Amstel Boathouse

Amsteldijk 223 1079 LK Amsterdam Nederland Kaart
31-202211505

Over restaurant Amstel Boathouse

Het Amstel Boathouse is een veelzijdige locatie, maar valt nog meer op dankzij zijn mooie ligging in het Martin Luther Kingpark. Het uitzicht over de Amstel is magnifiek, je bent er echt even uit. De bijzondere gerechten worden ook op het terras geserveerd, voor een uniek buitengevoel in Amsterdam. Er zijn zeven zalen waar je kunt vergaderen of feesten. Ingericht als VOC-schip waan je je in een ander tijdperk met de gemakken van vandaag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Amstel Boathouse

Maandag t/m vrijdag 10.00 - 23.00 uur
Zaterdag en zondag 10.00 - 00.00 uur

• Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
9,4
Cecile M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten en de witte huiswijn was erg goed!
Sandrina M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Na het lezen van goede recensies zijn wij hier gaan eten. Bij binnenkomst leek de reservering niet genoteerd. Er waren maar 4 tafeltjes bezet, maar de gerechten kwamen veel te laat. Ondertussen kwam de serveerster wel steeds (te vaak) vragen of we iets wilden drinken. De eigenaar (?) kwam het eten zelf maar brengen, maar leek niet te weten wat er op de borden lag. De frites kregen we pas toen het hoofdgerecht al op was. Teleurgesteld liepen we weg. Het excuus van de serveerster 'we zijn pas een maand open'. Het ergste was dat we bij het weggaan de eigenaar (?) kruisten, maar hij deed net of hij ons niet zag... Ronduit onbeschoft. Het eten was goed, maar het gaat toch om de totaalervaring, waardoor we er niet van hebben kunnen genieten.
Marjan O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gegeten! De gerechten waren heel smaakvol en werden erg mooi gepresenteerd op het bord. Ik had als voorgerecht de tonijn en als hoofdgerecht kalfswang. De kalfswang was heel mals. Het restaurant is erg sfeervol ingericht.
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Top plek, nu al zin in de zomer. Als voorgerecht de tonijn gegeten en als hoofd de kalfswang. Het was allemaal even heerlijk en dan nog dat dessert.... yumyum

Ga zeker binnenkort nog een keer.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Eten is werkelijk erg goed. Het moet alleen nog een gezellig boathouse worden. Licht wat dimmen en wat warmere sfeer creëren zou erg veel helpen. We komen zeker terug om de salade boathouse te proberen.
Delia C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Heerlijk gegeten en super bediening: discreet en attent. De inrichting was Ok. Ik zou meer aan de verlichting werken: de eetzaal is groot en het zou leuker zijn met minder en iets warmer licht.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Na de goede recenties op Iens de stap weer gewaagd en een reservering geplaast voor 15 okt 19.00.
Bij binnenkomst was er niets bekend van onze reservering maar geen probleem er was plaats genoeg.
Mijn vrouw vroeg wat ze met haar jas aan moest er werd gezegd leg maar ergen neer of op uw stoel??
Het begin begon niet erg goed.
Eenmaal aan tafel zagen wij een hond lopen wij dachten van een gast,maar dat was niet zo want later verdween die in de keuken dit kan echt niet.
Het personeel is wel erg vriendelijk maar erg onervaren.
Het bijschenken van de wijn moet jezelf doen.
Voor de wijn op tafel is geen plaats die hadden wij op een randje gezet van een kozijn.
Op onze tafel stonden extra wijnglezen die niet werden weggehaald zo ook het bestek voor het voorgerecht die wij niet hadden besteld werd niet weggehaald.
De vermoedelijke eigenaar kijkt wel in het rond maar doet niet veel.
Na betaald te hebben zag hij ons de zaak verlaten terwijl hij bij vrienden zat stond niet op maar wuifde alleen een beetje.
Edwin N.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na de aankondiging van de eerst vrijdagmiddagborrel met interesse naar het nieuwe Amstel Boathouse gegaan. Gezellige ontvangst met heerlijke hapjes en de DJ draaide lekkere funky classics op de achtergrond. Besloten om te blijven eten en we hebben ervan genoten.
Vooraf hadden we de gebakken tonijn met 5 soorten kruiden en die was fantastisch. Als hoofdgerecht kozen we de heilbot. De opmaak van het gerecht was net als het voorgerecht subliem, een lust voor het oog. Smaak verfijnd. je proefde goed de andere onderdelen van het gerecht. Lemon Curd als toetje. Wat een traktatie! Zag er ook fantastisch uit en ik heb nog nooit zo'n lekker curd gegeten, mede door frambozen en bessen. mmmmm.
Ik was met een paar collega's en we hebben afgesproken hier het komende bedrijfsfeestje te gaan doen. Super lokatie, makkelijk (en gratis op terrein) parkeren en super ambiance.
Een topaanrader! De nieuwe uitbaters hebben echt een upgrade gedaan. Ik zie uit naar volgende zomer om hier van het terras te gaan genieten.
We waren rond de 55E per persoon kwijt maar dat was een prima prijs voor de borrel en diner waar we van hebben genoten.
Beterwetenwaarteeten .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Dit nieuwe restaurant zit in het mooie pand aan de Amstel waar vroeger het Mirandapaviljoen zat. Maar de aankleding, sfeer en vooral de keuken hebben een geweldige positieve verandering ondergaan. Wat een feest om hier te eten! Als voorgerecht geroosterde tonijn met verse kruiden, sesam, soja en gember en wasabimayonaise. Het bord was een kunstwerkje. De kok die dit heeft bereid verdient een lintje. Ook het hoofdgerecht van op zuurdesem gebakken heilbot met choriso en couscous was tongstrelend. Tot slot mascarpone-ijs met spannnende extraatjes. Weet eigenlijk niets negatiefs te melden over deze aanwinst voor de stad. Wij komen terug en Ik denk dat heel veel fijnproevers hun weg naar het Boathouse zullen vinden.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat een geweldige avond! In het voormalige Miranda Paviljoen zit nu Amstel Boathouse. De zaak is flink opgefrist. Wij aten er een zeer smakelijke caesar salad (met mooi gepocheerd ei). Daarna kozen wij een ruim gevulde fruit de mer, die je trouwens ook voor 1 persoon kunt bestellen. Nu gaat het bij dit gerecht vooral om de kwaliteit van de vis zelf en die krijgt van ons een 10! Verser kon het niet. Overigens werd de vis gekookt in bouillon wat de smaak extra bevorderde zonder dat dit overheersend was of afleidde van de smaak van de vis zelf. Kortom....we komen terug!
Nina71 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Heerlijk geluncht met een steak tartaar. Echt zoals een klassieke steak tartaar hoort te zijn, perfect! Heel fijn ook dat ze een eigen parkeerplaats hadden. Lekker wijntje erbij, ik heb echt een top middag gehad.
Jeannine D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Een mooi nieuw restaurant én borrelplek gevonden in Amstel Boathouse. Een super locatie aan de Amstel met een groot terras en smaakvol ingericht restaurant. Ik had de steak tartaar en salade Boathouse. De gerechten zijn een lust voor het oog en smaken fantastisch. De bediening is vriendelijk en toegankelijk. Een aanrader!