Amfora

Nieuwe Oosterstraat 9 8911 KM Leeuwarden Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Amfora

Gastvrijheid van de Balkan

Ervaar de gastvrijheid en de rijke keuken van de Balkan bij Amfora in Leeuwarden. Van een kopje koffie tot een uitgebreid diner; hier ben je altijd welkom. Die hartelijkheid is heel typisch voor de landen rondom de Middellandse Zee en dit brengen ze dan ook over op elke gast. Zonnige gerechten worden door de chef bereid en de vriendelijke bediening helpt je graag bij het uitzoeken van een mooie wijn.

Meer informatie over restaurant Amfora

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Keimpe V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Uitstekende gelegenheid om uit eten te gaan. Voldoende keuze en een prima kwaliteit van de gerechten.
Gerrie O.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heel erg lekker gegeten. Gezellig restaurantje.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Vriendelijk ontvangen, nette bediening leuke sfeer.
Vooraf lekkere stokbrood met kruidenboter en tapenades.
Hoofdgerecht diverse soorten vlees, lekker mals en goed gegrild.
Geen nagerecht gehad.
We komen zeker een keer terug!
Wytske V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Wij hebben erg lekker gegeten,in alle rust van de maaltijd en drankjes kunnen gebruiken. Beslist voor herhaling
vatbaar, maar ook aan te bevelen bij anderen.
Gertruud V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Gezellige avond gehad. Vriendelijke bediening., lekker eten, en werden niet de deur uitgekeken. Voor herhaling vatbaar.
Kris V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Een restaurant met typische gerechten uit de Balkan. Verrassend gevarieerd en goed bereid alhoewel met een kleine Nederlandse twist vanwege de lokale ingredienten. De serveerders waren aardig en we kregen alles netjes uitgelegd. Zelfs de muziek was authentiek en je krijgt het gevoel dat je op vakantie bent.
Ymie T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst, eten was prima, personeel belangstellend. Zou dit iedereen aanraden. Prijs menu goed. Locatie en inrichting gezellig. Zou hier nog wel eens naar toe gaan.
dickgoslinga .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Leuke ontvangst, prettige bediening met uitleg van de gerechten.
Keuze uit twee menu's van de actie. Gekozen voor menu 2 en dat was goede keuze. Heerlijk gegeten.
Klein minpuntje, hoofdgerecht koelde te snel af. Misschien voorverwarmde borden ??
Komen beslist nog eens terug.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Hebben lekker gegeten. Waren de enige gasten. Er werd een fijn uitleg over de gerechten gegeven. Voor deze actie was er een vast menu met voldoende keuze.
Ashila .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Gegaan met AH actie. Ontvangst was zeer vriendelijk. Soep vooraf was naar mijn smaak te zout. Eten was lekker, maar niet bijzonder. Ben niet van plan in de toekomst terug te keren, maar heb wel genoten van de avond.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heel fijne bediening. Met veel aandacht voor service en advies. Een aanrader!
Het eten is prima. De porties niet te groot.
Warner U.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
altijd lekker eten. het glutenvrije brood wordt nu zelfs in twee varianten (wit / bruin) aangeboden, super! Het likeurtje van de zaak aan het einde smaakt ons altijd erg goed. Wel jammer vind ik dat er geen Heineken 0.0 wordt geschenken.
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Op 23 Mei heerlijk gegeten bij Amfora met mijn vriend. We waren via de Albert Heijn actie bij Amfora beland en wij waren zeer tevreden! Er was keuze tussen een drie-gangen menu of een proeverij en vervolgens ook nog de keuze uit een vis, vlees of vegetarische proeverij, oftewel: volop keuze!
De service was uitstekend, erg vriendelijke personeel. Ook het eten zelf smaakte prima, het was lekker op smaak gebracht met verschillende kruiden. Het restaurant zelf heeft ook wel een fijn sfeertje.
Ondanks dat wij meestal elke keer een ander restaurant uitproberen denken wij er zeker aan om nog eens terug te komen!
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Vanavond met mijn dochter en schoondochter bij jullie gegeten. Was super.Heerlijk gegeten genoeg.
We komen zeker terug.
P.J. B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Mooie rustige locatie, heerlijk eten en zeer goede uitleg. Warm welkom en uitermate goede service (ook met een glutenintolerantie). Tussen de gangen door ruim de tijd zodat je niet gehaast eet of overvol raakt. Bij weg gaan nog een heerlijk echt Kroatische peren likeur van de zaak. Een aanrader en wij komen er zeker terug.
bosico2 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Balkan keuken is voor mij onbekend. Maar wat we gegeten hebben was lekker. Zo ook de Balkan wijn. De service was vanaf de ingang goed. Uitleg van wat je voorgeschoteld krijgt was iets minder, maar verder was alles goed. Het was een beetje rumoerig omdat een groot familie daar een etentje had. Ik neem aan dat het anders rustig is. Ik raad iedereen aan die iets anders wilt proeven Amfora te proberen.
Ralf W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Zeer vriendelijke en kundige bediening. De gerechten waren goed in balans (niet te veel/niet te weinig) en zeer smaakvol.
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk eten. goede sevice
christa L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
het was zelfs voor senioren te weinig aan bijlagen.er werd niet gevraagd of er nog wat moest bij komen,het duurde meer dan 1uur voordat het eten kwam.de wijn werd niet tot de voorgeschreven hoogte in het glas gevuld.als dat bij iedereen gebeurt krijgen ze uit elke fles minstens 3 a 4 glazen extra.tel uit je winst. het eten smaakte wel,maar meer ook niet. het rundvlees was taai.verder is het te donker in het restaurant en je zit er krap. Jammer,had mij er meer van voor gesteld.niet voor herhaling vatbaar.
Nicky Q.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gastvrijheid staat hoog in het vaandel en je voelt je ook gast. Vriendelijke bediening, met tijd voor een praatje. Uitleg van de gerechten van uitnodigend. .