Amstel Boathouse

Amsteldijk 223 1079 LK Amsterdam Nederland Kaart
31-202211505

Over het restaurant Amstel Boathouse

Het Amstel Boathouse is een veelzijdige locatie, maar valt nog meer op dankzij zijn mooie ligging in het Martin Luther Kingpark. Het uitzicht over de Amstel is magnifiek, je bent er echt even uit. De bijzondere gerechten worden ook op het terras geserveerd, voor een uniek buitengevoel in Amsterdam. Er zijn zeven zalen waar je kunt vergaderen of feesten. Ingericht als VOC-schip waan je je in een ander tijdperk met de gemakken van vandaag.

Halve fles mineraalwater

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Véronique M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Na een uur wachten kregen we eindelijk ons eten, maar we kregen niet wat we besteld hadden.. Ober gaaf aan wat aan de prijs te doen, vriendelijk. Alleen bij het krijgen van de rekening was er niks aan de prijs gedaan. Overall, goede locatie, leuk zitten, slechte/onervaren bediening en veel te duur voor wat je krijgt!
Jeannine D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Na de verbouwing is Amstel Boathouse een heus plaatje! Het nieuwe interieur is heel mooi en het terras is een heerlijke plek om te vertoeven. Gisteravond genoten van asperges met serranoham en een soepele rosé erbij. Lekker eten & drinken op een prachtplek, dát is Amstel Boathouse!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
De locatie en sfeer zijn prima. Het personeel lijkt niet heel goed ingewerkt. Kleine porties voor grote prijs, heel jammer
Gigi V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wat een heerlijke taartjes en wat een aardige bediening. Fijn dat dit terras weer open is. Hier komen we zeker weer terug.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Na de receptie (ook prima verzorgt), een diner met 10 personen in een klein zaaltje in dit restaurant. Uitstekende bediening en een geweldig lekkere maaltijd. Bediening was luchtig met kennis van zaken. Prima zo!
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Hier zowel 8 en 9 april geweest, aangezien het een leuk terras aan de Amstel heeft. Beide dagen was de bediening vrij traag en ging er veel verkeerd (beide dagen bijvoorbeeld de bestelde hapjes vergeten en de verkeerde rekening gekregen, dit werd trouwens wel netjes opgelost). Buiten terras is heerlijk met mooi weer, binnen is het vrij saai. Ik kan alleen van de lunch iets zeggen, maar deze vind ik veel te duur. 10 euro voor een broodje ossenworst, dat ook nog eens een klein broodje is, is gewoon te duur. Ook was het brood op de club sandwich (12 euro), wat aan de oude kant. Desalniettemin zal ik hier vast nog regelmatig een drankje komen drinken, want het terras is heerlijk en de drankjes en snacks zijn zeker de moeite waard.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Wat een unieke locatie aan de Amstel, met de eerste warme zonnestraaltjes hebben we eerst lekker op het terras kunnen chillen. Ook belangrijk, vrij parkeren voor de deur, en dat voor een hot spot in Amsterdam! Vervolgens heerlijk binnen gegeten, echt verrassend goed. De inrichting is echt goed uitgezocht, ik waande mij in de Hamptons...maar dat kan ook door die heerlijke rosé komen:-)
Wij komen vaker!
Ide L.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Eten met drie vrienden en onze partners. De ontvangst was erg hartelijk. Het decor is helemaal vernieuwd en ziet er stijlvol uit: Boathouse. Het menu bestond uit vier gangen en was van tevoren met de kok samengesteld. De amuse (crostini rilette) was een verrassing, onbegrijpelijk dat iemand zoiets kan bedenken. Eerste gerecht Gravad lax, traditioneel bereid. De bediening gaf steeds een duidelijke uitleg, daarna rogvleugel, een delicatesse. Een van onze vrienden zei dat hij nog nooit zo'n lekker stukje vis gegeten had. Utmuntend en een lust voor het oog zoals alle gerechten. De bediening was heel attent en vriendelijk. Kortom, een zeer geslaagde avond en een adres om naar terug te komen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wat een heerlijke zaak is dit geworden. Het is gewoon puur genieten hier: wijn goed, borrelhapjes goed (heerlijke steamed buns met Peking Eend) en het terras is zoo fijn :)

En toen bij de koffie de patisserie geproefd.. zalig.. volgende keer komen we terug voor diner!
DJdeKoning .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Lekker gegeten bij het Amstel Boathouse op de locatie waar vroeger het Mirandapaviljoen zat.
Als voorgerecht Salade Canadese kreeft - met little gem, frisée, komkommer, wortel en meloen.
Als hoofdgerecht, Ratatouille - met parelgort en schuim van paprika en als dessert,Mascarpone ijs - met Guanduja chocola en kersen.
Bediening uitstekend en klant gericht.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vandaag na een heerlijke vaart besloten we naar dit restaurant te gaan wat veel te maken heeft met booten en alles daar om heen. Het restaurant is gelegen op een erg mooie plek langs het water en bied een mooie ervaring. Als voorgerecht namen we een zacht gegaarde kabeljauw. Als hoofdgerecht namen we Kalfswang, het personeel was erg vriendelijk en snel. Het eten was vers en erg lekker. We hebben niks te klagen we komen graag nog eens terug.
Arné D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Gezellig, gastvrij personeel en erg lekker eten!
Cecile M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten en de witte huiswijn was erg goed!
Sandrina M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Na het lezen van goede recensies zijn wij hier gaan eten. Bij binnenkomst leek de reservering niet genoteerd. Er waren maar 4 tafeltjes bezet, maar de gerechten kwamen veel te laat. Ondertussen kwam de serveerster wel steeds (te vaak) vragen of we iets wilden drinken. De eigenaar (?) kwam het eten zelf maar brengen, maar leek niet te weten wat er op de borden lag. De frites kregen we pas toen het hoofdgerecht al op was. Teleurgesteld liepen we weg. Het excuus van de serveerster 'we zijn pas een maand open'. Het ergste was dat we bij het weggaan de eigenaar (?) kruisten, maar hij deed net of hij ons niet zag... Ronduit onbeschoft. Het eten was goed, maar het gaat toch om de totaalervaring, waardoor we er niet van hebben kunnen genieten.
Marjan O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gegeten! De gerechten waren heel smaakvol en werden erg mooi gepresenteerd op het bord. Ik had als voorgerecht de tonijn en als hoofdgerecht kalfswang. De kalfswang was heel mals. Het restaurant is erg sfeervol ingericht.
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Top plek, nu al zin in de zomer. Als voorgerecht de tonijn gegeten en als hoofd de kalfswang. Het was allemaal even heerlijk en dan nog dat dessert.... yumyum

Ga zeker binnenkort nog een keer.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Eten is werkelijk erg goed. Het moet alleen nog een gezellig boathouse worden. Licht wat dimmen en wat warmere sfeer creëren zou erg veel helpen. We komen zeker terug om de salade boathouse te proberen.
Delia C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Heerlijk gegeten en super bediening: discreet en attent. De inrichting was Ok. Ik zou meer aan de verlichting werken: de eetzaal is groot en het zou leuker zijn met minder en iets warmer licht.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Na de goede recenties op Iens de stap weer gewaagd en een reservering geplaast voor 15 okt 19.00.
Bij binnenkomst was er niets bekend van onze reservering maar geen probleem er was plaats genoeg.
Mijn vrouw vroeg wat ze met haar jas aan moest er werd gezegd leg maar ergen neer of op uw stoel??
Het begin begon niet erg goed.
Eenmaal aan tafel zagen wij een hond lopen wij dachten van een gast,maar dat was niet zo want later verdween die in de keuken dit kan echt niet.
Het personeel is wel erg vriendelijk maar erg onervaren.
Het bijschenken van de wijn moet jezelf doen.
Voor de wijn op tafel is geen plaats die hadden wij op een randje gezet van een kozijn.
Op onze tafel stonden extra wijnglezen die niet werden weggehaald zo ook het bestek voor het voorgerecht die wij niet hadden besteld werd niet weggehaald.
De vermoedelijke eigenaar kijkt wel in het rond maar doet niet veel.
Na betaald te hebben zag hij ons de zaak verlaten terwijl hij bij vrienden zat stond niet op maar wuifde alleen een beetje.
Edwin N.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na de aankondiging van de eerst vrijdagmiddagborrel met interesse naar het nieuwe Amstel Boathouse gegaan. Gezellige ontvangst met heerlijke hapjes en de DJ draaide lekkere funky classics op de achtergrond. Besloten om te blijven eten en we hebben ervan genoten.
Vooraf hadden we de gebakken tonijn met 5 soorten kruiden en die was fantastisch. Als hoofdgerecht kozen we de heilbot. De opmaak van het gerecht was net als het voorgerecht subliem, een lust voor het oog. Smaak verfijnd. je proefde goed de andere onderdelen van het gerecht. Lemon Curd als toetje. Wat een traktatie! Zag er ook fantastisch uit en ik heb nog nooit zo'n lekker curd gegeten, mede door frambozen en bessen. mmmmm.
Ik was met een paar collega's en we hebben afgesproken hier het komende bedrijfsfeestje te gaan doen. Super lokatie, makkelijk (en gratis op terrein) parkeren en super ambiance.
Een topaanrader! De nieuwe uitbaters hebben echt een upgrade gedaan. Ik zie uit naar volgende zomer om hier van het terras te gaan genieten.
We waren rond de 55E per persoon kwijt maar dat was een prima prijs voor de borrel en diner waar we van hebben genoten.