Amfora

Nieuwe Oosterstraat 9 8911 KM Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Amfora

Gastvrijheid van de Balkan

Ervaar de gastvrijheid en de rijke keuken van de Balkan bij Amfora in Leeuwarden. Van een kopje koffie tot een uitgebreid diner; hier ben je altijd welkom. Die hartelijkheid is heel typisch voor de landen rondom de Middellandse Zee en dit brengen ze dan ook over op elke gast. Zonnige gerechten worden door de chef bereid en de vriendelijke bediening helpt je graag bij het uitzoeken van een mooie wijn.

Meer informatie over restaurant Amfora

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Pin , Visa card
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Lisanne T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prima gegeten. Groot verschil in prijs tussen de twee verschillende menu's van de AH actie. Gezellige sfeer, goed personeel en een lekker Macedonisch wijntje en Kroatisch likeurtje aan het einde.
Pieter O.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
wij hebben in dit restaurant heerlijk en gezellig gegeten. De bediening was perfect zoals ook de vorige keren dat wij hier waren
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten! Gebruik gemaakt van de AH actie, waarbij het tweede driegangenmenu gratis was.
Leuk inrichting, aardige bediening en lekker eten!
Reinoud K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Zeer fijn restaurant. Om zeker nog eens terug te komen! Jong personeel dat toch heel professioneel was. Lekker likeurtje nadat we afgerekend hadden!
Julia K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de ah spaaractie waar ze een apart menu voor hebben (keuze uit 2 gerechten per gang). Het eten smaakte prima. In het begin werden we bediend door een jonge man die heel vriendelijk was. Helaas werden onze gerechten geserveerd door een jonge dome, die geen enthousiasme of plezier in haar werk uitstraalde, wat heel jammer is. Het heeft toch wat invloed gehad op ons etentje.
Roelof O.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten, erg gezellige bediening. Klasse.
s_jellema .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Leuk, sfeervol restaurant! Heerlijk gegeten voor een meer dan prima prijs. Bediening was vriendelijk en heeft van elk gerecht uitgelegd wat het was. Eén verbeterpuntje is dat we wel iets meer hadden willen drinken. Daar moesten we zelf om vragen. Verder absoluut een aanrader!
MarjanV67 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Prima plek. Goed eten. wij hadden het menu van 44 euro en vonden het verschil met dat van 24 euro erg klein. Los daar van was het eten goed en de bediening uitstekend.
B G.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Wij hebben met de AH bon lekker gegeten. Gekozen voor de duurste versie en vinden het verschil van 20 euro tussen de 2 keuzes toch eigenlijk wel groot. Alles was goed verzorgd en smaakte prima. Slotdrankje van de zaak ook leuk die perenlikeur.
dokkum81 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Leuk en mooi ingericht restaurant, met enthousiaste jonge eigenaars.
We vonden het eten erg lekker en gevarieerd en we kregen meer dan voldoende
Shirley Aranka S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij hebben met ons vieren daar voortreffelijk gegeten! De bediening is super aardig, en het was daar heerlijk warm en behaaglijk! Top!
o.holthuis1 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Geweldig goed en gezellig ,vriendelijk, leuk personeel heerlijk gegeten ,kom zeker nog een keer terug. En geef het door aan vrienden
ruurd B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Komen hier zeker terug
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. We hebben het proeverij menu gehad. Was genoeg en lekker. Bediening vriendelijk en goed. Enige negatieve is dat er blijkbaar niet voldoende afzuiging is. zodra je binnenstapt hangt er al een etenslucht. Je kleren kunnen dan ook linea recta de wasmachine in
egbertveenstra .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Met z'n vieren hier heerlijk gegeten met de AH actie. We hadden gekozen voor het uitgebreide menu met vooraf en als dessert een proeverij. Erg fijn dat er bij het hoofdgerecht warme groente wordt geserveerd. Goede uitleg bij de gerechten. Na afloop werd er nog een aperitief aangeboden namens het huis: zeer attent! Wij hebben genoten en ook zonder AH actie komen wij hier zeker weer een keer.
lienkevenema .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten Vooral de goulash soep was erg lekker. We hadden een menu van AH van 24.50
Voor herhaling vatbaar
nanro .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een alleszins gezellig restaurant, een warme ontvangst die tijdens ons hele bezoek volgehouden werd.
De zaak was goed bezet, maar we hoefden niet te zwaaien met armen, men was er al voor we het wisten.
Het eten was lekker (AH arrangement).
De muziek kon wat ons betreft minder hard en de band werd erg vaak herhaald.
mabostella .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Van buitenaf is het restaurant niet schreeuwerig aanwezig. Hoeft ook niet voor mij. Binnen is het rustig, is het personeel vriendelijke en kundig. De ontvangst was uiterst vriendelijk. Ikzelf moet lactosevrij eten en hier werd (ondanks de AH-aktie) gewoon rekening mee gehouden. Al onze vragen omtrent eten, ambiance en geschiedenis van het restaurant en bedienend personeel werden uiterst professioneel beantwoord. De inrichting van het restaurant is goed. Genoeg ruimte om te zitten en te eten en ook heerlijke stoelen om op te zitten. Muziek is aanwezig maar op de achtergrond. Heerlijk. Er wordt voor zover mogelijk op je wensen qua eten en rustmomenten tussen de gangen, ingegaan. Bij de AH-aktie kun je kiezen tussen twee soorten menu's die qua prijs verschillen tussen de 24,50 en 44,50. Beiden bieden een heerlijke maaltijd die voldoende en zelfs overvloedig is voor mijn eetpatroon. Wat ons betreft is dit een absolute aanrader!!
auko .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We aten met de AH bon het € 44,50 3 gangen menu. We vonden dit erg teleurstellend en heel erg fors aan de prijs voor het gebodene, zowel kwalitatief als kwantitatief. Het voorgerecht was een veredelde broodplank, waarvan het kopje goulashsoep heerlijk was, de sponzige gehaktballetjes smakeloos en de koude broodsmeersels matig van smaak.
Hoofdgerecht mixed grill: kip was lekker, rest niet veel smaak en sponzig. De vegetarish gevulde paprika was smakeloos gevuld met heel drabbige rijst, ook niet mooi geserveerd, alles zag er drabberig uit. Pijnboompitten niet gezien.
Van de bijgerechten was de spinazie heerlijk, zo ook de salade.
Nagerecht was goed.
De wijn was lekker.
Bediening: Bij binnenkomst duurde het wel even voordat we "gezien" werden, ze waren wel vriendelijk. De reactie op onze kritiek op het eten was dat er met verse producten werd gekookt.
Tegen deze logica kan niemand op !