Amfora

Nieuwe Oosterstraat 9 8911 KM Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Amfora

Gastvrijheid van de Balkan

Ervaar de gastvrijheid en de rijke keuken van de Balkan bij Amfora in Leeuwarden. Van een kopje koffie tot een uitgebreid diner; hier ben je altijd welkom. Die hartelijkheid is heel typisch voor de landen rondom de Middellandse Zee en dit brengen ze dan ook over op elke gast. Zonnige gerechten worden door de chef bereid en de vriendelijke bediening helpt je graag bij het uitzoeken van een mooie wijn.

Meer informatie over restaurant Amfora

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Pin , Visa card
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Op 23 Mei heerlijk gegeten bij Amfora met mijn vriend. We waren via de Albert Heijn actie bij Amfora beland en wij waren zeer tevreden! Er was keuze tussen een drie-gangen menu of een proeverij en vervolgens ook nog de keuze uit een vis, vlees of vegetarische proeverij, oftewel: volop keuze!
De service was uitstekend, erg vriendelijke personeel. Ook het eten zelf smaakte prima, het was lekker op smaak gebracht met verschillende kruiden. Het restaurant zelf heeft ook wel een fijn sfeertje.
Ondanks dat wij meestal elke keer een ander restaurant uitproberen denken wij er zeker aan om nog eens terug te komen!
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Vanavond met mijn dochter en schoondochter bij jullie gegeten. Was super.Heerlijk gegeten genoeg.
We komen zeker terug.
P.J. B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Mooie rustige locatie, heerlijk eten en zeer goede uitleg. Warm welkom en uitermate goede service (ook met een glutenintolerantie). Tussen de gangen door ruim de tijd zodat je niet gehaast eet of overvol raakt. Bij weg gaan nog een heerlijk echt Kroatische peren likeur van de zaak. Een aanrader en wij komen er zeker terug.
bosico2 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Balkan keuken is voor mij onbekend. Maar wat we gegeten hebben was lekker. Zo ook de Balkan wijn. De service was vanaf de ingang goed. Uitleg van wat je voorgeschoteld krijgt was iets minder, maar verder was alles goed. Het was een beetje rumoerig omdat een groot familie daar een etentje had. Ik neem aan dat het anders rustig is. Ik raad iedereen aan die iets anders wilt proeven Amfora te proberen.
Ralf W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Zeer vriendelijke en kundige bediening. De gerechten waren goed in balans (niet te veel/niet te weinig) en zeer smaakvol.
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk eten. goede sevice
christa L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
het was zelfs voor senioren te weinig aan bijlagen.er werd niet gevraagd of er nog wat moest bij komen,het duurde meer dan 1uur voordat het eten kwam.de wijn werd niet tot de voorgeschreven hoogte in het glas gevuld.als dat bij iedereen gebeurt krijgen ze uit elke fles minstens 3 a 4 glazen extra.tel uit je winst. het eten smaakte wel,maar meer ook niet. het rundvlees was taai.verder is het te donker in het restaurant en je zit er krap. Jammer,had mij er meer van voor gesteld.niet voor herhaling vatbaar.
Nicky Q.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gastvrijheid staat hoog in het vaandel en je voelt je ook gast. Vriendelijke bediening, met tijd voor een praatje. Uitleg van de gerechten van uitnodigend. .
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wij waren weer eens bij Amfora deze keer niet tesamen maar met familie. We hebben met zijn alleen heerlijk genoten van een heerlijke gerechten en een heerlijk toetje na. We kregen naar het 3 gangen diner een heerlijke peren liquer na. Al met al dikke klasse !!! We komen binnenkort snel weer eens langs.
Simone O.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Lekker eten en vriendelijke bediening. De kok kwam een praatje maken en we kregen een likeurtje aan het eind van de maaltijd van het huis.
Sudo W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Goede prijs/kwaliteitsverhouding, duidelijke informatie over gerechten, vlotte en vriendelijke bediening, goede sfeer
Hillie L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Gezellige avond gehad, vriendelijke bediening. Top!
E. P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Zoals altijd weer hartelijk ontvangen door gastheer Haris. Attente vlotte bediening en neemt de tijd voor gasten. In de open keuken wordt zichtbaar met genoegen en vakmanschap gewerkt. Op het menu is er keuze voor vis, vlees en vegetarisch met ruim voldoende porties. Zelf van de Balkan proeverij (div. vleessoorten) mogen genieten en mijn vrouw van de gevulde paprika. Ruim voldoende porties, overheerlijk bereid. Bij de afsluitende koffie nog een heerlijke perenlikeur van het huis genoten. Het eten was top en we zijn met een voldaan gevoel huiswaarts vertrokken.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten (zowel vis, vlees als vegetarisch) in een relaxte vriendelijke atmosfeer, en dat voor een vriendenprijs. Ons hele gezelschap was zeer onder de indruk.
Ik doe meestal niet aan recensies, maar dit restaurant heeft het zeker verdient.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Wat een vriendelijke mensen. Echt te gast.
Anna L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
een gezellige avond met vlotte bediening en lekker eten...
RichardKoopal .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zeer tevreden over de bediening, heel vriendelijk en als je vragen over een bepaald gerecht, dan werd er keurig uitleg gegeven. Zo zie je maar, ook in je eigen woonplaats zijn er nog genoeg restaurants om te ontdekken. Bij deze komen we zeker vaker terug.
Kitty D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vriendelijk ontvangen, heerlijk gegeten en gedronken. Ging allemaal heel gemoedelijk, met een praatje zo tussendoor van hun . Echt een aanrader.
Ewout1977 V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het eten was er lekker en goed. Heerlijke gerechten van de Balkan. Het zit er wel krapjes en we zaten bij het raam op de tocht. De serveerster was nogal wisselend in haar benadering en klantvriendelijkheid naar ons toe. Dit viel met name op doordat het overige personeel wel heel correct en klantvriendelijk was!
Mabel V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Met de AH aanbieding daar gegeten. Gekozen voor de proeverij. Erg leuk opgediend en zeer veel keus. Bij het hoofdgerecht had nog wel een schaaltje groente gemogen, maar het was zeker niet te weinig. En het toetje....... heerlijk.