Amfora

Nieuwe Oosterstraat 9 8911 KM Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Amfora

Gastvrijheid van de Balkan

Ervaar de gastvrijheid en de rijke keuken van de Balkan bij Amfora in Leeuwarden. Van een kopje koffie tot een uitgebreid diner; hier ben je altijd welkom. Die hartelijkheid is heel typisch voor de landen rondom de Middellandse Zee en dit brengen ze dan ook over op elke gast. Zonnige gerechten worden door de chef bereid en de vriendelijke bediening helpt je graag bij het uitzoeken van een mooie wijn.

Meer informatie over restaurant Amfora

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Pin , Visa card
R R.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heel gezellig gegeten. De ontvangst was allerhartelijks. Het personeel was heel attent en vriendelijk. Vooral het voorgerecht (proeverij) was heerlijk en de fles Macedonische wijn viel goed in de smaak. Ook de mixed grill was goed maar niet bijzonder. Maar wel een heerlijk avondje uit en als welkome gasten behandeld voor een zacht prijsje.
Yvon68 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijke avond gehad, vooraf een heerlijke proeverij met heerlijke goulash soep en andere lekkernijen.
Hoofd en nagerecht waren ook heerlijk, veel zorg aan besteed.
Vriendelijk en gastvrij personeel!
Rustig tempo van uitserveren, heel prettig.
Zeker een aanrader????????
Herman Z.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We aten hier eind november met de AH dinerkaart.
Een ontvangst zoals het hoort. Hoewel de buitenzijde anders doet vermoeden is het van binnen goed vertoeven. Met de AH kaart kun je kiezen uit 2 menu’s. Wij kozen niet het uitgebreide menu (1) van ca. 40 euro maar menu (2) van ca 25 euro. Kies je voor goulash soep dan moet je 1 euro bijbetalen. Als hoofmenu kozen we gevulde vegetarische paprika en 7 Ćevapčići (gehaktrolletjes) beide met bijlagen.
De goulashsoep smaakte overheerlijk. Bijna zonde om daarna nog verder te eten. Beide hoofdgerechten zagen er fantastisch uit. De gevulde paprika smaakte uitmuntend. De zeven rolletjes Ćevapčići (van rundvlees) waren wat aan de droge kant en flauw van smaak. Het gaf niet echt het Balkan-gevoel. Voor dit wat eenzijdige gerecht zouden we een volgende keer niet meer kiezen.
En de bijlagen? Die maakten alles weer goed. Wat een smaak en kwaliteit! Alleen de gebakken aardappeltjes hadden langer gebakken mogen worden. Maar voor de rest; top!
Het citroenijs bij het dessert met nog flintertjes bevroren ijs er in kon één van ons niet bekoren.
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Dat is duidelijk. Dat we langer dan andere gasten moesten wachten voordat er werd opgediend moet je dan maar op de koop toenemen
Komen we terug? Jazeker, als we weer in Leeuwarden zijn hoeven we niet langer te zoeken. Hier staat gastheerschap hoog in het vaandel en de kok kan koken. Dat is zeker.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben hier gegeten met de AH restaurant actie. De service was erg goed, je viel in een warm nest. Het voorgerecht was heerlijk! Dit was een proeverij van een soepje, verschillende broodjes en smeerseltjes. Het hoofdgerecht was een mixed grill, hiervan viel de kip en varkensvlees wat tegen. Dit was voor mij en vriendin iets te simpel, het andere vlees was heerlijk! De aardappeltjes waren voor ons ook iets te vet, maar de friet en salade waren ook heerlijk. Toetje was ook perfect.
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Service was super. Ik eet gluten vrij ( coeliakie ) ook daar werd goed rekening mee gehouden brood bij de soep tot zelf het koekje bij de koffie die weggelaten werd. ( geen automatisme koekje erbij gelegd)
We aten er met de AH actie waar een aparte kaart voor was. Ook hier was niets op aan te merken.
Drankjes normale prijs van 2.30.
Gaan er zeker nog s heen .
Reginavanderstraeten .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
heerlijk gegeten, we hadden de proeverij en alles was even lekker. gezellige sfeer.
en ze komen niet steeds vragen of alles naar wens is, heb je iemand nodig dan reageren ze snel. Enig minpuntje de gerechten mochten wel wat sneller geserveerd worden.
Wijkehogenhuis .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben lekker en gezellig gegeten ! Het personeel is vriendelijk en gastvrij. Het restaurant is gemakkelijk te vinden. De sfeer is gemoedelijk.we zoude dit restaurant zeker bij vrienden en familie aanbevelen.
Dide .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Amfora is een heel gezellige gelegenheid in Leeuwarden waar de Balkan-keuken prima is. De ontvangst was allerhartelijkst. De uitleg bij de gangen was prima en wij hebben heerlijk gegeten. De Macedonische huiswijnen die geschonken worden zijn prima, zowel wit als rood. Ook het nog even langs komen van de kok na afloop was plezierig. Een aanrader dus.
Marguérite W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zelden zo'n fantastisch fijne bediening (klantvriendelijk) meegemaakt! De borden waren schitterend opgemaakt, het eten was heerlijk en de gastvrijheid hangt als een warme deken om je heen zodra je binnen komt.
Een echte aanrader in de lengte en in de breedte!
Seun .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Avondje uit eten met zijn tweetjes, super avond gehad met heerlijk eten en de gastvrouwen en heren waren meer dan vriendelijk, aanrader.
Wj.vanden.boom V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Prima gelegenheid om met vrienden te dineren in een rustige straat in het centrum. redelijke prijzen en bij de wijn wordt een karaf water geserveerd, geweldige service waar je niet om hoeft te vragen.
Fam.zijlstra .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Prima gegeten in een stijlvol ingericht restaurant. We hebben genoten van het uitgebreide IENS-keuzemenu dat bestond uit een proeverij van koude en warme voorgerechten, als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de mixed grill en als afsluiter weer een proeverij van desserts.
De bediening is erg vriendelijk en het eten staat in relatief korte tijd op tafel, ook als het restaurant lekker vol zit.
Als we dan toch een verbeterpuntje moeten noemen, dan zou het rundvlees in de mixed-grill iets smaakvoller mogen zijn.
Doutzen R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
pluspunten - voorgerecht ( goulashsoep ) goed , nagerecht ( baklava met ijs ) erg lekker .
minpunten - wachttijden erg lang , bedienend personeel moet vaker langskomen, en je ruikt de keukengeuren in het restaurant .

wij hebben de actie van albert heijn gebruikt en vragen ons af of wij wel het juiste hoofdgerecht van de kaart hebben gekregen , maar hebben maar niks gezegd omdat wij lang moesten wachten hierop .
Louis1948 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Vriendelijke en nette bediening. Heerlijk gegeten, na uitleg over de gerechten en de wijn, die lekker is. Waar ze vragen of je een glaasje water (gratis) bij de wijn wilt.
Bediening en keuken verdienen een dikke pluim voor gastvrijheid , netheid en goede en voldoende maaltijd op het bord.Almere komt zeker terug.
Bianca Marloes H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Leuk restaurant. Sfeer was goed en is erg netjes ingericht. Het eten is ook erg goed bevallen was niks op aan te merken.
Roëlla V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben erg genoten van het etentje bij Amfora. Ons voorgerecht was goulashsoep welke heerlijk op smaak was en vol zat met rundvlees. Erg lekker.
Mijn hoofdgerecht was de paprika gevuld met rijst, feta en pijnboompitjes en overgoten met een tomatensaus met basilicum. Daarbij geserveerd gebakken aardappeltjes en een frisse salade. Het was gewoon echt lekker!
Mijn partner koos voor de cepavici welke bestond uit 7 runderrolletjes met ayvar, frites en een frisse salade. Ook zij heeft zitten smullen. Als afsluiter kregen we baklava met citroensorbetijs en we kozen er beide voor om het zonder slagroom te vragen. Het was een mooie afsluiter van een heerlijk etentje.
We moesten nog een kleine 300 km naar huis rijden, maar het was zeer zeker de moeite waard om hier te gaan eten!
Teartse V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We maakten gebruik van de AH-actie. Een groot compliment voor het interieur, dat is echt af. Heerlijke stoelen en banken. Prettige ontvangst en bediening. Wat minder waren we te spreken over de prijs-kwaliteitsverhouding van het eten en drinken. Het vlees van mijn gerecht van de AH-actie was niet veel meer dan 7 sponzige stukjes hamburgervlees. En ik vind € 3,75 wel erg veel voor een simpel glaasje rode huiswijn dat je in drie slokken op hebt. De cappuccino was weer dik in orde.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Super mooi restaurant. Modern en toch heel huiselijk. Eten was subliem. Veel en lekker voor betaalbare en eerlijke prijzen. Personeel heel vriendelijk en alert/attent. Snel weer een keer....
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gezien het slechte weer waren we iets te vroeg maar dat was voor het restaurant geen probleem. We werden netjes ontvangen en de bediende gaf prima uitleg over de keuze. Leuk om eens op z'n Balkans te eten. De smaak van de gerechten waren prima. Voor ons zeker een aanrader.
Julia K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Echt een aanrader, heerlijke geuren uit de keuken die je bij binnenkomst overvallen. Een keer net wat anders dan de Franse keuken. We hadden er een geweldige rode wijn bij uit Macedonië.