Amici & Famiglia

Hennequinstraat 2 5212 Den Bosch Nederland Kaart

Over restaurant Amici & Famiglia

Voelt als thuiskomen

Met een warm welkom word je onthaald in dit knusse restaurant. Dit voelt als thuiskomen. De naam van dit restaurant betekent niet voor niets 'vrienden en familie'. Geniet van geweldige gastvrijheid en de pure smaken van de traditionele Italiaanse keuken.Verser dan vers en altijd geïnspireerd door het seizoen.

Meer informatie over restaurant Amici & Famiglia

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,2
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het was een lange tijd geleden dat we hier geweest waren. Een paar recensies hieronder deden ons wel twijfelen. Gelukkig hebben we heerlijk gegeten (o.a. Insalate Ligure, Controfiletto en Saltimbocca) in een leuk restaurant en de bediening was prima. Jammer dat er mensen zijn die vanuit de anonimiteit een restaurant meteen 'afbranden' met éénen als het in hun ogen tegenvalt. Objectief gezien is dit een aardig restaurant waar je prima en ongedwongen authentiek Italiaans kunt eten. We komen zeker weer eens terug.
Grazie!
LaDetta .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Weer heerlijk Italiaans gegeten vanavond. Vooraf verschillende hapjes (mare e monte) geproefd. Daarna de pasta (Ravioli della Nonna), was voortreffelijk, zoals je het anders alleen in Italië vindt... en als toetje de zalige meringata. Italiaans eten zoals het bedoeld is! De sfeer en bediening zijn zeer ongedwongen. Aangenaam vertoeven!
Grazie!
Inekerutten .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zelden in een restaurant gegeten waar met zoveel passie getechten worden gecreëerd.
Evenals de gastvrijheid, helemaal top!!!
Grazie en tot snel
Don-Sander .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vergane glorie... Helaas heb ik er geen andere woorden voor. Met 'n goed gevoel ging ik na lange tijd weer naar dit restaurant waar 't ooit zo goed toeven was. Ik nam de ossobuco, maar daar kreeg ik enorme spijt van. Het vlees was helemaal kapot gebakken en de bleekselderij voerde de boventoon. Mijn partner had de tagliatelle met zalm. De versheid van de vis was nergens te bekennen of werd compleet gemaskeerd door de room en peper. Mijn dochter had de dagschotel; ravioli met witvis in 'n lichte tomatensaus. De combinatie van al-dente pasta en visprut was vreselijk en de tomatensaus bestond m.i. inderdaad alleen maar uit tomaten. Verder voerde peper weer de boventoon om de boel nog wat smaak te geven.
De frietjes die we erbij kregen hadden genoeg zout om de wegen van 'n kleine stad in de winter begaanbaar te houden, bah.
Qua service diende er blijkbaar productie gedraaid te worden (restaurant was halfvol), want de borden werden al weggehaald terwijl we nog zaten te eten.
Hier komen wij nooit meer terug!
Wat jammer dat jullie eerst alles op eten en aangeven dat de borden mee kunnen (en dat doe je niet als het ECHT niet smaakt) en daarna beginnen met zowat alles af te kraken. Smaken verschillen en gelukkig zijn er genoeg mensen die ons eten super vinden en daar doen wij iedere dag ons uiterste best voor. En als je een tomatensaus maakt met verse tomaten wat moet er dan nog meer in?

Reactie van proever:

Dat wij ons bord hebben leeggegeten, was om 'n voorbeeld te stellen naar mijn dochter; dat 't namelijk belangrijk is om je bordje leeg te eten, ook als 't eten niet zo lekker was. Een (basis-) tomatensaus kun je gemakkelijk opbouwen met gefruite ui, tomaat, puree en wat basilicum en/of salie. Best jammer dat 'n klant aan 'n restaurateur moet vertellen hoe je 'n sausje maakt. Verder zou ik willen aanraden om naar klanten te luisteren, ipv in 't restaurant te doen alsof je neus bloedt en vervolgens online hard aan te vallen.
Cherry76 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bij binnenkomst goed ontvangst, interieur ziet er leuk uit. Dat was dan het beste van de avond. Bediening erg ongeïnteresseerd en kaart niet erg uitdagend. Ben gegaan voor de pasta met zalm en prei afgeblust met brandy. Dat was er niet uit te halen, dit gerecht was erg vlak van smaak. Op de vraag of het eten gesmaakt had, heeft mijn partner eerlijk geantwoord dat het niet zo lekker smaakte als de voorgaande keren. Mevrouw (zonder enige emotie) meldde dat er niets is veranderd aan het recept. Nadat ik ook een hapje had genomen, moest ik hem gelijk geven. We twijfelde of we moesten blijven voor het dessert, wat in mijn ogen alleen maar kon meevallen. Toen de jongen het bord onder de neus van onze tafelgenoot griste terwijl ze nog aan het kauwen was, was het voor mij afgedaan. We hebben de rekening gevraagd en zijn met een gevoel van perplexiteit vertrokken naar het treinstation. Ik ga regelmatig naar restaurants, maar dit was één van de meest bijzondere ervaringen in negatieve zin.
Dit is dezelfde tafel als hierboven man/ vrouw/kind fijn dat jullie op 1 lijn zitten en elkaar versterken in jullie opvattingen. Hoe ver wil je gaan om iets uit te vergroten wat er niet was?

Reactie van proever:

Bedankt, uw reactie zegt ons genoeg.
Gerrit H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Terug van een vakantie-uitstapje even langs Franco Palermo en zijn team. Op het menu als voorgerecht Vongole met huisgemaakte pasta, hoofdgerecht polpettine-in-sugo-di-pomodoro op zacht gestampte aardappeltjes, en als nagerecht verse aardbeien met een smaakvolle zwarte bessenparfait, aangekleed met een goed smakende bessensaus.
Wat lief Grazie
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Met "goede vrienden" vanavond hier gegeten. Vandaar dat wij het 5 gangen-menu "Amicale" á € 37,-. bestelden. In principe waren alle gerechten voortreffelijk van smaak. Alleen jammer dat de 2 eerste gerechten wel erg veel op elkaar leken. Afgezien van de vleessoort waren ze qua smaak en opmaak indentiek. Ik had iets verrassenders verwacht. Als "primi" een heerlijke pasta me tgamba's en als "secondo" een mals stuk vlees. Dit werd geserveerd met knapperige aardappeltjes met rozemarijn en groenten. Omdat we een "dolce" na deze 4 gerechten niet meer zagen zitten konden we binnen de menuprijs een heerlijk royaal glas Calvados nemen. De beide geserveerde wijnen waren ook niet te versmaden. Alleen jammer dat men (tegen een geringe vergoeding) nog steeds geen kraanwater schenkt. Helaas staat hun wijnaanbod niet op de website. Altijd prettig als je van te voren kunt nadenken over de wijn die je eventueel zou willen drinken. Bij mooi weer kun je er heerlijk buiten zitten met zicht op de 17e eeuwse stadswallen van Den Bosch. Echt een aanrader dus!

Simone V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik heb hier gisteren gegeten en ik moet zeggen dat ik er gemengde gevoelens over heb. Het is een gezellige, maar erg volgepropt restaurant. De bediening is vriendelijk. We bestelden een 3 gangen menu en omdat wij liever een extra voorgerecht eten en dus geen dessert moesten we € 2,- extra betalen. De menuprijs kwam hiermee op € 32,50 en dan mag je best wat verwachten. Het voorgerecht was Bresaola met Parmezaanse kaas en Rucola, niets op aan te merken, maar ook niet echt opwindend. Het tweede gerecht was gnocchi. Deze was goed op smaak. Het hoofdgerecht was een kippenboutje in een saus. Best lekker, maar erg zout. Al met al vond ik het behoorlijk teleurstellend en is wat mij betreft de prijs-kwaliteitverhouding volledig zoek. Ik heb vorige week in Eindhoven bij een restaurant met 1 ster gegeten. Daar heb je al een driegangen diner voor € 30,-, dus het kan echt wel.
Annemieke A.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Het was alweer een tijd geleden dat we hier hadden gegeten. De ontvangst was hartelijk en zoals we van Amici gewend zijn. Drankjes kwamen snel en we konden meteen bestellen. We hadden 2 pizza's, een pasta en de dag speciaal. Dat was een half kippetje. De pizza's waren prima, niet bijzonder maar gewoon oké. Pasta was lekker, goed gekookt en de schappenkaas lekker pittig. Het kippetje was heel klein, best prima van smaak maar de enorme hoeveelheid saus had van mij niet gehoeven. Het kippetje was € 20,50, echt te veel voor de grootte van het portie. Het eten is prima maar prijs-kwaliteit klopt niet. Te duur voor wat je krijgt en dat is jammer. Prijzen iets naar beneden en wij zouden vaker komen.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Denk je echt italiaans te gaan eten, krijg je in een overvolle zaak een matige primo, een matige segundo en een redelijk goed dessert. Dit terwijl je continue wordt aangestoten terwijl je zit te eten. Dit zowel door de bediening als door andere gasten.. Verder ziet het er wel leuk uit, maar alle nadelen maken geen goede beoordeling. Jammer
Giny J.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Mooi authentiek restaurant. Het voelt alsof je even echt in Italië zit. Hier heb ik voor het eerst focacia gegeten. Heerlijk! De overige mensen aan tafel bestelden vleesgerechten. Deze hadden allemaal een Italiaans touch. Vriendelijke bediening, gemoedelijke sfeer, een prima rode huiswijn. We waren echt een avondje uit!
Eugénie B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
T was een tijd geleden dat we hier hebben gegeten. Helaas, we vonden het niet goed. Het eten was niet bijzonder, de sfeer sprak ons niet aan, het is erg lawaaierig en hierdoor vermoeiend. Geen relaxte avond dus. We gaan er voorlopig niet terug.
JanPl .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
We waren lang niet bij dit restaurant geweest maar Moederdag was een mooie gelegenheid, het was goed druk en we waren blij dat we hadden gereserveerd. Het Decor, de service en het eten zijn allemaal van het niveau van een goeie kantine, prima maar zeker niet verfijnd. Veel saus en zout is echt niet meer van deze tijd. De bediening was zeker vlot maar ook wat te amicaal en een beetje boers. Als je niet te hoge eisen stelt kun je hier prima eten en dat hebben we ook echt gedaan. Het dagmenu had een prima prijs-kwaliteit verhouding. Pluspunt was de snelle bediening. Minpunt voor een voorgerecht was het bord pasta echt te veel. Zowel het vis en het vlees gerecht zwommen in de saus. Toch gaan we hier zeker nog een keer eten.
Gerrit H.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
We komen nu al meer dan 15 jaar bij Franco Palermo en zijn team lekker eten in een bijzondere ambiance en vooral warm persoonlijk contact. Zoals de naam al zegt, met een als vriend en familie gevoel worden we al jaren verrast door, veelal het door Franco samengestelde menu, maar genieten ook van de smaakvolle Italiaanse gerechten van de kaart.
Een echte aanrader voor wie niet van het recht toe recht aan eten houdt en de doorsnee bediening in de gemiddelde horeca.
Alsof je een dagje uit bent in Italië en zonder poespas een heerlijke pure Italiaanse maaltijd ruikt, proeft en beleeft...
Voor vrienden aanbevolen!
Jefensteph .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Authentiek eten in een gezellige wijk in Den Bosch. Heerlijke pizza's en pasta's en als je meer tijd hebt, is het verrassingsmenu een aanrader. Prima bediening, kindvriendelijk, goede wijn en lekkere espresso (met limoncello)
Armando S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Onze vaste Italiaan, altijd gezellig en lekker eten! Een aanrader voor als je in Den Bosch bij een echte Italiaan wil eten
Grazie

Reactie van proever:

Di niente amici, a presto ;-)
Ankeg2 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Heerlijke pizza op, goed advies van de bediening gehad daarbij. Lekkere rode wijn en echt authentieke pizza's. Geen massa productie maar klein, gezellig en kwalitatief goed. Fijne persoonlijke bediening!
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
We hebben vissoep op staat niet op de kaart maar wordt speciaal voor ons gemaakt klasse
En spaghetti bolognese en spaghetti met zeevruchten .
Super lekker !
We vinden het restaurant gezellig en de bediening lekker gewoon en niet kakkerig of uit de hoogte.
Heerlijk is net of we thuis zitten !
Mlein V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Bij Amici en Famiglia ben je uit eten en toch ook niet. Je eet in een zeer gemoedelijke sfeer en bent eerder vriend als je geen familie bent. Het eten is er heerlijk!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Toen wij binnen kwamen viel ons twee dingen gelijk op 1 ontzetten veel licht 2 teveel decoratie en dat is jammer wat het kan er heel sfeervol zijn. Op mijn verzoek ging het licht wat lager. Het eten was goed maar wel veel prijzen die noet in verhouding staan een stukje dessert voor 10,00 euro in zo'n restaurant is wel prijzig. Nog een minpuntje de eigenaar staat gewoon in de zaak te roken! Ontoelaatbaar