Amore Trattoria Breda

Schorsmolenstraat 3F 4811 VN Breda Nederland Kaart

Over restaurant Amore Trattoria Breda

Verrassing op klassiek Italiaans

Bij Amore Trattoria is het meubilair zwart met rode accenten en wit linnen. Het licht straalt gemoedelijk de ruimte in. De gerechten, ook als buffet mogelijk, komen uit verschillende delen uit Italië. Klassiekers zoals vitello tonnato en pasta bolognese, maar ook carpaccio van octopus en risotto gegaard in processo staan op het menu. Laat je op de Italiaanse manier verwennen door het vriendelijke personeel.

Meer informatie over restaurant Amore Trattoria Breda

• Kom je met de auto?
    Vanuit de brandweer als je de stad binnen rijdt na de kerk de eerste zaak aan de rechte hand. Tegen over Merlinda Zorg Hotel.
  • : Gratis parkeren naast de zaak na 18:00, Parkeerplaats & Betaald parkeren voor de zaak

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,8
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het was weer even geleden dat we bij Amore Tratoria zijn geweest,maar het eten was nog steeds heerlijk. Bruchetta, garnalen in wijn met knoflook een linguini marinara en risotto met zalm. met als nagerecht semi fredo en natuurlijk een lekker wijntje erbij weer voldaan naar huis.
M M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijke bruschetta vooraf. Pizza's smaakten goed. Prettige bediening.
Door de enorme toonbank, die voor de helft leeg was (ijsvitrine), krijgt de ruimte een bepaalde kilheid over zich. Ondanks de schermen met het houtvuur en de kleurstelling van de ruimte.
Mirandahaha .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
bij binnenkomst werd gelijk ( in het Engels) gevraagd om een coupon. Die wij niet hadden, bij het opnemen van de bestelling werd er weer om gevraagd. Later bleek dat je zo een 3 gangendiner kon krijgen voor 9 euro. Ook wij waren niet duur uit, maar wel duurder en ook duurder dan de kaart op internet.
Het interieur is een beetje shabby en de gaten in de banken werden gecamoufleerd met kussens. Toen we binnenkwamen was het iets te stil, daarna werd het gezellig druk. Na de bruchetta van het huis hadden we allemaal een lekker echt Italiaans voorgerecht. De melanzana alla parmigiani was een beetje taai maar lekker. De pizzas waren heerlijk, vooral de kinderen waren hierover erg tevreden.
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vooraf een Carpaccio Classico en als hoofdgerecht Tagliatelle con le Cappesante e gamberi (Sint-Jakobschelpen, grote garnalen rucola en in licht roomsaus), die werkelijk fantastisch was. Als dessert had ik IJs Coup Alla Frutta Fresca wat een mooie afsluiter was. In een woord heerlijk gegeten.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
We hebben vanavond weer eens bij Amore Tratoria gegeten, en het was weer heerlijk. Een heerlijke brucheta, verrukkelijke rissoto met zalm en van het dessert weet ik de naam niet meer, maar er kwam fredo in voor. Het was een bevroren gerecht met fruit en nootjes, echt een aanrader. De bediening was erg vriendelijk en gastvrij, maar als je geen Engels spreekt kan het zijn dat de communicatie wat moeilijker is.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wat een leuke kennismaking! De inrichting is vrij koel wat niet gebruikelijk is bij een Italiaans restaurant, maar wat een lieve en gastvrije dames in de bediening. Doen hun uiterste best om Nederlands te spreken en hebben het eigenlijk veel te druk met tweetjes op een zondagavond. Daarom moesten we nogal eens wachten op onze drankjes, maar dat vergeef je ze snel.
Vooraf wat olijven, brood, boter en wat Italiaanse vleeswaren. Vooral veel tomaatjes. Daarna de keuze uit allerlei pasta's, risotto en ovengerechten. Niet heel bijzonder maar gewoon goed.
Als nagerecht een tiramisu of semifreddo. En dat alles voor een menuprijs waar je normaal nog geen pizza voor hebt.
Wat ook nog heel positief opviel was dat er bij een fles wijn een gratis fles water op tafel kwam. We hebben er met 6 personen een prima etentje gehad en gaan graag nog eens terug.
EKoopman .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Een zeer grote verrassing! In eerste instantie voorbij gelopen om te kijken of wij nog ergens anders konden eten. Vanwege gebrek aan tijd en betere alternatieven hier toch naar binnen gegaan. Qua inrichting afstandelijk (maar misschien zijn wij dan minder fan van moderne inrichting).

Hierna sloeg onze ervaring om: Zeer vriendelijk ontvangst, super service en zeer lekker gegeten met 4 man! En qua prijzen aan de goedkope kant. Een hele mooie en lekkere verrassing!
Kayra .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Via SocialDeal een 4-gangen menu (17,50 euro). Net, modern ingericht restaurant, goede vlotte bediening. Als 1e gerecht en smakelijke bruchetta , en de rest van de gangen vrije keuze van de zeer (te) uitgebreide kaart. Gerechten goed van smaak. Goed eten, mede door deal, voor een goedkope prijs. Aan te bevelen. Dit mag je verwachten van een Italiaans restaurant.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Wij hebben nog nooit in een Italiaans restaurant gegeten, maar omdat we via social deal daar voordelig konden eten hebben we de gok gewaagd. Bij binnenkomst werden wij al verrast dat het er binnen zo mooi uitziet, dit verwacht je niet aan de buitenkant. De bediening was heel hartelijk en het eten fantastisch. Het voorgerecht was een heerlijke bruchetta , en ook het hoofdgerecht was heerlijk. Daarna een ijscoupe met 4 verschillende bollen ijs met vers fruit en slagroom, dit restaurant heeft er 2 fans bij.
Lydia D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Bij aankomst viel de sombere uitstraling op, en het in interieur daar moet je het ook niet van hebben.
Maar na het bestellen van onze pizza, ervaarden wij een directe paradigma verschuiving.
We haalde slechts alleen maar af, maar door het gastvrije ontvangst en het aperitiefje als compensatie voor het 't wachten voelt het al erg prettig.
Thuis bij het openen van de doos viel meteen op dat het karton en dus ook de pizza niet vettig was was.
Het was erg lekker, en we zullen zeker terug komen.
Al zal het alleen maar voor afhaal zijn.
Misschien een tip voor de eigenaar, kleed het restaurant gezellig en warm aan in Italiaanse stijl en er valt meer uit te halen.
Eerste indruk is immers belangrijk voordat je ergens gaat bestellen.
Voor de rest wil ik zeggen tegen de lezers, onze ervaring was heerlijk.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Cor N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
15 maart 2015 gegeten bij Amore Trattoria. Over de hoofdmaaltijd: lekker gegeten, niets mis mee. Maar de verdere beleving sprak mij niet aan. De zaak (wanden, vloeren en meubilair) was donker. De verlichting was ontoereikend. Er hingen 2 TV schermen aan de muur, waarop een brandend haardvuur te zien was. De muziek (Italiaans uiteraard) was te nadrukkelijk aanwezig, was niet op de achtergrond. De bediening aan tafel was door een jongeman die enkel te gebrekkig Engels sprak. Wij stonden na circa 1 uur weer buiten, zaak lokte geen langer verblijf uit. Tenslotte: voor 1 glaasje gewoon water en 1 glaasje Cola werd € 4,50 gevraagd. Vond ik redelijk stevig geprijsd. Ondanks dat de hoofdmaaltijd (pasta) echt smakelijk was, zie ik mezelf daar niet meer terugkomen.
Ton Sandra J.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Bij binnenkomst hang ik mijn jas op en draai om en glijd uit. De vloer blijkt gedweild. Wordt dus lastig als het regent, want wordt dus glad. Eten was superlekker, alleen de borden hadden warm gemogen, evenals het restaurant. Het was er erg koud. Een dame in de bediening die vriendelijk is, maar geen Nederlands spreekt op één paar woorden na is jammer voor de mensen die komen en geen Engels kunnen spreken. Ouderen in Nederland kunnen dat niet allemaal. De ijscoupes zijn supermooi, maar te dun van glas!! Mijn vader ging er doorheen. Ik denk al wel dat er een beschadiging gezeten heeft, maar dan wel te kwetsbaar voor in een restaurant. Verder super gegeten!!! Mooie presentatie!!
Mvgrunsven .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Vlak voor kerst genoten van een heerlijk 5!!! gangenmenu. Zelfs de chef kwam bij meerdere gangen bij onze tafel om uit te leggen wat hij had gemaakt en om advies te geven voor het volgende gerecht. Zeker de anti pasti vooraf en de gevulde pasta's als tussengerecht waren voortreffelijk! Ook de bediening was zeer vriendelijk. Zij kwamen diverse malen vragen of alles naar wens was en adviseerden ons de juiste wijn bij de gerechten. Wij hebben Amore Trattoria al bij meerdere mensen aangeraden en komen zeker nog eens terug!
Rengelina .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Via SocialDeal een 3-gangen menu (t.w.v. € 33,50) nu voor € 13,75 pp.

Bij binnenkomst viel de ongezellige sfeer en verlichting direct op, twee plastic kerstboompjes dienden de ambiance op te leuken, maar eigenlijk versterkte dit slechts de armetierigheid van de locatie.

Zoals vermeld, zouden wij een drie-gangendiner krijgen. Onze drankjes waren prima en snel geserveerd, hierbij kregen we een bruchetta met (goede) parmaham.
Hierna werd ons gevraagd welk gerecht wij als hoofdgerecht wilden: spareribs (1 kg!) of kip. Mijn partner koos voor de spareribs, ik voor de kip.

Dit werd even later geserveerd, wij vroegen waar ons voorgerecht dan bleef, maar dit bleek de bruchetta te zijn. Naar onze mening is dit een appetizer, zoals een stokbroodje kruidenboter of een schaaltje olijfjes vooraf.

De hoofdgerechten waren ronduit slecht. De spareribs waren droog en weinig smaakvol, wel erg veel. Hierbij werden drie sausjes geserveerd: mayo, curry en knoflooksaus, alles uit een fles, niets creatiefs en... heel erg weinig!
Mijn kip bleek te bestaan uit twee enorme kipfilets, zonder kruiden gebakken. Hierbij een kwak tomatensaus. Verder niets. Geen garnering, geen blaadje sla, gewoon op het bord gemikt.

Toen wij dit bij de - allervriendelijkste, beleefdste en goedwillendste - ober meldden, excuseerde hij zich en beloofde dit met een grand-surprise-dessert goed te maken. Wel, groot was het dessert zeker, we kregen 7 verschillende bollen ijs per persoon gepresenteerd, met slagroom.

Vriendelijk bedoeld, maar niet echt een surprise of iets origineels.

Kortom: wij komen hier niet meer terug. De Liefde en Passie waarover Amore Trattoria zo hoog opgeeft, hebben wij niet kunnen ontdekken in de ons gepresenteerde gerechten. Heel jammer.
D_Westerhuis .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Met mijn schoon koffie en verschillende broodjes gegeten. Broodjes en koffie smaakte goed, maar niet fantastisch. Keuze genoeg op de menu kaart. Bediening was vriendelijk. Decor en locatie; waar wij zaten was echt wel een restaurant, je kan er ook eten afhalen, maar dat is er voornnamelijk in het naast gelegen pand. Helaas geen italiaanse stijl, donker, maar wel zit ruimte. 2 tafels en 4 klapstoeltjes moesten terras voorstellen. Op de stoep voor drukke straat met die uitlaatgassen kan je beter binnen gaan zitten. Parkeren voor de deur, let wel op maximale parkeertijd. Zie streetview (links afhaal, rechts restaurant) Ook zie je lage prijzen. Ik vind de verhouding prijs / kwaliteit / kwantiteit hier gepast. Vandaar deze punten toekenning.