Amstel Brasserie

Professor Tulpplein 1 1018 GX Amsterdam Nederland Kaart
31-205203496

Over het restaurant Amstel Brasserie

Amstel Brasserie, gevestigd in het InterContinental Amstel Hotel in Amsterdam, is de uitgelezen plek om te genieten van een rustig(e) lunch of diner.

De uitgebreide menukaart volgt de seizoenen met smaakvolle brasserie-stijl gerechten. Naast het à la carte menu, wordt er ook een wisselend 3-gangen keuzemenu geserveerd. De chef-kok en zijn keukenbrigade creëren gerechten zo puur mogelijk om de heerlijke smaken te behouden.

Zowel binnen als op het prachtige terras geniet je met een prachtig uitzicht over de Amstel rivier, waar een voortdurende parade van zeilboten, watertaxi's, roeiboten en sloepen voorbijvaren, van smakelijke en inspirerende gerechten onder het genot van een goed glas wijn.

Deze beleving nu zelf ervaren? Reserveer dan bij Amstel Brasserie in Amsterdam en geniet van smakelijke gerechten en pure smaken.

Meer informatie over restaurant Amstel Brasserie

Fijne service!
Kortom, een aanrader.
keetie .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Wij hebben er heerlijk gegeten. Mooi opgediende gerechten, vriendelijk personeel, sfeervolle aankleding en prachtige locatie. Met het hoofdgerecht ging het in 1e instantie fout, mijn man kreeg verkeerd gerecht maar dat was op zich niet zo heel erg. Het is wel behoorlijk aan de prijs maar voor een keer absoluut de moeite waard!
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk gegeten, een erg sfeervol restaurant en een uitstekende vriendelijke bediening.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Geweldige avond gehad.
Alles was top, van de ontvangst TM de koffie.
Wat een warme ervaring was dit.
Terloops zeg je dat die dag 38 jaar getrouwd bent en dan komt er bij de koffie een plateau met lekkers waarbij de chef net chocolade heeft geschreven: Gefeliciteerd
38 jaar...
We waren ontroerd, hoe attent.
Ook nog een extra dessert wijn gehad bij het toetje
Heerlijk!
Wat een super plek om samen te zijn.
Manon D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Een restaurant met een smakelijk 3 gangen menu, we waren met 6 personen en hebben alle gerechten kunnen proeven, heerlijk ! Ruime keuzen uit wijnen . Een prima attente bediening in een warme omgeving.
maxime V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Eten lekker, duurde wel lang voordat hoofdgerecht kwam, bediening voorkomend en vriendelijk
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Voor een weekend Amsterdam is het Amstelhotel een perfecte aanvulling. Het personeel is erg behulpzaam. Het enige nadeel was ze hadden ons niet verteld dat er een verbouwing gaande was. Maar gelukkig in het weekend geen bouwvakkers aanwezig dus geen overlast.
Loes O.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Service goed, bediening zeer attend, opties mogelijk en bespreekbaar. In verband met theater bezoek aangegeven dat we op tijd weg moesten, hier werd goed rekening mee gehouden.
Mike H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Met mijn beide dochters gedineerd bij Amstel Brasserie in het Amstel Hotel Amsterdam. We kozen voor het 150 Years Elegance Expirience drie-gangenmenu inclusief champagne aperitief, wijnen, water en koffie/thee. Mooie gerechten per gang en smaakvol opgediend op het bord. De pairing wijnen goed afgestemd per gang. Het geheel aan tafel verzorgd door vriendelijk en correct bedienend personeel. Wij komen met regelmaat in het Amstel Hotel en weten dat service hier altijd uitstekend en perfect is, zoals ook weer deze keer in de Brasserie.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
De ontvnagst was zeergoed, in de Brasserie werden we verrasst door bedienend personeel met veel humor, ook tijdens het diner, maar wel met respect. Fantastisch echt Amsterdamse gastvrijheid, klasse!
We hebben dan ook een heel plezierige avond gehad.
ajtm .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Het was ons eerste bezoek aan de Amstel Brasserie, fijne avond gehad. Wijnadvies was erg goed en we hebben heerlijk gegeten. We komen zeer beslist nog eens terug
Ferry E.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We hebben genoten van het 150 jaar jubileum menu. Prima gerechten met mooie bijpassende wijnen.
Een ster waard! Bediening was uitstekend in orde met goede adviezen.
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hadden gereserveerd voor 7 personen, en we hadden aangegeven dat we maar 1,5 uur konden blijven. Dat bood tijd voor 2 gangen. We kozen een voor- en hoofdgerecht. Het eten wordt mooi opgediend en is heerlijk.
Ik had de wadorf salade en de kreeften bisque. Bij de bisque ging wat mis, er dreef een stuk plasticfolie in. Er zijn wel 3 mensen hun excuses hiervoor komen aanbieden, 1x was ook voldoende geweest. En ik kreeg een nieuwe kom. Dit gerechtje stond niet op de nota keurig opgelost.

Uitzicht op de gracht is ook mooi!
Rienk K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
De Brasserie van het Amstel was helaas een afknapper. Weliswaar mooi uitzicht en vriendelijk personeel. Maar erg slechte prijs/kwaliteitverhouding. Twee maal een menu inclusief drank. Eenmaal vega; daar maakten ze zich echt heel slordig vanaf. Smakeloze hap. Eenmaal met vlees; flinke hoeveelheid maar niet bijzonder culinair. De inclusieve drank bleek geen bijpassend wijnarrangement maar op verzoek bijschenken uit steeds dezelfde fles tafelwijn. Het is wachten op een nieuwe uitbater...
Fleur N.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Wij hebben hier een heerlijk avondje gehad. 4 gangen in totaal, alle gerechten waren fantastisch opgemaakt en smaakten goed, ik vond alleen de desserts niet heel spannend. Over het decor binnen (en van buiten) het Amstel Hotel valt niet te twisten: prachtig. De brasserie is lekker klein, waardoor de bediening alle aandacht voor je heeft. Aanrader!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Op een superhete zomeravond hier heerlijk buiten gegeten,met prachtig uitzicht op de Amstel.
We werden vriendelijk ontvangen en vroegen om de wijnkaart en een fles water.
Vervolgens werd alles wreed verstoord door een paar afschuwelijk vervelende omhooggevallen gasten die perse een andere (voor andere mensen gereserveerde) tafel wilde.
Na de discussie op een afstandje gevolgd te hebben en meneer toch z'n zin kreeg bleven wij nog steeds wachten op de wijnkaart en het water.
Na 20 minuten hadden we gelukkig contact en ging alles ietsje vlotter.
De moeilijke gasten hebben het personeel de hele avond bezig gehouden met het omwisselen van wiebelende tafels,verschuiven van parasols....iemand anders zat dan weer wel in de motregen...maar goed,zij zaten droog ;) en moeilijk doen over de menukaart door de gerechten anders te willen dan anders.
Op het eten was niets aan te merken,alleen dus heel jammer dat alle aandacht opgeslokt werd door een paar veeleisende gasten.
Zo hebben we de hele avond zelf maar wijn en water bijgeschonken.

STN789 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Het eten is goed. De gepekelde kabeljauw was goed op smaak. Bij de lam hadden wij gevraagd om de aubergine weg te laten, dit was men vergeten. Het hotel dient nodig te worden opgeknapt het is niet meer van deze tijd.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Twee dagen achtereen heerlijk geluncht op het terras aan het water bij Brasserie Amstel. Visgerecht van het menu is prima. Een zeer goede en attente bediening.
saschameijer .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Wij hebben een heerlijke avond gehad bij de Brasserie in het Amstel Hotel. Een erg smakelijk 3-gangen menu voor 35 euro en mooie bijpassende wijnen. De prijs/kwaliteit vonden wij goed, de bediening erg vriendelijk en de ambiance was chique maar wel relaxt. Het enige 'nadeel' is dat ze de kaart maar 4x per jaar veranderen, want dan moeten we nog een paar maanden wachten...
Machiel H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Na mijn negatieve review over de service vond ik een positieve correctie op z'n plaats, nu er aanleiding toe bleek. Op een erg vol terras werden we nu wel vlot bediend, en zeer correct en plezierig. We kwamen hier slechts voor een borrel vóór het eten in het restaurant van het hotel, maar was nu slechts positief te spreken over de service. Fijn!