Amstel Boathouse

Amsteldijk 223 1079 LK Amsterdam Nederland Kaart
31-202211505

Over het restaurant Amstel Boathouse

Het Amstel Boathouse is een veelzijdige locatie, maar valt nog meer op dankzij zijn mooie ligging in het Martin Luther Kingpark. Het uitzicht over de Amstel is magnifiek, je bent er echt even uit. De bijzondere gerechten worden ook op het terras geserveerd, voor een uniek buitengevoel in Amsterdam.

Halve fles mineraalwater

• Engels gesproken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Amstel Boathouse

Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Vandaag hier voor de lunch op het terras neergestreken. Wat een schitterende locatie aan de Amstel, zeker met dit mooie weer! De bediening was vriendelijk maar niet helemaal adequaat ('Hee, wat wordt er bij de thee/koffie geserveerd?' 'Een zoetigheidje'. Ja, dat hadden we ook wel door maar waaruit bestond het). Minder blij waren we met de kwaliteit en de prijs-kwaliteit verhouding. De broodjes waren zuinig belegd en daarom met €8 aan de prijzige kant. Bovendien leek de burrata leek eerder gewone mozzarella te zijn. De Tom khai was een bescheiden bordje matig gevulde soep. De thee wordt geserveerd in vrij kleine glazen, de koffie was aan de slappe kant. Dat kan beter, de locatie verdient het!
krisholkenborg .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Samen met twee vrienden uiteten gegaan bij Amstel Boathouse. We werden enthousiast ontvangen en naar onze tafel gewezen. Het restaurant zag er luchtig en open uit, net zoals het terras. Helaas, wegens het weer was het niet mogelijk om buiten te zitten. Naast het restaurant zijn er ruimtes om bijeenkomsten te organiseren. Daar hebben we even gekeken en deze zagen er net zoals het restaurant er verzorgd uit.

De bediening was erg vriendelijk en zorgde ervoor dat de sfeer goed was. Ze waren erg attent en adviseerde ons wijnen die goed bij de gerechten pasten. De gerechten werden geserveerd met wat tijd er tussen, zodat we even een moment konden pakken om na te genieten van het eten. Dat vonden wij erg fijn.

De voor-, hoofd- en nagerechten waren ontzettend lekker. Ze waren mooi opgemaakt. Aan het einde hebben we nog een plankje genomen met lekkere kazen en uiteindelijk een kopje koffie. De rekening die we moesten betalen viel erg me. Conclusie: Top avond!
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Is o.i. een leuke gelegenheid voor partijen en mensen die even iets willen eten. Gerechten zijn degelijk, bediening duidelijk niet ingesteld op "dinergasten". Men was, op een enkeling na, al aan de vrije avond toe!
Sylvia G.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Weer een keertje gaan lunchen met m'n man . Viel tegen. Bediening niet alert. Zaten al een tijdje en toen ik zwaaide voor aandacht werd er gemeld 'ik kom eraan, kan niet heksen'.... afijn we zijn gebleven . Voorts rommelig. Jongens in zwemkleding. Kwamen vervolgens de surfplank naar binnen brengen. Het deed ons een beetje denken aan Jibe city op Bonaire,, maar daar loopt iedereen in z'n zwembroek! Al met al een teleurstelling.
Sjoerd D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Mooie plek en mooie inrichting. Eten ronduit slecht. De kip van de ceasarsalade was rauw van binnen. Terug gestuurd en we kregen 40 minuten later een nieuwe. Toen de anderen allang uitgegeten waren. Ook de kip van de tom kha kai soep was van zeer slechte kwalitier. Veel zeen en vet. Leek wel afvalvlees. Ook het broodje van de tosti was sompig en brood was nog deeg van binnen.
Voor tosti, ceasar salade en thom ka kai een rekening gan 45 Euro.
Echt jammer dat zo'n mooi restaurant op zo een mooie plaats zo een wanprestatie qua kwaliteit levert.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Boeking via Iens niet binnengekomen. Er moet nog duidelijk ingedraaid worden. Personeelhulpjes niet goed opgeleid. Uiteindelijk gekozen voor borrelhapjes. Patates Frites te vet.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Volledig opgeknapt en strak uitziend nieuw etablissement. Vriendelijke bediening voor een zakelijke diner bespreking. Door waarschijnlijk de wat afgelegen ligging liep niet alles even vlotjes. Maar wat we geserveerd kregen was heerlijk.
Vermaas B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Leuke locatie, lekker aan het water, veel ruimte, lekker in het zonnetje, lekker gegeten, aardige bediening, geen muziek. Kortom: genieten! Ik kom zeker terug!
Véronique M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Na een uur wachten kregen we eindelijk ons eten, maar we kregen niet wat we besteld hadden.. Ober gaaf aan wat aan de prijs te doen, vriendelijk. Alleen bij het krijgen van de rekening was er niks aan de prijs gedaan. Overall, goede locatie, leuk zitten, slechte/onervaren bediening en veel te duur voor wat je krijgt!
Jeannine D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Na de verbouwing is Amstel Boathouse een heus plaatje! Het nieuwe interieur is heel mooi en het terras is een heerlijke plek om te vertoeven. Gisteravond genoten van asperges met serranoham en een soepele rosé erbij. Lekker eten & drinken op een prachtplek, dát is Amstel Boathouse!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
De locatie en sfeer zijn prima. Het personeel lijkt niet heel goed ingewerkt. Kleine porties voor grote prijs, heel jammer
Gigi V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wat een heerlijke taartjes en wat een aardige bediening. Fijn dat dit terras weer open is. Hier komen we zeker weer terug.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Na de receptie (ook prima verzorgt), een diner met 10 personen in een klein zaaltje in dit restaurant. Uitstekende bediening en een geweldig lekkere maaltijd. Bediening was luchtig met kennis van zaken. Prima zo!
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Hier zowel 8 en 9 april geweest, aangezien het een leuk terras aan de Amstel heeft. Beide dagen was de bediening vrij traag en ging er veel verkeerd (beide dagen bijvoorbeeld de bestelde hapjes vergeten en de verkeerde rekening gekregen, dit werd trouwens wel netjes opgelost). Buiten terras is heerlijk met mooi weer, binnen is het vrij saai. Ik kan alleen van de lunch iets zeggen, maar deze vind ik veel te duur. 10 euro voor een broodje ossenworst, dat ook nog eens een klein broodje is, is gewoon te duur. Ook was het brood op de club sandwich (12 euro), wat aan de oude kant. Desalniettemin zal ik hier vast nog regelmatig een drankje komen drinken, want het terras is heerlijk en de drankjes en snacks zijn zeker de moeite waard.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Wat een unieke locatie aan de Amstel, met de eerste warme zonnestraaltjes hebben we eerst lekker op het terras kunnen chillen. Ook belangrijk, vrij parkeren voor de deur, en dat voor een hot spot in Amsterdam! Vervolgens heerlijk binnen gegeten, echt verrassend goed. De inrichting is echt goed uitgezocht, ik waande mij in de Hamptons...maar dat kan ook door die heerlijke rosé komen:-)
Wij komen vaker!
Ide L.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Eten met drie vrienden en onze partners. De ontvangst was erg hartelijk. Het decor is helemaal vernieuwd en ziet er stijlvol uit: Boathouse. Het menu bestond uit vier gangen en was van tevoren met de kok samengesteld. De amuse (crostini rilette) was een verrassing, onbegrijpelijk dat iemand zoiets kan bedenken. Eerste gerecht Gravad lax, traditioneel bereid. De bediening gaf steeds een duidelijke uitleg, daarna rogvleugel, een delicatesse. Een van onze vrienden zei dat hij nog nooit zo'n lekker stukje vis gegeten had. Utmuntend en een lust voor het oog zoals alle gerechten. De bediening was heel attent en vriendelijk. Kortom, een zeer geslaagde avond en een adres om naar terug te komen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wat een heerlijke zaak is dit geworden. Het is gewoon puur genieten hier: wijn goed, borrelhapjes goed (heerlijke steamed buns met Peking Eend) en het terras is zoo fijn :)

En toen bij de koffie de patisserie geproefd.. zalig.. volgende keer komen we terug voor diner!
DJ D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Lekker gegeten bij het Amstel Boathouse op de locatie waar vroeger het Mirandapaviljoen zat.
Als voorgerecht Salade Canadese kreeft - met little gem, frisée, komkommer, wortel en meloen.
Als hoofdgerecht, Ratatouille - met parelgort en schuim van paprika en als dessert,Mascarpone ijs - met Guanduja chocola en kersen.
Bediening uitstekend en klant gericht.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vandaag na een heerlijke vaart besloten we naar dit restaurant te gaan wat veel te maken heeft met booten en alles daar om heen. Het restaurant is gelegen op een erg mooie plek langs het water en bied een mooie ervaring. Als voorgerecht namen we een zacht gegaarde kabeljauw. Als hoofdgerecht namen we Kalfswang, het personeel was erg vriendelijk en snel. Het eten was vers en erg lekker. We hebben niks te klagen we komen graag nog eens terug.
Arné D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Gezellig, gastvrij personeel en erg lekker eten!