Amici D'Italia

Houtstraat 2d 5341 EH Oss Nederland Kaart

Over het restaurant Amici D'Italia

Met elke week een ander menu blijft de chefkok Hanneke De Marco je continu verrassen! Ze kookt echt klassiek en eerlijk Italiaans eten, zo wordt de carpaccio geserveerd met een pittige mayonaise, kappertjes en citroen. Mooie houten tafels worden gedekt met goed gevulde borden. Wil je ook zo leren koken? Schrijf je in voor de kookclinic en als je er niet uitkomt laat je de catering verzorgen door Amici!

Meer informatie over restaurant Amici D'Italia

disndag t/m zondag: 17h00 - 23h00

• MasterCard , Visa card
  • Engels gesproken , Terras
Valueformoney2017 2.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Naar aanleiding van de recensies (hier en op andere sites), bij dit restaurant terechtgekomen.

Helaas van een hele koude kermis thuisgekomen...

Bij aankomst om 18:00 mochten we toch buiten gaan zitten, tafel was gereserveerd vanaf 19:30, maar dit was voor ons geen probleem omdat we nog verdere afspraken hadden. Gekozen voor het gehele menu met drie man. Langzaam stroomde het restaurant vol.

We plaatsten onze menu keuzes, en wachten na het eten van de antipasti op onze tweede en derde gang. In de tussentijd werden we om de tien minuten gevraagd of we nog iets te drinken wilden, terwijl onze glazen nog vol waren. De cappucino waar we mee begonnen was al en beetje tegengevallen.

De andere gasten, die later als ons arriveerden en besteld hadden, kregen in de tussentijd al hun gerechten...

Toen we vervolgens voor de vijfde keer gevraagd werden of we nog iets wilden drinken, hebben we gevraagd of ze ons eten vergeten waren: het was inmiddels 19:30 ruim een uur na onze bestelling. Het eten kwam vervolgens direct....

Helaas vielen de gerechten ons tegen, de porties waren klein, de pasta's waren van beginnersniveau, menig huisvrouw maakt ze beter. Voor deze pasta zou een hobbykok zich schamen, laat staan een professioneel. Zoals al aangegeven, pasta was kauwgom, saus veel te zout, mosselen smaakloos, slechts drie garnalen in pasta gerecht...

Het wachten ging verder tot de derde gang. Ondertussen rekenden andere gasten af, gelukkig bleken er meer tafels te zijn met wachtenden gasten, gezien het te horen commentaar. Het lag dus niet aan ons...

De derde gang stelde helaas opnieuw teleur. De porties waren zeer klein, groentes kwamen smaakloos uit de stoomoven. De kok heeft nog behoorlijk wat vlieguren te maken.
Tot overmaat van ramp hebben de serveersters nog steeds niets geleerd, ze blijven ons om de tien minuten vragen om drinken te bestellen.

Bij het afrekenen bevroeden ze toch enige teleurstelling en bieden vervolgens een Limoncello van het huis aan, we zien dat andere gasten deze ook aangeboden krijgen, dus er zal toch wel iets niet kloppen.

Gezien de gevraagde prijs, komt de kwaliteit en kwantiteit niet overeen.

Of de eerdere gasten zijn niets gewend, of de kok had zijn dag niet, voor ons is het helaas de eerste en de laatste keer geweest in dit restaurant.

We snappen absoluut niet hoe de recensies op deze en andere sites terecht zijn gekomen. We hebben achteraf meermaals gecheckt of we niet per ongeluk het verkeerde restaurant zijn binnengelopen.
Carla K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Carla K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Ik kon de kaarten van Iens niet inleveren, in tegenstelling tot wat op de site van Iens gesuggereerd wordt.
Het eten viel erg tegen en de porties waren erg minimaal. Prijs kwaliteit verhouding was niet goed.
Ik zal hier zeker geen 2de keer terug komen.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Amici D'Italia, lekkere antipasti en gevarieerde keuze in primo en secundo, daarna nog een plekje vrij voor een heerlijke dolce. De wijn was ook heerlijk! Leuk om te zien hoe de gerechten voor je neus worden klaargemaakt
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
anja S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij zijn moeilijke eters maar het onderste werd boven gehaald om ook ons aan het eten te krijgen.super goed.
Marie-Louise V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vanwege het rumoer in het restaurant zijn we naar buiten gegaan op het terras. Gelukkig was het lekker weer en droog. De bediening was vlot, maar daarna was het lang wachten op het eten. De inrichting van het restaurant is sober, basic en de tafeltjes staan erg dicht op elkaar.
De gerechten waren echt overheerlijk, met verse producten, maar aan de kleine kant. We hebben daarom ook nog een dessert besteld. Het is niet echt goedkoop, ook de (fris)dranken waren aan de prijs.
Daisy V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeker een goede aanrader. Wij gaan hier vast en zeker nog vaker naar toe. Aankleding van de ruimte zou iets beter kunnen. Maar ik realiseer mezelf als interieur ontwerpen dat ik waarschijnlijk meer zie. Dan de gemiddelde bezoeker.
Carel C.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten en de wijnen waren prima
Andre S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Gemoedelijke sfeer. Niet op z'n ' restaurants'. Vriendelijke bediening en heerlijk eten. Porties niet te groot.
Tini V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig en gemoedelijk
Thys E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Echt Italiaans eten in een heerlijke ruimte. Top.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Gezellig, heerlijk gegeten en gedronken. Leuk keuze menu en alles wordt voor je klaargemaakt aangezien er een open keuken is. Gaan zeker terug!
Melanie D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wat een fijne ervaring! Lekker eten in een zeer ongedwongen sfeer. Wij kijken terug op een heerlijke etentje hier.
Elly G.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Een gezellige vriendelijke sfeer. Goede menukaart, gerechten heerlijk en ruim voldoende. Geeft een huiselijk gevoel, zeker omdat het koken onder je ogen gebeurd.
Rianne S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellig restaurant waar de gastvrouw alles vers bereid te midden van haar gasten. We hebben enorm lekker gegeten en heel gezellig gezeten. Het restaurant straalt enorm veel warmte uit. Er worden traditionele Italiaanse gerechten bereid bij Amici, we worden iedere keer opnieuw verrast hoe lekker alles smaakt. Er wordt met liefde en enorm veel passie gekookt! Een Italiaans restaurant, maar dan anders. Een echte aanrader!
marleen531 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Heerlijk gegeten. We hadden voor 6 personen gereserveerd maar we kwamen met 8 ondanks dat alles was volgeboekt hebben we toch met z'n allen gezellig en knus kunnen eten.TOP avond!
Kitty D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Dit blijft inze favoriet! Heerlijk vers, veel groenten en zeer betaalbaar.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk en eerlijk restaurant, wij komen hier graag met z'n tweetjes of met gasten. Altijd een welkom gevoel. Alsof je thuis bent. Bediening is jong en leergierig,
monique300363 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, gezellig, huiskamer-gevoel! Vriendelijke bediening, lekkere wijnen, en écht huisgemaakte pasta! Italiaans op z'n best!