Over restaurant Amier

Heerlijk exotisch

Spannende kruiden, verse groenten en vlees zorgen voor een heerlijk palet aan smaken. De authentiek Libanese keuken is gevarieerd, verrassend en vooral erg lekker. Jammer dat nog niet iedereen er bekend mee is, want het is een must als je van echt lekker eten houdt!

Meer informatie over restaurant Amier

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag 14:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 14:00 - 00:00

Henny S.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Vriendelijk en authentiek. De borden waren erg koud, waardoor het eten ook snel koud was. Het eten was vrij zout, maar dat is helaas bijna overal zo. Karafje kraanwater werd zonder problemen gebracht en stond ook niet op de rekening, zo hoort het ook. De Libanese wijn was idd goed. Onze hoofdgerechten waren niet echt heel bijzonder, maar ik heb wel de indruk dat hier echt gekookt wordt. Ik kom dus toch graag nog eens terug.
wanda .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Amier is echt een plekje om nog eens terug te komen. Heerlijke gerechten, goede service en boven in het restaurant waan je je in oosterse sferen door de mooie inrichting.
Tbrui .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het AH actie was het een redelijke prijs maar met een volledig menu erbij van 38,50 euro zou het te duur zijn geweest. Ook vrij dure wijn: 32,50 voor een fles (Libanees). De op een na goedkoopste.
Mireille S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Uitstekend, gevarieerd, goed verzorgd eten, grote porties, vriendelijke bediening, mooie inrichting, prettige sfeer.
Heerlijke vleesgerechten en volop vegetarische opties.
Aron V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Goed gegeten. Een goeie mix van allerlei kleine hapjes. Libanees eten is sowieso een aanrader! Het personeel was erg aardig en behulpzaam.
Johanna Z.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben hier een heel goede maaltijd en een gezellige avond gehad.
Mikascm .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met de AH actie hier gegeten. In tegenstelling tot vele andere restaurants heb je hier gewoon volop keuze.
Het eten is meer dan voldoende en de hoeveelheid zou wel wat minder kunnen. We hebben niet alles op gekregen en dat is ook wel weer zonde.
Wat ik zeker goed vond is dat we Libanees bier geadviseerd kregen en ook Libanese limonade. Beide waren meer dan de moeite waard.
Janjoost87 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wat een feest bij amier eten. Heerlijke verse producten met een authentieke smaak. Tijdens het eten waan je je echt in Libanon. Wij hebben de maza schotel genomen. Alle bekende libanese gerechten komen er in voor en stuk voor stuk een heerlijke eigen smaak. Voor mij reden genoeg om amier een herhaling te maken.
emelietrinidad .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Met de ahrestaurant actie krijg je een heerlijke en uitgebreide 3 gangenmenu. Al het eten was lekker. Je moet wel een grote eter zijn.
Oscar B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Ik heb hier (bij uitzondering) eten meegenomen omdat mijn vrouw thuis zat. Een heerlijke schotel met spinazie pasteitjes, geitenkaasflapjes, kruidige aardappeltjes, gebakken aubergines, humus, plat brood en falafel meegekregen en hier samen werkelijk van gesmuld thuis. Als dessert vier soorten baklava gekregen. Complimenten voor deze improvisatie en erg lekker & goed verzorgd! Goede service: aardige mensen!
Oscar B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Echt heel erg lekker gegeten gisteravond! Originele smaken en verfijnd, leuke bediening. Was alleen erg druk daar, net twee groepen op bezoek. Maar ja, iedereen vindt het daar blijkbaar goed, dus ala!
E G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Positief aan dit restaurant is de bediening: zeer voorkomend en vriendelijk. Helaas viel het eten ons tegen. Met name de prijs/kwaliteitverhouding is zoek. Wij betaalden samen ruim 50 euro voor vijf schaaltjes met niet al te spannende smeerseltjes zoals humus, mahamara en labne, een goede fattoush en een schaal met wat warme mezze. De deeghapjes waren vooral deeg en weinig (niet spannende) vulling, de aardappeltjes bremzout en er lag welgeteld 1 kippenvleugeltje. De knoflook komt je poriën uit als je hier hebt gegeten en ook onze kleding kon direct de was in. Verfijning is ver te zoeken. Jammer, want qua gastvrijheid is het hier helemaal in orde.
Lena2016 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Grote mixed maza voor twee personen besteld, heerlijk gegeten.
De Libanese rode wijn was ook uitstekend.
Al met al..... Amier is een aanrader!
EngelOverDeTong !.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
"Ga je mee mazas eten bij Amier?" Het blijkt een begrip in Den Haag en ik had er nog nooit van gehoord. Amier is een Libanees restaurant met anderhalve etage aan tafeltjes. Het is er druk en een beetje rumoerig, want erg populair. Reserveren is een must. De ambiance is niet heel romantisch of Oosters. Redelijk gewoontjes.

Je kunt er a la carte eten, maar vrijwel iedereen kiest voor mixed mazas. Wij ook en we kiezen de medium-variant. Op tafel verschijnen allerlei kleine gerechtjes in schaaltjes. Een paar koude mazas, zoals een heerlijke fatoush (salade met gefrituurd brood), mahamara (dip met paprika) en mtabbal (dip met aubergine) geserveerd met Libanees brood. Daarnaast warme mazas zoals drie soorten pasteitjes, gevuld met spinazie, gehakt en kaas, maar ook batat harra, heerlijke aardappeltjes. Bij het serveren denk je nog: 'dat is niet zo veel', maar daar vergis je je in. We hebben het niet eens opgekregen.

De smaken in de Libanese keuken wijken af van keukens uit de regio, zoals de Turkse, Israelische of Egyptische keuken. Er zijn wel overeenkomsten, maar om één of andere reden smaken de Libanese gerechten net iets meer verfijnd.

De bediening is vriendelijk, alles wordt toegelicht en er wordt goed voor je gezorgd. Maar na twee uur merk ik dat men ons tafeltje weer nodig heeft. Zonder het expliciet te zeggen ontvangen we signalen. We rekenen 80 euro af. Niet goedkoop, maar een unieke smaakervaring.
Jgjmta .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Super vriendelijke ontvangst en bediening. Koude en warme mezze schotels waren heel erg lekker, echt een aanrader. Allemaal super lekkere hapjes, alleen het geitenkaasrolletje was wat saai. Na deze schotels zaten wij al vol, toen kwam hoofdgerecht nog. Hoofdgerechten waren wel wat zout waardoor we erg veel dorst hadden maar op zich prima.
Ivo N.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Eten bij Amier was een bijzonder aangename ervaring. We werden erg vriendelijk ontvangen en kregen steeds een heldere uitleg over de gerechten.
Het restaurant heeft zowel een boven- als een benedenverdieping. Beneden staan de tafels redelijk dicht op elkaar, boven is de indeling wat ruimtelijker. Daar zijn knusse hoekjes gecreëerd met banken en lage tafeltjes (doet heel oosters aan). Wat mij betreft is boven de beste plek.
De kwaliteit van het eten was uitmuntend. Wij kozen voor de grote maza (met AH-restaurantactie). Zoals ook in andere recensies wel te lezen valt, krijg je dan meer dan je op kunt. Maar er bleek ook de mogelijkheid tot het meenemen van het overgebleven eten in een doggy-bag - een elegante oplossing.
Al met al een topervaring. Afgaand op dit restaurant is de Libanese keuken zeker een aanrader.
Richard.van.der.weert .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vriendelijke en attente bediening. Gegeten met AH-actie. Eindelijk een restaurant waar daadwerkelijk het tweede menu gratis is. Kwaliteit van het eten goed. Ook werd er niet op de grootte van de porties beknibbeld.
Kiedoes1962 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Bij aankomst werden wij vriendelijk te woord gestaan en naar onze tafel gewezen. De sfeer was zeer goed, en de bediening zeer correct en vriendelijk. Het eten was heerlijk en we hebben ons prima vermaakt. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Wij zeggen het voort, en nogmaals bedankt voor alles, mvrgr Michelle en Nico van der weegen.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Onze eerste kennismaking met de Libanese keuken .
Zijn met de hele familie geweest om verjaardag te vieren .
Heerlijk eten , zeer verrassend , goede uitleg en heerlijke Libanese wijn .
en zeer vriendelijke bediening ! Als verrassing kreeg ik als dessert een verjaardags taart met kaarsjes ! ????
Onze avond kon niet meer stuk .
Kortom ; een echte aanrader, zeer gezellig , uitstekend eten , voor jong en oud !
En ,.... voor herhaling vatbaar !