Ampt Van Nijkerk

Meer informatie over restaurant Ampt Van Nijkerk

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij hadden het 3 gangen diner. Voorgerecht (zalm-mousse) smaakte niet vers. De varkensschnitzel met garnituur was ruim voldoende hoewel erg 'dikke' patatten. Nagerecht chocolademousse was lekker. Dit is geen aanrader.
KarelKo .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Aan het decor zijn ze aan het werk. Bediening is echt gezellig geworden en het eten is gewoon goed. Een Indische man in de bediening straal enthousiasme uit en dat maakt alles goed. Niet dat het verkeerd is maar het is niet spannend. De wijnen zijn natuurlijk van de Salentein.
Lekkere salade gegeten als lunch.
Wendie_and_friends .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
De paddestoelen in bierbeslag waren erg lekker. Schnitzel was van gemiddelde kwaliteit, de burger was goed en het lamsrack top. De toetjes waren lekker maar de rekening was zeer gepeperd. Entourage middelmatig en de bediening ook.
Pedro666 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
een wandeling over een suf klompenpad om het nijkerkse maakt hongerig, dorstig en doet verlangen naar een glas wijn en enig culinair vertier. dus eerst een late middagborrel in een van de etablissementen in het onverwacht levendige centrum van nijkerk. de stemming zat er meteen goed in, dus vervolgens besloten om in het hotelrestaurant te gaan eten, zodat we erna slechts naar de kamer hoefden te lopen, het gemak dient de mens.

een vriendelijke, attente en correcte ontvangst door het personeel. etiquette leeft hier nog, netjes: de stoel van de dame werd aangeschoven, de dame krijgt het eerst de kaart, dat soort zaken. entourage is 100% ‘hotel’, maar niet zo heel storend.

naast de ‘echte’ wijnkaart was er een een kaart met kelderrestanten, waarvan we een heerlijke chileense droge witte kozen voor net iets meer als twee tientjes. goede keuze, flesje (gratis) water erbij en als voorgerecht een plankje prima brood met een wat karige hoeveelheid tapenade, kruidenboter en ailoli. wel allemaal lekker trouwens.

als hoofddis nam ik de vangst van de dag: drie prima slibtongetjes, echter karig gelardeerd met vijf kubieke centimeter groente/saus/aardappelpuree. het lijkt wel of zeeuws meisje de scepter zwaait in de groente- en smeerseltjes-keuken.
mijn tafelgenoot was door de wandeling in een wildstemming gekomen en haar oog viel op de dagschotel, waar een fazant op bleek te liggen. heel mooi opgemaakt met een staand mini-stoofpeertje, een hompje zuurkool en kwakje aardappelpuree. een stevige eter zal ook hier nog wat meer bijgerechten aangeboden kunnen krijgen. fazant is trouwens een moeilijk gevogelte om sappig op het bord te krijgen. het vlees droogt snel uit, en dat was hier ook helaas het geval.

de maaltijd werd afgesloten met een koffie en een verse muntthee.

al met al een prima bediening en redelijk gegeten. er kunnen nog wel wat puntjes op de ‘i’ bij dit viersterrenhotel. de rekening was in elk geval niet door zeeuws meisje opgemaakt: met 70 euro was zij niet ‘zuunig'.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Na een bezoek in een nabijgelegen saunacentrum in dit hotel overnacht en waarom ook niet, het gemak dient de mens, hier ook gegeten. Eerlijk is eerlijk, de verwachtingen waren niet hooggespannen, en daarom viel het eigenlijk best mee. Vriendelijke bediening. Goede uiensoep, kabeljauw en kalfs-entrecote. Vond zelf de Hollandaise saus er wat kunstmatig uitzien en niet helemaal op smaak. Wel paar aandachtspunten: waarom wordt er toch zo vaak vergeten aan te geven wat de dag-specialiteit is als de kaart wordt overhandigd? Toen we de bedienende dame daarop aanspraken, vernamen we dat het vandaag een trio van vis is. Weer wilde ze ervandoor. Maar mevrouw: wat is dan het trio van vis? Antwoord: geen idee dat staat er niet bij. En weg was ze. Bizar. Ik dacht nog even aan Bananasplit. Gelukkig werd het snel door een collega opgelost. Zij wist het wel te vertellen.