Amici & Famiglia

Hennequinstraat 2 5212 Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Amici & Famiglia

Voelt als thuiskomen

Met een warm welkom word je onthaald in dit knusse restaurant. Dit voelt als thuiskomen. De naam van dit restaurant betekent niet voor niets 'vrienden en familie'. Geniet van geweldige gastvrijheid en de pure smaken van de traditionele Italiaanse keuken.Verser dan vers en altijd geïnspireerd door het seizoen.

Meer informatie over restaurant Amici & Famiglia

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Roland M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Al meer dan 20 jaar het beste en meest gezellige Italiaanse restaurant van NL!! Vooral de focaccia's zijn overheerlijk. Persoonlijke bediening en altijd de moeite waard om even een half uurtje voor te rijden.
George R.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Een echt leuk Italiaanse restaurant. Leuke sfeer.. Ben zeker van plan vaker te komen!!!!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Gastvrij. Leuke inrichting. Vlotte bediening. Eten is goed maar daar betaal je ook voor. Toilet is netjes en schoon.
Angela L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Een heel gezellige ontspannen avond gehad. Het eten was erg lekker, ook leuk contact met de bediening. Kinderen ook heel welkom. Was een fijne avond.
Nanske Z.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Super lekker gegeten en niet duur. Eigenaresse een beetje een gek druk mens maar wel leuk. En past zeker bij het restaurant.
Anne-Marie K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Lekker eten in een ongedwongen sfeer. Prima dagmenu en geregeld een lekker wijntje open buiten de kaart om.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Pfff ik wou permasaanse kaas bij het hoofd gerecht ... kon ik niet krijgen van de kok ... want het paste niet bij het gerecht !!!

Ben opgestaan en heb afgerekend .... en kom er nooit meer
Gerben D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Vrij chaotische bediening. Prijs - kwaliteit niet in verhouding. Geen kraanwater verkrijgbaar, alleen duur flessenwater.
Diederik M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ik vond uit eten bij Amici & Famiglia een matige ervaring. De pizza's waren slap en vet. Verder was het te vol in het restaurant zodat het lawaai niveau erg hoog was, daardoor was een gesprek aan tafel soms moeilijk. Je zat met je stoel tegen de stoel van de achterburen aan wat niet echt lekker zat. De bediening vond ik te onpersoonlijk, compleet met jezelf maar de deur uit laten na betaald te hebben. Ik kreeg het idee dat als je niet tot de lokale kliek behoort, dat het blijkbaar allemaal niet zo hoeft.
Maarten G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Een avondje italiaans zonder poespas. Prima eten en authentieke bediening.
Mooie wijn gedronken , ripasso en heerlijke pizza's..desserts zijn erg goed..
mweijers W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
We hebben het menud'amore gegeten. Was echt prima. Gezellige , ongedwongen sfeer en prima bediening!!! Ook de wijn was prima keuze
mweijers W.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Prettige sfeer, heerlijk gegeten, gastheer en gastvrouw waren enthousiast en wilden graag van alles toelichten over hun gerechten., met name over het Poolse everzwijn.

Enige minpunt was dat er een stel met een soort wolfshond was, die niet tevreden was, dus nogal wat lawaai maakte.
Mayke V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Amici & Famiglia is het beste Italiaanse restaurant van Den Bosch en omstreken.
Wij wonen vlakbij en halen soms een pizza of eten in het gezellige restaurant.
Een echt familiebedrijf en dat merk je aan de sfeer en het eten, gewoon goed.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het was een lange tijd geleden dat we hier geweest waren. Een paar recensies hieronder deden ons wel twijfelen. Gelukkig hebben we heerlijk gegeten (o.a. Insalate Ligure, Controfiletto en Saltimbocca) in een leuk restaurant en de bediening was prima. Jammer dat er mensen zijn die vanuit de anonimiteit een restaurant meteen 'afbranden' met éénen als het in hun ogen tegenvalt. Objectief gezien is dit een aardig restaurant waar je prima en ongedwongen authentiek Italiaans kunt eten. We komen zeker weer eens terug.
Grazie!
LaDetta .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Weer heerlijk Italiaans gegeten vanavond. Vooraf verschillende hapjes (mare e monte) geproefd. Daarna de pasta (Ravioli della Nonna), was voortreffelijk, zoals je het anders alleen in Italië vindt... en als toetje de zalige meringata. Italiaans eten zoals het bedoeld is! De sfeer en bediening zijn zeer ongedwongen. Aangenaam vertoeven!
Grazie!
inekerutten .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zelden in een restaurant gegeten waar met zoveel passie getechten worden gecreëerd.
Evenals de gastvrijheid, helemaal top!!!
Grazie en tot snel
Don-Sander .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vergane glorie... Helaas heb ik er geen andere woorden voor. Met 'n goed gevoel ging ik na lange tijd weer naar dit restaurant waar 't ooit zo goed toeven was. Ik nam de ossobuco, maar daar kreeg ik enorme spijt van. Het vlees was helemaal kapot gebakken en de bleekselderij voerde de boventoon. Mijn partner had de tagliatelle met zalm. De versheid van de vis was nergens te bekennen of werd compleet gemaskeerd door de room en peper. Mijn dochter had de dagschotel; ravioli met witvis in 'n lichte tomatensaus. De combinatie van al-dente pasta en visprut was vreselijk en de tomatensaus bestond m.i. inderdaad alleen maar uit tomaten. Verder voerde peper weer de boventoon om de boel nog wat smaak te geven.
De frietjes die we erbij kregen hadden genoeg zout om de wegen van 'n kleine stad in de winter begaanbaar te houden, bah.
Qua service diende er blijkbaar productie gedraaid te worden (restaurant was halfvol), want de borden werden al weggehaald terwijl we nog zaten te eten.
Hier komen wij nooit meer terug!
Wat jammer dat jullie eerst alles op eten en aangeven dat de borden mee kunnen (en dat doe je niet als het ECHT niet smaakt) en daarna beginnen met zowat alles af te kraken. Smaken verschillen en gelukkig zijn er genoeg mensen die ons eten super vinden en daar doen wij iedere dag ons uiterste best voor. En als je een tomatensaus maakt met verse tomaten wat moet er dan nog meer in?

Reactie van proever:

Dat wij ons bord hebben leeggegeten, was om 'n voorbeeld te stellen naar mijn dochter; dat 't namelijk belangrijk is om je bordje leeg te eten, ook als 't eten niet zo lekker was. Een (basis-) tomatensaus kun je gemakkelijk opbouwen met gefruite ui, tomaat, puree en wat basilicum en/of salie. Best jammer dat 'n klant aan 'n restaurateur moet vertellen hoe je 'n sausje maakt. Verder zou ik willen aanraden om naar klanten te luisteren, ipv in 't restaurant te doen alsof je neus bloedt en vervolgens online hard aan te vallen.
Cherry76 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bij binnenkomst goed ontvangst, interieur ziet er leuk uit. Dat was dan het beste van de avond. Bediening erg ongeïnteresseerd en kaart niet erg uitdagend. Ben gegaan voor de pasta met zalm en prei afgeblust met brandy. Dat was er niet uit te halen, dit gerecht was erg vlak van smaak. Op de vraag of het eten gesmaakt had, heeft mijn partner eerlijk geantwoord dat het niet zo lekker smaakte als de voorgaande keren. Mevrouw (zonder enige emotie) meldde dat er niets is veranderd aan het recept. Nadat ik ook een hapje had genomen, moest ik hem gelijk geven. We twijfelde of we moesten blijven voor het dessert, wat in mijn ogen alleen maar kon meevallen. Toen de jongen het bord onder de neus van onze tafelgenoot griste terwijl ze nog aan het kauwen was, was het voor mij afgedaan. We hebben de rekening gevraagd en zijn met een gevoel van perplexiteit vertrokken naar het treinstation. Ik ga regelmatig naar restaurants, maar dit was één van de meest bijzondere ervaringen in negatieve zin.
Dit is dezelfde tafel als hierboven man/ vrouw/kind fijn dat jullie op 1 lijn zitten en elkaar versterken in jullie opvattingen. Hoe ver wil je gaan om iets uit te vergroten wat er niet was?

Reactie van proever:

Bedankt, uw reactie zegt ons genoeg.
Gerrit H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Terug van een vakantie-uitstapje even langs Franco Palermo en zijn team. Op het menu als voorgerecht Vongole met huisgemaakte pasta, hoofdgerecht polpettine-in-sugo-di-pomodoro op zacht gestampte aardappeltjes, en als nagerecht verse aardbeien met een smaakvolle zwarte bessenparfait, aangekleed met een goed smakende bessensaus.
Wat lief Grazie
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Met "goede vrienden" vanavond hier gegeten. Vandaar dat wij het 5 gangen-menu "Amicale" á € 37,-. bestelden. In principe waren alle gerechten voortreffelijk van smaak. Alleen jammer dat de 2 eerste gerechten wel erg veel op elkaar leken. Afgezien van de vleessoort waren ze qua smaak en opmaak indentiek. Ik had iets verrassenders verwacht. Als "primi" een heerlijke pasta me tgamba's en als "secondo" een mals stuk vlees. Dit werd geserveerd met knapperige aardappeltjes met rozemarijn en groenten. Omdat we een "dolce" na deze 4 gerechten niet meer zagen zitten konden we binnen de menuprijs een heerlijk royaal glas Calvados nemen. De beide geserveerde wijnen waren ook niet te versmaden. Alleen jammer dat men (tegen een geringe vergoeding) nog steeds geen kraanwater schenkt. Helaas staat hun wijnaanbod niet op de website. Altijd prettig als je van te voren kunt nadenken over de wijn die je eventueel zou willen drinken. Bij mooi weer kun je er heerlijk buiten zitten met zicht op de 17e eeuwse stadswallen van Den Bosch. Echt een aanrader dus!