hier met een groep van 14 personen genoten van een Royal Afternoon Tea. Omdat we met een grote groep waren, kregen we een privé ruimte. Voordat we naar de Stadhouderszaal geleid werden, hebben we eerst op het balkon genoten van het zonnetje (we waren 'n beetje vroeg aangekomen bij het Amstel Hotel). Mooie ruimte, en de tafel super mooi gedekt. Vriendelijke verwelkoming door een aardige meneer. Mooi persoonlijk menu bij elke stoel. Alles ging heel relaxed. De sandwiches, scones, petit fours en nog veel meer stonden al op talel. De warme hapjes werden zo om de zoveel tijd geserveerd. Het heeft ons allemaal heerlijk gesmaakt!! En natuurlijk ook de verschillende thee's